2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 202
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 50,706
o tarz dik rampalarda durup kalkmak zorunda kaldığınızda aracınızın arazi vitesini kullanın derim size,problem yaşamadan kalkarsınız emin olun..
 

Etiketler
oguz1134' Alıntı:
postaneden e devlet şifresi alıp egm den plaka sorgulama yapsın almak isteyen alıçı arkadaşlarım..egerki sahibinden satan olursa ne zaman aldığı belli oluyor yürütemeip sattıgıda ortaya cıkıyor.. ;)
5664 mesaj cekince hasar sayısı asar paraları cıkıyor..bazaende bir şekil yapıp cıkmamasını saglıyorlar o zamanda trafik sigortası acentesi bir arkaşdan yardım alınarak şase nodan sorgulanmalı..
+tüv de gecmiş km leri mesaj atıyor..

teşekkürler bu faydalı bilgi için. :smiley:
 

dr_musty' Alıntı:
o tarz dik rampalarda durup kalkmak zorunda kaldığınızda aracınızın arazi vitesini kullanın derim size,problem yaşamadan kalkarsınız emin olun..
Tork artışı için 4L ye almam lazım, o zaman da kilit devreye giriyor, asfaltta sert viraj da var, kırar dökerim diye korkuyorum. 4H ye alsam sadece patinajı engeller, tork artışı yok. (Bildiğim kadarıyla)
 

>> bir alt muhafaza

doktorum arge calışmalarım devam edyor..bu konuda bu arac 1850 kg..1100 kg ve altı vitaralara yapılan mufazlar darbe anında gazete kagıdı gibi buruşur..

bizim alt orta cok geniş eksozuda içe alan tam ölçülendirmedim..ama 60-80 cm gibi ende yaklaşık 2 metre uzunlukta plaka ile yapılmalı..

plakanın fiyatı 900-1000 tl ..8mm.olanı agırlığıga 44 kg cıvarı bu nu alıcam ben kaldıracam..aracta port bagaj yok içine sokacam cakacıya görürüp evelden ölçülendirdiğim şekillerde kıvırttracam ..sonra 6-8 parca yapıp baglantı noktası için aracın altına kaynattıracam..sonra..o noktalara göre aliminyumda delikler acıcam..sonra takılıp bitecek..

>beni düşünmesi bile yoruyor.. ::smiley: yapmayı da gözüm hiç kesmiyor..

>> malzemenin adı >> 7075 t6 ,,ısıl işlem görmüş sertleştirilmiş aliminyum..aliminyumun çelik olnıda denilebilir.. ;) bu zımbırtı fazla egmeye bükmeyede gelmiyor yaparken cıt diye kırılabilir ..elimizde bol bol plakalarımız..da olabilir..egitim zaaiyatıı ;D ;D

ne dersin yapalımmı..?
 

semaver' Alıntı:
Tork artışı için 4L ye almam lazım, o zaman da kilit devreye giriyor, asfaltta sert viraj da var, kırar dökerim diye korkuyorum. 4H ye alsam sadece patinajı engeller, tork artışı yok. (Bildiğim kadarıyla)

aracın ön teker ortalında olan parcaları söküp aracaksınız..yerine manuel hub alacaksınız..4 cekere almak istediğinizde ön 2 tekere gidip 2 parmak atacaksınız..

+ olarak 2L diye bir vitesiniz olacak cok da işe yarıyacaktır.. ;D düz duvara tırmanır 2 ceker olarak.. ;D
 





semaver' Alıntı:
Tork artışı için 4L ye almam lazım, o zaman da kilit devreye giriyor, asfaltta sert viraj da var, kırar dökerim diye korkuyorum. 4H ye alsam sadece patinajı engeller, tork artışı yok. (Bildiğim kadarıyla)


uzun süre o şekilde gitmeyeceksiniz zaten,sıkıntılı olan o dik rampadan çıktıktan sonra normal hale getireceksiniz aracınızın arazi vitesini..
 

Oğuz Bey, hub taktırmak harika fikir. Tabi bu konuda "zır cahil" olduğum için, bu araca uyan hangisidir, nerde ucuza bulunur ve taktırılır diye sormam gerekecek. Tek bildiğim, manuel hubların elektronik olanlara göre daha sağlam olduğu. (Onu da bu sitede öğrendim)
Abdullah Bey, kilit olduğunu forumda duymuştum, ön ve arkada yok sadece ortada var diye geçiyordu sanırım, ama nerede duydunuz derseniz samanlıkta iğne olur. Eğer farklı bir bilgi sahibi iseniz paylaşın, ben de aracımı biraz daha tanımış olayım. Stabilize tozlu bir zemin üzerinde kısa bir deneme yapmıştım, araç 2H ve 4H de normal gidiyor, 4L'de tekerlekler arada bir kırt kırt diye azar azar kayarak (dönüşlerde) ilerliyor. Bu sanırım malum kilitte kasılma olayıdır diye düşünmüştüm. Gerçi biraz aceleye gelmişti, ben de ilk kez 4x4 kullanıyorum, yanılmış olabilirim ama, şimdi içime kurt düştü.
 

http://www.google.com.tr/imgres?um=1&hl=tr&sa=N&biw=1440&bih=735&tbm=isch&tbnid=O-uC11shj2RseM:&imgrefurl=http://www.gezenbilir.com/index.php%3Ftopic%3D49380.0&docid=CyfZf3uqALioSM&imgurl=http://i299.photobucket.com/albums/mm292/varlikefe/kilit.jpg&w=697&h=495&ei=O3zKT7mSIOHm4QTxvaAj&zoom=1&iact=hc&vpx=934&vpy=148&dur=2200&hovh=189&hovw=266&tx=102&ty=88&sig=104498180720878439831&page=1&tbnh=127&tbnw=169&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:5,s:0,i:77

iyiside budur..>>http://amautosports.com/product.html?id=warn-34581-premium-locking-hubs-suzuki-samurai-sierra
 



Oğuz Bey, bilgi için teşekkürler.
Yalnız bunların hepsi her modele uyumlu değildir diye tahmin ediyorum. Jantlar farklı olunca, hub ların da farklı olması gerekmez mi? mesela warn için samurai, sierra vs. yazmışlar; bizim otobüs yavrusuna olacak mı? Mantık olarak grand lara uyan bizimkine de uyar mı?
Bir de bunlar Türkiye'de mutlaka bulunuyordur, özellikle İstanbul anadolu tarafında yada İzmit-adapazarı civarında bildiğiniz yer (satıcı) var mıdır?
Son olarak bu mekanizmalar ön diferansiyel ve tekerlekler arası bağlantıyı istendiğinde kesmeye yarıyorsa, hem ön diferansiyelin gereksiz eskimemesini hem de birazcık yakıt tasarrufunu sağlar (mı?)
 

sizle işimiz var....... ;D ;D

>>>Son olarak bu mekanizmalar ön diferansiyel ve tekerlekler arası bağlantıyı istendiğinde kesmeye yarıyorsa, hem ön diferansiyelin gereksiz eskimemesini hem de birazcık yakıt tasarrufunu sağlar (mı?) ???


bu parca grandlara gerekli degil..işin aslı..

AWD>>her zaman 4 ceker..

FWD >> siz arazi vitesine takınca 4 ceker..

10 puanlık uzman sorusu bizimki ne wd ? ...

sistem > siz arazi vitesine takınca ön dif motor vakumu ile tekerleri çeviren kolları (aks) dışarı doğru iterek calışır..teker ortalarınsa sabit yuva vardır..biz hub takınca akslar dönecek..ama tekerlegi ceviremiyecek.. ;)

http://www.warn.com.tr/aksesuarlar.php
 

Oğuz Bey benimle gerçekten işiniz var... ::smiley: ::smiley:
Şaka bir yana, sabrınız için teşekkürler, bana laf anlatmak zaman zaman okullarda meslek olarak öğretilebilecek bir beceri haline geliyor. (Eşimin şahsi fikridir... :D ) Ama öğrenmek için uğraşıyorum, vazgeçmek ise kitabımda yazmıyor...
Şu kilit konusu kafama takıldı, bizim araçlarda kilit var mı yok mu? Varsa nerede var? Ayrıca birilerinden duyduğuma göre bizim araçta ortada diferansiyel yokmuş, o zaman torku ön-arkaya nasıl dağıtıyor?
Bu arada şu kumda batma olayını bugün Karasu kumsalında denedim. İnatla dur-kalk yapmama rağmen araç (sadece bir kere) patinajla kalktı, ama hiç birinde batmadı. (Üstelik kumdaki ufak tepecikler aracın altına zaman zaman dokunuyordu.) Ben batmadan kuru kumda gezebildiysem, siz drift bile yaparsınız...
 

bizim aracla 4L viteste asvaltta 360 derece dönmeye kalkarsanız ön dif+arazi şanzımanı aşagıya düşer...bilmem anlatabildimmi..

her şeyide benden degil..forumu geriye dogru taratıp ögrenseniz..iyi olacak.. ;)

kilit bizim araclarda standart olarak kapı + bagajda var başka yerde yok..tur.. ;D ön dife arka dife +istepneye asma kilit de takılıyor..

AWD>>araclarda içinde limited silip defransiyel barındıran bir kutu olur..sınırlı kaydırmalı sistem diftir işin aslı ..

subaru evo gibi wrc araclarda ön arka ortada l.s.d. vardır 4 teker patide yan gitme özelliği vardır..kasalarında asvaltta kasma burulma..olmaz..bizde..olur..demekki siz yanlış arac aldınız..bence istedikleriniz bizde yokda..? ;D
 

Teşekkürler Oğuz Bey, verdiğiniz bilgiler için.

Yanlış araç seçtiğimi düşünmüyorum, asfaltta 4L gideceğim diye bir fantazim yok. Kumda güzel gidiyor, karda da giderse Allah razı olsun...

Bu arada yapacağınız modifiyeyi takip edeceğim. Belki bir şeyler daha öğrenirim.
 



oguz1134' Alıntı:
bizim aracla 4L viteste asvaltta 360 derece dönmeye kalkarsanız ön dif+arazi şanzımanı aşagıya düşer...bilmem anlatabildimmi..

her şeyide benden degil..forumu geriye dogru taratıp ögrenseniz..iyi olacak.. ;)

kilit bizim araclarda standart olarak kapı + bagajda var başka yerde yok..tur.. ;D ön dife arka dife +istepneye asma kilit de takılıyor..

AWD>>araclarda içinde limited silip defransiyel barındıran bir kutu olur..sınırlı kaydırmalı sistem diftir işin aslı ..

subaru evo gibi wrc araclarda ön arka ortada l.s.d. vardır 4 teker patide yan gitme özelliği vardır..kasalarında asvaltta kasma burulma..olmaz..bizde..olur..demekki siz yanlış arac aldınız..bence istedikleriniz bizde yokda..? ;D
4L de oran %50ön -%50arka değilmi suzukilerde
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,259
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst