En Başından Unimog Yapmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 96
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,898
Radyatörün bağlantı yerini beğenmiyordum. Önceden şaseye profil vb şeyler kaynatıp yapmışlar. Onları temizledim.

Şasenin sağında ve solunda cıvata deliği vardı. İçindeki dişlerde duruyordu. Pas sökücü vs kullanıp cıvata takılacak hale getirdim.

apju0ho.jpg


Presciden 3mm L şeklinde sac büktürdüm. Buraya uygun şekilde kesip delerek taktım.

jgy9s5r.jpg


Radyatörü bağlayacağım yerleride delip işi bitirdim.

b0y6dey.jpg
 




Yaptıkça kendinizi gelistirmissiniz. Çok iyi gidiyor elinize sağlık. Radyatörü bağlarken sasenin esneyecegini de hesab ettiniz mi?
Teşekkür ederim. Önceden şaseye kaynaklı ayaklar tutuyordu radyatörü. Ben onu temizleyip cıvata ile yaptım. Şaseye bağlı olan kısımda düz sac bükümsüz. Artık esneyebilir.
 



Hidrolik direksiyon işinede başladım. Arabanın etrafında döne döne düşünmeler sonucunda nereye nasıl takacağımı buldum.

Mil ve rot rahat gitmeli. Bi yere takılmamalı kasmamalı. Ayrıca sağlam bi yer olmalı.

gzw04dd.jpg


r175bov.jpg


Oğlumda görmek istedi aracı. Orjinal kabinli halini sevmemişti. Dodge halinide çok hurdaymış diyordu. Bu halini görünce sonuç ortada.

bobxd1p.jpg


Aracın lastikleri değiştirecektim. Ayrıca direksiyon kutusunun montajını yaparken rahat sağa sola çevirmeliydim. Rotu tam ayarlamalıyım. Ve tabi sökmüşken jantlarda boyansa güzel olur. Lastik takılıyken boyayınca güzel olmuyor.

O yüzden dört tane ayak yaptım. Arabayı takoza kaldıracağım.

i110ecq.jpg


Buda takoz üzerindeki hali.

sim63r5.jpg


os4xi9p.jpg
 

Bugün lastikleri sökebildim.

bc6ipc5.jpg


Direksiyon kutusuna ayak yapmıştım 1 cm et kalınlığında sacdan. Onuda yerine taktım.

c9sx459.jpg


ofdoqji.jpg


Kupanın ön tarafını şaseye bağlamak için böyle bi parça yaptım.

v7xwm2o.jpg


Şasedeki varolan deliklere cıvata ile taktım. Arayada takoz koydum.

tnjv6qd.jpg


Şimdilik gelişmeler bunlar.
 








Jantı lastikten ayırttım. Jantlar boyandıktan sonra takacağım. Hemde içlerini komple temizleyeceğim. Dubleks jantın içi pis olunca kenarlardan hava kaçırıyor zaman içinde.

Eskiden içlastikliydi. Onuda dubleks yapacağım. İçlastikten ağzım yandı hiç sevemedim. Dubleks candır.

o8wx2s0.jpg


Hava sisteminin parçalarını monte etmeye geçtim.

Şasede varolan deliklere denkgeliyordu cıvata delikleri. Olmayanlar içinde hava tüpünü tutan ayağa delik açıp hallettim.

nu32yoy.jpg


9lwrusd.jpg


74pluzu.jpg


Şasenin arasında daha önceden neyde kullanıldığını bilmediğim bir ayak vardı. Onada uygun delik açıp hava tahliyesini taktım. Belli bi basınca gelince fazla havayı tahliye ediyor bu parça.

tlwx54j.jpg


İmdat dediğimiz bi parça var. Havalı sistemle çalışan ağır vasıtalardaki el freni diyebiliriz. Kuvvetli bi yayı var içinde. İmdatı indirince o parçaya hava basıyor ve arka teker içlerine giden telleri serbest bırakıyor. Araç yürüyor. Sistemde hava yok ise arabayı salmaz. Veya giderken hava biterse frenleyip durdurur aracı.

Freni patlayan kamyon vs diye medyada çıkan haberler asılsızdır yani. Ağır vasıtaların freni patlarsa kendini kilitler zaten. Bahsedilen mevzu fren ısınmasıdır. Uzun inişlerde tonajlı araçlarda çok fren kullanılırsa disk/kampana ve balata ısınır. Hatta kıpkırmızı olur. Haliyle fren tutmaz. O durumda yapılacak tek şey arabayı bile isteye yatırmaktır.

Kamyonculuğa ilk başladığım zamanlarda bana işi öğreten dayımın nasihatıydı bu. "Frenı ısınan aracı durduramazsın. Gidip başkasına vurup veya hızlı şekilde başka yere vurup cana zarar vereceğine arabayı devir sadece mala zarar gelsin" demişti. Bunu sonrasında bi çok usta şoförden duydum. Malum bu tip olaylarda aracı durdurmaya çalışanlar katliam yapıyor.

Bunlarda ek bilgi olsun.

İmdatın içinden bi tane tel çıkışı var. Bu aşağıdaki parça ile 2 tel çekebiliyor. İki arka teker için.

Onunda üzerine kalın bi demir parçadan ayak yaptım ve şaseye bağladım.

hf3x8i7.jpg
 

8fyl9eu.jpg


3mwh844.jpg


Fren merkezlerinide bağladım. İveco fren sistemi tercih etme sebebim ön ve arka iki ayrı fren merkezi olması. Genelde sonradan havalı fren yapılan araçlarda eski ford kamyonların freni takılır. Onlar tek merkezli. Frendeki bi arızada hiç fren çalışmaz.

Bu iki merkezli olduğu için ön frenlerde arıza olsa dahi arka frenler çalışmaya devam eder. Gideceği yere kadar gider.

ox2is0g.jpg


Bu hafta sadece pazartesi günü araçla ilgilenebildim ve fren sisteminin parçalarını şaseye bağladım.

Bu parçalar daha sonra birbirine hortumla vs bağlanacak. Çalışır hale getirilecek. Tabi ki bakımları yapıldıktan sonra. Çalışan araçtan söküldü ama yinede bakım iyidir. Sonradan birde arıza ile uğraşmak istemiyorum.

kct47gd.jpg
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,051
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst