Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tindersticks Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 393
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,929
Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Sevgili hocamız ne demişti (nasrettin hoca) , Bana minareden düşen birini bulun getirin , Beni en iyi o anlar...
Buna karar vermeden bunun bürokratik formalitelerini öğrenmenizi şiddetle tavsiye ederim.Ondan sonra kararınızı verirsiniz.
 

Etiketler
Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

SERİ 3 109' Alıntı:
Sevgili hocamız ne demişti (nasrettin hoca) , Bana minareden düşen birini bulun getirin , Beni en iyi o anlar...
Buna karar vermeden bunun bürokratik formalitelerini öğrenmenizi şiddetle tavsiye ederim.Ondan sonra kararınızı verirsiniz.

bir otokar bayisi ile görüştüğümde, şasinin yedekparça statüsünde olduğu, şasi numarasını şasiden kesip gönderdiğimizde, 1 ay içerisinde şasinin üretilip faturalandırıldığı, söylendi...


bunu dışında bir prosedür var ise bilenlerden öğrenmek isterim.... başımıza dert alacağımız bir sürece girmeyelim...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Selamlar;

Daha önce sıfır şase ile değişim yapan arkadaşlar olmuştu. Ne tür bir yol izlediklerini bilmiyorum, ama yapılabildiği aşikar. Bir diğer konu da, yeni şase ile eski şase arasındaki muhtemel farklılıklar... bunları da düşünmekte fayda var.

kolay gelsin.
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

sıfır olması bana da mantıklı geldi,, hele de arka frenlerin olduğu yer de disk olursa maliyet daha da düşmüş olur sanırım..
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

tindersticks' Alıntı:
sevgili umut senin aracın pumaya dönüş serüvenini yakınen takip ettim...
ve puma motordan ne kadar da memnun olduğunu biliyorum...
hatta turuncu 1986 defender g4 challenge ı toplayan arkadaşımızın motoru değiştirmediği için pişman olduğunu söylediğini hatırlıyorum...
hepinize de katılıyorum....

su anda pişmanlıktan nasıl içim cız edıyor ınanamazssınız yenıden rektıfıye ettim ve yaklasık 2,500-3,000 cıvarı harcama yaptım sımdıkı ımkanlarım olsa hayatta rektıfıye yapmazdım.. hazır bu ıse gırmısken kesınlıkle puma yada nıssan bd30 motorunu dusunmenızı sıddetle tavsıye edıyorum.. uzerındekı duz dızel motor cok sorunsuz bır motor ama bellı bır noktadan sonra artık yetmıyecek hazır baslamısken kavgayı basta yapın kı sonradan ugrasmayın derım..

bu arada aracınız muh - te - sem ! bu ıse basladınızmı oda olsun buda olsun, hazır baslamısken bunuda öyle yapalım, duzgun olsun seklınde gıttınızmı ne yaptıgınız butce hesabı kalıyor nede zaman :smiley: ıpın ucu kacıyor :D

allah sabır ve parayı eksık etmesın
Kolay gelsın
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

berk' Alıntı:
su anda pişmanlıktan nasıl içim cız edıyor ınanamazssınız yenıden rektıfıye ettim ve yaklasık 2,500-3,000 cıvarı harcama yaptım sımdıkı ımkanlarım olsa hayatta rektıfıye yapmazdım.. hazır bu ıse gırmısken kesınlıkle puma yada nıssan bd30 motorunu dusunmenızı sıddetle tavsıye edıyorum.. uzerındekı duz dızel motor cok sorunsuz bır motor ama bellı bır noktadan sonra artık yetmıyecek hazır baslamısken kavgayı basta yapın kı sonradan ugrasmayın derım..

bu arada aracınız muh - te - sem ! bu ıse basladınızmı oda olsun buda olsun, hazır baslamısken bunuda öyle yapalım, duzgun olsun seklınde gıttınızmı ne yaptıgınız butce hesabı kalıyor nede zaman :smiley: ıpın ucu kacıyor :D

allah sabır ve parayı eksık etmesın
Kolay gelsın

Berk,

aynen o pişmanlığı yaşamamk için motora devirdaim değişimi hariç hiç para harcamadım...
gittiği yere kadar götürsün, kaldığında da artık swap işine girerim düşüncesi var bende. ama puma motor işini sanırım motorun bitmesini beklmeden girecem gibi gözüküyor:smiley:

yazılanlara aynen katılıyorum, maddi imkanlar engel olmadığı sürece, düzdizelin kesinlikle dğeişmesi gerektiği inancındayım ;D
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Bence kesinlikle 130'luk mekanik pompalı ford v184 (puma) bu aracın motoru. Uzun yolda da arazide de 1800 devirden sonra ben buradayım diyor. 1800 devirden önce düz dizelden farkı yok ;D Ben yeni araç toplayan herkese aynı şeyi söylüyorum, 3 4 binlira verip aracın motorunu sıfırlamanın gereği yok gerçektende...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

sword7' Alıntı:
Bence kesinlikle 130'luk mekanik pompalı ford v184 (puma) bu aracın motoru. Uzun yolda da arazide de 1800 devirden sonra ben buradayım diyor. 1800 devirden önce düz dizelden farkı yok ;D Ben yeni araç toplayan herkese aynı şeyi söylüyorum, 3 4 binlira verip aracın motorunu sıfırlamanın gereği yok gerçektende...
bu konudaki idolüm sensin ;D
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

göktu' Alıntı:
bu konudaki idolüm sensin ;D

Eyvallah ;D yeni modellerdeki gerçek pumanın da elektronik oluşu sıkıntı aslında, 2010 model alıp yine üstüne 130'luk takmak lazım ;D ;D
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

göktu' Alıntı:
Berk,

aynen o pişmanlığı yaşamamk için motora devirdaim değişimi hariç hiç para harcamadım...
gittiği yere kadar götürsün, kaldığında da artık swap işine girerim düşüncesi var bende. ama puma motor işini sanırım motorun bitmesini beklmeden girecem gibi gözüküyor:smiley:

yazılanlara aynen katılıyorum, maddi imkanlar engel olmadığı sürece, düzdizelin kesinlikle dğeişmesi gerektiği inancındayım ;D

Götuğ gıttıgı yere kadar gıtmeyecek goreceksın :D eger ıngıltereden yenı model gogus getırıyosan bunu kullandıktan 10 dk sonra kararın degısecek :smiley: ben basladım arastırmaya kapatıcam gozumu bırakıcam kendımı ustaların elıne tecavuz kacınılmazssa zevkını cıkar dıyecem gıbı :D
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

göktu' Alıntı:
bu konudaki idolüm sensin ;D

benıde cesaretlendıren adam budur +1 :D ancak bısey soracam 1.800 devırden sonra kendını gosteryor demıssın 130 luk da örnegın arazıde agır sartlarda akisi kesmek cok fazla karsılasılan bır durum olacak dogrumu?

ben aracımı uzun yola cevırmeyı dusunuyorum expedition olarak uzerındekı duz dızel kesınlıkle yetersız ve cok verımsız yakıt tuketımı de artık gundelık olarak kullanmamı aşmaya basladı oyuzden kesin ve net olarak motor degısımıne varım dıyorum :smiley:
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

berk' Alıntı:
Götuğ gıttıgı yere kadar gıtmeyecek goreceksın :D eger ıngıltereden yenı model gogus getırıyosan bunu kullandıktan 10 dk sonra kararın degısecek :smiley: ben basladım arastırmaya kapatıcam gozumu bırakıcam kendımı ustaların elıne tecavuz kacınılmazssa zevkını cıkar dıyecem gıbı :D

totalde 200-250 km filan kullandım zaten kaçak maçak:smiley:

yok cidden zayıf, yani yol yapmaya bence uygun değil... araziye yetiyordur ona birşey diyemem de, ben gezmeyi de çok severim:smiley:
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

anlatımınız mükemmel ;) defenderinizin fotoğrafları kadar var ;D
çocuk iken texas tommix heyecenı ile okudum araçınızın yapım hikayelerini ;D
kolay gele ;)
hayırlı uğurlu ola :smiley:
bu arada belirtmeliyim ki defender ile ilgili birikimlerinizi satır aralarında estiriyorsunuz ;) teşekürler :smiley:
takip daha güzel ve keyifli :smiley:
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

edaghan' Alıntı:
Selamlar;

Daha önce sıfır şase ile değişim yapan arkadaşlar olmuştu. Ne tür bir yol izlediklerini bilmiyorum, ama yapılabildiği aşikar. Bir diğer konu da, yeni şase ile eski şase arasındaki muhtemel farklılıklar... bunları da düşünmekte fayda var.

kolay gelsin.

Yapılmasıyla ilgili yasal bir engel olmadığı bilgisine ulaştım... Şase de motor gibi araca dair yedek parça olarak kabul edilmekte ancak

1) yeni şaseniz eski şase ile aynı özelliklerde (uzunluk genişlik vs.) olmak zorunda
2) Yeni şasenizi yetkili servisten almak zorundasınız... Eski sistemdeki gibi şasecilere yaptırmak vs. mümkün değil...
3) Yeni şaseyi yaptırabilmek için eski şasenizdeki şase nosunun bulunduğu bölümü keserek üreticinize (ki bizde otokar) servis ya da yetkili yedek parça bayisi kanalı ile göndermek zorundasınız. Yaklaşım 1 ay içerisinde yeni şaseniz üretilecektir...
4) Otokar'ın vermiş olduğu fatura ile yeni şasenizi işletmeniz gerekmekte... ( bu tam olarak netleşmiş bir bilgi değil ilk boşlukta trafik tescil dairesine gidip net bilgiyi alacağım ve paylaşacağım)

''Yeni şase ile eski şase arasındaki muhtemel farklılıklar'' tümcesini ise tam olarak anlayamadım... Otokardan seri numarasını bildirerek 2,5 N/A aracınız için alacağınız ya da britparttan ve ya İngilterede Defender için Şase üreten bir kaç küçük atelye firmadan alacağınız şase zaten sizin aracınızda kullandığınız şasenin aynısı.... Yani otokara sipariş verdiğinizde gelecek olan şase şu an otokar'ın puma motorlu ya da daha önce 300 TDI motorlu araçlar için ürettiği şasilerden değil... Sizin aracınızın şasisinin yeni bir kopyası... Bu yüzdcen gelen şasede tamirci deyimye uydurma ya da doğrusu reconstruction işlemine ihtiyaç olmayacak.... elemanları yerleştirip bağlantı yerlerinin birleştireceksiniz...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

muratbilici' Alıntı:
anlatımınız mükemmel ;) defenderinizin fotoğrafları kadar var ;D
çocuk iken texas tommix heyecenı ile okudum araçınızın yapım hikayelerini ;D
kolay gele ;)
hayırlı uğurlu ola :smiley:
bu arada belirtmeliyim ki defender ile ilgili birikimlerinizi satır aralarında estiriyorsunuz ;) teşekürler :smiley:
takip daha güzel ve keyifli :smiley:
Pozitif yaklaşımınız için teşekkürler....
Defender toplamak bir özen işidir, sabır işidir, bilgi işidir...
Ama en önemlisi bir duygu işidir...
25-30 yaşında bir araca gönül verip, onu ilk günlerine döndürmek için madi olanakları seferber edip,
manevi olanaksızlıklarla savaşmak ancak aşkla duyguyla tanımlanabilir....
ben makine mühendisi değilim, otomotiv teknikeri de....
onların yazacağı kadar teknik bir yazı asla yazamam....
elimden gelen tek şeyi yapıyorum....

duygularımla yazıyorum...

defender konusunda bilgilere gelince,
bu sitedeki pek çok arkadaşımın bilgisi yanında benimki olsa olsa denizde bir kumdur...
küçük belki ama haddinden fazla parlak olan kum taneciği.... :smiley:
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Motor değişimi hakkında...
tüm puma motor funlarının tercihlerini anlıyor ve saygıyla karşılıyorum...

lakin.... ben benim kocaoğlanın bu güne getirmeye çalışmıyorum, ben onun yıllarına dönmeye çalışıyorum....

daha daha daha.... değil mi zaten benim kaçarak defenderıma sığınma nedenim... daha iyi bir iş daha iyi bir ev daha çok para daha çok xxxx....
dahalar için en yakın çevremizi, hatta kendimizi bile değiştirmiyor muyuz? maddenin esiri olurken ruhumuzu avutmuyor muyuz sahipliklerimizle...

daha hızlı bir motor daha güçlü bir motor daha performanslı bir motor...
benim tercihim bu değil.... ben defendırımı olduğu gibi sevdim -ki bu aracın ikizleri o yıllarda Camel Trophy koşmuş,
dünyayı dolaşmış, kenyayı nairobiyi, sibiryayı aşmış ve hiç biri de yollarda kalmamış...

ben bir yenileştirme, rektifiye (re activity - yeniden aktif hale getirmek) restore işlemi yapıyorum kocaoğlana...
yani eski durumuna ya da ilk biçimine getirmeye çalışıyorum....
bu yüzden de bedeni ile senkron çarpan bir yüreği olacak.... aynı ilk doğdu günkü gibi....
derdim aracımı upgrade etmek yani yükseltmek değil....
yükseltmek elinizdekinin eski değil (çünkü yaptığınız update değil upgrade) eksik, yetersiz olduğunu kabul etmek demektir..... ben kocaoğlan için böyle bir şeyi kabul etmiyorum.... ya da zamanla yarışmıyorum... bıraktım o akıyor -ki asla dönüp arkasından bakmıyorum karşı yöne giderken....
yükseltmek ana basic şeyi tutup üzerine bu güne dair ilgili eklentileri eklersiniz.... (-ki çağa ayak uydurma, daha güçlü daha performanslı olma beklentilerini anlayabilmekle birlikte tercihi bu yönde olan birisi değilim)


anlayamadığım şey ise motoru değiştirmez isem mutsuz olacağım önyargısı.... sevgili arkadaşlarım mutsuzluk beklentinin yerine gelmemesi durumunda oluşur.... benim aracım zaten restore edilmeden önceki haliyle beni yeterince mutlu ediyordu.... bu işlemlerden sonra, onu yenileştirdiğimde zaten daha da mutlu edecek (en azından onu öyle görmek bile başlı başına bir mutluluk nedeni)
derdim performans, hız, vs... olsa idi zaten total bütçeyi düşündüğünüzde daha rantabl (nefret ettiğim kan emici bir sözcüktür) alternatif marka ve modeller mevcuttu... ben daha önce de dediğim gibi muhterem nuru seven müslüm gürses gibi sevdiğim kocaoğlanı... evet daha sağlıklı olması daha uzun yıllar birlikte olmamazı için gereken ne varsa yapacağım ama kesip bi yerlerini değiştirmeyi asla düşünmedim...

ne olur siz de beni anlayın ve 1,576 tane defenderda motor revizyonu/sorunsalı/tercihi/puma/jaguar/çit..... başlığı varken bu sayfada harlandırmayalım hiç sönmeyen bu konuyu....
- haddini aşan noktalara gittiyse affola...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst