En Başından Unimog Yapmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 96
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,449
En sonunda kupayı komple çürükler giderilip güzel macun ve boyanacak değil mi?
Evet Tarkan abinin dediği gibi yapmaya niyetim var.

Kaportacı arkadaşım var ona söyledim. Herşeyi bitirince ona kupayı söküp götüreceğim. Araca bağlı değilken alttan üstten komple elden geçecek. Sonra pütür yapılacak bi daha çürümesin diye. Ayrıca ses yalıtımı vs. Bende yapabilirim elimden gelir ama o kadar vaktim olmayabilir.
 

Profil aldım ve sac büktürdüm çamurluk için. Kesip büküp yerine ayarlayıp taktım. Görüntü hiç hoşuma gitmedi.

8x0zfaj.jpg


agolpf7.jpg


Kupanın önceki halindeyken çamurluğun denkgeldiği bi yer vardı. Orayada üçgen bi parça büktürüp kaynattım.

blrki9w.jpg



fy0ui1b.jpg


Çok önceden tanıdığım bi İveco kamyon servisi var. Bilgisine güvendiğim Mahmut ustanın yanına gittim. Kafamdaki planlardan bahsettim ve ondan akıl aldım.

Öncelikle debriyaj işini çözmem lazımdı. Eskiden mekanik bi debriyaj vardı. Çok zor basıldığı için hidrolik debriyaja çevireceğim. İveco kamyon parçalarının olduğu bölüme geldim. Baya bi inceleme yaptım.

pjfj624.jpg


Hidrolik debriyaj için alt ve üst merkez. Onların içinin parçaları vs herşeyi takım olarak aldım. Bunları yerine uydurduktan sonra hortum bastırıp birleştireceğim. İnşallah çok kolay basılabilen bi debriyajım olacak.

40wayri.jpg
 

Birkaç gün aracın yanına gitmedim biraz mola verdim. Sonra gidincede ilk işim önceden yaptığım çamurlukları sökmek oldu. Zaten hoşuma gitmemişti.

s83imkn.jpg


Orjinal dodge çamurlukları kesip kısalttım. Onun bükümleri daha çok hoşuma gitti. Onları yerine göre ayarladım.

hiux8ii.jpg


aznkl7l.jpg


lwoam6c.jpg


k1qqszj.jpg


Radyatörün ayaklarınıda sağlamca kaynattım. Eskisinden daha yukarıya aldım. Radyatörün yarısı fanı görüyor yarısı görmüyordu. Fanın tam karşısına göre ayarladım. Hararet sorunumuz olmasın.

flociqz.jpg
 

Sanayide ki tanıdığım ustaları gezdim. Gidip gidip çay içtim bi süre. Önce çalışma yapmam gerekiyordu.

Havalı fren sistemi ve hidrolik direksiyon takmam gerekiyordu.

Başka araçlarda olan sistemleri inceledim. Örneğin kompresör takmam lazım. Onun kayış ile çalışan olması gerekiyor. Kendi kamyonum BMC'de bloğa bağlanıyor. Mercedes kamyonlarda kayışlı ve arkasına hidrolik pompasıda takılıyor. İveco kamyonlarında kayışlı.

Ve en önemli şeylerden biri küçük olmalı. Tam takımı bulabilmeliyim. İlerde arıza durumunda yedek parçası bol ve ucuz olmalı.

İveco havalı fren sisteminde karar kıldım. Takması daha kolay. Yedek parçası bol ve ucuz. Kolay kolay arıza yapmaz. Ford kamyon sistemide bulmuştum aslında. Ama onda bi yerde hava hidrolik kaçağı olduğunda fren komple boşalıyor. İvecoda ön arka bağımsız sistem var. Ön fren sisteminde arıza olsa arka frenler ile yola devam edilebilir.

Bu sebepten komple takım aldım. Kompresör, tüpler, imdat(el freni) , hava dağıtıcı, imdat kolu, üst fren merkezi, alt fren merkezi ve körükleri, tahliye. Hortumları ayrıca yerine göre ayarlayacağım.

Hidrolik direksiyon kutusu ise bikaç tane bulup araç üzerinde denedim.

Bu görünen BMC kamyondan çıkma. Çok büyük. Yerinden kaldırması bile zor. Bunu araç üzerinde ayarlamak baya zor olacaktı. Ayrıca kibar ufak bişey olsun. Sonuçta 30 ton yük taşımayacak.

7dc4ixw.jpg


Bu ise yavru fatih denilen küçük fatih kamyonun. Daha kibar ve güzel. İveco hidrolik direksiyon kutusu ile benzer ölçülerde.

btmv69s.jpg


Bu konudada kararımı verip İveco hidrolik direkisiyon kutusu aldım. İnşallah bunları yerine takıp sonra kupanın burnuna devam edeceğim.
 





Bugün bi işim yoktu. Bu işlerin merkezi Ankara olduğu için oraya gittim. Biraz alışveriş yapmak için.

Ankara'da buraya gelmek cennete gelmek gibi bişey oldu. :tearsofjoy:

3dntwzu.jpg


Unimog ile uğraşanların tanıdığı Erdem ticarete gittim. Çok uzun yıllardır unimog vb makinalarla uğraşan alıp satan biri. Yedek parçada bol elinde. Yedek jantım yoktu onu alma bahanesi ile gittim. Orayıda baya gezmiş oldum.

Çok güzel aletler var. Elimde unimog projesi olmasaydı orda alacağım çeşitli makinalar buldum. Nasip diyelim belki Unimog gider Kamaz gelir. :smiley: Orada çektiğim bikaç fotoğrafı atayım buraya. Satılıkmış çoğu sordum. Fiyatlarda bana göre iyi gibi geldi.

ji76dm7.jpg


ebnf6h5.jpg


Bu Kamaz ve sonraki Tatra çok hoşuma gitti. Yanındaki Unimog ile büyüklük kıyası yapılabilir.

bgxvzw5.jpg


qvzj3f2.jpg


mtxp8re.jpg
 

Dört çeker Bedford. Duysam inanmazdım.

sl3jslv.jpg


819n3yz.jpg


Buda ilk çıkan Unimoglardan.

f0x5itz.jpg


Görünen araçlar satılıkmış. İlgilenen olursa adamın numarayıda verebilirim.

Ordan çıkınca İveco parçacısı Aslan ticarete gittim. Havalı fren ve hidrolik direksiyon için parçaları aldım. İyi bi esnaf. Bana lazım olacağını düşündüğü bi sürü parçayıda ücretsiz verdi sağolsun.

4dr6kag.jpg


Doblo ile gidince sığdırmak baya zor oldu. Daha lastik alınacak.

f0vrjwh.jpg
 

Unimog için 20 jant lastik lazımdı. Orayı önceden bulmuştum internet üzerinden.

Gittiğimde iki çeşit lastik vardı. Benim üzerinde bulunanla aynı ölçüde olan vardı. Birde 1400 r20 olan vardı. Baya büyük. Üzerindeki lastiğin çapı 90 cm. Bu lastik 120 cm. 30 cm daha araç yükselecek. Ve ayrıca teker çevresi artacağı için hızda artacak. Tabi ki heybetli bi görüntü olacak.

Aracın üzerinde Perkins kamyon motoru var. Kamyonun lastiğide zaten 110 cm civarı geliyor. Yani Unimog orjinal şanzımanınıda düşününce çok rahat çevirecektir böyle büyük lastiği. Hidrolik direksiyon takınca dönme sorunuda olmaz.

hhe7qe8.jpg


Asıl problem bu lastikten beş tanesi bu araca nasıl sığacak? Ayrıca önceden alınan parçalarda var. Ve bagajdaki mangalı bile indirmeyi unutmuşuz. Malum doblolarda bagajda mangal aracın orjinal parçası gibi.

i8mgwj8.jpg


İki tanesini araca koydum. Üç tanesini orda bıraktım. Ankara Aksaray arası çalışan arkadaşa oranın konumunu attım. Haftaiçi uğrayıp o getirecek artık kalan lastikleri.

Akşam gelince dayanamadım gittim sanayiye hem aracı boşaltmak için hemde lastiği bi aracın yanına koyup bakmak için.

Biraz abartmışım sanki. :tearsofjoy:

fpks4ws.jpg


Eski ve yeni lastiğin farkı baya belli oluyor. Hatta kupanın şu anki durduğu yere ölçünce çamurluğa değmesine 2-3 cm kalacak.

Belli oldu kupa ile oynamaya devam edilecek.

k6ysp6p.jpg


İnşallah sıradaki işlem aracı takoza koyup jantları sökmek.

Jantları kumlatıp boyatmayı düşünüyorum. Sıfır gibi olacak o zaman. Kumlatmaz isem zımpara ile tam temizlenmiyor.

Şimdilik anlatacaklarım bu kadar. Yarın inşallah macera devam edecek.
 

Araba mobilyacı arkadaşımın önünde duruyordu. Orda hallediyordum. Yan komşusu tam benim çalıştığım yere ahşap indirmiş. Vinç çağırıp mecburen kenara aldırdım biraz arabayı.

jpvaevs.jpg


Dünden beri düşündüğüm bi konu var. Hatta gece uyku tutmadı sanırım o mevzuyu çok düşündüğümden.

Kupayı yine üzerinden indirdim. Aklıma çok değişik bi fikir geldi. İnşallah onu hayata geçireceğim.

Bugün kesin kararımı verdim. Gerçekleştiğinde burayada ekleyeceğim inşallah.

otymxjd.jpg


Lastik farkıda gündüz gözüyle daha belli oluyor. Aralarında 30 cm yükseklik farkı var. Tabi araçda bunu takınca 15 cm yükselecek.

n2gysrv.jpg


Yarın bana yine bi Ankara yolu gözüktü bakalım.

Ali Ağaoğlu'nun bi reklam filmi vardı. Bu değil o değil vs diyordu. Kendimi öyle hissetmeye başladım. En mükemmeli yapmak için çaba gösteriyorum. Tabi maddi anlamda ufak tefek zararlarda oluyor. Tecrübe kazandım olarak görüyorum onlarıda.
 



Ankara'da Erdem ticarette baya bişey gördüm. Böyle yerleri gezmek insanın ufkunu açıyor.

Aslında eski bi Unimog kupasının ön tarafını alıp bendeki kupaya takacaktım. Onunla alakalıda konuşmuştum kupayıda bulmuştum. Piyasadaki eski çoğu unimog'da benzer işler var. Hatta Erdem ticarette Ford Transit çift kabin ile birleştirilmişini bile görmüştüm.

Çok farklı araçlar ve parçalar var. Bi tane kupa görmüştüm. Aslında çok hoşuma giden bi araçtan çıkmış. İveco Magirus diye biliniyor. Burunlu 4x4 veya 6x6 gibi üretilmiş bi araç.

Akşam kahvede arkadaşlarla oyun oynarken sürekli aklımı bu kurcalıyordu. Sonra bi anlık karar ile Erdem ticareti arayıp kupaya talip oldum ve satın aldım. Pazar günü vinçci arkadaş ile gidip Dodge kupasını indirdik.

otymxjd.jpg


Dodge kupasıda olacaktı tabi. Ama bi hesap yaptım. Bu kupaya daha 40-50 bin harcamam gerekiyordu. Magirus kupasına baktım döşemesi göstergeleri vs herşeyi olduğu gibi içinde. Boyası yeni sayılır. Boya bile istemiyor. Çürük vs hiç yok. Sacı çok kalın. Bunca zamandır harcanan vakit ve nakit zarar olsada tecrübe kazandım diyip geçeceğim artık.

Pazartesi günü bi çekici ayarlayıp kupayı ve kalan lastikleri almaya gittim.

27yaxi0.jpg


809085r.jpg


cxaxi3m.jpg


ddmikxw.jpg


Kupa geldikten sonra inceledim. Baya diri. Ek bi işlem gerektirmeyecek. Sadece ön panjur eksik. İç döşemeleride yeni yapılmış. Koltuklar vs çok iyi. Sadece temizlenmesi lazım. Zaman içinde tozlanmış.

Ben o lastikleri 20 jant olarak almıştım. Ölçü doğru aslında. Ama orjinal unimog jantına takamadık. Kenarlarıda tutmuyor lastiğin içinede girmiyor. Sanırım çemberli filan özel bi jantı var o lastiğin. Kupayı aldım hevesli hevesli gezerken lastikçiden gelen bu haber ile içim karardı. Oda çok sürmedi. Kupanın ölçülere bakarken geri keyfim yerine geldi. Baya baya tutuyor ölçüler. Sanki Unimog'dan sökülmüş gibi. Kesme biçme işleri olmayacak inşallah.

Eldeki lastikleri geri yolladım Ankara'ya. Ordan başka bi lastik bulacağım. Dubleks olması lazım. Şambrelli lastiğe tövbe ettim daha önceki aracımda. Akşam koyduğum aracın sabah lastiği inmiş oluyordu. Olur olmadık yerde patlıyordu.
 

Ankara'da Erdem ticarette baya bişey gördüm. Böyle yerleri gezmek insanın ufkunu açıyor.

Aslında eski bi Unimog kupasının ön tarafını alıp bendeki kupaya takacaktım. Onunla alakalıda konuşmuştum kupayıda bulmuştum. Piyasadaki eski çoğu unimog'da benzer işler var. Hatta Erdem ticarette Ford Transit çift kabin ile birleştirilmişini bile görmüştüm.

Çok farklı araçlar ve parçalar var. Bi tane kupa görmüştüm. Aslında çok hoşuma giden bi araçtan çıkmış. İveco Magirus diye biliniyor. Burunlu 4x4 veya 6x6 gibi üretilmiş bi araç.

Akşam kahvede arkadaşlarla oyun oynarken sürekli aklımı bu kurcalıyordu. Sonra bi anlık karar ile Erdem ticareti arayıp kupaya talip oldum ve satın aldım. Pazar günü vinçci arkadaş ile gidip Dodge kupasını indirdik.

Ekli dosyayı görüntüle 644631

Dodge kupasıda olacaktı tabi. Ama bi hesap yaptım. Bu kupaya daha 40-50 bin harcamam gerekiyordu. Magirus kupasına baktım döşemesi göstergeleri vs herşeyi olduğu gibi içinde. Boyası yeni sayılır. Boya bile istemiyor. Çürük vs hiç yok. Sacı çok kalın. Bunca zamandır harcanan vakit ve nakit zarar olsada tecrübe kazandım diyip geçeceğim artık.

Pazartesi günü bi çekici ayarlayıp kupayı ve kalan lastikleri almaya gittim.

Ekli dosyayı görüntüle 644632

Ekli dosyayı görüntüle 644633

Ekli dosyayı görüntüle 644634

Ekli dosyayı görüntüle 644635

Kupa geldikten sonra inceledim. Baya diri. Ek bi işlem gerektirmeyecek. Sadece ön panjur eksik. İç döşemeleride yeni yapılmış. Koltuklar vs çok iyi. Sadece temizlenmesi lazım. Zaman içinde tozlanmış.

Ben o lastikleri 20 jant olarak almıştım. Ölçü doğru aslında. Ama orjinal unimog jantına takamadık. Kenarlarıda tutmuyor lastiğin içinede girmiyor. Sanırım çemberli filan özel bi jantı var o lastiğin. Kupayı aldım hevesli hevesli gezerken lastikçiden gelen bu haber ile içim karardı. Oda çok sürmedi. Kupanın ölçülere bakarken geri keyfim yerine geldi. Baya baya tutuyor ölçüler. Sanki Unimog'dan sökülmüş gibi. Kesme biçme işleri olmayacak inşallah.

Eldeki lastikleri geri yolladım Ankara'ya. Ordan başka bi lastik bulacağım. Dubleks olması lazım. Şambrelli lastiğe tövbe ettim daha önceki aracımda. Akşam koyduğum aracın sabah lastiği inmiş oluyordu. Olur olmadık yerde patlıyordu.
Başından beri düşünüyorum. Kupa Iveco, şase Unimog, motor Dodge olunca ruhsatta ne yazacak? Tabi bitene dek değişmezse .

Güzel olacağı kesin de ondan böyle takılıyorum. Eline sağlık kardeşim.

Bu arada lastik önemli. Çıkma bulsan teli atık olabilir, balans yapar. Sıfır alsan dünya para. Ama yerle tek bağlantın. Tutmazsa yandın. Konforu da etkiler. Bakalım ne seçeceksin.

Kolay gele...

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Başından beri düşünüyorum. Kupa Iveco, şase Unimog, motor Dodge olunca ruhsatta ne yazacak? Tabi bitene dek değişmezse .

Güzel olacağı kesin de ondan böyle takılıyorum. Eline sağlık kardeşim.

Bu arada lastik önemli. Çıkma bulsan teli atık olabilir, balans yapar. Sıfır alsan dünya para. Ama yerle tek bağlantın. Tutmazsa yandın. Konforu da etkiler. Bakalım ne seçeceksin.

Kolay gele...

SM-S908E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Abi ruhsatta unimog zaten. Ona bişey yapamıyoruz malum.

Lastiğide 330 80 20 buldum. Üzerindeki lastik 90 cm. Bu lastikler 104 cm geliyor. Uymayan lastikler 120 cm geliyordu. Şimdilik bu aldıklarım bi dursun. Kupanın altında ufak kaldı. Belki sonra daha büyük bişeyler bulurum veya offsetli jant işine bi bakarım.
 

Bu kupada sanki eski söktüğün unimoğ kadar dar geldi ama içine oturup sığdığınızı düşünüyorum.Emeğine sağlık
Onun iki katı kadar filan. Hatta bugün üzerine koydum çok büyük geldi. Artık lastikle çamurlukla oynayıp düzelteceğim tipini.

Dodge kupasındanda çok büyük bu. İçinde zaten 2-1 koltuk var. Gayet rahat sığılıyor.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,661
Mesajlar
1,521,799
Kayıtlı Üye Sayımız
166,520
Kaydolan Son Üyemiz
muradilgin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst