Ynt: Adana; Belemedik - Kapıkaya - Varda Köprüsü Gezi Programı (05 Aralık 2010)
ARAZİ TAŞITI KULLANIM KURALLARI:
-Her arazi aracının kabiliyeti ve yol tutuşu farklıdır.Aracınızı iyice tanıyıp ona hakim oluncaya kadar çok dikkatli kullanılmalıdır.
-Arazi taşıtınızda yapamayacağınızdan emin olmadığınız hiçbir hareketi zorlamayınız
-Tüm ıslak ve çamurlu zeminlerde yavaş ve dikkatli gidilmeli.Aşırı güç ve ani frenler lastiklerin kaymasına ve aracın kontrolden çıkmasına neden olur.
-Sert ve kuru zeminde 4x4 kullanımı diferansiyel sistemine ağır hasar verebilir.Sadece kaygan, çamurlu, aşırı bozuk zeminlerde 4x4 kullanınız.
-Zor bir engele girmeden önce aracınızı uygun arazi vitesi konumuna getiriniz
-Aşırı çamurlu yada taşlı ve bozuk zeminlerde çok yavaş, dikkatli kullanın.Arazi taşıtları otomobiller kadar dengeli değillerdir.Yanlış kullanmada yoldan çıkması ve devrilmesi çok kolay olabilmektedir
-Yol şartları nasıl olursa olsun toprak yollarda 30km/saat ve asfalt yollarda 90km/saat üzerinde hız kesinlikle yapmayınız.
-Aracı arazi vitesine geçirmek için aracı durdurun, arazi vitesi bozuk taşlı ve çamurlu yollarda (yüksek devir), Çok bozuk satıhlı ve iniş-çıkışlar için (ağır devir) konumuna getirerek sürüşünüzü yapın.
-Arazi vitesinin (n-naturel) konumunda aracınızı vitese taksanızda yürümeyecektir
-Dizel motorlu araçlarda, aracı çalıştırmadan mutlaka buji ısıtma lambasının söndüğüne emin olun
-Dizel motorlar sıcak havalarda çabuk ısınır ve hararet yapma riski fazladır.Mutlaka motorun devirli kullanılması gerekmektedir. Motor devrini 2500-3000rpm arasında tutmaya gayret ediniz. Ara sıra hararet göstergesini takip ediniz.
-Sürekli arazi şartlarında yokuş çıkarken klima kullanmayınız. Klima pompası motora ek yük getireceğinden hararet riskiniz çok artar.
-Aracınızı frene ek olarak vites küçülterek yavaşlatmaya özen gösterin.
-Derin su geçişlerinden sonra frenlerinizin bir müddet tutmayacağını unutmayınız. Frenlerinizi sık sık kullanarak balataların daha hızlı kurumasını sağlayın.
-Yokuşta park etmeniz gerektiğinde motoru durdurarak arabayı viteste ve el feneri çekilmiş olarak sabitleyiniz.
Ekipmanların tamam olması ve sürüş tekniklerinin bilinmiş olması yola çıkmak için yeterli olmamaktadır. Offroad yapılabilmesi içinde bazı kurallara uyulması gerekmektedir. Aksi takdirde önüne geçilemeyen üzücü olaylarla karşılaşılınabilinir Bu sebeple konvoy olarak çıkılan offroad turlarında muhakkak bir ekip başı olması ve grubu tecrübesi ile yönlendirmesi gerekmektedir.
“Bir yolun üzerinde hiçbir engelle karşılaşmıyorsanız, muhtemelen o yol hiçbir ilginç yere varmıyordur” Frank.A.Clark..
ARAZİ TAŞITI KULLANIM KURALLARI:
-Her arazi aracının kabiliyeti ve yol tutuşu farklıdır.Aracınızı iyice tanıyıp ona hakim oluncaya kadar çok dikkatli kullanılmalıdır.
-Arazi taşıtınızda yapamayacağınızdan emin olmadığınız hiçbir hareketi zorlamayınız
-Tüm ıslak ve çamurlu zeminlerde yavaş ve dikkatli gidilmeli.Aşırı güç ve ani frenler lastiklerin kaymasına ve aracın kontrolden çıkmasına neden olur.
-Sert ve kuru zeminde 4x4 kullanımı diferansiyel sistemine ağır hasar verebilir.Sadece kaygan, çamurlu, aşırı bozuk zeminlerde 4x4 kullanınız.
-Zor bir engele girmeden önce aracınızı uygun arazi vitesi konumuna getiriniz
-Aşırı çamurlu yada taşlı ve bozuk zeminlerde çok yavaş, dikkatli kullanın.Arazi taşıtları otomobiller kadar dengeli değillerdir.Yanlış kullanmada yoldan çıkması ve devrilmesi çok kolay olabilmektedir
-Yol şartları nasıl olursa olsun toprak yollarda 30km/saat ve asfalt yollarda 90km/saat üzerinde hız kesinlikle yapmayınız.
-Aracı arazi vitesine geçirmek için aracı durdurun, arazi vitesi bozuk taşlı ve çamurlu yollarda (yüksek devir), Çok bozuk satıhlı ve iniş-çıkışlar için (ağır devir) konumuna getirerek sürüşünüzü yapın.
-Arazi vitesinin (n-naturel) konumunda aracınızı vitese taksanızda yürümeyecektir
-Dizel motorlu araçlarda, aracı çalıştırmadan mutlaka buji ısıtma lambasının söndüğüne emin olun
-Dizel motorlar sıcak havalarda çabuk ısınır ve hararet yapma riski fazladır.Mutlaka motorun devirli kullanılması gerekmektedir. Motor devrini 2500-3000rpm arasında tutmaya gayret ediniz. Ara sıra hararet göstergesini takip ediniz.
-Sürekli arazi şartlarında yokuş çıkarken klima kullanmayınız. Klima pompası motora ek yük getireceğinden hararet riskiniz çok artar.
-Aracınızı frene ek olarak vites küçülterek yavaşlatmaya özen gösterin.
-Derin su geçişlerinden sonra frenlerinizin bir müddet tutmayacağını unutmayınız. Frenlerinizi sık sık kullanarak balataların daha hızlı kurumasını sağlayın.
-Yokuşta park etmeniz gerektiğinde motoru durdurarak arabayı viteste ve el feneri çekilmiş olarak sabitleyiniz.
Ekipmanların tamam olması ve sürüş tekniklerinin bilinmiş olması yola çıkmak için yeterli olmamaktadır. Offroad yapılabilmesi içinde bazı kurallara uyulması gerekmektedir. Aksi takdirde önüne geçilemeyen üzücü olaylarla karşılaşılınabilinir Bu sebeple konvoy olarak çıkılan offroad turlarında muhakkak bir ekip başı olması ve grubu tecrübesi ile yönlendirmesi gerekmektedir.
“Bir yolun üzerinde hiçbir engelle karşılaşmıyorsanız, muhtemelen o yol hiçbir ilginç yere varmıyordur” Frank.A.Clark..