2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 202
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 50,716
Şaft boşluğu güzel tahmin, motor titreşimi ile yapıyor, ama sadece araç hareket ederken yapıyor. Durduğu yerde motor stop etse dahi yapmıyor. Bu arada siyah duman olayını da epeyce inceledim. Kapalı garajda dik rampada durup kalkış yaptığımda net bir biçimde gördüm. Zaten yakışı da gördüğüm kadarıyla fazla, 10 L civarı yakıyor. Haftaiçi Bosch servis yolu gözüktü...
 

Etiketler

oguz1134' Alıntı:
2000 devir üstünde titreşim yok ise bir yere bakmaya gerek yok. ;) .derim..huyudur..huyu demeli.. ;D

Tüm Xl-7 lerin hepsi aynı 1000-1500 devirde titreşim, hafif bir siyah duman dip gaz yaptığımda bendende geliyo dikiz aynasından görebiliyorum.
 

sol ön farın arkasında kaputu acınca önünüze cıkıyor..
oil_change_003-1.jpg


...
2-) nolu parca gaz kelebegini kontrol eden selonoid valf
3-) nolu parca gaz egr yi kontrol eden selonoid valf
4-) nolu parca gaz turbo wesgateyi kontrol eden selonoid valf

1 no ile gösterilen hortumu tıkayınca turbo tam gaz devrede oluyor gecici olarak tıpayıp zevki tadın ..orada da onu unutmayın..zamanla kötü olabilir..

beleş chip tuningde benden olsun.. ;) ;D ;D
 

oğuz abi.. adresini alıcam boch cara gitmeden önce yanına uğrayacağım kandırabilirsem senide yanıma alacağım :smiley: yemek de bedava :smiley:)
 



Mustafa Bey, Bosch car iyi güzel hoş da anladığım kadarıyla biraz pahalı. Kts cihazı bulunan ama Bosch ismi taşımayan normal yerler de var, üstelik Bosch servisten ayrılan ustalar kurmuş, daha hesaplı ve çok daha iyi ilgileniyorlar. Ben İzmit Körfez sanayide önce malum markalı dizel pompa vs. servisine gittim, usta bir tane, diğer elemanlar revizyon cihazları vs. ile ilgileniyorlar, bir kts sonucu almam neredeyse iki saat sürdü. Adamın yok misafiri geliyor, yok telefonla konuşuyor vs. üstelik ağzından cımbızla laf alıyorum. Oradan çıkıp 5 dükkan ilerdeki Deniz Pompa 'ya gittim (ki oradaki vatandaş ilk gittiğim yerden ayrılıp kendi yerini kumuş). Adam daha yoğun olmasına rağmen çok daha ilgili davrandı, diğerinin aklına bile gelmeyen şeyleri önerdi, çok daha ayrıntılı inceledi. Fiyatı da daha uygun olacak kesin. Gerçi Oğuz Bey ile gidecekseniz zaten sorun olmaz...

Bu arada Oğuz Bey dedikleriniz aynen çıktı, birşey hariç, debimetremiz (en azından benimki) Bosch marka değilmiş, aslında üstünde birşey de yazmıyor. Usta Renault araçlarda kullanılanlara benzetti, yaptırmaya gidince anlayacağız. Temizleme olayını hiç tavsiye etmedi, daha kötü olma ihtimali yüksek dedi. EGR valfini de iptal edeceğiz, zaten havasızlıktan yakıtı tam yakamıyorken oksijeni daha da eksiltmeye hiç gerek yok. Enjektörler de revizyona girecek, epey kötü durumdaymış. İyi haber turbo basıncı güzel, turbo iyi durumdaymış, zaten turbomuz da oldukça kaliteliymiş. Arabayı bakımlı diye aldık, bir de olmasaymış... :D
 

aldığımız aracların alayı bakımsız+yorgun.. ;)

dinamometrede oldugu yerde son sürati hareket etmeden yaptı benimki ..gri duman bile yoktu.. ;D kara duman ciğ anlamında..sizinki yakmadan dışarı atıyor.. :smiley:
 

Zaten tüketiminin fazla oluşundan belli. Gaza azıcık dokununca 10 L civarı yakıyor 100 km'de. Gözlediğim kadarıyla devir yükselince siyah duman (yani PARA) atıyor. Sakin kullanımda çok fazla yakmıyor. Zaten önümüzdeki hafta yaptıracağım, o zamana kadar sakin sakin kullanıyorum. Gerçi yaptırdıktan sonra da agresif kullanmak niyatinde değilim, 2 tonluk makina gaz-fren-gaz-fren ne yapsan yakar. 1,3 multijet linea bile normalde 5 L, agresifte 7L'yi geçiyordu. (90 hp 1185 kg) Şimdilik parasını geçtim, yakıt almaktan bıktım...
 

biri burnunda..biri boynun da 2 gözlük kullanan biriyim..>> .sanırım markasıda bosch olması lazım..! <<

..sadece sanmışım..bosh dur dememeşim.. ;) ;D ;D ;D

duman renklerine ilave yapayım.... grı + kokulu yag yakıyor demek... beyaz + kokulu antifiriz kokar su kacagı var conta gidik..demek..

2 katlı teneke..! turbo araclarda kullanılan contadan var contayı her babyiğit yakamaz ..bizde.. ;)

>

>>> Temizleme olayını hiç tavsiye etmedi, daha kötü olma ihtimali yüksek dedi. <<

>> debimetreyi rakamlarla anlatmak gerekir ise motorun yaklaşık % 30-40 lık bir bölümünü eksik kullanıyorsunuz...!
aşırı tüketime ragmen verim alamazsınız.. ;)

limon büyüklüğündeki o naylon parcanın 1000 tl üstü..yaklaşıkda 2000 tl ye yakın fiyatı olur..her marka aracda yaklaşık..

o parca zaten çöp..çöpe atarkende iyiçe bozup çöpe atmak ..maddi zarar vermez..sahibine.. ;) ..ama ya olursa..biraz karı olur..sanırım.. ::smiley: ;D

temizleyemem diye dürüstce söyleyen ustanıza da şapkamı cıkartırım..o ustayada temizlettirip bozdurmanın bir anlamıda yok..derim..

benim adam bunu temizlerim 100 tl alırım..bozulursada şanşına dedi..bir kere pıst yaptı ve parayı aldı.. ;D ;D nasıl yaptıgını ne ile yaptıgınıda hiç caktırmadı.. ;D ;D

>> yüzlerce kişinin calıştığı bir fabrikada ana makina bozulmuş üretim yok..işçiler oturuyor..mühendisler..teknisyenler ugraşmış çalıştırmayı başaramamış..müdür toplantı yapmış ..ve sonuçta uzman cagırmayı karar almışlar..
uzman gelmiş fabrikaya makinanın etrafında hiç bir şeye el sürmeden eli döt'ünde..bir kac tur atmış..müdürde uzmanı izliyor hareketlerine gıcık kapmış iyiçe..
uzman bir büyük çekiç istemiş ..sonrası makinanın ortasına küt diye bir tane patlatmış..fabrika calışmaya başlamış..!
> ertesi gün uzman faturasını yollamış >1000 dolar..
> müdür tilt olmuş ..böyle olmaz ayrıntılı fatura isteyin diye muhasebe müdürüne talimat vermiş..
> uzmanda..ayrıntılı fatura yollamış tekrardan.. cekiç vurma bedeli 1 dolar..nereye vuracagını bilmenin bedeli 999 dolar toplam 1000..demiş..

ülkemdeki tüm müdür abilerime selamlarımı,,,zanatkarlarımız'da saygı'larımı sunarım.. :smiley:
 

Oğuz abi.. nasıl anlayacağız debimetrenin bozulduğunu peki? dinamometreyle ölçtürdüğümüzde verilen sonuca göre bunu yüzde yüz debimetreden diye düşünebilecek miyiz?
aslında iyice uğraşıp ilk günki verim olmasa dahi 6 yaşındaki araçtan alınabilecek en yüksek verimi almak lazım.. ve dediğim gibi belki bu hafta sonu telefonun çalar abi ben mustafa gezenbilirden diye bi ses gelir seni rahat bırakmaz :smiley:
 



dinamometre >> bu işin emarı...,..ultrasonu ..diyebiliriz..doktorum.. ;) ;D

sen hastanın tipine bakıpda yatda seni bi ameliyat yapayım kesiyim biceyim mi dersin..?

tahlil + görüntüleme > sonrası tedavi degilmidir..

>> hastalık belirtisi.>3000 devirden 5000 devire nazlı cıkma hatta cıkamama dır.. :smiley:

>>ameliytta masada kalıp eks olmada bu işte oran %20 imiş..işin kötü tarafınada hazır ol..oradan kucagında bozuk debimetren olarakda ayrılabilirsin..2000 tl cıvarı bir yaraya ve 15-30 gün parca bekleme sürelerine karşıda kendini pisikolojik olarak ayarla..derim..hoşçakal.. ;D
 

Mustafa Bey, anladığım kadarıyla debimetre değerini kts cihazından okuyorlar. Çünkü ona baktıktan sonra usta bozulduğunu söyledi. (Bu arada diğer usta sağlamını takıp denemek lazım dedi. Neye göre karar verdiklerini bir dahaki gidişimde soracağım.)

Asıl daha teknik bir sorum olacak bilenlere: Motor gücünü dinamometre ile ölçüm yaptırırken, ruhsatta yazılan değerin aynısını görebilir miyiz? Yani ruhsatta yazılan değer tekerleklerden alınan çekiş gücü müdür? Yoksa motor gücü müdür? Örneğin dinamometreden 110 bg okuyabildiysek o zaman diferansiyelde, şaftta, vites kutusunda vs. hiç kayıp olmuyor mu? (Kızmayın Oğuz Bey, cahillik başa bela...)
 

turbo yada piston segman aşınması durumunda kayıp söz konusu

vatandaş beygir güçü diye bilir horse power dir aslı tüm dünyadada öyle gecer bilinir..

işin aslı kw dir ....ölçülerek ..>kw bulunur..1,36 ile carpılıp ..hesap makinasında cıkanda beygır güçü olur..

katolog,bosch kts de bizm eşek güçü 108-109 gibi gösteriyor..ruhsatı boşverin.. ;)

buraya dinamometrenin sonuç kagıdı fotosunu koyacaz olmuyor anlatmadık derdimizi.. :smiley:

>> bir uzman sorusuda ben sorayım..dik bir rampayı inerken 1-2. viteslerde motor aracı yavaşlatıp kasabiliyormu..yoksa alıp başını gidiyormu..
gaza hiç basmadığınızda durum ne ..?

psa motor iyidirde illa 1 milyon km..yi yapacak diyede bir şey yok yagsız bırakılır..unutulur yagı filitresi bayagı bir zaman degişmemiş olur..üstüne hararetde yaptırılırsa ..hızlı yaşar..vaktinden önce genç ölebilir.. ;)

bizden önçeki sahibleri nasıl bakıp kllandılar..bunu bilmeimkanımız..yok..

malesef 3 aşagı 5 yukarı hepimizin aracı aynı şekilde..durumu..bende 2 ve 3 . enjektör pas içinde..cıkması imkansıza yakın yarın ileride bir şey olursa tıkanırda püskürtmez ise....1 kapak +4 de enjektör alıp işe başlamak lazım. ??? :mad: :mad:
 

Uzman sorusunun yanıtı, 1. vites oldukça iyi tutuyor aracı, ancak 2. vites bizim Hereke rampasında çok da tutmuyor. Frenle destekleyerek iniyorum. (Resmini de akşam koyacağım.)

Muhteremin biri dedi ki motor gücünü aynen dinamoda görme şansın yok, çünkü motor gücü kranktan alınan güçtür. Sen dinamodan ölçene kadar aktarma organlarında kayıp verir. Ama ben 109 gördüm diyorsanız öyledir. Resim falan koymanıza gerek yok.

Başka bir muhterem de dedi ki enjektörlerin arasında püskürtme farkları var, revizyona girmesi lazım.

Bunun üzerine uzman olduğunu iddia eden bir başka muhterem de dedi ki enjektörlerin arasında daima püskürtme farkı olur, aldanma paranı almaya çalışıyorlar.
Lakin tüm uzman muhteremlerin birleştiği nokta, egr valfini iptal ettirmem gerektiği.

Ruhsatın yazdığına göre 80,8 kw x 1,36 = 109,89 hp.
 

benim araç dik rampalarda 1. 2. viteslerde arac alıp başını gitmiyor.. bu iyi bişey mi onu anlamadım.. cahillik başa bela
 



dizel araçlarda rampa aşağı düşük vitesde motor hızı kesebiliyorsa sağlıklıdır diye biliyorum.benzinlide ise tam tersiydi yanlış hatırlamıyorsam,akıp gitmesi lazım..yanlışım varsa kusura bakmayın..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,757
Mesajlar
1,523,312
Kayıtlı Üye Sayımız
166,571
Kaydolan Son Üyemiz
sezginelif09sena@gma

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst