En Başından Unimog Yapmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 96
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,894
Takoz konusunda da yanal kuvvetlerin eksenel yansımasını karşılamasında problem olduğunu düşünüyordum. Söktünüz. Burada siz sadece bir yatay ekseni karşılayacak şekilde planlamış olduğunuz için aracı hareket ettirdiğinizde hareket enerjisini direkt alacaktınız. belki x-y ekseni dışında z pozisyonunda takoz atarsanız titreşim azaltılabilir. sanırım kullandığınız 700kg lık. 4X700 ile 3 ton taşıma oluyor. belki biraz düşük ağırlık denenebilir. Eğer kalıcı araç olarak düşünüyorsanız mevcut kasa alanını 2.5 kata kadar kullanım alanına çeviren layoutlar da var. belki 4 hidrolik ile tavanı yukarı kaldırıp bir teras havası da eklenebilir. uygulaması görselinden çok daha kolay oluyor. Elinize sağlık
 

Acaba kupayı Unimog kupasına benzetemeyen tek benmiyim? Dodge Kamyon kupasını andırıyor ama daha küçük gibi sanki. Nedir acaba?

Bu arada bu hali bence de daha iyi olmuş. Eline sağlık kardeşim.
Dodge 250 kupası abi. Onun tabi biraz oynanmışı olacak. Burun kısalacak çamurluklar değişecek vs.

Orjinal kupayı 20 km kullandım arabadan soğudum. Binmediğim vasıta kalmadı bu kadar konforsuz bi araç kullanmamıştım.

Kupaya binmek bi dert zaten onda. İki büklüm araç sürülüyor. İçine sığamadım. Gaz fren vs nerdeyse oturduğum koltuğun altına denkgeliyor. Ayağı uzata uzata bi süremedim aracı. Hatta bileğimi oynatıp gaz veremediğim için ayakkabıyı çıkarıp başparmağım ile gaz vererek kullanıyordum.

Gürültü zaten ayrı bi konu. Motor kabin içinde ve hiç yalıtım yoktu. Ben baya yalıtım yaptım ama sesi kesemedim. Yanımdaki insanın ne dediğini duyamıyorum. Yola filan çıkılmaz o gürültü ile. Ayrıca 404'ler orjinalde üstü açık. Sonradan kapatmışlar ama onuda uyduruk yapmışlar. Düzeltilecek gibi değildi.

Dodge kabini çok geniş ferah. Kullanımı çok rahat diye onu tercih ettim. Biraz uğraştıracak ama bitince inşallah efsane bişey olacak.
 

evet doge kasa kullanılıyor. sebeplerini söyledi ancak bende orjinal kasa olması gerektiğinden yanayım. Vites konusu ve arkaya uzatma konusu da önemli
Orjinal kasayıda sattım dün. :tearsofjoy: Karavan yaparken sadece tabanını kullanacaktım zaten. Komple alıcı çıkınca sattım geçtim. O kasa çok yüksekti ağırlık merkezide çok yukardaydı.
 


Takoz konusunda da yanal kuvvetlerin eksenel yansımasını karşılamasında problem olduğunu düşünüyordum. Söktünüz. Burada siz sadece bir yatay ekseni karşılayacak şekilde planlamış olduğunuz için aracı hareket ettirdiğinizde hareket enerjisini direkt alacaktınız. belki x-y ekseni dışında z pozisyonunda takoz atarsanız titreşim azaltılabilir. sanırım kullandığınız 700kg lık. 4X700 ile 3 ton taşıma oluyor. belki biraz düşük ağırlık denenebilir. Eğer kalıcı araç olarak düşünüyorsanız mevcut kasa alanını 2.5 kata kadar kullanım alanına çeviren layoutlar da var. belki 4 hidrolik ile tavanı yukarı kaldırıp bir teras havası da eklenebilir. uygulaması görselinden çok daha kolay oluyor. Elinize sağlık
Takozu çok büyük almışım. Ondan dolayı baya esnedi. Aslında dışına boru gibi bişey takıp sağa sola gitmesini engelleyebilirim. Yani takozu yuva içinde çalıştırmak. Kafamdakini tam olarak yazıya dökemedimde var bişeyler.

Kasa konusunda ise tam bi karavan değilde camper tarzı bişey düşünmeye başladım. Sonuçta unimog çok fonksiyonlu bi karavan yapılacak araç değil. E bende haftalarca tura gidecek biri değilim. Bir iki gece arazide konaklamaya yetecek şekilde yapmayı düşünüyorum.

Önceki yaptığım aracın kasası 160*200 idi. 50 cmde arkaya çıkma yapmıştım. Baya kullanışlı olmuştu içi. Bu aracın önceki hali 200*300. Şimdi kupa geriye geldiği için 50 cm kadar kısaldı. Ben arkaya yine çıkma yapacağım. 320 350 civarı bi uzunluk olacak. Zaten genişlik 200 olduğu için yatağı yan yapabilirim. Oda baya alan açıyor.

odm9l1s-jpg.jpg


Kasa kısmına geçince daha detaylı planlar ortaya çıkar. Şimdilik kupayı bi yerine tam ayarlayıp hidrolik direksiyon kutusunu debriyaj ve fren merkezlerini yapmam lazım.
 
Son düzenleme:




Daha önceki bu tip işlerde çok yaptığım bi hata vardı. Bişeyi yanlış yapıyorsam o şekilde devam ederdim. Yapılanı bozmaya üşenirdim.

Unimog öyle olmayacak. Kupanın yeri konumu vs hiç hoşuma gitmedi. Ve sonunda bugün sabah vinci çağırıp geri yere indirttim.

93zny9c.jpg


Kupayı orjinal unimogda olduğu gibi motorun üzerine koyacağım. Ve motorun bi kısmı kupanın içinde olacak. Artık o kısmın yalıtımı ile ayrıca ilgilenip ses işini çözeceğim.

Bugün yine presciden sac büktürdüm. Daha önceki yaptığım ayakları vs hep kestim. Yeni ayakları daha sağlam ve kaynağıda iyi öğrenmiş şekilde hallettim.

nj10jbv.jpg


Yarın inşallah işe devam edeceğim. Kupayı koyarım belkide üzerine. Erken biterse kafamdaki şeyler.
 

İzolasyon kolay. Akustik köpükler var. Pyrosorb gibi. Kauçuk köpüğü de iş görür. 2 farklı katman olursa daha iyi sönümler sesi. Isı transferini de önlemek için bir kat akustik, bir kat kauçuk köpüğü ideal çözüm olur.
 

İzolasyon kolay. Akustik köpükler var. Pyrosorb gibi. Kauçuk köpüğü de iş görür. 2 farklı katman olursa daha iyi sönümler sesi. Isı transferini de önlemek için bir kat akustik, bir kat kauçuk köpüğü ideal çözüm olur.
Abi o kısma gelince seni rahatsız edecektim zaten. Sen yetkili ve etkili bi abiye benziyon :D Dodge için konuşmuştuk daha önce bu konuları.

Isıya karşı dayanıklılığı nasıl bunların? Kupanın altından yapsam motora yakın olacak sonuçta. Kupa içinede ayrıca yapabilirim tabi ki.
 

Abi o kısma gelince seni rahatsız edecektim zaten. Sen yetkili ve etkili bi abiye benziyon :D Dodge için konuşmuştuk daha önce bu konuları.

Isıya karşı dayanıklılığı nasıl bunların? Kupanın altından yapsam motora yakın olacak sonuçta. Kupa içinede ayrıca yapabilirim tabi ki.

Yetkilisini, etkilisini bilmem ama biraz iştigal etmişliğimiz vardır konuyla

100 C lere dayanır ikisi de. Zaten o kadar sıcak olmaz iç tarafta sac yüzeyler. Kabin içine de sadece akustik koyarsın. Motor tarafına akustik + kauçuk, kabin içine akustik yani.
 



Yetkilisini, etkilisini bilmem ama biraz iştigal etmişliğimiz vardır konuyla

100 C lere dayanır ikisi de. Zaten o kadar sıcak olmaz iç tarafta sac yüzeyler. Kabin içine de sadece akustik koyarsın. Motor tarafına akustik + kauçuk, kabin içine akustik yani.
Anladım abi sağolasın. İnşallah kupa yere tekrar indiğinde o işi güzelce yapacağım.
 

Önceki tecrübelerden yola çıkarak kupayı bağlayacağım yeride öncesinde ayarladım. 5mm sac büktürdüm. Hem arkadan hem üstten cıvata ile sabitleyeceğim.

Bu üstte gözüken parça kupaya kaynatılacak. Cıvatayı sökünce kupa ile beraber çıkacak. Hemde sağa sola ayaklar esniyordu o işi halletmiş oldum bu parça ile.

fs5huo1.jpg


fambebm.jpg


Direksiyon kutusunuda söktüm.

mqwbg98.jpg


Aklımda iki proje var.

Biri Kamyon hidrolik direksiyon kutusunu takmak. Pompa filan takılır zaten. Ama bunu uyarlaması biraz zor olacak gibi. Tam direksiyon milinin geçeceği yere ön amörtisör denkgeliyor. Baya bi uzatmak gerekecek mili. Ayrıca istavroz filan yapıp amörtisörün yanından geçirmek gerekecek.

Traktörlerde kullanılan bi sistem gördüm. Danfoss diye bi parça direksiyon kutusu olarak takılıyor. Orta rot yerine takılan hidrolik piston var birde. Forkliftlerde ve ağır iş makinalarındada kullanılıyor bu sistem. Tamamen hidrolik pompa ile çalışıyor. Araç çalışmadığı zaman direksiyon dönmez yani. Bunu uyarlaması kolay. Kullanımıda kolay olacak. Tabi masrafı fazla olur bu sistemin. O konuyu biraz araştırmam lazım. Bilgi sahibi olanlardanda yorum alabilirim.

Kupa sonunda içime sinen yere koyuldu. Orjinal halinden yaklaşık 20 cm geride. Yerden yükseklik ise orjinalden bi 5 cm kadar yüksek. Daha önceki denemeler hoşuma gitmemişti. Bu hali çok hoşuma gitti. Arabayı sanayide bıraktım ama ara ara açıp fotoğraflara bakıyorum. O derece hoşuma gitti.

Motoru kupa dışında bırakacaktım ama yarısı yine orjinalde olduğu gibi içerde kaldı. Öne biraz yatık duruyor fotoğrafta. Ön tarafın bağlantılarını daha sağlamlaştırmadım. Tam teraziye alıp bağlantılarını yapacağım.

sawn223.jpg



Motoru sandık gibi bişeyin içine alacağım. Onun ölçülerini alıp presciye verdim. Haftaiçi boş olduğum bi gün motoru kapatmak ile devam edeceğim.

Nerde oturacağımız belli olsun. :tearsofjoy:

l1rdv4m.jpg
 

Bugün işim erken bitince sanayiye gittim. Önceden verdiğim saclar bükülmüş onları halledecektim. Yakın arkadaşım Mehmet'in işi yoktu oda geldi. O bahane ile ona yaptırdım kaynak işlerini. O daha iyi yapıyor kaynağı.

Motor kupa içinde kalacağı yerlerin saclarını kaynattık. İçeriyi daraltmasın diye meyilli yaptım. Fazlalık olan kısımları ayrıca keseceğim.




mhzxd9w.jpg


1amujuj.jpg


Tabanda çürük olan yerler vardı. Buraya sonra koltuk vs takılacağı için sağlam olsun sonradan esnemesin diye oralarıda ayrıca sac büktürüp güçlendirdim.

e08mq0z.jpg


Tabi biraz kirli duruyor. Komple temizlenip pütür kaplama yapılacak buralara. Üstünede yalıtım.

Orjinal kasayı sattım. Zaten açık kasa artık bi işime yaramayacağı için. Ben zaten Kayseri Aksaray ambar işi yapıyorum. Benim kamyon doluydu arkadaşın kamyona yükledik. O Kayseri'de bi yere bırakacak. Ordan Sinop'a gidecek kasa.

a75t33r.jpg


Yarın inşallah çamurluk yapımına başlayacağım. Onun ölçüleride presciye yolladım.

de3un2a.jpg


İşim bittikten sonra diğer gün yapacağım için ölçülerini böyle yolluyorum. Sonra diğer güne hazır oluyor alıp o kısmı yapıyorum. Böyle böyle devam ediyoruz bakalım. Yukarda anlattıklarımı normalde yarın yapacaktım. Bugün iş erken bitince halletmiş oldum.

Traktörlerde kullanılan hidrostatik direksiyon hakkında bilgisi olan var mı?

Nasıl bi direksiyon takacağım konusunda kararsızım hala. Hidrostatik çok daha kolay ve iyi olacak gibi. Ama yolda gezme vb şeyler yaparsa yada giderken direksiyonu toplayamazsa sıkıntı olur.
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,741
Mesajlar
1,523,014
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

SON KONULAR



Geri
Üst