Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan amigo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 119
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,805

Etiketler
Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

bora motorsiklet varmı sende ktm ceketini gordümde?
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

m atilla kupeli' Alıntı:
bora motorsiklet varmı sende ktm ceketini gordümde?

abi bende 98 model KTM 640 Adventure vardı. mayıs 5 te sattım ve 25 mayısta ilk aracım olan bu lacivert defenderi aldım :smiley: daha önce yamaha xt 660, ramzey 200 gibi motorlarım oldu. asfalt motorlarını sevmem ;D

bu arada facebooktan ekledim seni abi.
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

Moto cross var etkinlikte..

DSCF1297.jpg


DSCF1334.jpg
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

Benim ekip iyi çalışıyor.
krokiler, resimler, videolar :smiley:
 



Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

Ya arkadaşlar hava durumu hakkında bir bilgisi olan varmı. oralar soguk olur diye tahmin ediyorum ama yanılıyormuyum?
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

motosiklet resmi koymayın gaza geliyorum bak. alıcağım böyle giderse ;D onur havalar nasıl olursa olsun bizim havamız iyi olsun :D

18042010059.jpg
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

Vallaha havamız hep boyle iyi olsun pazar gunu de dahil su anda yagıs gozukmuyor onur bey..:smiley: ama yazdıgınız gibi soguk olabilir parkelerimizi alalım.
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

bendede motor hastalıgıda var.bi klasik honda 550 var eski model ama canavar naket fatihin xt660 ını alıyorum bazen yigenlerdede f 650 var binerim devamlı yaza inş ktm 400 falan düşünüyorum
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

m atilla kupeli' Alıntı:
bendede motor hastalıgıda var.bi klasik honda 550 var eski model ama canavar naket fatihin xt660 ını alıyorum bazen yigenlerdede f 650 var binerim devamlı yaza inş ktm 400 falan düşünüyorum

abi o zaman yaza enduro motorlar ile bir trans toros gözüküyor ufukta bize :smiley:
 



Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

Yuce' Alıntı:
Ya arkadaşlar hava durumu hakkında bir bilgisi olan varmı. oralar soguk olur diye tahmin ediyorum ama yanılıyormuyum?

ONUR BEY BİLMEM YARDIMCI OLURMU AŞAĞIDAKİ TABLO:smiley:
Görüldüğü üzre ctsiden pazartesiye 6 derecelik bir düşüş var. Haberleride takip ettiyseniz tüm yurtta pazartesi günü soğuk hava bekleniyor. buda demek oluyorki pazar günü hava sıcaklık geçişleri olabilir...yani birazcık rüzgar vs olabilir. Birde bu tablo değerleri şehir merkezi sıcaklıkları olduğu düşünülürse biz biraz yükseklere çıkacağımıza göre bikaç derece düşüğü bizim varacağımız noktanın sıcaklığı kabul edilebilir..

Ama Adana gibi çok şanslı iklime sahip bir şehirde olduğumuz için genel olarak bir sıkıntı olacağını düşünmüyor, DMİ verilerine dayanarak parçalı bulutlu çok soğuk olmayan bir hava olacağını tahmin ediyoruz:smiley:

Ama yinede yarın akşamki son verilere göre son durumunu tekrar sizlerle paylaşmak dileğiyle diyor havalar nasıl olursa olsun bizim havamız iyi olsun diyorum efendim ;D ;D

Daha teknik bir cevap isterim bu yeterli değil dersen bir proje çizeyim istersen:D[attachment=1]

HAVA DURUMU.jpg
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

ama yinede rakım farkı fazla ve pozantıya doğru yol alacağımızı düşünerek ne olur ne olmaz kalın bişiler,yağmurluklar almakta fayda var diyorum. Özellikle çocuklar ve de ofroaddan vazgeçmem diyen hamile bayanlara dikkat edelim diyorumm:smiley:)
Buarada hamdi abiyi ve eşini , ve diğer tüm çocuklu aileleri ayrıca takdir ettiğimi belirtmek istiyorum :D :D
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

Öznur hanım cok tsk ederim vallahi hanımla konustuk gelecekti ama doktor izin vermedi hanıma ,kızın ismini orada olursa BELEMEDİK koyacaktık :smiley:) yada doga olacaktı aramızda konusmustuk saglık olsun gezilerimize yıl basından sonra 4 kişi olarak katılacagız insallah.Bu geziye oglum ben ve babamla geliyoruz ..
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

Acaba bu geziyle ilgili wikileaks yayın yaptımı :smiley:)
 

Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

Keşifler Seni Bekliyor

Offroad, 4x4 arazi araçlar ile, doğada zor koşullarda yol almak demektir.Kelime anlamı olarak offroad "yol dışı" demektir ki yol olarak inşa edilmiş yerlerde offroad söz konusu olamaz. Offroad kişisel hobi olarak yapılabileceği gibi spor olarak da yapılabilmektedir. Özel parkurlarda, profesyonellerin yarıştığı offroad organizasyonları yapıldığı gibi bölgesel derneklerin oluşturduğu 4x4 sahiplerini bir araya getiren faaliyetlerde mevcuttur.

Offroad a gitmek, bilinmeyenleri de yanında getirmektir.Harita da yeri bile belli olmayan yollar hep bizi çağırmaktadır.Zaten felsefe de böyle değil miydi? “Yol yürüdükçe alınır” Bu sebeple offroad tutkunları bir araya gelebilmek için çeşitli dernek ve faaliyetler kurarak bu özlemlerini gidermek isterler. Offroad neden bir insanı cezbeder, ne vardır onun içinde gizemli olan? Araç kullanmanın dışında bir tutkudur offroad.Bir çok insanın 4x4 aracı olmasına rağmen bu tutkudan uzaktır.Bunu anlayamamışımdır, bir insan araziye çıkmayacaksa 4x4 bir araca neden sahip olsun ki? Ne işine yarayacak o araç, ve o araç için ödenmiş onca para? Sadece şehir ortamında binilecekse oldukça pahalı bir yatırım.4x4 bir tutkudur.Gerekli koşullarda kullanıyorsanız hiçbir masraftan kaçmazsınız. Hobi olarak yol dışı parkurlarda gezip tozmayı, hızla tozu dumana katmak yerine ağır ağır, keyifli, bir engelden diğerine geçerek, yeteneklerini sınamayı seven insanlardır offroad cular. Offroad öncelikle bir zihin yapısına dayanır.Hayata farklı bir açıdan bakamayanlar offroadcu olamazlar.Ama zihin yapısı ile bitmez iş tabi ki.Offroadcuya güzel bir 4x4 araç da gerekir. Bu konuda tüm offroad cular farklı yönlere dağılırlar.Kimi büyük ve güçlü 4x4 leri, kimi ufak çevik olanları, kimi her çeşit konforu ile yeni nesil araçları, kimi modası geçmeyen klasik, yaşını başını almış 4x4 leri seçer.Ama hepsinin de birleştiği bir nokta vardır. Hangi araç seçilirse seçilsin, kısa süre sonra ufak tefek yada radikal değişiklikler yapılır araçlarda. Aracı daha yüksek, daha güçlü, daha vahşi, daha dayanıklı hale getirmeye çalışırlar.Bu vazgeçilmez unsur Off-Road Modikasyonudur…

Offroad her zaman zor parkurlar olmasını gerektirmez, bazen yumuşak orman yollarından ilerleyerek yeni yollar, yeni rotalar keşfetmek iyi gelir insan ruhu için.Çünkü offroad gerçekten özgürlüktür. Uzun süreli fiziksel ve zihinsel uğraşlar verildiği için offroad aynı zamanda tam bir meditasyondur.

Offrod da bir çok amaç yatmaktadır.Buda kişiden kişiye göre değişmektedir. Bazen sert parkurlar, bazen çamurlu yollar, toz,toprak bazen kamp bazen de yeni rotalar için yol alınabilir. Yaz, kış, yağmur fark etmez her yola çıkmak için hazırsınızdır.Ben bunların hepsinden zevk alıyorum.Bir hafta sonu gidilen rotanın önümüzdeki haftalarda yerine yenisini getirecek olması bir tutku haline dönüşüyor. Tabi offroad a çıkabilmek için sadece araç sahibi olmak yeterli olmuyor.Hem o aracın arazi koşullarında kullanımı iyi bilmek hem de araç için arazi şartlarında gerekli olabilecek ekipmana sahip olmak gerekmektedir.
 



Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)

ARAZİDE YANINIZDA BULUNMASI GEREKENLER :

Nedir bunlar; vinç, arka çeki demiri, halat (en az 20m), mapa, kürek, kazma, kriko ve kriko tablası, el aleti seti, fener, gece sürüşlerinde araç dış aydınlatmaları için ekstra lambalar, arazi koşullarına uygun lastikler, GPS (yön bulma) cihazı, telsiz,
Vinç, bazı yorumcuların gereksiz bir aksesuar olarak düşündükleri bu komplike alet kesinlikle işe yaramaktadır. Kaldığınız koşul her ne olursa olsun sizi buradan çıkartacak güce sahip bir mekanizmadır. Diğer araçların kurtarılması açısından da bulunması gerekmektedir. Vinç, bataklık arazide, Kumluk yada çöl gibi oluşumlarda,Ormanlık arazide ve işlenmiş arazide kulanım olanakları sunmaktadır.Araçta güvenilir bir vincin varlığı, offroad cunun en keyif aldığı işe girişmesine olanak tanır.

Kazma-kürek, bu ikili arazide savaşan sürücünün vazgeçilmez gerçek iki dostudur.Bu sebeple bu ikiliyi aracınızdan eksik etmemeniz gerekmektedir.

Kriko,Kriko Tablası, bu mekanizmalar da aracın vazgeçilmezlerindendir. Lastik değiştirmenin yanı sıra özellikle aracın altının oturması, batması ve tekerlerin askıda kaldığı gibi durumlarda aracın yükseltilerek altı besleme yapılacağı zaman bu ikili oldukça faydalıdır. Arazi araçlarında iki tip kriko kullanılmaktadır.Teleskopik ve manuel. Seçim size kalmış.

Halat ve Mapa (U-kilit), halatsız bir 4x4 aracı düşünemiyorum.Her koşulda işinize yarabilecek bir ekipmandır, 20m uzunluğun altında olmaması gereklidir. Çok yönlü kullanım alanına sahiptir.Mapa ise halatın araca olan bağlama mekanizmasıdır. Bulunmasında fayda vardır. Telsiz, araçlar arası iletişimi sağlaması açısından önemlidir.Her araçta olmayabilir, fakat konvoy sürüşlerinde muhakkak önde ve en arkada ki araçlarda bulunmalıdır.

GPS, son zamanlarda vazgeçilmez olarak karşımıza çıkmaktadır.Daha önceleri pusula yardımı ile yön bulmaya çalışırken, şimdilerde uydu bağlantısı sayesinde bütün yolları görebilme şansına sahip olabiliyorsunuz.

El aleti seti, arazide oluşabilecek her tür arızanın giderilmesi için geniş kapsamlı bir lokma takımını beraberinizde taşımanız gerekmektedir.

Gece ışık sistemi, geceleme yapmak için yola çıkılmışsa muhakkak hava koşullarının durumuna göre kullanılmak üzere sis farları ve dış tavan üstü aydınlatmaları, geri sis lambası gibi aksesuarlar araçlarda ek donanım olarak olması gerekmektedir. Ayrıca çeşitli ebatlarda el feneri, araçtan takviye alabilen ışıldak olması da faydalıdır.

Lastikler, 4x4 araçlar için yürüyen ve yürüten aksam olarak en önemli bir ekipmandır.Yaz, kış aylarına ve arazi koşullarına göre çeşitlilik gösterir.Buna göre en uygun olanı kullanmak aracın her anlamda performansını ve sürüş keyfini arttırmaktadır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,233
Kayıtlı Üye Sayımız
166,630
Kaydolan Son Üyemiz
merceuriii

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst