Ahşap ile İlgili Teknikler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan buralpdi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 576
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 201,772
Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

anladim Levent Bey. Tesekkur ederim. bu bilgiler cok faydali oldu.
Yeni karavaninizda kolayliklar dilerim.
 

Etiketler
Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

Ergun' Alıntı:
anladim Levent Bey. Tesekkur ederim. bu bilgiler cok faydali oldu.
Yeni karavaninizda kolayliklar dilerim.
sizlerde fikirlerinizle destek olursanız sevinirim, hep beraber yapar bitiririz inşaallah :smiley:
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

Merhaba Levet Bey.
internette yaptigim arastirmalar sonucunda bahsettiginiz gibi lamine kapli kontrada sadece uc renk secenegi var. bu durumda kontrayi cilalamak ya da pvc kaplatmak secenekleri kaliyor. yaptigim arastirmalar sonucunda yuzey kalitesi olarak sirayla B, BB, CP, C gibi secenekler var. bunlar uzerindeki budaklarin sikligini belirliyor. sonucta dogal malzeme oldugu icin biraz budakli olmasi cok rahatsiz edici olmaz diye dusunuyorum. gorerek alma imkanim yok Denizlí'de yasiyorum ve siparis vererek getirtecegim. sizce hangi yuzey kalitesi yeterli olur. ote yandan lamine kaplama yaptirirsam yuzey kalitesi hic onemli olmayacak. dogru mu dusunuyorum sizce?
malzeme olarak hus ya da cam kullanilmis. Yusuf Bey'in kullandigi okuma kayin karisimina ulasamadim. bu malzemelerin hangisini tavsiye edersiniz. E1 tutkalin saglik acisindan problem olmayacagini ve dunya standartlarina uygun oldugunu soylemistiniz. hus agacinda E1 kullanilmis. camda ise suya dayanikli WBP tutkal kullanilmis. bu acidan hus daha uygun olabilir mi acaba?
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

yüzeyi kaplayacaksanız kontraplağın içinin önemi yok kavak bile olabilir, kontraplağın imalat aşamasında kullanılan malzemelerin mdf kadar zararlı değil(bildiğim kadarı ile) işinize uygun bulabildiğiniz kontraplağı kullanabilirsiniz, mdf ürünleri hariç korkmanız veya tedbir almanız gereken başka malzeme yok, mdf'yide iyi verniklerseneniz ondan da korkmanıza gerek yok, saygılar
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

Sayın Levent bey sevgi ve saygılar.Bu konu ile ilgili olarak sayın Ergun AY sanırım Motokaravan arka kasa olarak Kontraplak ve laminant kaplama yapılabilirmi?Üst tavan ne olabilir? Isı izolasyonu nasıl sağlanır?Su sızmaları nasıl önlenir?Kasa cam çerçeveleri nasıl olur?Aydınlatısanız Tüm doğaseverler sevinir herhalde .Şimdiden teşekkürler.
 



Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

Merhaba Metin Bey,
Levent Bey'in affina siginarak cevap yaziyorum. Kasa dediginize gore, yapma kasa (alkovanli) karavan planliyorsunuz. bunun icin amator sartlarla iki yolunuz var. ilki once profilden bir karkas olusturulacak ve bunun uzerine kontraplak yada aliminyum panel yapistirilacak. kontraplagin uzerine kofrajli aliminyum ya da pvc presliyebilirsiniz. iceriden profiller arasina cam yunu (kansorejen oldugu soyleniyor) ya da tas yunu ile izolasyon yapabilirsiniz. daha sonra profilleri iceriden kontraplak ile kapatabilirsiniz. Bu durumda camlarin ve kapinin kor kasasi profil olacak.
ikinci yol ise, iki kat kontraplak arasina strafor ile izolasyon yapip aralarina strafor ile ayni kalinlikta konraplaktan atkilar yerlestirmek ve bu sekilde sandvic yapilmis malzemeyi preslemektir. bunu tek basina yan duvar olarak kullanabilirsiniz. bu imalat seklinde kor kasa kullanmaya gerek yoktur.
Diger bir imalat teknigi de alci yada ahsaptan modeller hazirlayip bu modellerden polyester kalip cikarmak ve bu kalibin icine yine polyesterden karavanin yan duvarlarini dokmektir ki bunun amator olarak uygulanabilirligi yoktur. ote yandan su an avrupa karavan imalatcilarinin kullandigi en saglam ve estetik karavan imal etme yoludur.
izolasyon icin de polyurethan mastik kullanmak en dogrusudur. bu mastik ile kenarlara aliminyum kosebent yapistirirsaniz karavanin omru boyunca su izolasyonu probleminiz olmaz. su izolasyonu konusu halen bir cok profesyonel karavan imaltcisinin yanlis uygulama yaptigi bir konudur. (Lutfen yanlis anlasilmasin, hepsi degil) Ne yazik ki silikon ve turevlerinin hava sartlarina ve ozellikle ultraviyoleye dayaniksiz oldugunu henuz ogrenemediler ya da ogrenmek istemiyorlar. bu nedenle bir cok karavan sahibini yagmurdan once elinde naylon ya da silikon tupuyle karavani basinda goruyoruz. laminant konusunda bir fikrim yok ne yerli ne de yurt disi imalati karavanlarda dis kaplama olarak gormedim. hava sartlarina ne kadar dayanir bilemiyorum. Fakat, karavan dolaplari icin kullanacaginiz en saglam kaplama malzemesi oldugunu soyleyebilirim.
nasil bir karavan yapmayi dusundugunuzu yazarsaniz belki daha faydali olabilirim.
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

metin0035' Alıntı:
Sayın Levent bey sevgi ve saygılar.Bu konu ile ilgili olarak sayın Ergun AY sanırım Motokaravan arka kasa olarak Kontraplak ve laminant kaplama yapılabilirmi?Üst tavan ne olabilir? Isı izolasyonu nasıl sağlanır?Su sızmaları nasıl önlenir?Kasa cam çerçeveleri nasıl olur?Aydınlatısanız Tüm doğaseverler sevinir herhalde .Şimdiden teşekkürler.

Metin ağbi, Ergun bey benden hızlı davrandı :D yazdıklarına ek olarak sunta veya kontraplak üzeri lamine kaplamalar dış yüzeyler için uygun değillerdir, çok çabuk deforme olurlar
cam için ayrı başlık açtık orada tartışabiliriz :smiley:
bence izalasyon içinde ayrı başlıkta tartışmakta fayda var :smiley:
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

Sayın Ergun bey ilgi ve alakanıza teşekkür ederim.Ben şasi bir araç alıp alkoven tip bir motokaravan imal etmek istiyorum.Önce kendi WW t3 mü satmak zorundayım.Arka alkovenli bir kasa imalatı ne denli çok çeşit malzemeden yapılabilir .Avantaj ve dezavantajlarını araştırmaktayım.Öncelikle kasa profil iskelet imal edilmeli,Sonrasında Dış (Aliminyum-galvaniz-Alokobant-Fiber-Polyester-Ahşap??)Orta izolasyon(Cam yünü-Strafor-Polypan-vs)İç(MDF-konrplak-Suntalem Vs )Neler neler olmalı?Ayrıca cam pencere nasıl olmalı?İç möble iskelete veya iç bölüme nasıl monte edilmeli?Araç malum arazide esneyecek.Üst tavan tek parça su sızdırmazlığı için polyesterdenmi döktürülmeli?Köşe bağlantıları avrupa imalatında ki gibi aliminyum birleştiricilermi kullanılmalı ve burda varmı? Sevgiler ve saygılar.Aynı zamanda Levent beye de teşekkür eder .Bilgi birikiminizi aktarmanızı rica ederim.Çalışmalarınızda başarılar.
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

Levent bey iyi günler iyi bayramlar ., bende birşey sormak istiyorum . izolasyonu tamamlanmış karavan iç yan duvar ve tavan kaplamasını ve bikaç küçük dolabı masif ladinle yaptırmak istiyorum . Bunun nedeni 2 yıl önce Kuşadasında teknem ladinle kaplandı vede o zamandan beri çok seferler suya yagmura maruz kalmasına rağmen ağaçta çalışma hiç olmadı vede cilasından ötürü rengi mükemmel bir hale dönüştü. Karavan için aynı ağacın kullanılmasına sizin yorumunuz ne olur ??
Selamlar Erhan.
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

erhan110' Alıntı:
Levent bey iyi günler iyi bayramlar ., bende birşey sormak istiyorum . izolasyonu tamamlanmış karavan iç yan duvar ve tavan kaplamasını ve bikaç küçük dolabı masif ladinle yaptırmak istiyorum . Bunun nedeni 2 yıl önce Kuşadasında teknem ladinle kaplandı vede o zamandan beri çok seferler suya yagmura maruz kalmasına rağmen ağaçta çalışma hiç olmadı vede cilasından ötürü rengi mükemmel bir hale dönüştü. Karavan için aynı ağacın kullanılmasına sizin yorumunuz ne olur ??
Selamlar Erhan.
Erhan bey bende bayramınızı kutlarım
doğal ağaç en sağlıklı malzemedir, eski ahşap evler insan için en sağlıklı ortamı sunardı, en baştada nem dengesini sağladığı için insanlar sağlıklı uyurlardı, masif ladin çalışmanızda hiçbir mahsur yok, bu sadece sizin seçiminiz olacaktır.
ağaçların çalıştığını bildiğiniz için de örnek vermişsiniz fakat bir uyarıda bulunmak istedim, devamlı neme maruz kaldığında ağacın çalıştığını gözleyemezsiniz nemli ağacı nemsiz ortama bıraktığınızda bunu görebilirsiniz. dışarıdaki ortama göre aracın içi daha çabuk ısınacağı ve soğuyacağı için çalışma olayını bariz bir şekilde görürsünüz, bu yüzden mümkün olduğunca kuru, lifleri düzgün, budaksız ağaç kullanmanızda fayda var
 



Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

Hımmm anladım teşekkür ederim cevabınıza. Dediğiniz budaksız agaçlara örnek benim bildiklerim tik - ayos - amburana vs. gibi tropik ithal ürünler bunlarda tabiki metretül fiyatta 2-3 misli belki dahada fazla. Yerli agaçlardan sizin önereceğiniz hangi ağaç olur ?? tabiki hafiflik bakımındanda ladine yakın olan sizce neler var ?? Bunu dememin nedeni LR Defenderlarda orta ağırlık merkezinden arka tampona dogru bindirilecek her 1 kg. yük aracın seyir esnasında tehlikeli şekilde gezinmesine yol açıyor bu nedenle sert mukavim ama ağır agaç malzemeyi kullanmamam gerekiyor. teşekkür ederim selamlar .Erhan
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

ladin kullanabilirsiniz fakat ladin ağacınında kuru lifleri düzgün ve budaksız kısımlarını tercih edin, bana kalırsa kontraplak tercih edin derim kavak, oküme kontraplak üzerine meşe,ceviz,gül,dışbudak veya renk ve zevkinize uygun kaplama sıktırarak kullanabilirsiniz hem hafif hem de kullanışlı olur, ayrıca çalışma probleminiz olmaz, doğal ahşap birleşme yerlerinden şimdi olmasa bile ileride mutlaka ayrılacaktır bu çalışma eninde ve sonunda mutlaka gerçekleşecektir.
ağaç bulunduğu ortamın nem düzeyine alışır, oradan ayrılıp başka bir bölgeye gittiğinizde bu sefer gittiğiniz bölgenin nem ortamına ayak uydurur, eğer iki bölge arasında nem farkı yoksa problem yok fakat nem farkı varsa çalışma gerçekleşir.
- bulunduğu ortamda nem yüksek ağaç nemi düşük ise nem almaya(sünger gibi depolamaya)başlar ve ağaç boyuna doğru uzamaya başlar enine doğru çok az genişler
- bulunduğu ortamda nem az bünyesinde nem fazla ise bu sefer dışarı atmaya başlar, ağaç boydan kısalmaya enden ise çok az daralma yaşanır ağaç çalışması dediğimiz olay böyle yaşanır ve agaç ömrü boyunca bu tekrarlanır durur
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

Levent teşekkürler :smiley:

çok güzel açıklamışsınız anlıyorum ancak bu noktadan hareketle kesin olarak kontrplak marin vs. kullanmak ıstemıyorum nedeni şunlar.

1- koca plaka kontrplaklarla kasanın duvarlarını vede tavanını geri dönulmez bir şekilde kapatmak istemiyorum .
yani bir ihtiyaç oldugunda yada değişiklik ihtiyacı zuhur ettiğinde ben pattt diye civataları gevşetip ana kasa izolasyona profillere vede aliminyum kaplamaya inebilmelıyım dıye düşünüyorum. bu yuzden kontrplak geri dönülemez bir malzeme.

2- masif oldugunda ornegin 140x50 lik vs benzeri ebatta 5 adet parçada yan duvar kapanıyor kaplanıyor buda masifte bana bir esneklık saglıyor .

3- saglık acıcısndan gene sizin bahsettıgnız gibi tabi agac masifin tartısılmaz faydaları var.

4- araca olacak katma degeri açısından gene tabi agaç kullanmak daha iyi birşey.

5- sizin gibi bir üstada bu konuda ahkam kesıyormus gıbı olmak istemem amma yaptıgım hesaplara göre sanki masifle marin kontrplak arasında pek bir maliyet farkı yok gibi ?? yanılıyormuyum bılmıyorum ama Ladin metretülü 400-500 ytl . e bundan 100x100x1 cm.den 100 plaka ., 2 cm.den 50 plaka
çıkacagını hesaplarsak insan neden kontrplak diye düşünmeden edemıyor :smiley: ne dersiniz???
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

kontraplak veya ahşap kullanmak tamamen tercih meselesi, kişiye göre değişir.
yapacağınız işlemden vazgeçirmek istediğimi zannetmeyin ama cümlelerinizdeki yanlışlıkları veya yanlış anlamaları düzeltmek istiyorum bu sayede okuyan farklı kişileride yanlış bilgilendirmeyeyim

-1- koca plaka kontrplaklarla kasanın duvarlarını vede tavanını geri dönulmez bir şekilde kapatmak istemiyorum .
yani bir ihtiyaç oldugunda yada değişiklik ihtiyacı zuhur ettiğinde ben pattt diye civataları gevşetip ana kasa izolasyona profillere vede aliminyum kaplamaya inebilmelıyım dıye düşünüyorum. bu yuzden kontrplak geri dönülemez bir malzeme.

bu konudaki düşünceniz yanlış kontraplağı tek parça koymanız gerekmiyor rahat sökebileceğiniz şekilde çok parçalı yapabilirsiniz ve istediğiniz parçayı sökerek alüminyum kaplamaya ulaşırsınız aşşağıda belirttiğiniz 140x50cm 5 adet kaplamayı kontraplaktan daha rahat yapabilirsiniz

-2- masif oldugunda ornegin 140x50 lik vs benzeri ebatta 5 adet parçada yan duvar kapanıyor kaplanıyor buda masifte bana bir esneklık saglıyor

verdiğiniz bu ölçüyü(140x50) cm. olrak kabul edersek 50cm yüzey ağaçta çabuk deforme olur münkün olduğunca dar yüzey elde etmeniz lazım ağaç lambrilere baktığınızda dar olduğunu görürsünüz yani 5 parça değilde minumum 15 parça veya daha fazlası ile kaplamanız lazım 140x20cm -140x15cm gibi
 

Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

buralpdi' Alıntı:
kontraplak veya ahşap kullanmak tamamen tercih meselesi, kişiye göre değişir.
yapacağınız işlemden vazgeçirmek istediğimi zannetmeyin ama cümlelerinizdeki yanlışlıkları veya yanlış anlamaları düzeltmek istiyorum bu sayede okuyan farklı kişileride yanlış bilgilendirmeyeyim

-1- koca plaka kontrplaklarla kasanın duvarlarını vede tavanını geri dönulmez bir şekilde kapatmak istemiyorum .
yani bir ihtiyaç oldugunda yada değişiklik ihtiyacı zuhur ettiğinde ben pattt diye civataları gevşetip ana kasa izolasyona profillere vede aliminyum kaplamaya inebilmelıyım dıye düşünüyorum. bu yuzden kontrplak geri dönülemez bir malzeme.

bu konudaki düşünceniz yanlış kontraplağı tek parça koymanız gerekmiyor rahat sökebileceğiniz şekilde çok parçalı yapabilirsiniz ve istediğiniz parçayı sökerek alüminyum kaplamaya ulaşırsınız aşşağıda belirttiğiniz 140x50cm 5 adet kaplamayı kontraplaktan daha rahat yapabilirsiniz

-2- masif oldugunda ornegin 140x50 lik vs benzeri ebatta 5 adet parçada yan duvar kapanıyor kaplanıyor buda masifte bana bir esneklık saglıyor

verdiğiniz bu ölçüyü(140x50) cm. olrak kabul edersek 50cm yüzey ağaçta çabuk deforme olur münkün olduğunca dar yüzey elde etmeniz lazım ağaç lambrilere baktığınızda dar olduğunu görürsünüz yani 5 parça değilde minumum 15 parça veya daha fazlası ile kaplamanız lazım 140x20cm -140x15cm gibi

yo yo kesinlikle yanlış anlamam : neticede sizler işin erbabısınız şahsen ben bunu takdir ederek sizden bir konuda bilgi danışıyorum sizde emek harcayıp yardımcı oluyorsunuz ne diyebilirim sadece teşekkür ederim.

Tabi işe uzak bir vatandaş olarak yanlışlıklarada girebiliyoruz evdeki hesap çarşıya uymayabılıyor.

MAsif agaç olarak sizin öneriniz ne olabilir ??
 



Ynt: Ahşap ile İlgili Teknikler

hazır almayımı düşünüyorsunuz yoksa kereste alıp biçtirebileceğiniz bir yer varmı
eğer hazır alacaksanız fazla seçenek yok çoğunlukla çam bulursunuz
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,047
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst