pasolvon
karavansız karavancı
Amacım şarj akımını arttırmaktı. Alternatör çıkışının aküdekine göre daha yüksek gerilimde olduğunu görünce karavan hattını doğrudan alternatörden almıştım.
Eski dönemlerde de DC-DC konvertörler yapılabilseydi Edison Tesla'yı biraz daha terletebilirdi. Şaka bir yana basit bir transformatörle gerilim dönüşümü yapabilmek son derece pratik. Karavanlarda hat uzadığında kullanılması için DC-DC konvertörlü şarj cihazları da var.
Üstad teorik konuşuyorum ancak eski tip araçlarda alternatör ve regülatör ayrıydı yanlış hatırlamıyorsam. Buradan yola çıkıp biraz spekülasyon yaparsak esasen AC'yi iletmek akımın yapısı gereği daha kolay olduğundan doğrudan alternatör üzerinden yani regülatöre (konjektöre) girmeden alternatörün AC çıkışını alıp daha uzak mesafeye minimum kayıpla taşıyabilmek mümkün olurdu diye düşünüyorum. Ulaşmasını istediğimiz noktaya maliyeti toplamda 20TL ancak tutacak 50A'lık köprü diyot ve 2 adet 2200uF 100V kondansatörlü bir tam doğrultmaç devresi yapıp koyarsak DC'yi doğrudan AC'den minimum kayıpla taşıyabilirdik diye düşünüyorum.
Ancak yeni tip alternatörler regülatör ile bütünleşik bir sistem olarak yapılıyor bildiğim kadarıyla. Doğrultma diyotları regülatörü vs. hep bütünleşik.