2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 202
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 50,706

Etiketler
oguz1134' Alıntı:
4L de oran %50ön -%50arka değilmi suzukilerde

güçün tamamını balta gibi 2 ye böler..şanzıman içindeki zincir ilede tansiyonu ayarlar.. ;)
o zaman ortadan doğal kilitli değilmi bizim suziler benmi yanlış düşünüyorum
 

sahin05' Alıntı:
o zaman ortadan doğal kilitli değilmi bizim suziler benmi yanlış düşünüyorum

jeep,land rover,pajero..vs..hepsinde ortada kutu..ortada şanzıman..ortada kilıt..vs..var..ortada dfransiyel vs..

suzide motor + şanzıman ve..öne ve arkaya 2 şaft cıkar..kaydırıcı,,kilitleyici,,dengeleyiçi ,ayarlayıcı vs yok tur..tüm modellerde..

>>>XL7 TD Modifiyesi nasıl yapılmalıdır...?

böyle bir soru sorduk yardım istedik..dagıtmasak da konuyu..belki bi bilen cıkarda elimden tutar.. ::smiley: ::smiley: ;D
 

oguz1134' Alıntı:
jeep,land rover,pajero..vs..hepsinde ortada kutu..ortada şanzıman..ortada kilıt..vs..var..ortada dfransiyel vs..

suzide motor + şanzıman ve..öne ve arkaya 2 şaft cıkar..kaydırıcı,,kilitleyici,,dengeleyiçi ,ayarlayıcı vs yok tur..tüm modellerde..

>>>XL7 TD Modifiyesi nasıl yapılmalıdır...?

böyle bir soru sorduk yardım istedik..dagıtmasak da konuyu..belki bi bilen cıkarda elimden tutar.. ::smiley: ::smiley: ;D




Oğuz abi bana kalırsa XL7 herkes için bir muamma, ama daha önce de dediğim gibi bu araç için ilk yapılması gereken alt koruma..
sonrasın 1 ya da 2 inç lik yükseltme ve ciddi off road yapılmayacağı için at lastik ve elbette vinç..
 

modifiye edilen grandlara 31-32 inc lastik takılınca tabii olarak difler lastikleri ceviremiyor..kısa oran dif takıp onu cözüyorlar..ama arka aksları 32 lik dograyıp atıyor..

calmini aks takıp onuda cözüyorlar..(amerikalı)

5 kapı grand 1350 kg gibi büyük caplı lastiği görünce aks dogruyor..!

bizim kocamanlar..1850 kg >>+500 kg fazlası var..

yaniiii %18 oran büyümüş lastiği 5 kapı grandlar kaldıramıyor..

suzukide alayında..son nokta 32 inç sınır ama +sorunları ile.. ;) 30 inc den büyügü her zaman bir süprize hazır olmayı gerektiriyor.. ;)

%12 büyümüş..30.4 inc lastik düşünüyorum..acaba grandlarla aynı akslaramı sahip..? öyle ise bizde + 500 kg fazla var..%12 farkı kaldıramıyacagı kagıt üstünde ortada..ama biz hoplatıp zıplatıp yarış yapmıyacagımızdan idare eder gibi de geliyor..

>>yada kırkyılın başı dagda bir zorlatmada cıt diye kalırmıyız..?

>>bu işlere gireceksek kagıt üstünde bir yere varıp düşünüp taşınmalı.

>> büyük lastik..>> ayna mahruti gerektirecek>>o da calmini aks gerektirecek..corap söküğüne döndü bu iş. ;) :smiley:

>>vinc için tampon bozmam ..demir tampon + 9500 lük vinç demir döküm bloklu pejo motorumuz önde zaten cok agır..ön tarfı fazlaca agırlaştırır..derim..faydadan cok zarar getirir yer yere kafayı batırırız.. ;)

listem..>>

A planı..

245/75/16 bf at lastık
39/8 dif
calmini aks arkalara
arb havalı kilit..
1 inc süspansyon yükseltme
3cm.kupa yükseltme ..
alt muhafaza..skil plate
depo altına takviyeli muhafaza.
chip tuning.
bunda difler yerden 4,3 cm yerden yükseliyor...... % 12,5 büyük lastik kullanacaz ..motor kaldırmaz,dif lerle oynayacaz ,akslar sıkıntı cıkarmasın diye calmini takıcaz..falan filan..

yemez ise B planı ;)
>>
245/70/16 bf at lastık
arb havalı kilit..
3cm.kupa yükseltme ..
alt muhafaza..skil plate
depo altına takviyeli muhafaza.
chip tuning

bunda difler yerden 3,2 cm yerden yükseliyor...... % 9,2 büyük lastik kullanacaz ..motor,dif ,akslar sıkıntı cıkarmaz kaldırır..dizel 'in düşük devirdeki torku bu noktada cok iş yapıçak..derim..o na güveniyorum..hele birde chipli olunca.. ;)

>>3,2 cm yetermi..? 4,3 cm mü yapmalı..? 1,1 cm aradaki fark iyi bir şey ama bizi fazla mı zorlar..aracta uzun ne kadar kalkarsa o kadar iyi ama..?

mantık yürütürsen..10 cm yükseltilmiş 5 kapı grandla aynı işleri yapmak için bizim nerede ise 20 cm yükseltmemiz lazım ne yaparsan yap ..5 kapı grandın yaptıgını zaten yapamıyacak..hayalde görmeden ne yapmalı..sadece kafa yoruyorum doğru cevabı bulamıyorum.. ::smiley:

bundaki uzun yol keyfinide bozmaya hiç gerek yok..sanırım ben b planına yatıcam.. ;)

10 kere düşünüp > 1 kere yapma gibide pis bir huyum var..huyum kurusun.. ;D benden bi çacık olmıycak sanki.. :D ;D
 



chip yapıldığında 225 75 16 bf at yi diff değiştirmeden kaldırır gibime geliyor abi..
aslında burda aracı hangi amaçla kullanacağımızda ön plana çıkıyor..
yapılı grandların amerikanların arkasında şansımızı zorlayacaksak çok yolumuz var demektir.ancak uzun yol konforuda dursun kamyon gibi kullanayım dediğimizde yakşalık 1/2 inçlik yükseltme ve diff e hiç ellemeden başta belirttiğim ölçüde lastik takıp diff i sadece 2 -3 cm kadar yükseltip tin tin gezeceğiz ya da;
internette araştırdım bizim araçlar için yurtdışında özel 7 inçe kadar yükseltme kitleri var ,onlardan alıp 32 lastik takıp aksları ve dif oranlarını değiştirip arka frenleri diske çevirip hoplaya zıplaya diğer araçlara öncülük edip gezebilirizde..biraz imkan biraz vakit meselesi..bu arada istanbulda da bi arkadaş 15 cm ye kadar yükseltebileceğini söyledi bizim aracı gidip görüşmek lazım..
 

bu arada istanbulda da bi arkadaş 15 cm ye kadar yükseltebileceğini söyledi bizim aracı gidip görüşmek lazım..

>> M.Becce 2,5 yükselteme kiti yapmış..! 3 ve üstünü yapamıyacak kapasite + arge'ye sahip degil..mi demeli.. ;)

15 cm 6 inc yapar..ııhhg derim tek kelime.. :smiley:

tin tin gezeceğiz >> doğru yol bu sanırım.. ::smiley: eldeki kumaş belli cıkacak bundan ne cıkarsa diyecez..offroad aracı cıkmayacak.. :smiley:

skil plate kar ve camurda alt takılmasın kızak gibi kaysın amacı ile konulur..bizim karter vs cok yukarıda onun altında ön dif var..darbeden vs.den korumak için..degil...zaten..

camur işine girmeyecez.. ;) kırk yılda bir kar da kayacaz diyede araca 30-40 kg..yük yüklemek ne kadar mantıklı ?

+ her yük bize tüketim artışı olarak geri dönecek..!..?.. :mad:

eşegi saglam kazıga baglamakda her zaman iyidir.. ;)

sabahları bir bardak taze süt içmek için apartman balkonunda inek beslemek....mantığı ile....aynı olsada ben skıl plate yapıcam..sanki.. ;D ;D ;D
 

Bugün aracıma Mehmet Gazihan (Megachips) tarafından chip tuning uygulaması yapıldı. Sonuç bence tatminkar, aracın ivmelenmesi kolaylaştı, yaptığım denemede 150-160 km/saat gibi hızlara daha kolayca çıkabildiğini gördüm, yokuşlardaki hantallığı da epey azaldı.
 

araçlarınız hayırlı olsun xl7 sahibi arkadaşlar.şahane bir aile arabası.oğuz beyin dediği gibi piknik için ideal.offroad için uygun olmadığının suzukide farkına varmış olsa gerek ki bir sene üretilmiş rafa kaldırılmış bir model.yurt dışında sanırım awd olan modelleri satılıyor.yabancı suzuki forumlardan birinde rastlamıştım. hepimiz herşeyi bize veren bir aracımız olsun istiyoruz ama bu motor gücüyle ve kasa uzunluğuyla offroad modifiyesi zaman,emek ve bir ton masraf olur.en güzeli chiptuningle 140 150 beygiri görmek paşa paşada binmek bence..bizim aile 3 kişi şimdilik kısmet olurda nüfus artarsa benimde ilk bakıcağım arabalardan biri xl7.allah kaza bela vermesin..saygılar..
 

>> offroad için uygun olmadığının suzukide farkına varmış olsa gerek ki bir sene üretilmiş rafa kaldırılmış bir model..!!

ülkemizdeki mümessili sadece 1 sene getirmiş demeli..doğrusu ..o..dünyada 2001 modelden başlıyor..

farkındaysanız reklam falan vermez..arac satmak için uğraş vermez kuru tuzlu..firmamıdır..? bilmem.. ;D ;D ..sakin + agır takılıyor.. ;)

bir başkası olsa mümessili offroad da yarışan araclara sponsor olur..+ beleş parca verir..vs..oradaki başarı..zamanla şatışlara yansır..falan..filan..

motorları oldukça belalı.. ;) ..ufak tefek sorunları bana vız gelir dedimm.ama yemedi..kel olacam.. ;D ;D ;D ..ben beceremiyorum.. ::smiley: ::smiley:

egr valfi ile başım belada her tarafını iptal ettim haritadan kazıdım aracta egr ile ilğili calışan bişi kalmadı hala egr lambası yakıyor..fıttıracam.. :(

99-02 arası pejo bunu 806 da kullanmış bir kac sene 807 de expert te ticaride kullanmış..ilk yaptığı hdi lerden emekleme devreside denilebilir.. ;)

elde kalanlarıda alayını suzuye vermiş..garibim suzide bu aractan sonra pejo ile selamı sabahı kesmiş..renoya dönmüş..durumda..diss motorlar ile..

bu hdi motorların teknolojisi 10 seneden ihtiyar..şimdiki 2.0 psa lar..170 eşek filan üretiyor.. ;)


>> dinamometre eşeklerine baktırdım..benim eşeklerden 10-15 tanesi yok..bulamadık..ahırda cıkmadı..?..109 degil..eksik var..!

doktorların elekrto kardiorafi kagıdına benzeyen bir cıktı verdiler..elime..A4 ebat hemen 2 ye katlayıp cep ebadı sonrada 1 kırım daha ruhsat ebadı yapıp arasına koyucaktım..yapanlar kagıdı elimden kaptılar egip bükülmesine izin vermediler..

ufak bir iki ilacdır iğnedir ayak üstü bir tedavi oldu şimdi aynı kagıtta çift cizgiler var..şu an 109 eşek..hakiki.. ;)

o kagıdı kırıştırmadan saklayıp tunıngden sonra 3. cizgiyi cizdirecem üstüne ;) :smiley: ..2 cizgili olanın bir resmini cekip buraya yapıştırayım ..bari.. ;D

yani dinamometrede 2 kere bagıttırdım.. :smiley:

kalorifer rdytörünün içindeki camuru basınçlı su ile mkinada temizlettim..intercoolerdeki birikmiş yagı pas temizlettim..ki iyi soğutup yi kacsın diye..

egr yi cekip vuracam 14lü ile bu gidişle. lakabı motor katili..imiş.. ;) onun katilide ben olup tarihe gecicem.. ??? ??? :(
 



semaver' Alıntı:
Bugün aracıma Mehmet Gazihan (Megachips) tarafından chip tuning uygulaması yapıldı. Sonuç bence tatminkar, aracın ivmelenmesi kolaylaştı, yaptığım denemede 150-160 km/saat gibi hızlara daha kolayca çıkabildiğini gördüm, yokuşlardaki hantallığı da epey azaldı.

Acaba ne kadar güç artışı aldınız, bende biraz merak ediyorum ama yaptırma aşamasında biraz tereddütlerim var.
 

Oğuz Bey, bu araçların çoğunun km siyle oynandığını düşünüyorum. Oynanmasa bile 100 küsur bindeki motorun ilk günkü performansı vermesini beklenemez. Yaptırdığınız temizlik vs. sonrası bile ilk günkü değerlere ulaşabilmeniz bence çok çok güzel...
Emir Bey, rakamlarla aram hiç iyi olmadı. Arabayı keyif sürmek için aldım. Maksat işimi görsün, beni götürsün yeter. Şu anki gidişi güzel, rakam da umurumda değil. Ama Mehmet Bey ile konuştuğumuza göre 140 civarı bir yerlerde olmalı. Dediğine göre bu motorlar fabrikasyon 163 bg ne kadar kullanılmış. Zaten 1 hafta-10 gün kullanın, deneme psikolojisinden çıkın, isterseniz birazcık daha açabiliriz dedi. Hiç güvenmediğim motor yapısını biraz daha zorlamaya değer mi değmez mi onu düşünüyorum. Keyif alayım derken hiç sevmediğim İstanbul trafiğiyle ve kıl-kılçık ustalarla muhatap olmaya niyetim yok.

Yalnız son bir şey var, yokuşta kalkarken gaza yüklendiğimde artık arkadan siyah duman attığını aynadan farkedebiliyorum. Önceden de vardı ama bu kadar belirgin değildi. Gerçi zaten chip olayının yan etkisi bu, güç için emisyon feda ediliyor. Neyseki normal kullanımda bir fark yok.
 

ülkemizdeki mümessili sadece 1 sene getirmiş demeli..doğrusu ..o..dünyada 2001 modelden başlıyor..

oğuz bey aracın modeli elbette uzun zamandır var.kasası şahane fakat 2,0 tdi motor azcık ufak gelmiş.2001 de üretilen modeller 2006 senesine kadar 2,7 v6 ve 2,5 v6 motor.185 ve 156 beygir güçteler.2007-2009 modeli kasa daha modern çizgilerde 3,6 v6 motor 252 beygir.dizel motoru 2006 koymuş firma dahada kullanmamış.benim googledan öğrendiğim bunlar.saygılar..
 

google aramalarım sırasında birde bu bilgiye ulaştım.belki türkiyede satılan modellerle alakası yoktur ama dikkate almakda fayda var..

Suzuki'nin A.B.D. ayağı, Grand Vitara ve XL7 modellerini kapsayan bir geri çağırma operasyonu başlattı.

Sorun olarak hidrolik direksiyon ve klimayı tahrik eden kayışın gerginliğini sağlayan kasnağın kayışla temas eden kısmının plastikten üretilmesini gösteren Suzuki, bu kısmın, aşırı sıcakta formunu değiştirebileceğini, bunun da kayışı koparabileceğini belirtti.

Kayışın kopması durumunda klimanın yanında direksiyon sisteminin hidrolik desteği de devre dışı kalacağından direksiyonda ağırlaşma görülebileceği ve bunun da kazaya davetiye çıkarabileceği söylendi.

2005 ve 2006 model yıllarında üretilmiş XL7 ve 2006 model yılında üretilmiş Grand Vitara modellerini kapsayan geri çağırmada kasnağı değiştirilecek olan araç sayısı 46.549 olarak açıklandı.
 

semaver' Alıntı:
Oğuz Bey, bu araçların çoğunun km siyle oynandığını düşünüyorum. Oynanmasa bile 100 küsur bindeki motorun ilk günkü performansı vermesini beklenemez. Yaptırdığınız temizlik vs. sonrası bile ilk günkü değerlere ulaşabilmeniz bence çok çok güzel...
Emir Bey, rakamlarla aram hiç iyi olmadı. Arabayı keyif sürmek için aldım. Maksat işimi görsün, beni götürsün yeter. Şu anki gidişi güzel, rakam da umurumda değil. Ama Mehmet Bey ile konuştuğumuza göre 140 civarı bir yerlerde olmalı. Dediğine göre bu motorlar fabrikasyon 163 bg ne kadar kullanılmış. Zaten 1 hafta-10 gün kullanın, deneme psikolojisinden çıkın, isterseniz birazcık daha açabiliriz dedi. Hiç güvenmediğim motor yapısını biraz daha zorlamaya değer mi değmez mi onu düşünüyorum. Keyif alayım derken hiç sevmediğim İstanbul trafiğiyle ve kıl-kılçık ustalarla muhatap olmaya niyetim yok.

Yalnız son bir şey var, yokuşta kalkarken gaza yüklendiğimde artık arkadan siyah duman attığını aynadan farkedebiliyorum. Önceden de vardı ama bu kadar belirgin değildi. Gerçi zaten chip olayının yan etkisi bu, güç için emisyon feda ediliyor. Neyseki normal kullanımda bir fark yok.


Ben zaten chip tunning'e karar verirsem bana 130-135 hp yeter gibime geliyor. Birde sizde oluyormu ama benim XL-7 de motor soğuk olduğu zaman gaz yemesi çok ağır oluyor ve motor ısınıncaya kadar bu olay sürüyor. Sizin ve diğer XL-7 sahipleri arkadaşlarda bu olay varmı acaba?
 



Emir Bey ben dediğiniz soğuktaki hantallığı çok farketmedim, kanımca soğuk, sıcak her daim hantal gibi geldi. :D Ama zaten soğuk motor normalde çok diri olmaz. Öte yandan bende başka bir durum var. Motor devri kalkışta, yada mesela kasisten geçerken yavaşlayıp hadi vites küçültmeyeyim ikiden devam edeyim falan dediğimde 1600 ve aşağısına düşerse araçta acayip titreşim oluyor. Devrinde kullanırsam sorun yok. Hem sanayide hem de yetkili serviste (Pendik Aykon)gösterdim, deneme sürüşü de yaptılar, normal dediler, bunlarda şaft olduğu içinmiş. Araçlarım km si de yüksek olduğu için birazcık artmış, hepsi buymuş. Bana hala çok abes geliyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,756
Mesajlar
1,523,259
Kayıtlı Üye Sayımız
166,569
Kaydolan Son Üyemiz
lystrakon

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst