Jantı lastikten ayırttım. Jantlar boyandıktan sonra takacağım. Hemde içlerini komple temizleyeceğim. Dubleks jantın içi pis olunca kenarlardan hava kaçırıyor zaman içinde.
Eskiden içlastikliydi. Onuda dubleks yapacağım. İçlastikten ağzım yandı hiç sevemedim. Dubleks candır.
Hava sisteminin parçalarını monte etmeye geçtim.
Şasede varolan deliklere denkgeliyordu cıvata delikleri. Olmayanlar içinde hava tüpünü tutan ayağa delik açıp hallettim.
Şasenin arasında daha önceden neyde kullanıldığını bilmediğim bir ayak vardı. Onada uygun delik açıp hava tahliyesini taktım. Belli bi basınca gelince fazla havayı tahliye ediyor bu parça.
İmdat dediğimiz bi parça var. Havalı sistemle çalışan ağır vasıtalardaki el freni diyebiliriz. Kuvvetli bi yayı var içinde. İmdatı indirince o parçaya hava basıyor ve arka teker içlerine giden telleri serbest bırakıyor. Araç yürüyor. Sistemde hava yok ise arabayı salmaz. Veya giderken hava biterse frenleyip durdurur aracı.
Freni patlayan kamyon vs diye medyada çıkan haberler asılsızdır yani. Ağır vasıtaların freni patlarsa kendini kilitler zaten. Bahsedilen mevzu fren ısınmasıdır. Uzun inişlerde tonajlı araçlarda çok fren kullanılırsa disk/kampana ve balata ısınır. Hatta kıpkırmızı olur. Haliyle fren tutmaz. O durumda yapılacak tek şey arabayı bile isteye yatırmaktır.
Kamyonculuğa ilk başladığım zamanlarda bana işi öğreten dayımın nasihatıydı bu. "Frenı ısınan aracı durduramazsın. Gidip başkasına vurup veya hızlı şekilde başka yere vurup cana zarar vereceğine arabayı devir sadece mala zarar gelsin" demişti. Bunu sonrasında bi çok usta şoförden duydum. Malum bu tip olaylarda aracı durdurmaya çalışanlar katliam yapıyor.
Bunlarda ek bilgi olsun.
İmdatın içinden bi tane tel çıkışı var. Bu aşağıdaki parça ile 2 tel çekebiliyor. İki arka teker için.
Onunda üzerine kalın bi demir parçadan ayak yaptım ve şaseye bağladım.