69 Tuzla Willys Motor Revizyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan huseyin43 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 265
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,207
İzin verilen ölçüler aşağıda mevcut



[attachment=1]

Adsız.jpg
 

Etiketler
ustacımaraç 1969 model ise diferansiyel sayısı 47 11 olması yüzde yüzdür....41..10 olamaz oranları bulmak için47 yi 11 e bölerseniz oran çıkar..mağritünün kaç tur atıp aynanın bir turunu tamamladığı çıkar ortaya bu araca bence 4 vites enter 23 diş şanzıman 10 numara olur motorda devirli bi motor..harika bir devir sağlarsınız zaten şanzıman komple ucuz 250 civarında...yardım isterseniz ben yardımcı olurum JİPCİ İSMAİL USTA BAFRA
 

ismail55' Alıntı:
ustacımaraç 1969 model ise diferansiyel sayısı 47 11 olması yüzde yüzdür....41..10 olamaz oranları bulmak için47 yi 11 e bölerseniz oran çıkar..mağritünün kaç tur atıp aynanın bir turunu tamamladığı çıkar ortaya bu araca bence 4 vites enter 23 diş şanzıman 10 numara olur motorda devirli bi motor..harika bir devir sağlarsınız zaten şanzıman komple ucuz 250 civarında...yardım isterseniz ben yardımcı olurum JİPCİ İSMAİL USTA BAFRA
İsmail ustam ben de aynı mantığı kurmak istedim ancak piyasada güvenilecek araç yok.Bakıyorsun ruhsat 1958 fakat araç 1976 CJ5,şanzumanın üzerindeki kod numarası T-90 A1 (ağır devir) fakat priz direk ve grup seri,yani içerisi T-90C, araç 1948 ve üzerindeki diferansiyel 1:5.38(43-8) olmalı diyorsun içerisi 1:4.27(47-11) çıkıyor.Yani insanlar zaman içerisinde diğerlerinden birşeyleri aktarmış oluyor.
Buradaki fotolara baktığımda bu aracın da büyük olasılıkla önceki sahiplerince oynanmış bir araç olduğu görülüyor.Kaporta değişikliği sahiplerinin buna meyilli olduğunun göstergesi.Ruhsata göre düşük model jeeplerde çokça gördüğümüz 1970 li yılların CJ5 uygulamalarını düşününce ortaya bu araca da sonraki dönem araçtan aktarılma diferansiyel olabileceği ihtimalini getiriyor.İşte bu nedenle ben başta arka diferansiyel karpuzunun ortadamı yoksa sağ(yolcu) tarafa kaçık mı olduğunu ve ayrıca arazi şanzumanını sordum.
1970 sonrası CJ5 lerde ayna-mahruti oranı 1:4.09 dur ve buradaki veriler bunu gösteriyor.Yani arazi şanzumanı olarak Dana 20(Kayzer arazi)koyup diferansiyelleri 1970 sonrası CJ 5'e çevirmiş de olabilirler.
Ön diferansiyeli kısmen görüntüleyen bir foto var.Fakat sol taraf mafsalı tam olarak göremiyorum,sanki açık mafsal yani yüksek model CJ ler gibi duruyor.
Fren boruları ve boru taksim rekoru görüşü engelliyor , veya en azından benim ihtiyar gözler bunu seçemiyor.
 

ismail55' Alıntı:
ustacımaraç 1969 model ise diferansiyel sayısı 47 11 olması yüzde yüzdür....41..10 olamaz oranları bulmak için47 yi 11 e bölerseniz oran çıkar..mağritünün kaç tur atıp aynanın bir turunu tamamladığı çıkar ortaya bu araca bence 4 vites enter 23 diş şanzıman 10 numara olur motorda devirli bi motor..harika bir devir sağlarsınız zaten şanzıman komple ucuz 250 civarında...yardım isterseniz ben yardımcı olurum JİPCİ İSMAİL USTA BAFRA

çok teşekkür ederim ustam ben resimleri çektim seyit beyin dediği gibi içinde bi değişiklik varsa bilemem ama aracın fotolarını ayarladım detaylı oralak çekim yaptım

bu elimdeki şanzıman T-90 A1 seyit beyin tahmininde oldugu gibi
hemen yüklemelere başlıyorum
 




seyit' Alıntı:
Bu bilgisayar ve digital sistemleri kullanmaya gelince ben de bindiği araçtaki arazi vites kollarının ne işe yaradığını bilmeyen sürücülerden pekte farklı deyilim.
Birilerinin yardımıyla bilgisayara " VSO Image Resizer 4" diye bir proğram yükledim.Onun sayesinde fotoları istediğim gibi küçültüp büyütebiliyorum.
Ayrıca şu "Photobucket" sistemini de deneme yanılma kendim öğrendim ve oradaki albüm fotolarını doğrudan link vererek buralara aktarabiliyorum.
Bu konularda çok becerikli olan arkadaşların daha sağlıklı bir yönlendirme yapacağını tahmin ediyorum.
çok teşekkürler ;)
 










Dışarıdaki verilere baktığımızda;
1. Şanzuman T-90A1.Yani prizdirek diş sayısı 18 olmalı.Şayet bir değişikliğe gidilmiş ve içerisi T-90C den alınan parçalarla değiştirilmiş ise diş sayısı 16 olmuştur.18 ise ağır devir,16 ise seri olmuş demektir.
2.Arazi şanzumanı DANA 18.Yani halkımızın klasik jeep arazi şanzumanı olarak bildiği arazi.Bu arka diferansiyel kovanının 1970 öncesine ait olduğunu gösterir.Bu arazi ile birlikte kullanacağınız kovanlarda karpuz sağda olur.Sizinkinde de durum öyle görülüyor.
Ancak Türkiye'de öyle farklı uygulama örnekleri ile karşılaşıyoruz ki yinede bazı şeylerin altını çizmek istiyorum;
a.Bu diferansiyeller yapılış dizalnı olarak arka için DANA 44, ön için DANA 25-27 dir.Fakat içlerinde ayna ve mahruti diş sayıları farklı olanları mevcuttur.İsmail ustanın da dediği gibi aracın model yılını baz aldığımızda ayna=47,mahruti=11 diş sayısına sahip olmalıdır.Daha erken modellerde bu 43-8 dir ve geç modellerde 41-10 olmuştur.Sizin verdiğiniz rakamlar geç dönemi işaret ediyor,bu da akla acaba içeride bir değişiklikmi yoksa başka bir modifiyemi var diye düşündürüyor.
Şayet bu rakamları doğru sayarak vermiş iseniz araç ta seri bir diferansiyel var demektir.Şanzumanın içerisinin de T-90C ye dönüştürülmüş ve seri yapılmış olasılığı kuvvetle muhtemel.Hal böyle olunca üzerine koymayı düşündüğünüz motorlar ile çok düşük devirde yüksek tork elde edemez ve arazide kritik geçişlerde yine gaza basarak deviri yükseltmek ve beraberinde seyir hızınızı yükseltmek zorunda kalırsınız.
Daha somut açıklarsam; Biraz çamurlu dönemde sürülmüş ve kaba kesekli(tezekli) bir tarlaya sürüm yönüne paralel deyil de dik olarak girdiğinizde takviye 1. vites relanti devri ile girerseniz motor stop eder.Biraz gazına basmaya kalkarsanız hoplamaktan başınız tenteyi yırtar dışarı çıkar.
Bu durumda bir T-98 şanzuman (Kaiser) -ister Kaiser pikap tan , ister Ford yada International pikaptan çıkma olsun ,yada bir Dodge pikaptan çıkma T-18 şanzuman gerekli uyarlamalar iyi yapılırsa sizi rahatlatır.
T-98 şanzumanların jeep lere aktarılması konusu Karadeniz'de epey yaygın.İsmail ustada Bafradan yazmış.Bence aktarma prosedürünü kendisiyle bir konuşun derim.
 

huseyin43' Alıntı:
[attachment=5] devamı vardır...

Burada ana şanzuman(T-90A1) ın altında ,şanzumanı araşaseye bağladığımız lastik takoz üzerine konulan metal levha(resimde görülüyor) şayet şanzuman değiştirirseniz ve bu levha boşa çıkarsa ücreti mukabili bana göndermeniz mümkün mü?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,122
Kayıtlı Üye Sayımız
166,623
Kaydolan Son Üyemiz
kalyoncusenol@gmail.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst