Önceki tecrübelerden yola çıkarak kupayı bağlayacağım yeride öncesinde ayarladım. 5mm sac büktürdüm. Hem arkadan hem üstten cıvata ile sabitleyeceğim.
Bu üstte gözüken parça kupaya kaynatılacak. Cıvatayı sökünce kupa ile beraber çıkacak. Hemde sağa sola ayaklar esniyordu o işi halletmiş oldum bu parça ile.
Direksiyon kutusunuda söktüm.
Aklımda iki proje var.
Biri Kamyon hidrolik direksiyon kutusunu takmak. Pompa filan takılır zaten. Ama bunu uyarlaması biraz zor olacak gibi. Tam direksiyon milinin geçeceği yere ön amörtisör denkgeliyor. Baya bi uzatmak gerekecek mili. Ayrıca istavroz filan yapıp amörtisörün yanından geçirmek gerekecek.
Traktörlerde kullanılan bi sistem gördüm. Danfoss diye bi parça direksiyon kutusu olarak takılıyor. Orta rot yerine takılan hidrolik piston var birde. Forkliftlerde ve ağır iş makinalarındada kullanılıyor bu sistem. Tamamen hidrolik pompa ile çalışıyor. Araç çalışmadığı zaman direksiyon dönmez yani. Bunu uyarlaması kolay. Kullanımıda kolay olacak. Tabi masrafı fazla olur bu sistemin. O konuyu biraz araştırmam lazım. Bilgi sahibi olanlardanda yorum alabilirim.
Kupa sonunda içime sinen yere koyuldu. Orjinal halinden yaklaşık 20 cm geride. Yerden yükseklik ise orjinalden bi 5 cm kadar yüksek. Daha önceki denemeler hoşuma gitmemişti. Bu hali çok hoşuma gitti. Arabayı sanayide bıraktım ama ara ara açıp fotoğraflara bakıyorum. O derece hoşuma gitti.
Motoru kupa dışında bırakacaktım ama yarısı yine orjinalde olduğu gibi içerde kaldı. Öne biraz yatık duruyor fotoğrafta. Ön tarafın bağlantılarını daha sağlamlaştırmadım. Tam teraziye alıp bağlantılarını yapacağım.
Motoru sandık gibi bişeyin içine alacağım. Onun ölçülerini alıp presciye verdim. Haftaiçi boş olduğum bi gün motoru kapatmak ile devam edeceğim.
Nerde oturacağımız belli olsun.