Benim Kamp Aracım ''Tralleis''

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drares Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 545
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 110,228
gamperiniz hayırlı olsun. işlerinizde kolaylıklar dilerim.

bende bir hatırlatmada bulunayım. çok sayıda sigorta kullanmak ile ilgili. arkadaşlar her sigorta aynı zamanda bir ek demektir. ek yerleri zaman ve şartlardan dolayı oksitlenme riski taşır. oksitlenmiş yüzeyden geçen yüksek akım aşırı ısınmaya neden olur. elektrik tesisatında ucuza kaçmadan, kabloları bir zırh ( boru ) içinden taşımanız, çekilecek akıma göre kablo kalınlıklarının seçilmesi gerekmektedir. her kabloda bir direnç vardır. kablonun kalitesi direncinin düşük olması demektir. bu nedenlede oto elektriğinde tekli kablo değil çok telli kablolar kullanılır. bu kablo direncini düşürür.

elektrik panonuzu hazırlarken kaliteli sigortalar ve kaliteli 12volt için hazırlanmış kablolar kullanmanız gerekmektedir, mümkün olduğunca kullanacağınız her cihaz için ayrı hat çekin. tek hat için 1 den fazla sigorta kullanmak mantıklı gibi görünsede bağlantı noktalarında zaman içinde oluşacak oksitlenmeden dolayı aşırı ısınma yapması ve bununda tehlikeye davetiye çıkarması mümkündür. kaza - bela ve cezasız sürüşler dilerim.
 

Etiketler
abolgi' Alıntı:
çok sayıda sigorta kullanmak ile ilgili. arkadaşlar her sigorta aynı zamanda bir ek demektir. ek yerleri zaman ve şartlardan dolayı oksitlenme riski taşır. oksitlenmiş yüzeyden geçen yüksek akım aşırı ısınmaya neden olur.

tek hat için 1 den fazla sigorta kullanmak mantıklı gibi görünsede bağlantı noktalarında zaman içinde oluşacak oksitlenmeden dolayı aşırı ısınma yapması ve bununda tehlikeye davetiye çıkarması mümkündür.

Benim kafam karıştı. Tek hatla, çok sayıda sigortayla ne kasdediyorsunuz?
 

TA2RX' Alıntı:
Benim kafam karıştı. Tek hatla, çok sayıda sigortayla ne kasdediyorsunuz?

örneğin buzdolabı için çekilen hatta başka birşey bağlanmaması, nasıl olsa buraya kadar kablo çekildi bide şurayı aydınlatmak için bu hattan ek çekeyim dememek.

elektrik panosundan kullanılacak alete kadar tek sigorta bağlanmalıdır diyorum. bazı arkadaşlar birden çok sigorta bağladıklarını yazmışlar. bunu yazarkende gerekçem daha öncede belirttiğim gibi her bağlantı noktası bir ektir. ek yerlerinde oksitlenmeden dolayı bir direnç oluşur. yüksek akım geçen yerlerde oksitlenmeden dolayı aşırı ısınmalar meydana gelir ve bu yangın riski doğurur.

karavan içinde özellikle 12 volt hatlarında mutlaka ve mutlaka oto elektriği için üretilmiş kablolar kullanılmalıdır. her maddenin bir direnci vardır. içinden akım geçerken bu direnç nedeniyle kablo boyuna ve kesidine bağlı olarak belli bir voltaj düşümü( enerji kaybı ) oluşur. bu direnci minumuma düşürmek için oto elektrik kabloları çoklu tellerden ve düşük dirençli olarak imal edilirler. çoklu telden yapılma nedeni kablo direncinin düşürülmesidir.

bir buz dolabını örnek olarak vereyim. 100watt lık enerji harcasın . 220 de de , 12 volt ile çalışırkende.

W=V*I dır buradan I(akım)=W/V dir.

220 volt ile çalışırken I=100/220= 0,45 amper akım çekerken

12 volt ile çalışırken I=100/12 =8,33 amper akım çeker.

evlerinizde özellikle yüksek güçlü fırın gibi tost makinaları gibi cihazları kullandığınızda kabloları ısınmazken fişlerine dokunursanız ( prizden çekince tabii) metal yüzeyin aşırı ısındığını görürsünüz. bunun nedeni oksitlenmedir.

umarım faydalı olmuşumdur.
 

OK. Tek hat meselesini anladım, hemfikiriz. Çok hat meselesini de anladım ama tam olarak hemfikir miyiz, emin değilim.

elektrik panosundan kullanılacak alete kadar tek sigorta bağlanmalıdır diyorum. bazı arkadaşlar birden çok sigorta bağladıklarını yazmışlar. bunu yazarkende gerekçem daha öncede belirttiğim gibi her bağlantı noktası bir ektir. ek yerlerinde oksitlenmeden dolayı bir direnç oluşur. yüksek akım geçen yerlerde oksitlenmeden dolayı aşırı ısınmalar meydana gelir ve bu yangın riski doğurur.

Doğru, ama direnç arttıkça çekilen akımda artacaktır. (W=V*I) Akım artınca da sigorta atacaktır. Her ilave sigorta aynı zamanda ilave bir önlemdir. Aşırı akım çeken hat üzerinde en zayıf sigorta hangisiyse orası atacaktır ve o noktadan itibaren akım kesilecektir.

Sizin önermenize bir karşı önerme olarak benim aklımda İngiltere'deki elektrik sistemi var. İngiltere'deki evlerin büyük çoğunluğu en az 100 yıllık ahşap evler olduğu için, özellikle elektrik yangınları konusunda çok hassaslar. Evin ana sigortası, hat sigortası, vb. klasik önlemlere ek olarak her prizin üzerinde açma-kapama anahtarı var; her prizin içinde kendi sigortası var; bunların üzerine çoğu zaman ayrıca bir de fişin içinde sigorta var.
 

TA2RX' Alıntı:
OK. Tek hat meselesini anladım, hemfikiriz. Çok hat meselesini de anladım ama tam olarak hemfikir miyiz, emin değilim.

Doğru, ama direnç arttıkça çekilen akımda artacaktır. (W=V*I) Akım artınca da sigorta atacaktır. Her ilave sigorta aynı zamanda ilave bir önlemdir. Aşırı akım çeken hat üzerinde en zayıf sigorta hangisiyse orası atacaktır ve o noktadan itibaren akım kesilecektir.

Sizin önermenize bir karşı önerme olarak benim aklımda İngiltere'deki elektrik sistemi var. İngiltere'deki evlerin büyük çoğunluğu en az 100 yıllık ahşap evler olduğu için, özellikle elektrik yangınları konusunda çok hassaslar. Evin ana sigortası, hat sigortası, vb. klasik önlemlere ek olarak her prizin üzerinde açma-kapama anahtarı var; her prizin içinde kendi sigortası var; bunların üzerine çoğu zaman ayrıca bir de fişin içinde sigorta var.

direnç artınca akım artmaz , v/R =I yani gerilim bölü direnç akımı verir. benim uyarım 220 voltluk hatlar için değil özellikle 12v hatlar için. aklıma geldi örnek vereyim şehirler arası elektrik hatlarında gerilimi 380.000 volta çıkarırlar. bunun nedeni iletim hatlarındaki ( kablolardaki dirençten dolayı ) kaybı azaltmak içindir. kabloların direnci sabit, gerilim yükseltilince içinden geçen akım azalır I=V/R den. 220vol şebeke geriliminde 2200wattlık bir cihaz kullanılırken kablodan geçen akım ile (10 amperdir), 12voltluk sitemlerde 120watt gücündeki bir cihaz aynı akımı çeker (10amper). konu hakkında yazarken 1984 endüstri meslek lisesi elektronik bölüm mezunu olduğumu ardındanda Gazi Ünv. teknik eğitim fakültesi elektronik bölümü mezunu olduğumu belirteyim.

12volt sistemi için; pano girişine takılacak bir sigortadan sonra yapılacak dağıtımda her hat için 1 sigorta kullanmak en uygun olan sistemdir. kablolar otoelektriği için üretilmiş kablo olmalı ve ek yapılmadan kullanılacağı noktaya ulaşmalıdır. elektrik malzemesi alırken kaliteden ödün verilmemelidir.

Bazı cihazlarda söküp takarken yada kullanırken kısadevreye sebep olma olasılığı yüksektir, zaten o cihazların enerji kabloları üzerinde camlı tüp şeklinde kendi sigortaları bağlanmıştır oto teypleri gibi ya da çakmaklıklar gibi.

bir vesile ile buluşttuğumuzda konuyu size daha detaylı anlatırım. ben ankara da yaşıyorum, çayyolu'ndayım.
 



12volt sistemi için; pano girişine takılacak bir sigortadan sonra yapılacak dağıtımda her hat için 1 sigorta kullanmak en uygun olan sistemdir. kablolar otoelektriği için üretilmiş kablo olmalı ve ek yapılmadan kullanılacağı noktaya ulaşmalıdır. elektrik malzemesi alırken kaliteden ödün verilmemelidir.

Konunun özü kısaca yukarıdaki ifade doğrumu anladım?
 


Arkadaşlar,değerli yorumlarınız için teşekkürler, ben en kısa zamanda çektiğim tesisatın şemasını sizinle paylaşacağım sanırım o zaman daha kolay anlaşılacağım :smiley: :smiley: :smiley:
 

abolgi' Alıntı:
direnç artınca akım artmaz , v/R =I yani gerilim bölü direnç akımı verir. benim uyarım 220 voltluk hatlar için değil özellikle 12v hatlar için. aklıma geldi örnek vereyim şehirler arası elektrik hatlarında gerilimi 380.000 volta çıkarırlar. bunun nedeni iletim hatlarındaki ( kablolardaki dirençten dolayı ) kaybı azaltmak içindir. kabloların direnci sabit, gerilim yükseltilince içinden geçen akım azalır I=V/R den. 220vol şebeke geriliminde 2200wattlık bir cihaz kullanılırken kablodan geçen akım ile (10 amperdir), 12voltluk sitemlerde 120watt gücündeki bir cihaz aynı akımı çeker (10amper). konu hakkında yazarken 1984 endüstri meslek lisesi elektronik bölüm mezunu olduğumu ardındanda Gazi Ünv. teknik eğitim fakültesi elektronik bölümü mezunu olduğumu belirteyim.

12volt sistemi için; pano girişine takılacak bir sigortadan sonra yapılacak dağıtımda her hat için 1 sigorta kullanmak en uygun olan sistemdir. kablolar otoelektriği için üretilmiş kablo olmalı ve ek yapılmadan kullanılacağı noktaya ulaşmalıdır. elektrik malzemesi alırken kaliteden ödün verilmemelidir.

Bazı cihazlarda söküp takarken yada kullanırken kısadevreye sebep olma olasılığı yüksektir, zaten o cihazların enerji kabloları üzerinde camlı tüp şeklinde kendi sigortaları bağlanmıştır oto teypleri gibi ya da çakmaklıklar gibi.

bir vesile ile buluşttuğumuzda konuyu size daha detaylı anlatırım. ben ankara da yaşıyorum, çayyolu'ndayım.

OK. Anladım. Benim gördüğüm, araç içinde ilave sigorta kullanılan örnekler sizin sözünü ettiğiniz kısa devreye sebep olma ihtimali olan cihazlar olsa gerek. Bilgi için teşekkürler.
 

Arkadaşlar bugün aracımın vizesini yaptırdım. Dün akşam internetten aldığım randevu sayesinde işim çok kolay yürüdü. Bu arada vize harcının artık vergi dairesine yatırılmadığını binbir güçlükle gittiğim vergi dairesinde öğrenmek çok acıydı :mad: ???
Egzoz emisyon ölçümünü de yaptıklarını bildiğim halde işim uzar, ya da aksar diye gitmeden önce başka yerde yaptırdım.Genel olarak aldığım hizmetten memnun kaldım. Aracımın far ayarlarındaki hafif kusurlar dışında bir problem çıkmadı. Görevliyle karavan konusunda ayak üstü sohbet ettik;
- Proje onayı aşamasında ellerinde metre aracın iç dizaynını ölçmediklerini, zaten tadilat projesinde ölçülerin belirtilmediğini,
-Aracın altına yerleştirilecek su deposu gibi eklentilerin dışa taşmadıktan sonra problem olmadığını söyledi.
 











Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst