69 Tuzla Willys Motor Revizyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan huseyin43 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 265
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,213
huseyin43' Alıntı:
hayırlı işi de hallettik Allah'ın izniyle ÇAlışmalara tam gaz devam...

işletme yönünden motorda sıkıntılar çıktı bizde ısuzu 4F1B markalı motorumuza bakım yapıp onu koymayı düşündük sonuçta yakıt çok az ve maliyeti düşük bi motor

T-90 A1 şanzumanımızın bakımlarını yaptık prizdirek bilyası değiştirdim Sekromeç Sarılarını değiştirdim

ön ve arka difransiyellerin boşluk ayarlarını yaptım üzerinde yağlarını değiştirdim
şimdi geriye motoru koymak kaldı 1 kaç günede mekanik aksamı oturtup elektirik işleri için elektirige gidecek gitmeden frenlere bakım yapmayı düşünüyorum
gezenbilir

Az önce eBay de sizin ayna ve mahruti oranlarında bir ilan gördüm.Artırmaya koymuşlar ve istedikleri fiyat $ 75.00 USD,fakat bir kişi $ 0.99 USD teklif vermiş.Uluslararası posta bedeli $ 60.99 USD . Artırmanın sona ermesine de 5 gün falan var.
 

Etiketler
seyit bey size abi demek istiyorum artık O biliğilerinizi benimle ve bizim gibi kardeşlerinizle paylaştıgınız için çok ama çok teşekkürler. çogu insan bilğilerini paraya çevirir siz artık olayı aşmışsınız :smiley:
bi ara sizinde tel. numaranızı verirseniz ayrıca kafamıza takılan şeyleri danışmak için anlık yani

vermesenizde anlayışla karşılarım seyit abii SAygılar Hürmetler HüseyiN.
 

seyit' Alıntı:
Az önce eBay de sizin ayna ve mahruti oranlarında bir ilan gördüm.Artırmaya koymuşlar ve istedikleri fiyat $ 75.00 USD,fakat bir kişi $ 0.99 USD teklif vermiş.Uluslararası posta bedeli $ 60.99 USD . Artırmanın sona ermesine de 5 gün falan var.

ayna ve marutideki sorunlar giderildi seyit abi çok sağol
 

huseyin43' Alıntı:
seyit bey size abi demek istiyorum artık O biliğilerinizi benimle ve bizim gibi kardeşlerinizle paylaştıgınız için çok ama çok teşekkürler. çogu insan bilğilerini paraya çevirir siz artık olayı aşmışsınız :smiley:
bi ara sizinde tel. numaranızı verirseniz ayrıca kafamıza takılan şeyleri danışmak için anlık yani

vermesenizde anlayışla karşılarım seyit abii SAygılar Hürmetler HüseyiN.

Benim tel:
0 542 631 27 36 (Tokat)

Ayrıca çıkma diferansiyel ve şanzuman için yada belki diğer bazı parçalar için Bafra'dan İsmail ( ÇİL ) usta ile de görüşmenizde yarar var derim.Kendisi size burada yazmıştı.Forumu takip eden bir arkadaş olduğu için telefonunu benim vermem doğru olmaz.Yukarıdaki cevap yazısına sizde cevap yazabilirsiniz.
 




huseyin43' Alıntı:
Teşekkürler abi.

bu arada ara topladıgım araç Tokat Belediyesindeymiş daha önce Tokat'tan gelme yani

Tokat merkez de Belediye'ye ait jeep yoktu.( Olup ta bilmemem mümkün deyil.) Sanırım ilçelerden veya beldelerden dir.Bir ara 1969 model iki adet jeep birtane Sulusaray ve birtane de Pazar belediyesine 1980 li yılların sonunda veya 1990 larda bir başka kurumdan ihale edilince alınmışlardı.( Ankara'dan) . Bunlardan birtanesi olabilir.
Yada Niksar veya Reşadiye ilçelerine ait olma olasılığı da var.
 

çok sıkı bir topik bir nefeste okudum , uslup güzel , seviye güzel foruma örnek olsun.
 

Anladım seyit abi Ne yalan söyliyeyim bu konudaki bilği açlığımı seyit abim karşıladı sevgim ve saygım sonsuz.

bayayhan'a da begenisinden dolayı Teşekkürler.
 

takipçi arkdaşları bilgilendirme amaçlı aracın motor ve şanzumanını bu hafta itibariyle yerine montoajını tamamladım.

ufak tefek kaporta işleri var. birde kupayı ön taraftaki takozlardan kaldırmayı düşünüyorum(arkalar sabit kalmak suretiyle) 3cm lık bi takoz daha atim diyorum araya fikir ve önerilirinize açıgım arkadaşlar saygılar...
 

Şanzumanın altındaki ara şaseyede buna göre açı vermen gerekir.Yada şanzuman ve arazi şanzumanını ara şaseye bağladığın kulak takozlarına bir şekilde açı vermek gerekir.Şayet bunlarıda doğru orantılı olarak yükseltecek olursan özellikle arka şaft ile arka diferansiyel mahruti boğaz çıkış kısmında ki açı çok dikleşir.Şaft açısı ortalama 13 derece civarı olmalıdır.Bu durumda arka kovanı makaslara bastırdığın tabla altlarına açılı takoz koyarak mahruti boğazını gereken açıyı sağlayacak şekilde yukarı doğru çevirmen gerekir.
 



seyit' Alıntı:
Şanzumanın altındaki ara şaseyede buna göre açı vermen gerekir.Yada şanzuman ve arazi şanzumanını ara şaseye bağladığın kulak takozlarına bir şekilde açı vermek gerekir.Şayet bunlarıda doğru orantılı olarak yükseltecek olursan özellikle arka şaft ile arka diferansiyel mahruti boğaz çıkış kısmında ki açı çok dikleşir.Şaft açısı ortalama 13 derece civarı olmalıdır.Bu durumda arka kovanı makaslara bastırdığın tabla altlarına açılı takoz koyarak mahruti boğazını gereken açıyı sağlayacak şekilde yukarı doğru çevirmen gerekir.

anladım seyit abide kupaya birtek direksiyon engel olurdiye düşünmüştüm. takozların şanzumanla alakası yok yada ben anlayamadım :-\
 

huseyin43' Alıntı:
anladım seyit abide kupaya birtek direksiyon engel olurdiye düşünmüştüm. takozların şanzumanla alakası yok yada ben anlayamadım :-\

Şanzumanın altındaki ara şaseye bir göz at.Tam şanzumanın altına ve ara şasenin ortasına denk gelen ortalama 15cm uzunluğunda dikdörtgen bir şanzuman takozu ve ara şasenin sağ tarafında ( yolcu tarafı) yuvarlak bir tork takozu olacak.
Motordan itibaren komple motor+şanzuman grubunun burnunu yukarı kaldırdığın zaman buradaki bağlantıları yukarı doğru zorlayacaksın.
Şöyle söyliyeyim;motor ve şanzuman grubunun ortasından geçen bir eksen hattı düşün.Bu grup bir ön kısımdan ve birde arka kısımdan tespit edilmiş durumda.Arkadaki bağlantıya dokunmadan önü kaldırdığın zaman o hayali eksen çizgisi yatay düzlem ile bir açı oluşturacak ve arkadaki bağlantı noktasını yukarı doğru zorlayacak.Bunun önüne geçmenin en kestirme yolu ara şaseyi her iki yandan şaseye bağladığın uçlarda üçgen şeklinde şim( takoz) kullanarak ara şaseyi meydana gelen açı kadar bükmen gerekir.
Bunu yapmaz isen;
1. şanzumanın takozla birlikte ara şaseye bağlandığı kulaklar üzerinde ciddi bir zorlanma olur ve şanzuman kutusunu çatlatır
2.daha zayıf olan arazi şanzumanı tork kulağını kırabilir
3.her iki şanzuman takozuda kısa sürede deforme olur,civata gevşetir,meydana gelecek civata boşlukları hasara sebep olur.

Bazen santimetre yada gramın dahi önemli olduğu durumlar vardır; küçük ve önemsiz bir müdahale gibi görülen bu yükseltme sonucu bile değişen ağırlık merkezi (yukarı kalkmış oluyor) umulmadık şekilde arazide aracın olası bir yan geçişte devrilmesine de sebep olabilir.
Arka ara şase açısında oynama yapmadan öndeki yükseltme miktarı kadar şanzuman ve arazi şanzumanını da yukarı kaldirmak yoluna gidebilirsin fakat şanzumanın üst kısmı bu kez de taban sacına sürtebilir ve bu defa kupa altına daha yüksek lastik takoz koyarak şaseye öyle bağlamak zorunda kalırsın. Şanzuman grubu yukarı kalkınca arka şaftı arka diferansiyele bağladığın mahruti boğazındaki açı dikleşir.Önce de belirttiğim gibi ortalama 13 derece bir açı olmalıdır.
 

seyit' Alıntı:
Şanzumanın altındaki ara şaseye bir göz at.Tam şanzumanın altına ve ara şasenin ortasına denk gelen ortalama 15cm uzunluğunda dikdörtgen bir şanzuman takozu ve ara şasenin sağ tarafında ( yolcu tarafı) yuvarlak bir tork takozu olacak.
Motordan itibaren komple motor+şanzuman grubunun burnunu yukarı kaldırdığın zaman buradaki bağlantıları yukarı doğru zorlayacaksın.
Şöyle söyliyeyim;motor ve şanzuman grubunun ortasından geçen bir eksen hattı düşün.Bu grup bir ön kısımdan ve birde arka kısımdan tespit edilmiş durumda.Arkadaki bağlantıya dokunmadan önü kaldırdığın zaman o hayali eksen çizgisi yatay düzlem ile bir açı oluşturacak ve arkadaki bağlantı noktasını yukarı doğru zorlayacak.Bunun önüne geçmenin en kestirme yolu ara şaseyi her iki yandan şaseye bağladığın uçlarda üçgen şeklinde şim( takoz) kullanarak ara şaseyi meydana gelen açı kadar bükmen gerekir.
Bunu yapmaz isen;
1. şanzumanın takozla birlikte ara şaseye bağlandığı kulaklar üzerinde ciddi bir zorlanma olur ve şanzuman kutusunu çatlatır
2.daha zayıf olan arazi şanzumanı tork kulağını kırabilir
3.her iki şanzuman takozuda kısa sürede deforme olur,civata gevşetir,meydana gelecek civata boşlukları hasara sebep olur.

Bazen santimetre yada gramın dahi önemli olduğu durumlar vardır; küçük ve önemsiz bir müdahale gibi görülen bu yükseltme sonucu bile değişen ağırlık merkezi (yukarı kalkmış oluyor) umulmadık şekilde arazide aracın olası bir yan geçişte devrilmesine de sebep olabilir.
Arka ara şase açısında oynama yapmadan öndeki yükseltme miktarı kadar şanzuman ve arazi şanzumanını da yukarı kaldirmak yoluna gidebilirsin fakat şanzumanın üst kısmı bu kez de taban sacına sürtebilir ve bu defa kupa altına daha yüksek lastik takoz koyarak şaseye öyle bağlamak zorunda kalırsın. Şanzuman grubu yukarı kalkınca arka şaftı arka diferansiyele bağladığın mahruti boğazındaki açı dikleşir.Önce de belirttiğim gibi ortalama 13 derece bir açı olmalıdır.

!B5fEYTwBGk~$(KGrHqZ,!h!Eyrou10y,BMt0kyGMbQ~~_12 [HDTV (1080)].jpg


Transmission Crossmember Mount-2 [HDTV (1080)].jpg


2joint_angle [HDTV (1080)].jpg


Transmission Crossmember Mount &Plate-2 [HDTV (1080)].jpg
 

bilğilendirme için teşşekür ederim abi

senin anlatıkların gayet güzel ve anlaşılır. ben sadece kupada oynama yapacgım makaslarda veya süspansiyonda değil seyit abi şanzuman ve motor ben kupayı 10 cm arkalı önlü kaldırsam bile yerinden oynamayacak. Yapmam geren değişikliği sadece vites kollarının ortadaki saca yaparsam gaz fren debriyaj pedallarınına birde direksiyon milinin geçtiği boruya yapacagım.

şanzuman neden yerinden oynasın yada açısı değişsin onu anlamadım ben Çok özür diyorum senide yoruyorum abim :-\
 

Yorgun bir zamanıma denk geldi sanırım,siz kupayı kaldırmaktan söz etmişsiniz ben bunu dikkatsizlik sonucu motoru yukarı kaldırmak şeklinde algılamışım yeni farkettim,kusura bakmayın.
 



seyit' Alıntı:
Yorgun bir zamanıma denk geldi sanırım,siz kupayı kaldırmaktan söz etmişsiniz ben bunu dikkatsizlik sonucu motoru yukarı kaldırmak şeklinde algılamışım yeni farkettim,kusura bakmayın.

olurmu öyle şey seyit abi nedemek asıl sen kusura bakma
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,838
Mesajlar
1,524,154
Kayıtlı Üye Sayımız
166,624
Kaydolan Son Üyemiz
turbotesisat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst