Araç mı ? Lastik Mi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hagurel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 117
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,107
Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

herkeze iyi günler
ben bu işin kompetanı değilim ama
haftada bir gün değil yada ayda bir gün değil her allahın günü çamur içindeyim 35 yaşındayım
8 yaşımda traktörle çamurda dolaşmaya başladım daha sonraları 4x4 traktörle adamı gömecek çamurlardan geçtim toros arabamın jiklesini çekip aşağı inip iterek çamurlardan geçtim
ve defalarca battım ama bu gece bilgisayarın karşısındayım
iyibir lastik en önemlisidir
l 200 kamyonettir
çizme yadakalın tabanlı botla iyi araç kullanmak zordur
eşek ile katır en iyi arazi aracıdır ( asfaltta fazla hız yapmazlar ve üstü açık araç sevmem)

konu fazla derinleşmeden herkezi gülümseteyim istedim saygılar

yukarıda yazdıklarım saçmalama hakkımı kullanmamdan kaynaklandı (bu hakkı bana kimse vermedi kendimde almadım)

bence lastik deseni bu olayda çok etkili olmuştur Mesud beyin yayınladığı resimdeki lastiklerin deseninden kullanıyorum bahsedilen bir sorunla karşılaşmadım fakat bahar aylarında 4 mevsim diye bahsedilen 4x4 lastikler ile yeni doğmuş dana gibi gidiyordu araç . aracınıza 100kg üzerinde ağırlık eklemeyin performans dahada düşüyor benim araçta sürekli 500kg civarı bir yük var ve patinaj oranı düşsede araç eğimli arazilerde bayağı zorlanıyor birde bu arabalar kaptırmayla gitmeyi seviyorlar aracınızı daha uygun zeminde iken hızlandırın ve çamurlu zemine geldiğinizde gazı kontrollü verin bunu içinde ayakkbılarınız çok kalın tabanlı ise gazı hissetmek biraz zor oluyor ayrıca ayak tabanlarınızda çamurlu ise aynı neticeyle karşılaşabilirsiniz
 

Etiketler
Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

Arkadaşlar düşündünüzmü hiç,gerçek off road takımında olan araçlar neden ince lastik kullanırlar tamamı ince lastik
çünkü ince lastik çamur altındaki sert tabana rahat ulaştıkları için,bu karlı zeminlerde bile aynıdır.
Lakin bir düşünce var araç alan arakadaşlar hemen kalın lastik takmaya özenirler,gösteriş ve görünümü evet güzeldir
fabrika verilerin vermiş olduğu lastik çapı ne ise onu kullanmaya özen gösterin,tercihini .AT lastikte kullanırsan asfalt ve arazi koşullarında üzülmezsin
saygılar

aroma-offroad-2.jpg
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

Benim zaten büyük lastik kullanma gibi bir takıntım yok aracın kapısında yazan ölçü 31x10.5/15 üzerindekiler de aynı ölçüde almak istediğim lastiğin ölçüsüde aynı sorun o değildiki diş yapısı ve markası ne olsun demiştim bu lastiklerden tutunamama gibi bir şikayetim var onu çözmek istedim
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

hagurel' Alıntı:
Benim zaten büyük lastik kullanma gibi bir takıntım yok aracın kapısında yazan ölçü 31x10.5/15 üzerindekiler de aynı ölçüde almak istediğim lastiğin ölçüsüde aynı sorun o değildiki diş yapısı ve markası ne olsun demiştim bu lastiklerden tutunamama gibi bir şikayetim var onu çözmek istedim

Yanlış anlaşıldım galilba ben genel olarak arkadaşlar demiştim size hitaben cümle kullanmadım,sayın hagurel siz anladığım kadar yumuşak bir zemine denk geldiniz
L200 kendilerini kanıtlamış araçlar tartışmak yanlış olur,aracınızı başka bir zeminde denedinizmi,aracınız başka sıkıntıları olabilirmi diye düşünmek gerek
saygılar
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

Başka zeminde deneme şansım olmadı doğrusu ama bu araca ince lastikte çok kötü duruyor be abicim bi araca baktığınızda direkmen insanın gözü lastiğe gidiyor :-\
 



Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

Arazi de lastik en onemli faktor. ince lastik meselesini offsetli jantlarls cozerseniz araca kalin lastikle vereceginiz guclu goruntuyu yakalamis olursunuz
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

Konunun açıldığını pajero sahibi bir arkadaşım haber verdi bir süredir forumdan uzak kalmıştım ama gerçekten üzüldüm araçmı lastikmi başlığına birde plotaj ı eklemek gerekir diye düşünüyorum şu an aracımda good year wrangler var onun öncesinde kabak desek daha doğru olur lassa competus lastiklerim vardı ama girip çıkmadığım yer kalmadı üstüne üstelik 10.000 km yol yaptım bir çoğuda arazide.Çıktığımız off road gezilerinde sırayla farklı marka arazi araçları ve farklı desenlerdeki arazi lastikleri ni bizzat deneme fırsatı buldum tamam lastik önemli ama plotaj da çok önemli. Lastik konusunda arkadaşlarımızın da denemediği lastik kalmadı diyebilirim en sonunda işte bu dediğimiz lastik silver Stone nin mt 117extreme serisi oldu (off road camiasındaki ismi çamur canavarı) inanın bir arkadaşımızın cj 5 inde var öncesinde good year wrangler serisinin mt lerini ve onun öncesinde denediği lastiklerin battığı yerlerde Allah sizi inandırsın ön porye yi bile kilitlemiyor gazladıkça çamuru öyle bir tahliye ediyorki gerçekten çok başarılı . Bu hafta arkadaşımızın pajerosunu battığı yerden (aracın ağırlığı 2400 kg ı geçgin ) tabiri caizse söke söke aldı.Ama sakın yanlış anlaşılmasın batmaz diye bir şey yok ardından işi biraz abarttık ve cj çamura öyle bir oturdu ki diferansiyellerin armutları görünmüyordu ve şase çamura oylece oturmuştu işte o zaman lastik faktörü ortadan kalkmıştı aracı battığı yerden 3500 lük pajeroyla uzak mesafeden 10 12 defa vurdura vurdura çok zor çıkarttık :eek: :eek:
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

bazılarınız pilotaj diyorsunuzda lastiklerin dördüde dönüyor araç tutunmuyor belki aşağılardan kaptırıp gelip çıkarsınız ama benim aradığım o değil kullandığım lastiklrden almayın iyi değil diyorum
düşünün 20 derece meğilli bir düz zemine mesela mermere sıvı yağ dökün ve yayan olarak aşağıya inin ayakkabımı insan mı dergibi bişey bu
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

elbette lastik çok profesyonel çamur lastiği değilse, çamurlu bir yerden geçmek için mutlaka hız alarak girmek gerek,yada belirli hızların altına hiç düşmemek gerek(araca acımadan:smiley: ) böyle yoğun çamurlu yerlerde durduğun yerden kalkmak genelde mümkün olmuyor. bu gibi zeminlerde sadece silverstone ve benzeri gibi profesyonel çamur lastikleri ile (onunda sınırları var tabi :smiley: ) durduğun yerden kolayca kalkıp manevra yapabiliyorsun, aracında fazla bir önemi kalmıyor(prof lastikle) iş en çok lastikte bitiyor(ordan çıkmak için), standart yada kötü kalite lastikle de gidilir-işte orada pilotaj ve hız devreye giriyor. kilitli olan araçlar biraz daha avantajlı , oda ayrı.
mangum06 - Burak benim arkadaşım , bahsettiği gibi çok sayıda gezide çok yoğun çamurlardan geçti kendisi l200 ile, kendisini araçtan soğutacak basit batmalar yaşamadığı gibi aracından da çok memnun ve gezilerimizde her fırsatta bunu bize kanıtlar, hem araç hemde pilotaj olarak.
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

elbette lastiğin hamuru , deseni önemlidir. ben pajero aracımda cooper discovery st kullanıyorum, aracın difransiyelleri yere oturmadığı sürece kaldığım yer olmadı, dursam bile ileri geri manevra yapıp bişekilde çıkmam mümkün oluyor, bunun en büyük sebebi önce lastik sonra plotaj. kötü bir lastikle çamurdan geçebilmenin yoluda plojaj a bağlı :smiley:
 



Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

Fakat Pajeroda bende hiç bir yerde sıkıntı yaşamadım bir çok geziye gittim ama L200 de durum farklı aracın arkası hafif araç 4 çeker değil 3 çeker durumuna düşüyor ağırlık koyarak deneyecem bakalım ne olacak
Pajeroda Arazi Taşıtı yazıyordu L200 de Kamyonet yazıyor fark burda sanırım , benim yapmak istediğim kamyoneti nasıl arazi taşıtı yaparım :smiley:
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

hagurel' Alıntı:
Fakat Pajeroda bende hiç bir yerde sıkıntı yaşamadım bir çok geziye gittim ama L200 de durum farklı aracın arkası hafif araç 4 çeker değil 3 çeker durumuna düşüyor ağırlık koyarak deneyecem bakalım ne olacak
Pajeroda Arazi Taşıtı yazıyordu L200 de Kamyonet yazıyor fark burda sanırım , benim yapmak istediğim kamyoneti nasıl arazi taşıtı yaparım :smiley:

iş ruhsata kaldıysa grand chrokee'ler de arazi taşıtı. ona takılmayın.

ancak L200 malüm arkası hafif ve uzun şaseli bir araç. en büyük dezavantajlarından birisi bu.

ikincisi standart yayları ve amortisörleri yetersiz kalıyor.

bizde 2007 model L200 var. aracımızı yarış amortisörleriyle yükselttik ve destekledik. 35'' silverstone mt117 extreme lastikleri taktık. istisna olan 1-2 yer dışında vinç kullanmadık.

istisna yerlerden birtanesi:

163830_10150090589927320_588807319_6035736_3932986_n.jpg
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

hagurel' Alıntı:
Fakat Pajeroda bende hiç bir yerde sıkıntı yaşamadım bir çok geziye gittim ama L200 de durum farklı aracın arkası hafif araç 4 çeker değil 3 çeker durumuna düşüyor ağırlık koyarak deneyecem bakalım ne olacak
Pajeroda Arazi Taşıtı yazıyordu L200 de Kamyonet yazıyor fark burda sanırım , benim yapmak istediğim kamyoneti nasıl arazi taşıtı yaparım :smiley:
Kamyonetiniz zaten bir arazi taşıtı ve arkası da yeterince ağır zaten.
Aracınızla sorun yaşadığınız yer zaten sorunlu zemin, siz kaygan bir mermer zemine benzetmişsiniz. Böyle biz zeminde tutunabilecek ne bir lastik ne de bir araç var. Halen neden araca kusur yüklediğinizi anlaymadım.

Gelelim arkanın hafifliğine, ne asfaltta ne de arazide arkasının hafifliği ile ilgili olumsuz bir durum yaşamadım. Standart haliyle bile emsallerine göre çok daha oturaklıdır. Zaten arka kabin 70-80 kg kadar ağırlık veriyor. Ekleyeceğiniz ekstra ağırlık aracı yormaktan başka bir işe yaramaz

Tugay'ın aracının da arkası hafif olduğundan(!) yaşadığı bir sorun olduğunu sanmıyorum. Evet, Şasinin uzun oluşu ve uzaklaşma açısı bir problemdir ama profesyonel lastikler ve biraz yükseltme ile L200, difransiyelinin oturmadığı ve lastiklerinin yere değdiği her yerden rahatlıkla geçer. Bu konuda uzun şaseli pajero ile benzer özellikler gösterecektir. Çünkü şasi ve motor hemen hemen aynı, ikiz kardeş gibiler.

Sanırım siz L200'ü aldığınıza pişman oldunuz, bence satın, bir de sattığınıza pişman olun. L200'den daha iyisi kısa şaseli pajero veya daha modifiyeli başka bir L200'dür.
 

Ynt: Araç mı ? Lastik Mi ?

Haklısınız galiba biraz sert oldu ama bir çok araç değiştirdim ama gene Mitsubishi ye döndüm Japonculuk bulaştımı gitmiyor herhalde. Aracımı satmak gibi bir niyetim yok bu kadar iyi ve kullanımı zevkli olacağını bende beklemiyordum aslında , şu lastikleri değiştireyim de ondan sonra bakarız yükseltme işine gelince aracım zaten yüksek bazı müşteriler binmekte zorlanıyor aile büyüklerini de düşünmek lazım
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,838
Mesajlar
1,524,157
Kayıtlı Üye Sayımız
166,624
Kaydolan Son Üyemiz
turbotesisat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst