Benim Kamp Aracım ''Tralleis''

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drares Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 545
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 110,228
drares' Alıntı:
Özgür bey anlamıyorum diyorsun ama maşallah bir sürü işi bir çırpıda hallediverdin. Ama hediyesi çok güzel olmuş. ;) :D :D
Bakalım benim hanım bana ne hediye verecek? ;D ;D ;D

Çok teşekkürler, insan burada her işi kendisi yapmasını öğreniyor. İşçilik çok pahalı. Adam sadece eve keşife geliyor 50 Euro istiyor. Bende evde ne sorun çıksa buna su tesisatı ve kombi dahil kendim araştıra araştıra çöze çöze biraz yapmasını öğrendim :smiley:

Hediye süper oldu. Hayallerimi gerçekleştirdim. Bende d.gününüzü merakla beklemeye başladım :smiley::smiley:
 

Etiketler


drares' Alıntı:
ben vebasto ve su pompası için de 2x o,75 kablo mu kullanmalıyım?

vebasto+buzdolabı (12v buzdolabı) çalışırken aynı enerjiyi tüketiyorlar, hele vebasto buji devrede iken 10amp yaklaşık 10saniye tüketiyor, bu yüzden kabloları kalın olmalı
su pompası bir enerji çekmiyor
 

Haşmet kardesım.
Gordum kı iş e iyi soyunmussun. Bedenen bir seyler yapmayı cok sevdıgını anlıyorum , Zira ınsanlar nadıren ve de keyflerı yerınde oldugu zaman boylesıne iştahla
soyunurlar ;D .Eh. Şimdı "Haydı kolay gele , bılegıne kuvvet " demek gerekır . Elektrik işlemlerı ıle ugrasıyorsun , gordum. Aklıma gelen bır sey oldu. Kablolarım selametı açısından , ben uygulamalarımda sac (metal) aksamları delerek gectıgım bolgelerde kablonun ızalasyonuna ılaveten bır de sert plastık veya eskı estelasyonlardan sokmuş oldugum lastık hortumları uzerıne gecırerek tıtreşimın kablo ısalasyonuna verecegı hasara karşı tedbır almıştım. Kablonun genış aralıklarda ve sivrı saca dıkey gecen bolgelerde tıtresım daha fazla olacagını ve ızalasyona daha fazla etkı edebılecegım aklıma geldı . Gordugum kadarı ıle kabloları yerleştırmışsın . Yine de kalınlıga uyan eskı kopresor veya oksijen yortumlarından temın ederek bulundugu yerlere uygun boylar kesıp estelesyonu sokmemek adına hortum parcalarını boyuna olarak yararak araya kıstırma metodu ıle gereklı yerlere takvıye amacı ıle kullanabılırsınız. Ben bıraz pinpirikliyim de , istersenız kıllık dıye de dusunebılırsınız. ;D 12 volt tatbıkınde (-) Notr ü arac şasisinden de kullanabılecegınızı duşunerek belırlı ortak yone gıdenlerı aralara kuracagınız bır termınal e kadar oldukca kalın tek kol kablo ıle de gıdebılıp daha sonra daha ınce kablolarla deagıtım yapabılmek mumkun. İç ızalasyonda arkadaşlarımızın dedıgı gıbı kavak kontrayı rahatlıkla kullanabılırsın . Nasıl olsa kagıt kaplayacaksın. Burada da bır onerım olacak . Sac kasa otolarda ızalasyon arkasında kalan boslukta terleme muhakkak tır . Ben senın yerınde olsam kullanacagın kavak kontraların goremeyecegın yonune yanı arada kalan bolume , en adi sentetık boyadan bıle olsa suya karsı yalıtırsan olabılecek defermasyona karsı onlem almış olursun. Unutmadan kontra satın alırken , alacagın plakaları istif arasından ve deforme olmamış olmasına dıkkat edersen , çalısmalarında tatbık etmek daha kolay olur. Neyse. Başına iş açıyorum gıbı gelmeye başladım.
Kolay gelsın haşmet , ama şunu bil ki , Benden once bıtırmemen için elımden geleni yapıp senden once bıtırecegım. ;D ;D Şaka.
 





Bekır bey.
Kabloların kalınlıgı hakkında pek fazla teknık bılgım yok. Genellıkle deneme yanılma veya eşdeger olduguna kanaat getırebıldıgım orjinal dagıtım kablolar ıle kıyaslıyarak taşıma kablosu kullanmaktayım. Mesafeler eger uzaklasıyorsa bıraz daha kalın kablo ıle aktardıgımda en azından içim rahatlıyor. Kendım için yaptıgım estalasyonlarda Uzak mesafeler
ve yukleyecegım gucude duşunerek en azından 4 mm veya ıkı adet 4 mm ıle destekledım. Düşündugum bır konu daha var . Dıyorum ki kendı-kendıme , "farzet sıgorta atmadı , o zaman ne olacak" öyle ise kabın arasında kalan kablolarda bır yangın tablosu oluşmadan gorunurde bıraktıgım ınce kablolarda yukun kalabılmesını sagladıgıma ınanıyorum. gorunurdekı ınce kabloları feda edıp kabın icerısındeki tehlkeyı en azından absorbe edebılırım dıye aklıma gelıyor. Amatorlugume verın . daha ıyısı gelmedı aklıma. :D
Hoşcakalın.
 


Dıyorum ki kendı-kendıme , "farzet sıgorta atmadı , o zaman ne olacak" öyle ise kabın arasında kalan kablolarda bır yangın tablosu oluşmadan gorunurde bıraktıgım ınce kablolarda yukun kalabılmesını sagladıgıma ınanıyorum. gorunurdekı ınce kabloları feda edıp kabın icerısındeki tehlkeyı en azından absorbe edebılırım dıye aklıma gelıyor.

Bana fena halde riskli geldi. İnce kablo yanacak olursa tehlikesi absorbe edebileceğinizi hiç sanmıyorum. Tersine, elektrik yangınları en tehlikeli yangınlardandır. Yangın kablo üzerinden tüm yapıya yayılır. Benim önerim birden fazla sigorta kullanmak olurdu. Mesela, benim tercihim öncelikle akü üzerinde yüksek amperli yassı sigorta ile başlamak olurdu. Burada birden fazla sigorta kullanmak da mümkün. Benim aracımda akü üzerinde bir tane 150A, bir tane 70A, bir tane 50A sigorta vardı. Sonradan ekleyeceğim (sürücü kabinine) cihazlar için 50A'lik bir tane de ben ekledim. Aynı şeyi yaşam akülerine de uygulamayı düşünüyorum.

İkinci aşamada aküden gelen kablo üzerine Pako şalter kullamayı düşünürüm. Yanlış bilmiyorsan Pako şalterlerin sigorta işlevi de var. Dahası, bütün sistemi açıp kapatabileceğiniz bir ana şalter her zaman faydalıdır. Ben kendi sistemimde birisi giriş birisi çıkış için iki ana şalter planlıyorum. Giriş şalterini harici 220V, solar panel, alternatör (ve kapalı) seçenekleri için, çıkış şalterini ise 12V, 220V, 12+220V (ve kapalı) seçenekleri için düşündüm. Kafamdaki sisteme uygun şalter seçeneği var mı bilmiyorum, henüz araştırmadım.

Bundan sonra sigorta paneli gelebilir.

İlave güvenlik için kullanacağınız hatta ek sigorta düşünebilirsiniz. Mesela İngiltere'de bütün prizlerde mutlaka sigorta vardır. Ayrıca pek çok fişin üzerinde de sigorta görürsünüz. Bir kısım cihazların kendi içinde ayrıca sigortası olabiliyor. Buralarda çoğu kez cam sigorta kullanılıyor. Bunları uygulamada zorlanırsanız, en azından kablonun üzerine (hem + hem - hatta) sigorta takmak zor değil.

Birden fazla sigorta kullandığınız durumda, aküden cihaz yönüne gittikçe kullanacağınız sigortanın amperi düşmeli.
 



Bekir hocam haklı araçlardaki 12 volt çok tehlikeli amper yüksek olduğundan kablo saniyeler içinde nar gibi kızarır ve bunun önünü kimse alamaz bir keresinde halk otobüsüyle yolculuk ediyorduk tavandaki üflemelrin arasından bir kablo çekmişler nasıl olduysa birden otobüs stop etti ve içerisi 2-3 saniyede duman doldu en önden en arkaya kadar olan kablonun tamamının aynı anda nar gibi kızardığını gördüm ve otobüs full dolu millet çığlıklar içinde Allahdan sistemde sigorta bir yerlerde attıda enerji kesildi yoksa ciddi bir facia olurdu.
Benimde aracımda lambalara kadar 4 sigorta vardı Bekir hocamında dediği gibi pako şalter bile gerektiğinde sigorta görevi görüyor ve aküden çıkıştan itibaren sigorta amperajının küçülerek ilerlemesi gerekiyor ayrıca kablolar mutlaka hortum,kanal vb.yollardan geçirilmeli imkan varsa eksi ve artı yan yana geçirilmemeli,şaseyi aracın her noktasından alabilirsiniz artı ucu çektiğiniz noktaya yakın bir yerden sağlam bir eksi uç alıp devreyi tamamlayabilirsiniz titreşimin çok olduğu rölantide yakın zamanda olmaz ama ileriki yıllarda kabloların titreşerek sürtünmesi bile sorun olabilir kablo dış koruma silikonu yıpranabilir.
bir diğer konuda yaşam aküsü ile araç aküsünü parelel bağlamalarda araç aküsünün çıkışınada mutlaka sigorta konmalı herhangi bir kaza yada hatada ana taşıyıcı kablo ezilebilir bakır sargı açığa çıkabilir ve şaseye temas edebilir,açıkcası ne kadar sigorta o kadar tedbir.
Bie diğer mesele kabloların kalınlığı 220 votta bir kablonun ucuna verdiğiniz elektrik ne ise çıkışındaki elektrik voltajı odur ama 12 voltta mesafe uzun ve kablo inceyse sonuç aynı olmuyor,ben buzdolabına 10mm kablo çektim ucuna ayrıca sigorta koyup ve kısa bir ince kablo ile sonlandırdım dolaba bağladım.
 

Sigortaları yok sayabılmem mumkun degıl. Gereklı yerlere ne ölçüde sıgorta koyabılıyorum. (abes kabul edılmesın ,bır otoya , eve tesısat doseyebılecek ve ayrıca son donem harıc elektronık bılgımden de yararlanıyorum) . Sadece pratık bır yontem oldugundan ve kabın ıcerısıne gommüş oldugum ulaşamayacagım tesısatı korumak amacı ıle termınallerden (sıgortalı) gerektıgınden daha az olmayan daha ınce kablolar ıle dagıtım yapıyorum. Kucuk bır deneme yanılma metodundan bahsetmek ısterım. Bır ıletken kablonuz olsun bunun 1 m si 6 mm olsun 10 cm sı de 2 mm olsun ekleyıp tek parca h halıne getırın . bu kabloyu amun uzun eksı ve artı guruplarına dırekt olarak degdırın .(sıgortanız her nasılsa gorev gormedı kabul edın) Gorulecegı gıbı bu ıletken kablonun sadece 2 mm kalınlıgında olanın anında akkor halınde yanarak devreyı kestıgını goreceksınız . hal boyle ıse gerıde , kabın ıcerısınde bulunan nakletmeyı saglayan kalın ortak kablonun etkılenmedı gorulecektır. Sıgortalara karsı oldugum veya savsakladıgım anlaşılmasın.(çogu kez sıgortalamayı abarttıgımda oluyor ;D)
Bazen oluyor işte boyle . kısa yazabılmek adına çok iyi ıfade edılemedıgı de oluyor. Sonuçta benımkı de bır yontemdır. Her ne kadar kocakarı ılacına benzese de iş gordugu zamanlar oluyor. ;D
Sabırları zorlamak istemekten kacınırım. :D Teşekkürederom.
 

;D ;D ;D Bu son cümleye çok güldüm. Hay siz çok yaşayın e mi?

Kablolar birbirine bağlı olduğu için herhangi bir kısmında başlayacak olan bir yangın kablonun diğer (kalın) kısımlarına da sirayet edecektir. Hiç tavsiye etmem. İstanbul'un resmi kayıtlara geçmiş ilk ve tek gönüllü itfaiyecisi olarak yangın önlemleri konusunda pek çok insandan daha titizim. Bu konuda titiz olmanın zararı olduğunu da hiç görmedim :smiley:
 

TA2RX' Alıntı:
Kalın=?

2.5mm? 4mm? 6mm? 10mm? Daha kalın?

yaybek' Alıntı:
Bie diğer mesele kabloların kalınlığı 220 votta bir kablonun ucuna verdiğiniz elektrik ne ise çıkışındaki elektrik voltajı odur ama 12 voltta mesafe uzun ve kablo inceyse sonuç aynı olmuyor,ben buzdolabına 10mm kablo çektim ucuna ayrıca sigorta koyup ve kısa bir ince kablo ile sonlandırdım dolaba bağladım.

bende aynısını yaptım :smiley:
 

Konuya katkısı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim, aslında daha önce cevaplamam gerekirdi ama uygun zamanı ancak buldum.
Şimdi aklıma takılan şu 12 volt meselesini tekrar yazayım; ben 12 volt ceryanı sadece iç aydınlatmada ve hidroforda kullanacağıma göre her noktaya ayrı bir hat çekmelimiyim? yoksa birbrirne ekleyerek yaptığım dağıtım doğru mu? sigorta konusunda haklısınız, ben sigortayı dağıtm paneline ve ana hatlara koymayı düşünmüştüm, yük binecek noktalara koymakta yarar var. 220 volt tesisatında kullandığım 3x2,5 kablolara gelince, evlerde çoğunlukla 3x1,5 tekli kablo kullanılır, ve kullanılacak alet sayısı karavanla kıyaslanmayacak kadar fazladır. Benim kullanacağım elektrikli aletler buzdolabı, fırın, termosifon ve küçük mutfak aletleri. Fırın ve termosifon da sürekli kullanılmayacak hatta bir arada asla kullanılmayacaklar. Karavanda klimayı düşünmüyorum. bu durumda tesisata yeterli sayıda sigorta eklersem bir sıkntı olur mu?
 



Haşmet abi aslında sadece aydınlatmada kullanacaksanız 12 voltu girişte tek düğme ile devreye sokup lambaların üzerinden kumanda edecek tarzda bir düğmeli led lambalar kullanabilirsiniz zaten 6 m2 bir alanda tek noktadan elinizi uzatsanız en az 3 lambayı yakarsınız :D,her lambaya ayrı hat çekip hepsine ayrı ayrı düğme eklemek çokda gerekli değil,ama artislik olsun araçta çok düğme görünsün havası olsun diye şhow amaçlı olabilir tabi ;D,
Haşmet abi evlerde 220 tesisatında 1,5 sadece lambalarda kullanılır pirizler için uygun olmaz hele hele karavanda sıcaktan ısınmış duvarlar içinde birde olası yük 1,5 kalınlık için sıkıntı olabilir bence ideal olan ki tedbir amaçlı 2-2,5 kullanmak daha mantıklı olur.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst