2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 202
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 50,716
ayakkabı numaram 40 abi çok da üzmem aracı aslında ama varsın yaksın o adını vermediğim amerikalının geçemediği yerden geçtiya canı sağolsun :D
 

Etiketler
Enjektörde sorun var mı yok mu anlamak için kts cihazına bağlatabilirsiniz. Bizim buralarda 40 tl karşılığında yapıyorlar, motorun tüm verilerini görüyorsunuz. Benim enjektörler revizyona girecek mesela...

Doktor Bey, yakıt arttı demişsiniz. Önceden siyah duman falan var mıydı? Şimdi var mı? Yani güç artışı haricinde motorun çalışmasında bir fark var mı? Yok ise daha fazla güç=daha fazla yakıt. Belki sizinde hoşunuza gitti, deneyeyim falan derken biraz daha dokundunuz gaza? Veya sadece size öyle geldi. Eğer depoyu ağzına kadar doldurup mesafe sonunda tekrar doldurarak hesap yapmadıysanız, sadece depo göstergesinden arada oluşabilecek ufak farkları zaten görmeniz zor.

Bu haftasonu yine Karasu tarafına gittim. Araba 4 kişi(+benim ufaklık-14 aylık :smiley:) Biraz da eşya ile yolculuk yaptık. Ayrıca 100 km civarında otoyol harici de gezdik. Maden deresi yolunda mesela genelde 2. vites kullandım. Artı kumda biraz oynadım. Netice: Ağzına kadar doldurmak sureetiyle 30 L sarfiyat/ aracın sayacından okunan 396 km yol. Ortalama 100 km'de 7,6 L gibi birşey çıkıyor. Yolda 100-110 gibi kullandım. Yokuşlarda 90'a düşmesine izin verdim, yani araçla inatlaşmadım. Bu arada benim motor yükenince leş gibi siyah duman atıyor üstelik. (O yüzden de yüklenmiyorum, kendi haline bıraktım... :D)

Kum demişken, geçen sefer rahat geçtiğim kumda bu sefer battım. Deli olacağım, araba gitmiyor. Altını oturtmamak için çok patinaja sokmamaya çalıştım, elimle tekerleklerin önünü arkasını kazıp düzelttim ama nafile. 20-30 cm gidiyor yine patinaj. Lastiklerin havasını indireyim mi diye düşünürken enişte ve teyze oğlu geldi yardıma. İki kişinin itmesiyle 2 m yeri geçince alet şahlandı, hiç durmadan 400 m giderek rahatça yola çıktım. Aslında kalmam da acemiliktendi bence, gazı kestim, stop etti. Ama vincin ne kadar değerli birşey olduğunu anladım. (Sabit nokta aparatı ile birlikte tabi) Aslında geçen sefer de durup durup kalkmıştım ama bu sefer nedense olmadı. Belki kum daha farklıydı, bilmiyorum. Ancak kumda 4 teker patinaja girmek motor ve aktarma için de ciddi bir sınav. Düz yolda 160'ı gösteren motor 4L'de 1. viteste bile zorlanıyor. Hatta bir ara sinirim bozuldu, iyice asıldım, aşağılardan biryerlerden farklı zorlanma sesleri gelmeye başladı. Neyse ki kırmadan dökmeden çıktım. Motoru zorlarken attığı duman da farklı bir görsellik oluşturdu. :D Bu hafta motor işine girişeceğim. Ardından da ilk fırsatta tekrar kuma... Kum olayını çözmem lazım, kendimi yenilmiş hissediyorum...
 

siyah duman atma olayım falan hiç yok ancak şöyle bir sıkıntım var araç 3000 devire kadar gayet seri çıkyıor sonrasında biraz nazlanıyor hatta baya bi nazlanıyor..acaba havaakışmetrem bozukta 3000 devirden sonra yakıtı mı kesiyor beyin anlamadım.. amannn amannn kafayı yemeden başka şeylere sarmak lazım
 

dr_musty' Alıntı:
o usta sökemeyeceğini anladığı için bulaşmak istememiş bence.. öyle dinlemekle enjektörler tıkalı mı anlayamaz sadece enjektörlerde şıngırdama sesi var mı ona bakıp enjektör çalışıyor demiştir..
Ustanın demesi ve benim başka bi tanıdıktan tecrübem ( onda da Xl-7 var araç motor sarsıntılı çalışıyordu) eğer enjektörlerden biri püskürtmüyor olsaydı araba çalışırken sirkeler ve düzensiz çalışırdı ve ustanın dediğide bu şekildeydi, bende hiç elletmemek uğruna carbon clean nanotech yaptırdım ve depoya yaklaşık 1 lt karışım gönderdi makine ve aracın mazot ışığı yanana kadar sürdüm ve daha önce hiç atmadığı kadar siyah duman attı ve ustanın dediği siyah duman atar korkma enjektörlerin temizlendiğinin göstergesi dedi bana daha sonra mazot aldım ve siyah dumanlar gitti. Çekişte bi miktar artt, şu an hiçbir sorunum yok motor 124 binde. İnşallahta çıkarmaz ;D
 

3000 devire kadar gayet seri çıkyıor sonrasında biraz nazlanıyor hatta baya bi nazlanıyor..acaba havaakışmetrem bozukta 3000 devirden sonra yakıtı mı kesiyor beyin anlamadım

>>3bin devire kitlenip kalıyorsa.. ;) hiç gitmiyor..3001 olmam diyorsa saga cek anahtarı cıkar 5 dakika bekle..sonra olduğu yerde gaz ver 5 bine geliyorsa..devam et düzelir..>>> sonrasını beni götürecegin rakılı mekanda anlatırım.. ;D ;D

3500 den sonra 5000 bine gelmesi cok agır ve cekiş güçü cok zayıflamış olarak oluyor ise.. ;) bi tane debimetren oldu demektir.. :smiley:

bu şekillerin her türlüsü benim başımda kel olacam..doktorum sizin orda sac baş ekiyonuzmu.. ;D ;D

kara duman bozuk enjektör ve pompadan olur genelde ..chıp tunıng'gın ustaca yapılmamasından da kaynaklı olabilir..
hava+yakıt karışımında denğe bozuk olursa hava az..yakıt fazla durumunun işaretidir.. ;)
aşırı beslemeli tununig tavsiye edilmez..ve yag degişimi 5000 de bir olursa hayırlı olur.benden söylemesi.. ::smiley:
 



abi biz seninle bi tükan açalım altta sen arabaları tamir et araba derken xl7 yi ben de üst katta saç baş ne gerekiyorsa ekeyim..debimetrede sorun olduğunu başka anlama yolu yok mudur?
 


DSCF1836.jpg
,

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/DSCF1836.jpg

doktorlar hastadan elektoro kardiyofi diye bi kagıt isterler buna cok benzeyen zıplayan cizgilerdir..doktor bi bakışta kalbin işleyişini cakar.. ;) ama garibim hasta ise, trene bakar gibi bakar cakmaz durumu.. ;) doktorum ben yaşarmıyım bunlar niye zıplamış diye sorar.. :eek:

ben sizi tek dersde uzman 2 derste müteahasıs yapayımda görün.. ;D ;D

bu kadıtta beygir ölçümünün b..nu cıkarma var tam 3 kere aynı kagıda cıkış alındı ..
ilk ölçümde 98 eşek alındı..temizlik ayar bakım vs..sonrası 108 alındı ..sonra chip tunıng yapıldı..ilk 2 cizgiye kalemle kertiriz işaretleri atıldı ve 3 yapıldı.tunıngden beygır cıkmadı.. ;)

dalgalı olan cizgiler damar tıkalı anjiyo ister demek..ondan ilk seferde verdi.. ;) ;D
 

Gitgide işin içinden çıkamaz oldum..yanı chip işe yaramadı ama sebep nedir?
Bende dün ustama gittim turbo intercoolerı temizletmek için yok o temizlenmez dedi yavaşça oradan uzayıp yeni bi usta buldum kendime :smiley: ona dedim aynı şeyi temizlemek lazım turbo basınç hortumlarına vs bakmak lazım dedi ama çok yoğunum deyip telefon numaramı aldı o haber verecek.. bakalım sanırım iyi bir usta buldum..
Birde geçenlerde fren balatalarını değiştirdim bildiğiniz kamyon gibiyin şu anda bu nasıl bi ötmedir anlam veremedim.. hangi marka balata alsak ki?ya da hangi aracın ki uyar ki?
 





Sanko sanayiine kadar gittim balata yok ellerinde bizim araca uyan.. artık biyerleden bulacağız bakalım..
 



http://www.adli.com.tr/

bunlara alo demeli. ;)

ÖN FREN DİSKİ:ATE 24.0122-0200.1 / TRW DF4156 / DELPHI BG3587 / BOSCH 0 986 478 839 / BENDIX 562445B / TEXTAR
92170503
ÖN FREN BALATASI : ATE 13.0460-5857.2 - Akustik aşınma uyarı Prüfz ile 110.1 mm, yüksekliği 55 mm, kalınlığı / kalınlığı 15 mm, genişliği. E9 90R-01229/369, Sumitomo Fren Sistemi ...
TRW GDB3490 / DELPHI LP1015 / BENDIX 572420B /
FEBI BILSTEIN 16647 - 110.2 mm genişliği, akustik aşınma uyarı ile montaj ön, yüksekliği 54.9 mm, kalınlığı / kalınlığı 14.5 mm, 1 gerekli miktar
FEBI BILSTEIN 16657 - Genişlik 116.7mm, akustik aşınma uyarısı ile ön konumu, yüksekliği 45.5 mm, kalınlığı / kalınlığı 15.4 mm, 1 gerekli miktarı
VALEO 598878 - Kurulum ön aks, fren sistemi, Akebono, Toplam genişlik 123 mm, yüksekliği 1 55.3 mm, kalınlığı / kalınlığı 16.4 mm, aşınma uyarı temas da dahil olmak üzere WVA sayısı 24 301,
TEXTAR 2331401 - Akustik aşınma uyarı, fren sistemi Sumitomo ile 110.4 mm, yüksekliği 54.9 mm, kalınlığı / kalınlığı 14.5 mm, genişliği
TEXTAR 2430101 -Genişliği 123 mm, yüksekliği 55.3 mm, kalınlığı / kalınlığı 16.4 mm, aşınma göstergesi için hazırlanan, Akebono Fren Sistemi değil
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,757
Mesajlar
1,523,312
Kayıtlı Üye Sayımız
166,571
Kaydolan Son Üyemiz
sezginelif09sena@gma

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst