CHEROKEE 4.7 1999-2004 WJ KASA ALIRKEN BAKILACAK

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan micoz01 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 354
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 221,773
Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

Sitede bilgi ve deneyimini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkür ederim,
Hayatında motor kaputunu açmamış biri olarak dahi bir çok bilgi edindim.
Site de epeyce araştırmama rağmen, 2000 - 2001 wj model farklılıklarında tereddüte düştüm.

2000 model wj ler 4 vitesmidir? eğer öyle ise bu büyük bir dezavantajmıdır bu araçlarda?
2000 - 2001 arası çok farklılık varmıdır? Aksesuar ve görsellik dışında.

Son olarak, linkini verdiğim araç için tavsiyede bulunabilecek olursa çok sevinirim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-sahibinden-2000-model-hatasiz-boyasiz-prins-lpg-li-159688788/detay
 

Etiketler
Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

Düzgün duruyor..... Ustan yoksa Aracı Şaşmaz da HMC amerikan garaj'da Murat ustaya (0 (555) 998 68 08) götür, sağına soluna iyi bir baksın, yanında da kaportacısı var zaten, masrafı varsa sana söyler ve en uygun şekilde bir işini görür.... Selamımızı da söyle...
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

yazılımsal olarak 545RF e çevrilmiştir 2001 model ve sonrası.mekanizma tamamen aynıdır. ben bizdeki 2000 wj nin TCM ünitesini reflash ettirdim ve 45RF yi 545RF ye çevirttim. 15 dk sürüyor yazılımı yüklemesi ancak sorumluluk tamamen araç sahibine ait çünkü işlemin bir sebepten yarıda kalması kesilmesi yada tamamlanmaması elektronik aksam açısından olası çünkü araçların ünitelerinde konnektör sorunları vs olabiliyor. tanıdık yetkili servis yoksa yaptıramazsınız. yapmazlar.

sonuçta 4 vites olan haliyle 5 vites dediğiniz ayarlar arasında overdrive oranı haricinde bir fark olmuyor aslında. tüm alt vitesler aynı. araba hız ve yük durumuna göre overdrive vitesinin ayarını değiştiiryor büyük olasılıkla. avantajı 82 km nin üzerinde son vitese geçerek daha fazla ekonomi yapması ve 110 120 ile giderken 4 vites halinden 250 rpm aşağıda çalışması. dezavantajı ise normalde 72 km de en üst vitese geçebiliyorken şimdi 82 km de en üst vites oranını kullanıyor olması ve hız sınırı 70 olan şehir içi yollarda gereksiz yere yakıt tüketmesi.

ancak şöyle enetersan bir ayar farkı var, 50 km nin altında seyrederken yokuş yukarı çıkmaya başladığınızda 2500 devir civarı çalışırken overdrive tuşuna basarsanız araç 2 . vitesten 3e geçiyor ve sessizleşim motor gücü yettiği sürece büyümeden düşük devirde devam ediyor. 1700 devir civarında. yük az yada düz yolda gidiyorsanız bu gerçekleşmiyor ve od off tuşu olması gerektiği gibi çalışıyor, sadece vites küçültüyor.

sürekli uzun yol yapmıyorsanız 4 vites olmasının hiç bir zararı yok bana göre.
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

Sayın kll ilginize ve ayırdığınız zamana çok tşk ederim,
Yazdıklarınızı okurken 2000 model bir wj sahibi olarak yazıyorum,
Sanırım tek sorun aracı alacak cesareti toplamak,
O koltuğa oturup, motor sesini duyup, gazı kökleyince WJ 4.7 ile ilgili ,
Aklımdaki tüm soru işaretleri uçup gitti,
Yok orasıydı yok burasıydı, yok yakıtıydı, yok vergisiydi, parçasıydı,
Sanırım bu iş AŞK İşi,
Ve ben doğru araca aşık olduğumu düşünüyorum...
Deneyimleri paylaşacağım,
Takrar verdiğiniz bilgiler için tşk ederim
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

Sayın KLL , bir sorum olacak.2000wj lpg li aracımızı , şehir içinde kullanırken en tasarruflu hareket tarzı ne olmalıdır o zaman? Yani hangi hız bandında nasıl kullanalım ki tasarruf edelim,teşekkürler..
 



Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

KLL' Alıntı:
dezavantajı ise normalde 72 km de en üst vitese geçebiliyorken şimdi 82 km de en üst vites oranını kullanıyor olması ve hız sınırı 70 olan şehir içi yollarda gereksiz yere yakıt tüketmesi.

ancak şöyle enetersan bir ayar farkı var, 50 km nin altında seyrederken yokuş yukarı çıkmaya başladığınızda 2500 devir civarı çalışırken overdrive tuşuna basarsanız araç 2 . vitesten 3e geçiyor ve sessizleşim motor gücü yettiği sürece büyümeden düşük devirde devam ediyor. 1700 devir civarında. yük az yada düz yolda gidiyorsanız bu gerçekleşmiyor ve od off tuşu olması gerektiği gibi çalışıyor, sadece vites küçültüyor.

sürekli uzun yol yapmıyorsanız 4 vites olmasının hiç bir zararı yok bana göre.

Merhaba, yaklaşık 4 aydır 2001 WJ sahibiyim. Aracımda Zavoli marka LPG var. Araç uzun yol sabit hızda 100 KM'de 13,6 Litre LPG yakıyor. Bu da KM'de 36 Krş yapar şu an. Uzun yolda sorunum yok.

Ama şehiriçinde aracı dede gibi sakin kullanmama rağmen, ve kullandığım trafik köprü trafiği olmamasına rağmen (orta seviye trafik) tam iki katı 100 KM'de 28 Litre yakıyor. Bu da 77 kuruş yapıyor.

Bu iki katı fark bahsettiğiniz 2001 WJ'lerin 5 vites olmasından mı kaynaklı?

Ölçümlerim kesinlikle sağlıklı. Çok defa denedim aynı değerler. Ölçüm yöntemim, depo fullken 100 km yapıp, aynı pompadan yakıt alıp aldığı yakıtı hesaplamak.

Gaz ayarı için çok yere gittim, hepsi "Değerlerin, sistemin çok iyi değerler veriyor." diyorlar.

Şu var, aracı benzinde test etmedim hiç. Yani benzin yakışında mı sorun var bilmiyorum.

Kafamı karıştıran bir diğer konu da, uzun yolda sorun yok, neden şehiriçinde var. TAmam şehiriçi çok yakar araçlar, bunu hepimiz biliyoruz ama iki katı da olmamalı. Aynı arabadan olan arkadaşlarım şehiriçinde 22 LT yakıyor.

Not: Lastiklerim orjinal olan 235/65/17 değil, 255/65/16. Çap olarak aynı ama 2 cm'lik taban genişliği bu kadar etkilemez herhalde? Uzun yolda etkilemez biliyorum çünkü araç zaten hızını ve ataletini kazanmış oluyor.

Şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

2 cm etkiliyor. 4.0 Zj den biliyorum. %15 kadar artış olmuştu 235 ten 255 e geçince. ancak bunun haricinden aracın motor kompresyonu, valflerinin düzgünlüğü hep motorun çıkış gücünü etkileyen şeyler. v8 motorlu bir araçta fakir karışımdan ötürü deforme olmaya başlamış egzos valfleri varsa araç çalşır makul oranda hızlanır fakat çok yakar. bunları kontrol etmek lazım. aynı şekilde otomatik vitesin de kontrolü şart. bazen eskimekte olan parçalar nedeniyle tüketim artar çekiş aynı oranda azalmaz. taki yolda kalana kadar.

benzinli haliyle 4 kişi ve tam dolu bagaj ile antalya ya gittik geçen ekim ayında. ortlama benzin tüketimini pompadan pompaya olacak şekilde 11.2 litre olarak ölçmüştük. LPG olsaydı bu değer 12 13 litre ayarında olurdu o koşularda tahminimce. yani sizin değerlerde normale yakın. unutmayınki aracı sürüş sitiliniz de tüketimi etkiler. büyük motorlu araçları sabit gazda hızlandırıp sonra sabit hızda düşük devirde kullanmak en iyi ekonomiyi sağlıyor.

bundan önce kullandığım araçların çoğu 6 silindirdi. v8 farklı bir karaktere sahip. daha güçlü olduğu içi, alt devirde çalışmaya müsait ancak çok yavaş gitmeye müsait değil. yani bence şehir içinde mümkün olduğunda ışıklara taklımadan uzun yollardan sabit hız ile dolaşmak daha ekonomik oluyor! çünkü dur kalk larda gereksiz yakıt harcanıyor. bizim araç tamamem fabrikasyon ayarda ve 139 bin km de. egzosu da gayet sessiz. sadece üst devirlerde v8 in kendine has motor sesi geliyor. kullanım devirlerinde ses çıkartmayan faklı bir egzos bulursam deneyeceğim.

ankara içi mesai vs gibi zamanlardaki ortalamamız 21 22 litre benzin tüketimi şeklinde. genel uzun dönem ortalama ise 14 litre civarında.

sürekli kullandığım 2004 KJ ise v6 ve tüplü. 112 bin km civarında. ağırlıkları yakın olmasına rağmen çok daha az yakıyor, 17000 km uuzn dönem ortalama yakıt tüketimi yol bilgisayarında 10.9 litre şu anda. daha yavaş ancak bence şehir içinde sürekli kullanmaya daha uygun bir otomobil.

v8 in gösterişi ve devrini tutturunca gelen acaip ara hızlanmalar çok lazım şeyler değil böye arazi araçlarında bence. belki bir v8 mustang olsa o zaman daha anlamlı olurdu.
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

KLL' Alıntı:
2 cm etkiliyor. 4.0 Zj den biliyorum. %15 kadar artış olmuştu 235 ten 255 e geçince. ancak bunun haricinden aracın motor kompresyonu, valflerinin düzgünlüğü hep motorun çıkış gücünü etkileyen şeyler. v8 motorlu bir araçta fakir karışımdan ötürü deforme olmaya başlamış egzos valfleri varsa araç çalşır makul oranda hızlanır fakat çok yakar. bunları kontrol etmek lazım. aynı şekilde otomatik vitesin de kontrolü şart. bazen eskimekte olan parçalar nedeniyle tüketim artar çekiş aynı oranda azalmaz. taki yolda kalana kadar.

benzinli haliyle 4 kişi ve tam dolu bagaj ile antalya ya gittik geçen ekim ayında. ortlama benzin tüketimini pompadan pompaya olacak şekilde 11.2 litre olarak ölçmüştük. LPG olsaydı bu değer 12 13 litre ayarında olurdu o koşularda tahminimce. yani sizin değerlerde normale yakın. unutmayınki aracı sürüş sitiliniz de tüketimi etkiler. büyük motorlu araçları sabit gazda hızlandırıp sonra sabit hızda düşük devirde kullanmak en iyi ekonomiyi sağlıyor.

bundan önce kullandığım araçların çoğu 6 silindirdi. v8 farklı bir karaktere sahip. daha güçlü olduğu içi, alt devirde çalışmaya müsait ancak çok yavaş gitmeye müsait değil. yani bence şehir içinde mümkün olduğunda ışıklara taklımadan uzun yollardan sabit hız ile dolaşmak daha ekonomik oluyor! çünkü dur kalk larda gereksiz yakıt harcanıyor. bizim araç tamamem fabrikasyon ayarda ve 139 bin km de. egzosu da gayet sessiz. sadece üst devirlerde v8 in kendine has motor sesi geliyor. kullanım devirlerinde ses çıkartmayan faklı bir egzos bulursam deneyeceğim.

ankara içi mesai vs gibi zamanlardaki ortalamamız 21 22 litre benzin tüketimi şeklinde. genel uzun dönem ortalama ise 14 litre civarında.

sürekli kullandığım 2004 KJ ise v6 ve tüplü. 112 bin km civarında. ağırlıkları yakın olmasına rağmen çok daha az yakıyor, 17000 km uuzn dönem ortalama yakıt tüketimi yol bilgisayarında 10.9 litre şu anda. daha yavaş ancak bence şehir içinde sürekli kullanmaya daha uygun bir otomobil.

v8 in gösterişi ve devrini tutturunca gelen acaip ara hızlanmalar çok lazım şeyler değil böye arazi araçlarında bence. belki bir v8 mustang olsa o zaman daha anlamlı olurdu.

Bilgiler için çok teşekkürler.

Şimdi eğer lastiği %15 etkiliyor sayarsa şehiriçi için (şehirdışında çok etkileyeceğini sanmıyorum) 25 Litreye tekabül eder ki bu da yine normal 4.7'lere göre fazla.

Bahsettiğim üzere şehiriçinde çok sakin kullanıyorum.

Özetle size sormak istediğim, şehirlerarası normal olup şehiriçinde iki katı olmasının sebepleri neler olabilir? Bir yerde bir sorun var da sorunsuz bir WJ'ye göre sadece ilk kalkışta mı fazla yakıyor acaba?
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

acele etmeden kalıyorsanız sabit hızda sürebiliyorsanız bunun tek açıklaması bir yerlerde arıza olması olabilir.
önceki mesajımda yazmıştım. kompresyon testi yapmak lazım her bir silindire. bu şekilde teşhis konur. 200 psi a kadar ölçebilen bir gösterge hortum ve buji yuvasına uyacak bir aparat yeterli. araştırın göreceksiniz ne olduğunu.
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

KLL' Alıntı:
acele etmeden kalıyorsanız sabit hızda sürebiliyorsanız bunun tek açıklaması bir yerlerde arıza olması olabilir.
önceki mesajımda yazmıştım. kompresyon testi yapmak lazım her bir silindire. bu şekilde teşhis konur. 200 psi a kadar ölçebilen bir gösterge hortum ve buji yuvasına uyacak bir aparat yeterli. araştırın göreceksiniz ne olduğunu.

Anladım hocam. Nedir peki bu kompresyon testi? Motorun falan mı açılması gerekiyor?

Şunu söyleyim, ben aracı 3 ay önce aldım. 235.000 deydi. 234.000'de motoru sıfır yapılmış ben almadan önce. Motor toplanırken mi hata oldu acaba?
 



Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

kompresyon testi buji lerin yerine takılan basit bir aparatla tek tek silindirlerin basınç değerlerine bakılması işidir. goole den ararsanız fotolarını görürüsünüz. çok basit bir iş. kafası çalışan ve bujileri sökebilen herhangi birisi yapabilir.
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

KLL' Alıntı:
kompresyon testi buji lerin yerine takılan basit bir aparatla tek tek silindirlerin basınç değerlerine bakılması işidir. goole den ararsanız fotolarını görürüsünüz. çok basit bir iş. kafası çalışan ve bujileri sökebilen herhangi birisi yapabilir.

Sanırım bunun için bilgisayara bağlanması gerekiyor? Bujileri ben sökebiliyorum ama o testi kendi başıma herhalde yapamam hocam?

Düzeltme: Şimdi gördüm nasıl olduğunu. Cihaz olduktan sonra biz bile yapabiliriz. Bu konuya girişeceğim.

Aracımın motoru 4bin km önce yeni yapıldı. Benden hemen önce. Belki de kaçak olduğu için şehiriçi 2 katı yakıyor. Şehirdışı zaten araç hızını almış oluyor.
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

İlan No 163948895
Bu araçla ilgileniyorum,aracı bilen var mı ? Yorum yapabilir misiniz? Atiker lpg hiç kullanmadım.Araçla uyumlumudur ? Teşekkürler.
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

ön panjur 2004 değil, muhtelif boya var gibi duruyor, özellikle arka bagaj kapağı gibi, içi temiz duruyor ama şoför koltuğunun kenarını görmek lazım, malum en yıpranan yer... yine de sevilen bir kombinasyondur siyah boya-sarı iç döşeme.. Bir de atiker konusuna girelim, ben çok uzun süredir 5. jeep ime biniyorum, prince de kullandım, başka markalarda, prince çok iyi ama tüpsüz olarak aldığım son 2003 4.7 ye Ümraniye Üç el gaz da prince taktıraıyım diye gittim, bana ısrarla atiker in İtalyan yazılımlı "safefast II" modelini önerdiler, enjektör yağlayıcı ve turbo denen O2 aparatını da taktılar, gittiğim yer çok iyi bir merkez, Kadosan sanayide yılların müessesi, benim ayarda onlarca araba var kapılarında işlem gören ve adam ısrarla bunu önerdi, gerçekten bir çok yeni modelli, 4000 cc üstü araca da bunu taktıklarını gördüm, boşuna 3500 tl fark ödemem inan farkının olmadığını göreceksin dedi, neyse taktık atikeri ve yaklaşık 10000 km dir kullanıyorum, prince ile arasında %5 performans farkı yok desem yeridir bendeki sistemin.. bu arada prince olan aracımda 2001 4.7 idi, belirteyim, kısacası ben memnunum, bilginize sunayım dedim, her ne alırsanız alın, kazasız, belasız ağız tadı ile binmenizi dilerim...
 

Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

Yorumunuz için teşekkür ederim,maalesef araç tavan hariç boyalı ön ve arkadan kazası çıktı.Yürüyen ve içi beklediğimin üzerinde temizdi.Atiker lpg hakkında oldukça iyi yorumlar bende alıyorum.Bakalım inşallah temiz 2003-2004 wj bulurum.
 



Ynt: Cherokee 4.7 1999-2004 Wj Kasa Alırken Bakılacak

boyalı olsun? doğru düzgün incelenirse ve ağır hasarlı değilse neden alınmasınki? birsürü orijinal boyalı ve dökük araba var. ben aldığım arabaları mutlaka tamir ettirir ve boyatırım. hiçbir problem de yaşamadım satarken. bence doğru işlem görümüş bir araç ikinci el ve eski olduğu sürece her durumda satılır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst