750 Kg Altı Sıfır Çekme Karavan Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Burak DEMİRAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 471,672
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@pasolvon

Savrulma konusunda evet, hafif olan daha fazla savrulur, buna katılıyorum. Fakat, hafif karavanın savrulması ile ağır karavanın savrulması bir olmaz öyle değil mi? Ben tekne çekiyorum ortalama 300 kg civarı. Savruluyor ve kolaylıkla hükmedebiliyorum. Ama 1 ton bir tekne çeksem belki daha az savrulur ama hükmetmem bu kadar kolay olmaz diye düşünüyorum.

Bu durumda ağır karavanlarda Stabilizatör ve ATC sistemi daha hayati olmaz mı?
 

Etiketler
@pasolvon

Savrulma konusunda evet, hafif olan daha fazla savrulur, buna katılıyorum. Fakat, hafif karavanın savrulması ile ağır karavanın savrulması bir olmaz öyle değil mi? Ben tekne çekiyorum ortalama 300 kg civarı. Savruluyor ve kolaylıkla hükmedebiliyorum. Ama 1 ton bir tekne çeksem belki daha az savrulur ama hükmetmem bu kadar kolay olmaz diye düşünüyorum.

Bu durumda ağır karavanlarda Stabilizatör ve ATC sistemi daha hayati olmaz mı?

Ben de onu diyorum ya. Bence bu iki sistem, en azından stabilizatörlü kaplin her karavanda olmalı. Konfora çok kolay para harcıyoruz ancak konu güvenlik olunca 2 kere düşünüyoruz nedense :smiley:
 


O1 Karavanların O2 Karavanlara Göre Avantajları:

1- Mevcut ehliyetle kullanıldığı, BE ehliyet gerektirmediği konusu önemli bir avantaj. (Özellikle engelli özel kodlu ehliyetiniz varsa BE ehliyet alamıyorsunuz.) (Her yerde olmadığı için kurs bulmak sıkıntı ve maliyet olarak 3.000 TL civarı bir paradan bahsediliyor.)

2- Boyutları ve sundukları sebebiyle mantık olarak O2 karavanlara göre daha ucuzlar.

3-1 yılda 1 muayene yükümlülükleri yok. Bu durum hem 1-2 saat de olsa zaman hem de yaklaşık 400 TL para tasarrufu demek.

4- Araç Trafik sigortası hem O1 hem O2 karavanı karşılıyor ancak mevcut araç kaskosuna ek sur prim ile sadece O1 karavanlar kapsama alınıyor. (Karavan faturasına göre 500-1000 TL arası ortalama bir prim artışından bahsediliyor.) Ama O2 yani 750 kg üstü karavanlar için ayrı kasko yaptırmanız gerekiyor. (Yapılmıyor deniyordu ama şuan özel fiyatlama ile yapan acenteler varmış. Karavanın fatura fiyatı O1'e göre yüksek olduğu için ve ayrı teminatları olması sebebiyle mantıken O1 sur primlerine göre daha maliyetli denebilir.)

4- 800 kg ve üzeri O2 karavanları min 1.2 tondan büyük araçla çekmeniz ve motor hacimlerinin de mümkünse 1.4 üzeri hatta Dizel araç olması öneriliyor. Ancak 750 kg altı karavanlar 1.2 motor ve ortalama ağırlıklarına göre 1 ton ve üzeri araçlarla çekilebiliyor.

5- Karavanın ağırlığı ve boyutu ne kadar çoksa kullanma kabiliyeti zorlaşıyor ve dar ve bozuk yollarda yaşanan olumsuzluklar artıyor.

6- Karavan ne kadar ağırsa araç yakıt tüketimi de bu ağırlıkla paralel artıyor.

7- 1 ton üstü karavanların park alanında ağırlık sebebiyle zor park durumundan dolayı mover vb öneriliyor. Ancak hafif karavanlarda rahatlıkla iterek istediğiniz konuma getirilebiliyor.

8- Çeki oku ile birlikte 4.5 metreyi aşmayan (C segmenti araç ortalama boyu) 750 kg altı karavanlar, standart bir araç park yerine park edilebiliyor. Daha uzun karavanlar ise park edildiğinde sorun teşkil edebiliyor. (Özellikle site otoparklarında)

9- O1 karavanların boyutla paralel olarak elektrik ihtiyaçları da büyüklere göre az olduğu için standart güneş paneli/yaşam aküsü/araç şarjı gibi uygulamalar ile enerji sağlanabilirken, büyük karavanlarda bu yetersiz kalabiliyor ya da daha yüksek ve pahalı sistemlere ihtiyaç duyuluyor.

10- O1 karavanlar arazi koşullarında küçük boyutları sebebiyle daha iyi performans gösteriyor.

11- O1 karavanın mantıken bakımı ve iç temizliği daha kolay oluyor.

12- O1 hafif karavanlar çeken araca daha az yük bindirdiğinden araca olası masraf/maliyeti en aza iniyor. (Bindirdiği yük sebebiyle daha az maliyet ve kontrol gerekebilecek baskı balata, fren ve hatta vites kutusu bakımları/sorunları)

* Son olarak kendi varsayımıma göre ilerde, ruhsatlı karavanlara özgü MTV benzeri bir yıllık verginin getirileceğini de düşünüyorum.

Peki küçük yani O1 karavanın dez avantajları nelerdir?

1- Boyutları küçük olması sebebiyle uzun tatillere uygun değiller.

2- Ruhsatlı ve tescilli olmadıkları için olası çalınma vb durumlarda daha zor işlem yapılabiliyor.

3- Küçük ve kısıtlı alan sebebiyle standart ev ofis eşyalarına uygun değil, ufak, optimal ve maliyeti daha yüksek karavan donanımları/eşyaları kullanılması gerekebiliyor. (Buzdolabı, ısıtıcı vb.)

4- Yine boyutları küçük olması sebebiyle yatak/masa/tuvalet boyutları optimum seviyede ve bu yüzden bazı noktalarda konforunuzdan ödün vermeniz gerekebiliyor. (Masayı yatak yapmak gibi.)

5- Şuan için, yerli ve ithal anlamda daha az karavan markası O1 karavan yapıyor. Yani seçenek olarak O2'ye göre az. Özellikle ithal markalarda sadece 2 kişilik O1 karavanlar satılıyor.

6- 750 kg ayrımı mevzuatsal olarak net değil. Mevzuatta direk 750 kg ve altı olarak geçselerde tartı toleransında farklı yorumlar olması sebebiyle bir sürünceme durumu var. Bu yüzden özellikle 750 kg ağırlığa yakın karavanlar şuanda trafikte dolaşsalar da gelecekte akıbetlerinin ne olacağı belli değil. Bu yüzden 650-700 kg üstü olan karavanlar dezavantajlı gözüküyor.

* Ayrıca madde olarak saymasakta, aksini söyleyen ve hatta hiç yaşamayan arkadaşlarım oluğu gibi, O1 karavanların tescilleri olmadığı için yurt dışına daha sıkıntılı kişilerde olduğu belirtiliyor. (Ancak dediğim gibi uygulamada herkes yaşıyor diye bir durum duymadım.)

Sonuç olarak, O1 karavanlar daha az maliyet, ufak olmaları sebebiyle daha az karavan problemini simgeliyor. Ayrıca günümüzde moda olan minimal yaşama örnek teşkil ediyorlar.
Ben kendi adıma nasıl ülkemizde geçmişte ailelerimiz için "bir yazlık" almak moda ve mutluluk göstergesiyse, gelecekte bizler ve ailelerimiz için "O1 karavan" almakta aynı akımı ve mutluluğu simgeleyeceğini düşünüyorum. Ve her zaman belirttiğim gibi yerli çekme karavan markalarımız markalarının varlığını sürdürmek, büyümek ve para kazanmak istiyorlarsa bence gerçek (600-700 kg arası) O1 karavan yapmalılar. Çekme Karavan Dünyasının bana göre geleceği küçük, ucuz ve hafif karavanlar olacak...

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:




Ne zamandır listemizi paylaşmıyoruz...

Yine yeni gördüğüm 2020 yen karavan haberine istinaden listemize ayrıca Erba Karavanın Off road modelini de görerek 750 kg altı Off Road Karavanlar diye bir bölüm oluşturdum. Ve Listenin son halini paylaşmak isterim:

Liste Özeti:

* Liste sadece O1 belgesi olan ve olduğu duyulan ancak teyit edilmeyen karavanlardan oluşmaktadır.
* Liste mutfak/banyosu olan/karavan içinde olan karavanlar, olmayan/dışarıda olanlar ve Off Road Karavanlar şeklinde üçe ayrılmıştır.
* Pino 280(300) Cachalote modeli yeni modelde 800 kg ile O1 dışı kaldığı için listeye alınmamıştır.
* İthal O1 Karavanlar 2 kişilik olup, 4 kişilik modelleri yoktur.
* Ağırlıklar standart donanım ağırlıkları ile ölçüldüğü için sonrasındaki eklemeler ile 750 kg altı kalacak karavanlar için en idael kilo yaşam aküsüz en fazla 700 kg düşünülmektedir.
* Bu kapsamda 4 kişilik frenli 700 kga kadar olan sadece 3 karavan vardır ve *----* şeklinde işaretlenmiştir.
* 4 Kişilik tam karavan sınıfında yerli karavanlarda standart en düşük fiyatlı karavanların 30.000 TL den başladığı ve 70.000 TL ye kadar çıktığı bilgisi alınmıştır.
* Liste alfabetik sıraya göre düzenlenmiştir.
*
4 kişilik modeller bold yapılmıştır.
* İthal Karavanlar da italik yapılmıştır.


750 Kg ALTI TAM KARAVANLAR ve MUTFAK/BANYO DIŞARIDA OLAN/OLMAYAN KARAVANLAR LİSTESİ (O1)

1-750 kg Altı Tam Karavanlar:

a)
Aydos- Niewiadow Nt 126 ET (İthal 2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 600 kg)

b) Caretta - Uncle 370 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 735 kg) ve Junior (2 Kişilik)

c) *Carpento - 360* (4 Kişilik - Frenli Standart Aksesuarlı Ağırlık: 680 kg) ve 310 (2 Kişilik)

ç) Dolly - Weekend (2 Kişilik)

d) Eks - 3600 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 710 kg)

e) Erba - 4.10 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı/Farklı Mobilyalı Ağırlık: 720 kg
) ve 3.75 (2 Kişilik)

f) Gündoğdu Karavan - Leyli 2.40 (2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 550 kg)

g) Güney Karavan - Maxi 4.40 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 750 kg
) ve Midi (3 Kişilik)

ğ) Hymer Eriba - Touring Familia 3.20/3.10 (İthal 2 Kişilik)

h) *May - 3600/3800* (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 650/670 kg) ve 2500 (2 Kişilik)

ı) NK - 3500/3800/Ritim Beşyüz 6 (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 750 kg altı belirtiliyor.)

i) Ortiz Karavan - 3.90 (Ranza&Tavan Camlarsız versiyonu O1 Belgeli 4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg) 2/3 (Ranza&Tavan Camlarsız versiyonu O1 Belgeli 3 kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık 750 kg)

j) *Saly - Carabinata 3.25* (4 Kişilik - Frenli Standart Aksesuarlı Ağırlık: 690 kg) ve 3.25 Petite S (2 Kişilik)

k) Sterckeman - Starlett 330 CP (İthal 2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 707 kg)

l) White Pigeon - Atlantis 3.60(4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2) Mutfak/Banyo Dışarıda/Olmayan Karavanlar:

a)
Aydos- Niewiadow Nt 126 (İthal 3 Kişilik) (Banyo yok)

b)
Başoğlu Karavan - Caretta 1500 (4.18 metre) (2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 460 kg) (Mutfak dışarıda, banyo yok.)

c)
Güney Karavan - Mini (3 metre) (2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 350 kg) (Mutfak dışarıda, banyo yok)

d)
Pino Karavan - Pİ 2010 (2.10 metre) (2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 350 kg) (Banyo yok)

e)
Sterckman - Easy 340 CP (3.40 metre ) (İthal 3 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 657 kg) (Banyo yok)

f) White Pigeon (3 metre) (2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 500 kg) (Mutfak dışarıda, banyo yok)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2) Off Road Karavanlar:

a)
Başoğlu Karavan - Caretta Off Road (2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 460 kg) (Mutfak dışarıda, banyo yok.)

b) Crawler - Izz 428 (4.28 metre) (4 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 740 kg)
ve EN 390 (3.90 metre) (O1 Belgeli 2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 680 kg) (Mutfak dışarıda, banyo yok.)

c)
Erba - 3.75 Off Road (2 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 700 kg)

d) GeoCamper - Off Road - Hunter - City (Light Class) (3 Kişilik - Standart Aksesuarlı Ağırlık: 700 kg altı belirtiliyor.)
 

yerli çekme karavan markalarımız markalarının varlığını sürdürmek, büyümek ve para kazanmak istiyorlarsa bence gerçek (600-700 kg arası) O1 karavan yapmalılar. Çekme Karavan Dünyasının bana göre geleceği küçük, ucuz ve hafif karavanlar olacak...

Aynen hocam malum ülkemiz vergi cenneti. Nasıl vergiden dolayı 1.6 arabalar 2.0 arabalardan fazla tutuyorsa. Mercedes bile En lüks serisi olan E serisini Türkiye ye 1.6 motor ile getirdiyse. Bu karavan olayında da vergi avantajından dolayı O1 karavan açık ara önde.
Birde yabancı karavan olarak alternatifi yok. Yabancı karavanlarda O2 seçeneği çok. Ama Doğru dürüst O1 yok ondan dolayı da O1 yerli karavan önem kazanıyor.
 



Link var mi?

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İnternette aradım böyle bişey çıktı. Resimleri güzel görünüyor. Linki altta UMARSAN

Fiberglas monoblok gövde nasıldır acaba?

UMARSAN KARAVAN @umarsanrenakaravan's Instagram Post | Picburn

Uzunluk 3.60 #cekmekaravan En 2.20 #karavan Yukseklik 2.03 #campcaravan Ic yukseklik 1925 #karavandahayatvar RENA 3.60 KAMPANYASI *4 kişilik yepyeni bir 3.60 *Yatak altı bazalıdır *ALKO şase *ALKO dingil (torsiyon,amortisör,fren) *ALKO sabitleyici , pilot tekerlek *ALKO çeki başlığı, jant ve lastik *Monoblok fiberglass gövde *Poliüretan ısı yalıtımı *100 lt temiz su deposu 12v pompa sistemi *80 lt gri su *85 lt buzdolabı *Tek gözlü ocak-evye-musluk *Potti tuvalet- duş KARAVANIMIZ 750 KG ALTI OLDUĞU İÇİN; *Ruhsattan muaftır *vergiden muaftır *sigortadan muaftır *muayeneden muaftır *extra ehliyet gerektirmez ***45.000 TL fiyatı ile stoklarla sınırlı , kısa bir süre içindir. Firmamıza ziyaretlerinizi bekleriz. RENA 3.60 görmeden karar vermeyin deriz
 
Son düzenleme:



Rena 3.60ı bir canlı görmek gerekli. Bu fotoğraflar çok yetersiz kalmış. Alışılmış 3.60 yerlesiminden farkli gorunuyor. Ranza yerine yatak koymuslar ancak biraz dar görünüyor. 2 metre yerine 2.20 yapmislar bu da baya ferah yapmış. Bu kulvarda güçlü bir oyuncu olabilir ancak kesinlikle daha detaylı bilgi gerekli.

Facebookta biraz daha detay var

Umarsan Rena Karavan

Umarsan Rena Karavan

Ben beğendim.

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Rena 3.60ı bir canlı görmek gerekli. Bu fotoğraflar çok yetersiz kalmış. Alışılmış 3.60 yerlesiminden farkli gorunuyor. Ranza yerine yatak koymuslar ancak biraz dar görünüyor. 2 metre yerine 2.20 yapmislar bu da baya ferah yapmış. Bu kulvarda güçlü bir oyuncu olabilir ancak kesinlikle daha detaylı bilgi gerekli.

Facebookta biraz daha detay var

Umarsan Rena Karavan

Umarsan Rena Karavan

Ben beğendim.

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Face sayfasında O1 e başvurduklarını ve henüz O1 almadıklarını yazmışlar. O1 süreci ne kadar sürüyor bilmiyorum ama Fuar'a yetiştirebilirler mi acaba?

Dediğiniz gibiEn 220 ama Mutfak, Banyo arası koridor dar gözüküyor. Belki fotoğraf çekim açısından öyle gözüküyordur.

Dış görüntüsü sevimli, Camlar karavan camı, Buzdolabı İndel B galiba, Sabit yatağın üstünde kıyafet dolaplarının olması önemli artılar. Tabi altyapı komple Alko ve frenli. Toplam kg yazılmamış acaba kaç kg ile bitirdiler?
 


@tr100a

Bilgi için teşekkürler.

Rena 3.60'ı resimlerde gördüğüm kadarıyla ve karavan doanımlarına sahip olması sebebiyle bende beğendim. Ancak @pasolvon'un belirttiği gibi kg bilgisi, yatak ölçüleri vb bilgiler önemli olacak. Örneğin banyo ölçüsü nedir, Banyo'da cam yok ama havalandırma adına tavan havalandırma/hekisi var mı?

Ben Facebook ilgili sayfadan kg bilgisini sordum. Yine Fuara katılacaklar mı diye de soracağım...

@emurat

Monoblok gövde eksiz tek parça gövdeyi simgeliyor. Buda sızdırmazlık anlamında önemli bir gösterge olarak görülüyor. Zamanla karavanın yol şartlarında ek yerlerinde açılma kaynaklı su alması olabileceği mantığı ile Monoblok gövdenin faydalı olduğu belirtiliyor.

KDV Dahil 53.000 TL'ye geliyor. Sabit Tuvalet, Isıtıcılar ve güneş panelleri ile ortalama 68.000 TL ye full bir 4 kişilik karavan olur gibi gözüküyor.

Listemize alıp, takip edelim...
 

Umarsan benimde hoşuma gitti.. Monoblok sistem olması güzel, 750 kg altı olması zaten istediğimiz birşey. Umarım fuara gelirler..
 



Ve bilgiler geldi...
1- Umarsan 3.60 Karavan - 690-700 kg arasıymış. Bu kiloda rahat bir güneş paneli/akü zor gibi ama Buzdolabını 12 V yapıp, limitte bir akü ile belki araçtan şarj desteği ile şahsi eşyalar ile dolu versiyonu 770-780 kg da kalabilir.
2- Fuar durumunu akşam soracağım.
3- Fuar konusu açılmışken yeni bilgi: Carpento Karavan Fuara katılacakmış. Benim için güzel br gelişme oldu. Özellikle içine girip ön basıklığının yarattığı havayı merak ediyordum.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MAY Karavan Orhan Ustada Pazar günü biliyorsunuz yeni modelini tanıtacaktı.
Saat olarak 13.00 kararlaştırdık ama 1-2 saat incleesek ben muhtemelen 15.30-16.00 a kadar orada olurum. Bana konum atacak. Telefonla bana ulaşan arkadaşlara da iletirim.
Şuanda 1 arkadaşımız benim gibi ailesi ile, bir arkadaşım da sanırım kendisi gelecek.
Bilginize.
Sevgiler.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,370
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst