750 Kg Altı Sıfır Çekme Karavan Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Burak DEMİRAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 471,611
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@nerorarkan
Ben karavanımı 2 ay önce aldım öncesinde düşük bütçe ile ne alınır diye yaklaşık 1,5 yıldan fazla araştırdım soruşturdum fuarlara gittim vs.vs. evet haklısın dostum insan belli zaman sonra çıkmaza giriyor.2019 un nisan ayında beklediğim bir model vardı.Baktım ettim onun osu var bunun busu yok onda şu olaydı derken kendime bir ürün belirleyip onun üzerinde durmaya başladım derken aldım.
Aldıktan sonra 3 günlük AL-KO'nun düzenlediği bir etkinliğe katıldım.Sana şu kadar söyleyebilirim oradaki ortamı gördükten sonra @Demirak bir yazısında değinmişti bu ortamdaki insanlarda kibir yok,ego yok herkes birbiriyle selamlaşıyor sohbet ediyor sıcacık bir ortam sözkonusu.Oraya nasıl bir karavanla gittiğinizin hiç bir önemi yok.Dedim ki keşke geçen sene alsaydımda bu insanlarla birlikte daha fazla kamp yapıp daha fazla sohbet etme fırsatı bulsaydım diye hayıflanmadım değil.Sevgili dostum uzun lafın kısası kendinize bir model belirleyip kamp keyfinden kendinizi daha fazla uzak tutmayın nacizhane olarak kardeşinizden ufak bir tavsiye olarak kabul edin.

VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
@s.bulbul54
Abi tamamda ne aldığını yazmamışsın.
Merak ettim.
Yabancı marka karavan görünce hepsi mükemmel değil 1-2 markada bunu hissettim bir kısmı bizim Türk markaları ile aynı kalitede bunu belirteyim.
Özellikle A bu fiyat ama bak bu B 5000 avro daha ucuz dediklerini alacağıma Türk markası alırım para yurt içinde kalır. Yabancı alacaksam + sı illaki olmalı. Ben çoktan niewiadow artık doğrumu yazdım bilmiyorum siparişi vermiştim de içine sığmıyorum üstat.
Parayı nasıl denkleştiririm karavancı kervanına katılırım hesabını yapıyorum.Şimdi hefimde arabayı değiştirmeden bir karavan almak 1 t altı.
Tanımadığım halde @Demirak bey yazdıkları ile dikkatimi çekmeyi başardı,düzgün bir insan. Bütün yazdıklarını okudum ve devam ediyorum. Yalnız biraz alıngan.
Yazı dili bizim o anki ruh halimiz neticesinde anladığımız bir mevhum.
Model olarak değilde kafamda karavan iç projesi çizildi sadece boyutları gözümle görmem gerekiyor. Benim ciğer büyük olunca nefes aldıkça içerde hava bitiyor.:smiley:)
Karavana para harcayan insan genelde emeklliler. Hayattan zevk almaya bakan hırsını bir kenarda bırakan insanlar olduğunu düşünüyorum.
 

Etiketler
Benim de tavsiyem yeni başlayan arkadaşlara üzümün çöpüyle, armudun sapıyla uğraşmayıp biran önce yaşamaya başlamaları yönündedir.
Selamlar.
Abicim ben 1 kere alıcam bi daha değiştirmeyecem sıfır alabilirsem.
Yok baktım alamadım ikinci el bakıcam. Hayırlısı
Mersin de olunca bu işler kolay değil.
 

@Demirak
Merhaba;
karavanı 2 kişi kullanacağım. Türkiye'de her yere gidebilirim gezi için. bir işim yok. aracım 1600cc. dizel otomobil. BE ehliyet alabilirim, bir engel yok ama almak istemiyorum.
sebebine gelince,
Çekmesi zor ve ağır hantal karavan istemiyorum.
son derece hafif bir karavan bakıyorum, karavan gezecek, kampingte yatmayacak. hafif olması benim için en önemli unsur.
Duş ve dıştan kaset WC kesin olacak. başka bir özelliği olmasa da olur. buzdolabı v.s. gerek yok yiyecek işi genelde dışarda yenecek. 2 yastık 2 battaniye haricinde bir iki giyecek, çorap v.s. haricinde yük olamayacak.

sen niewiadow nt 126 et müşterisisin birader al geç.
 


Niewiadow NT 126 (ET) modeli ile ilgili Aydos yeni bir video paylaşmış. Artık karavanın 3 modelini ithal ediyorlarmış.

1- Boş ve WC-Banyosuz modeli (7.750 Euro): Şuan ilan sitesinde olan modeli. WC-Banyo olmadığı için yatak büyük ve 3 kişi rahat yatabilir boyutlarda. Fiyatı 50.000 TL dolaylarında ama ısıtıcı/su ısıtıcısı yok. En önemlisi WC-Banyo yok.

2- Boş WC'li model (8.750 Euro): Video'da WC olduğu gözüküyor ama anladığım kadarıyla banyo kabini yokmuş. (Bu yüzden WC bölümünün küçük olduğundan bahsedilmiş.) Ama bu durum aynı zamanda buzdolabının hemen WC yanına alınması ile lavabo altı ek dolapların oluşmasını sağlamış. Yine ısıtıcı/su ısıtıcı gibi ekipmanları yok. WC dıştan kasetli.

3- ET Full modeli (13.000 Euro): Tüm donanımlar var ve Banyo-WC de var. Yatak 2 kişilik. Bu model içinde 85.000 TL bir rakam çıkıyor. Gazlı Isıtıcı/Su ısıtıcısı, Banyo-WC.

Bana göre 2. seçenek WC'li model daha cazip gibi. Dış duş/tente ile yazın duş konusu bir parça hallolabilir. Dıştan kasetli WC önemli bir alternatif. Sonradan yaptırılabilecek, Gazlı ısıtıcı(Dizel de tercih edilebilir) ve gazlı şofben ile maliyeti 65.000 TL yi geçmez diye düşünüyorum.

İthal, Full ve 2 kişilik, 600 kg, sadece duşu olmayan 750 kg altı karavanın 65.000 TL olması bence süper...
 
Son düzenleme:



Selamlar,

Arkadaşlar hafta sonu MAY KARAVAN ORHAN USTA ile görüştüm. Kendisi yeni karavanının tanıtımı için beni bu hafta sonu pazar günü üretim tesisine davet etti.

Video çekmeyeceğim ve sadece resim çekip bilgi alacağım. Eşim ve oğlumla gitmeyi düşünüyorum Allah nasip ederse.

Hatırladığım kadarıyla ilgilenen arkaşlar vardı. Eğer benimle de tanışmak ve bu mini lansmanı görmek isterseniz özel mesajdan bana telefonunuzu yazın. Saat belli olduğunda sizinle paylaşırım.

Herkesin bilgisine.

Sevgiler,
 

Selamlar,

Arkadaşlar hafta sonu MAY KARAVAN ORHAN USTA ile görüştüm. Kendisi yeni karavanının tanıtımı için beni bu hafta sonu pazar günü üretim tesisine davet etti.

Video çekmeyeceğim ve sadece resim çekip bilgi alacağım. Eşim ve oğlumla gitmeyi düşünüyorum Allah nasip ederse.

Hatırladığım kadarıyla ilgilenen arkaşlar vardı. Eğer benimle de tanışmak ve bu mini lansmanı görmek isterseniz özel mesajdan bana telefonunuzu yazın. Saat belli olduğunda sizinle paylaşırım.

Herkesin bilgisine.

Sevgiler,
Artık yavaş yavaş sona geliyorsun çok sevindim hayallerine çok az kaldı hadi hayırlısı diyelim.

VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Selamlar,

Arkadaşlar hafta sonu MAY KARAVAN ORHAN USTA ile görüştüm. Kendisi yeni karavanının tanıtımı için beni bu hafta sonu pazar günü üretim tesisine davet etti.

Video çekmeyeceğim ve sadece resim çekip bilgi alacağım. Eşim ve oğlumla gitmeyi düşünüyorum Allah nasip ederse.

Hatırladığım kadarıyla ilgilenen arkaşlar vardı. Eğer benimle de tanışmak ve bu mini lansmanı görmek isterseniz özel mesajdan bana telefonunuzu yazın. Saat belli olduğunda sizinle paylaşırım.

Herkesin bilgisine.

Sevgiler,
Çekeceğiniz resimleri buradan paylaşmaniz dilegiyle...

GM 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

@s.bulbul54

Abi çok teşekkür ederim. Para dışında şuan tüm oklar Orhan ustada gibi. Elimden geldiğince ona destek olup, daha çok gelişmesini sağlarsam daha aktif faydalanabiliriz diye düşünüyorum. Bakalım :smiley:

@cevizkabugu

Abi video'da Aydos satış sorumlusu 1.85 boyu ile rahat durabildiğini söyledi. (Tavan açıldığında)
Yavan sineklikli açılabilen şekilde yapılmış. Yazın harika bir hava akışı var ama kışın açmadan durabilirsin. O zaman bleki sıkıntı olabilir.

@sevikilhan

Ben herşeyi paylaşıyorum. Bu yüzden çok sevilmiyorum ama paylaşıyorum :smiley: Elbette ne çektiysem, ne öğrendiysem paylaşırım. Burada derdim fenomenlik falan değil, doğru bilgilerin benim gibi karavana ilgi duyanlara aktarılmasıdır.

Teşekkürler.
 



Selamlar,

Arkadaşlar hafta sonu MAY KARAVAN ORHAN USTA ile görüştüm. Kendisi yeni karavanının tanıtımı için beni bu hafta sonu pazar günü üretim tesisine davet etti.

Video çekmeyeceğim ve sadece resim çekip bilgi alacağım. Eşim ve oğlumla gitmeyi düşünüyorum Allah nasip ederse.

Hatırladığım kadarıyla ilgilenen arkaşlar vardı. Eğer benimle de tanışmak ve bu mini lansmanı görmek isterseniz özel mesajdan bana telefonunuzu yazın. Saat belli olduğunda sizinle paylaşırım.

Herkesin bilgisine.

Sevgiler,

Burak Hocam bende gelecem inşallah ailemle. Telefonun var zaten bende. WhatsApp tan yazarım haberleşiriz. İyi akşamlar.
 


@emurat

Elbette, yüz yüze de tanışmaktan mutluluk duyarım. Görüşmek üzere.

@volkan355

Paylaşacağım. :smiley:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MAY Karavan görüşmesinde yeni model ile ilgili bilgi ve resim alırken, Ustaya daha önce sorduğum ve önerdiğim konularda nasıl hareket edeceğini de soracağım:

1- Karavan koruma ekipmanlarını ne zaman yapabilecek? (Tampon ve çamurluk ekleri)
2- Estetik ve kullanışlı bir ön dolap tasarımı düşünüyor mu?
3- Yaptığı yenilikler neticesinde ağırlık beklediğimiz gibi 600 kg lara düşerse 4 metre ve üzeri karavan çalışacak mı?
4- Kendi adına alacağı O1 belgesi ile ilgili güncel durum nedir, vermeye başladı mı?
5- 2.5 metrelik ufak karavanını ne zaman yapacak ve beklediği ağırlık nedir? (Varsa model resimleri alınacak)
6- Kamp hayatını kolaylaştıran ve kendi imkanları ile yaptığı donanım ve aksesuarların fiyatları/montaj fiyatları ne olacak?
* Ranza altı yatağa dönüşen masa uygulaması
* Carabinata XL benzeri 3 lü ranza sistemi uygulaması
* Bisikletlik uygulaması
* İsteğe göre dış boyama uygulaması
* Lamina kaplamayı şık gösterecek gizli led aydınlatma uygulaması
* Açılabilir amorsitörlü ön cam uygulaması
* Panoromik cam tavan uygulaması
* Akü, Su, Atık su gösterge panosu uygulaması
* Tüpün alt bagaja alınması ve özel bir hazne ile menfezli olması uygulaması
* Kendi imalatı Odalı Karavan tentesi uygulaması
* LPG Gaz ve Bayıltıcı gaz alarm uygulaması
* Tuvalet bölümüne portatif taharet musluğu uygulaması
* Tuvalet bölümünde suyu emecek ve kullanışlılığı arttıracak yat benzeri Taek yer kaplaması uygulaması
* Mikrodalga fırın, tezgah üstü bulaşık makinası vb ekipmanlar için raylı mutfak dolabı uygulaması
* Kendi imalatı branda uygulaması
* Güneş panel tesisatı gibi anten tesisatının da hazır olması uygulaması vb.

Birde ben kendisine karşılıksız olarak web sitesinin daha iyi bilgiler ile düzenlemesi konusunda ve sarı ilanlı sitede, Karavan markalarında kendisine de bir yer açtırarak ilanlarını daha kurumsal ve daha çarpıcı vermesi adına destek olacağım. Bunun karşılığında bu uygulamaların fiyatları ne olur, neyi standart yapabilir diye konuşacağım.

Bunlar sonradan yapılabilecek ufak şeyler gibi gözükebilir. Ama dediğim gibi uygun fiyata yapabilecekse mümkün mertebe standart donanıma ekleyebilecekse bizim gibi karavan alacak arkadaşlara avantaj olur diye düşünüyorum.

Bari fiyatı aşağıya çekemezken, ihtiyacımız olabilecek şeyleri alalım... Sizinde bu noktada sormamı istediğiniz bir husus varsa lütfen paylaşın, seve seve sorayım...
 
Son düzenleme:

Selamlar,

Ve bir 2020 haberi daha geldi...

Saly Karavan 750 kg altı 4 kişilik Carabinata modelinde 2020 fiyatlarını açıklamış.

Öncelikle karavanda bir değişiklik var mı diye onu inceledim:

Yazı ile belirtilen bir yenilik gözlemlemedim. Sadece resimlerde alt ranza bölümüne askı ile giysilerin asılmasını sağlayan bir aparat yapılmış. (Karavanda gardrop olmadığı için bu iyi olmuş.) Bu aparat eski modellerde dikkatimi çekmemişti. Eğer yeni değilse, karavan sahibi arkadaşlar bu bilgiyi düzeltebilirler.

Birde sanki döşeme renkleri tıpkı Ortiz'deki gibi çeşitlendirilmiş diye gördüm. Keşke diğer markalar gibi yeni model de bazı yenilikler sunsalardı. Sadece kuru kuru fiyatı arttırmak bana anlamlı gelmiyor. En azından bir gösterge paneli ya da mutfak üstü dolaplar standart olabilirdi. Neyse...

Frenli modeli güncel ağırlığı 690 kg verilmiş. Bize karavan sahibi arkadaşlar 680 diyordu hep ama bu bilgide değişmiş oldu. Standart donanımda aküyü okumadım. Dolayısıyla Akü&güneş paneli ile çok rahat 750 kga ulaşılır. Tüp vb kişisel eşyalarla bu şekilde 750 kgı aşarsınız. Bu arada karavan alt yapısı 750 kg'lık dingile sahip. Yani kanunen 750'yi aşmamanız gerektiğini geçtim, teknik olarak da aşmanız durumunda güvenliğinizi ciddi anlamda tehlikeye atarsınız...

Ancak yinede 700 kg altı olması elbette avantajdır. Herkes aynı şeyi söylüyor, bende söylemekten çekinmeyeyim, Saly hala bu karavanı frensiz satmaktan vazgeçmedi ancak 400-500 kg üstü karavanların frensiz donanımda kullanılmamasını şiddetle öneririm. Olası bir ani frende 700 kg frensiz karavanı durdurmanız bana göre çok zor olur.

Gelelim fiyatına... Şuan güncel vergiler dahil frenli Carabinata fiyatı 50.130 TL olarak verilmiş. Ağırlık için güneş paneli yaptırmayıp ufak bir akü, inverter, mutfak dolabı ve atık deposu olmadığı için portatif atık deposu ile 55.000 TL civarına bu karavanı mal edebilirsiniz gibi gözüküyor. Isıtıcı/Su ısıtıcı gibi ekipmanlarla 60.000 TL civarı yakalanabilir. Tuvalet'e sabit tuvalet uygun olmadığını gerek gördüğüm kadarıyla gerekse mevcut karavan sahipleri belirtiyor.

Bu durumda mevcut fiyatlarla tam techizatlı bir Carabinata 60.000 TL'nin altına geliyor. Ancak güneş paneliniz yok, 50 litre buzdolabı, 60 litre temiz su deponuz var.

Sonuç olarak, bana göre 50.130 TL fiyat yuksek kalmış. En azından illaki bu fiyat olacaksa bazı şeyler standart olabilirdi. (Yukarıda belirttiğim gibi akü, dolap, gösterge paneli vb.) Saly biraz çok satmanın mutluluğunu yaşıyor gibi. Ama rakipler boş durmuyor, bunu söyleyebilirim. Ve bu durumda fiyat/sunulan anlamında geride kalıyor, ne kadar kaliteli olsa da, ne kadar karavan donanımlarına sahip olsa da...

Fuarda göreceğimiz XL modeli ile ilgili de aldığım ve duyduğum bilgileri yine buradan paylaşırım.

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Ağırlıklı hafta sonu tatilleri ve en fazla 15 günlük büyük kalımlarda 4 metre altı karavanların çok sıkıntı yaratmadığı konusunda herkes hem fikirdir.

Bu çerçevede, neden 4 metre civarı 750 kg altı O1 karavan bakıyoruz konusunda başlıklarda bölük pörçük yazılanları toplamak istedim.

O1 Karavanların O2 Karavanlara Göre Avantajları:

1- Mevcut ehliyetle kullanıldığı, BE ehliyet gerektirmediği konusu önemli bir avantaj. (Özellikle engelli özel kodlu ehliyetiniz varsa BE ehliyet alamıyorsunuz.)
2-1 yılda 1 muayene yükümlüğü yok. Hem zaman hem de yaklaşık 400 TL para tasarrufu.
3- Araç Trafik sigortası hem O1 hem O2 karavanı karşılıyor ancak mevcut araç kaskosuna ek sur prim ile sadece O1 karavanlar kapsama alınıyor. O2 yani 750 kg üstü karavanlar için ayrı kasko yaptırmanız gerekiyor. (Yapılmıyor deniyordu ama şuan özel fiyatlama ile yapan acenteler varmış.)
4- 800 kg ve üzeri O2 karavanları min 1.2 tondan büyük araçla çekmeniz ve motor hacimlerinin de mümkünse 1.4 üzeri hatta Dizel araç olması öneriliyor. Ancak 750 kg altı karavanlar 1.2 motor ve ortalama 1 ton ve üzeri araçlarla çekilebilir.
5- Karavanın ağırlığı ne kadar çoksa kullanma kabiliyeti o kadar zorlaşmakta ve yakıt tüketimi de bu ağırlıkla paralel artmaktadır.
6- 1 ton üstü karavanların özellikle yol tutuşları gereği Stabilizatörün ve savrulma önleme sisteminin olması öneriliyor. Ayrıca park alanında ağırlık sebebiyle zor park durumundan dolayı mover bile öneren çok fazla kişi var. Şu bir gerçek ki ağır karavan için yol sürüş/güvenlik/park sistemlerine daha fazla para harcamanız gerekiyor.
7- Çeki oku ile birlikte 4.5 metreyi aşmayan (C segmenti araç ortalama boyu) 750 kg altı karavanlar, standart bir araç park yerine park edilebiliyor. Daha uzun karavanlar ise park edildiğinde sorun teşkil edebiliyor. (Özellikle site otoparklarında)
8- O1 karavanların boyutla paralel olarak elektrik ihtiyaçları da büyüklere göre az olduğu için standart güneş paneli/yaşam aküsü/araç şarjı gibi uygulamalar ile enerji sağlanabilirken, büyük karavanlarda bu yetersiz kalabiliyor ya da daha yüksek ve pahalı sistemlere ihtiyaç duyuluyor.
9- O1 karavanlar arazi koşullarında hacimleri sebebiyle daha iyi performans gösteriyorlar.
10- O1 karavanın mantıken bakımı ve iç temizliği daha kolay oluyor.
11- O1 hafif karavanlar çeken araca daha az yük bindirdiğinde araca olası masraf/maliyetler en aza iniyor. (Bindirdiği yük sebebiyle daha az maliyet ve kontrol gerekebilecek baskı balata, fren ve hatta vites kutusu bakımları/sorunları)

Son olarak kendi varsayımıma göre ilerde, ruhsatlı karavanlara özgü MTV benzeri bir yıllık verginin getirileceğini de düşünüyorum.

Peki küçük yani O1 karavanın dez avantajları nelerdir?
1- Boyutları küçük olması sebebiyle uzun tatillere uygun değiller.
2- Ruhsatlı ve tescilli olmadıkları için olası çalınma vb durumlarda daha zor işlem yapılabiliyor.
3- Küçük ve kısıtlı alan sebebiyle standart ev ofis eşyalarına uygun değil, ufak, optimal ve maliyeti yüksek karavan donanımları/eşyaları kullanılması gerekebiliyor. (Buzdolabı, ısıtıcı vb.)
4- Yine boyutları küçük olması sebebiyle yatak/masa/tuvalet boyutları optimum seviyede ve bu yüzden bazı noktalarda konforunuzdan ödün vermeniz gerekebiliyor. (Masayı yatak yapmak vb.)
5- Yerli ve ithal anlamda daha az karavan markası O1 karavan yapıyor. Yani seçenek olarak O2'ye göre az. Özellikle ithal markalarda sadece 2 kişilik O1 karavanlar satılıyor.
6- 750 kg ayrımı şuan için net değil. Mevzuatta direk 750 kg ve altı olarak geçselerde tartı toleransında farklı yorumlar olması sebebiyle bir sürünceme durumu var. Bu yüzden özellikle 750 kg ağırlığa yakın karavanlar şuanda trafikte dolaşsalar da gelecekte akıbetlerinin ne olacağı belli değil. Bu yüzden 650-700 kg üstü olan karavanlar dezavantajlı gözüküyor.
7- Bu durumda aksini söyleyen ve hatta hiç yaşamayan arkadaşlarım olsa da O1 karavanların tescilleri olmadığı için yurt dışına daha sıkıntılı çıktığından bahsediliyor. (Ancak dediğim gibi uygulamada herkes yaşıyor diye bir durum duymadım.)

Eklemeleriniz olursa, listeye ekleyebiliriz.
Teşekkürler.
 
Son düzenleme:



6- 1 ton üstü karavanların özellikle yol tutuşları gereği Stabilizatörün ve savrulma önleme sisteminin olması öneriliyor. Ayrıca park alanında ağırlık sebebiyle zor park durumundan dolayı mover bile öneren çok fazla kişi var. Şu bir gerçek ki ağır karavan için yol sürüş/güvenlik/park sistemlerine daha fazla para harcamanız gerekiyor.

Ufak bir ekleme yapayım. Aks ile topuz arasındaki mesafe ne kadar kısalırsa stabilite o kadar düşer. Yani sanılanın aksine daha kısa karavanlar salınıma uzunlara nispeten daha yatkınlar. O nedenle stabilizatör'ün özellikle kısa karavanlarda daha fazla ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.

https://www.gezenbilir.com/konu/cekme-karavanda-hiza-bagli-savrulma-hareketinin-dinamikleri.123372/

4- Aks Mesafesi
Çeki demirinden aksa kadar olan mesafe de çarpıcı bir sonuç üretiyor. Örneğin bu mesafe 3,53m iken Sönümleme Oranı'nın kararsız hale gelmesi 93km/h süratte oluyorken 4,32m olduğu durumda 112km/h süratte oluyor. Burada konu üreticileri ilgilendiriyor. Bilhassa şasilerini kendileri üreten üreticileri. Bu şasilere taktıkları çeki tertibatının kısa tutulması karavan stabilitesini düşürüyor. Bununla birlikte hafif ve kısa karavan alanların düşünülenin aksine daha düşük stabiliteye sahip oldukları da ortaya çıkıyor bu araştırma ile.

Ancak şunu da belirtmek gerekir ki araç ağırlığı açısından değerlendirilecek olursa temel fizik kanunları gereği salınıma giren römorkun aracın kıçını kontrol etme gücü ağırlığıyla doğru orantılı olacaktır.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

SON KONULAR



Geri
Üst