Bu da Benim Unimog'um

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan keros Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,833

keros

Kamp I
Mesajlar
107
Tepkime Puanı
0
Yer
Kocaeli
021-2006012-1.jpg


021-2006037.jpg


arkadaşlar resimleri photobucket e yükledim göndermeyi başarabildiysem ne ala.
 

Etiketler






Motor çok önemli değil.Yani Porsche motoru da taksanız , akslar ve def. değişmedikten sonra mogun hızı aşağı yukarı sabit.
Bende de 30 yıllık AS 600 Perkins motor var.Patlatana kadar bekliyeceğim.
Bu araçlara en çok yakışan 250 veya 300 D 5 silindir MB motor.
 

Unimog da tecrübelerinizi internetten takip ediyorum.

birincinin motoru ve masrafından ağzım yandı ikinciyi aldım. onu orjinal motora yüksek kopresyon kapak takıp gazla kullanmayı düşünüyorum.

sizin fikriniz ne olur
 

Gaza çevrilmiş mogları Almanya'dan ben de takip ediyorum.Fakat genel içinde azınlıktalar.Orada hakim fikir ya olduğu gibi orjinaline sadık kalarak kullanmak (çünkü benzin bizden daha ucuz :mad: ) , ya da iyi bir MB motoru ile dizele çevirmek.
Benim de görüşüm bu yönde.Ayrıca ben şu anda kullandığım perkins dizelden memnunum.Sadece benim gibi yaşlı ;D.
Ama ikimiz de şarap gibiyiz.
Ayrıca aracınıza bir vinç yakışır diye düşünüyorum.
 








Ynt: Bu da Benim Unimog'um


Ben de size unimog'larin pakistan versiyonunu gondereyim madem..

pakunimogistan.jpg


Bu arada ben bu aletlerle iligili daha fazla bilgi edinmek istiyorum. Netekim tum bildiklerimi (unimog'un ne oldugunu da bilmek dahil buna) gezenbilir'den ogrendim ve cok heyecanlandim.. keske arabalar konusunda daha fazla bilgim olaydi da dediklerinizi de daha fazla anlayaydim :-[

eksisozlukte derler ki:

- açılımı "universaelles motorengeraet" şeklinde olup, mercedes-benz türk a.ş.nin aksaray fabrikasında sırf unimog kullananlar eğlensin diye canavar bi pist yapılmıştır.

- 100 km'de 30 l benzin yakar

- 8 ileri 3 geri vitesi olan aractir

- 8 ileri 6 geri vitesli modelleri de vardır. elektro pnömatik şanzımana sahiptir. azami yüklü ağırlığı 8,5 tona kadar çıkmaktayken normal ağırlığı 2,5 tondur. 46 derece yaklaşma açısı, 51 derece uzaklaşma açısı ile hareket edebilir. yan eğim açısı ise statik durumda 38 derecedir. 80 cm sudan geçebilir. karın altı yüksekliği 44 cmdir.

bunlar dogru mudur?

hatta bir caliskan arkadas da su tarihceyi yazmis, ellerinden operim:

"1942 yılında daimler-benz, ön tarafına takılan mekanik iş aletlerini kontrol edebilme özelliklerine sahip dört tekerden çekişli aracın ilk taslak çizimleri berlin-marienfelde'deki tesislerinde hazırladı.
1944 yılında morgenthau planı'nın açıklanmasından sonra, tarımsal çalışmalara yönelik ön tarafına takılan mekanik iş aletlerini kontrol edebilme özelliklerine sahip dört tekerden çekişli aracın tasarım şefliğine albert friedrich getirildi.
1945 yılının mayıs ayında unimog üretimin kuruluş kriterleri belirlendi. agustos ayinda erhard & söhne* ilk bağlantı kuruldu. eylül ayında ilk friedrich tarafından ilk planlar, aralık ayında ise rößler ilk eskizleri hazırladı. aralık ayında erhard & söhne ile schwäbisch gmünd'de unimog için sözleşme imzalandı.
1946 ocak ayında, rößler, erhard & söhne firmasında friedrich'in emrinde çalışmaya başlar. 6 mart'ta unimog'un ilk katı modeli hazırlandı. ekim ayında, sürüşe çıkabilecek ilk şasi üretildi. basit rutin testleri başlar. unimog ismi, öneri olarak ortaya atılır. aralık ayında gövde de hazırlanıp, tanıtımı yapılır.
1947 boehringer kardeşler, unimog'un üretim ve satışından sorumlu olacak şekilde tüm unimog haklarını satın alır. erhard & söhne ise ana tedarikçi çalışmalarına kaldığı yerden devam eder. ilk dizel motorlar üretilir. 1947 sonbaharında üretilecek ilk 100 adetlik parti için iş planı yapılır.
1948'de frankfurt'taki lg-schau ticaret fuarında resmi ilk lansman gerçekleşir ve ilk 150 adetlik sipariş alınır. 1948 yazında, ağustos ayında başlayacak seri üretim çalışamaları tamamlanır.
1949 ilkbaharında ilk boehringer unimog'u model 70200 adıyla şatısa sunulur. üretim sırasında 500 adetlik ek şipariş gelir.
1950 yılında boehringer 600 adet unimog üretir. ve daimler-benz firması, unimog’u satın almak için boehringer ile pazarlığa oturur. ve unimog’u satın alır. boehringer firması tekrar makine parçaları üretim işine geri döner.
1951 yılının 3 haziran’ında daimler-benz’in gagganau’da kendi markası adı altında ilk unimog modeli olan 2010 şatısa sunulur. bu araç, dlg’nin gümüş madalya ödülüne layık görülür.
1953 mart ayında, tamamı çelik ilk kapalı kabinli uminog üretilir. bu model, düsseldorf’taki rationalisierungsausstellung’da (verimlilik fuarı) altın madalya ile ödüllendirilir. 31 temmuzda 25 beygirlik 2010 modelinin üretimi durdurulur. 3 ağustos’ta 401 modeli üretim bandına girdi.
1954’te alman orman teknik denetim komitesi (forsttechnischen prüfungsausschuss) tarafından tasdikli onay alan ilk traktör ünvanını aldı.
1955 mayıs ayında benzinli ve uzatılmış dingil mesafeli unimog s üretim bandına girdi. sonbahar’a doğru, motor kaputunun üzerindeki sığır amblemi yerine daimler-benz yıldızı getirildi.
1956 ağustos ayında motor gücü 25 beygirden 30 beygire çıkartıldı.
1957’de unimog’un tam senkronize olabilen aktarma opsiyon donanım olarak sunuldu. eylül ayında ise uzun şasili model için yeni kapalı kasa geliştirildi.
1959’da senkronize aktarmanın standart olarak sunulduğu ilk traktör unvanını aldı.
1961 mayıs ayında 50000’inci unimog üretildi.
1963 mayıs ayında 65 beygirlik ilk unimog üretildi.
1964 haziran ayında unimog’un ilk direkt enjeksiyonlu 65 beygirlik versiyonu üretildi.
1966 nisan ayında unimog’un u 34, u 40, u 70, u 80 ve unimog s modelleri piyasadaydı.
mayıs ayında gaggenau’deki üretim tesislerinde 100000’inci unimog üretildi.
1968’de yeni nesil u 34, u 45, u 54, u 66, u 80, u 90 ve unimog s’in sivil versiyonları üretildi.
1969’da unimog’un din normunda 100 beygirlik yol versiyonu üretildi..
1970’de takla barı standart olarak donanıma girdi
1971’de gaggenau üretim tesislerindeki 150000’inci unimog hayır kurumu için açık artırma ile satıldı
1972’de yeni nesil u 34, u 52, u 66, 90 beygirlik u 84 şasi ve din normu 100 beygirlik unimog (1.5 ton ağırlığında kamyonet versiyonu) ayrıca 82 ve 110 beygirlik benzinli versiyonu üretildi. büyük ve endüstriyel üretim yapan çifçilere yönelik mb-trac versiyonu tanıtıldı.
1974’de u 120 / model 425 adında yeni bir unimog tanıtıldı.
1975’te 150 beygir yol versiyonu üretildi"


simdi ben de ekstradan kendi sorularimi sormak istiyorum:
bu arac icin siz yilda ne kadar vergi veriyorsunuz acaba? hem ayrica 100 km'de 30 litre yaktigi dogru mu? ayrica bu unimog'lar ruhsatta kamyonet ya da kamyon olarak mi gorunuyor acaba?

bir de siz unimoglarinizi gunluk hayatta kullaniyor musunuz? yoksa bu bir hobi gibi midir?
 

Ynt: Bu da Benim Unimog'um

simdi ben de ekstradan kendi sorularimi sormak istiyorum:
bu arac icin siz yilda ne kadar vergi veriyorsunuz acaba? hem ayrica 100 km'de 30 litre yaktigi dogru mu? ayrica bu unimog'lar ruhsatta kamyonet ya da kamyon olarak mi gorunuyor acaba?

bir de siz unimoglarinizi gunluk hayatta kullaniyor musunuz? yoksa bu bir hobi gibi midir?


Unimogların büyük kısmı kamyonet sınıfına girmekte olup yıllık vergileri 219 YTL dir.Sizin yazınızdaki verilerin çoğu yeni modeller için geçerlidir.Bir kısmı da eski modeller için geçerlidir.Unimogseverlerin kullandıkları unimoglar genellikle 1960-1988 modeli arasında olanlardır.Bunlar 6 ileri 2 geri viteslidir.yakıt sarfiyatları 17-30 l/100km olarak değişmektedir.Ben de 2 adet bulunmakta olup biri 1970 , diğeri 1974 modeldir.1970 model olanı artık yedek parça temini için kullanmaktayım.Dizel motora çevrilmiş olup düz yolda yakıt sarfiyatı 50 YKRŞ/km.dir.Günlük hayatta kullanmak biraz zordur.Ben hobi olarak kullanmaktayım.Bu yaşıma kadar çok çeşitli 4x4 ler kullandım.Ama hepsinin yanında benim için unimogun çok özel bir yeri vardır.Karadeniz uşakları için nasıl hamsi ayrı bir şey , balık ayrı bir şey ise , benim için de unimog bir yana kalan tüm 4x4 ler bir yanadır.Kimse alınmasın , tamamen şahsi fikrimdir.
 



Ynt: Bu da Benim Unimog'um

teşekkür ederim

ben de forumu bulup (sevgili deep'in önerisiyle) sizleri tanıyana kadar, unimoların T.C. de ticari kullanımı olması ve unimogsever bulamamaktan şikayetçiydim. Sizlerin de ilgi ve bilginizi paylaşmaktan mutluyum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,697
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst