2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 202
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 50,800
>> Lakin tüm uzman muhteremlerin birleştiği nokta, egr valfini iptal ettirmem gerektiği.

psa nın mühendizleri 3 para etmez hep öyle derdim zaten o parca gereksizdir diye.. ;D

sokaga giden eksoz gazının 1/4 oranını tekrar motora yollar yakıtı tam yaktırır (kara duman engelleyiçisi),cıkan gazı doğaya zararsız hale getirir..az yaktırır..

cıkan gazı eksozdan elle tıkayıp durdrmayı hiç düşündünüzmü..? denemeyin güçünüz yetmez zaten..orada itiçi bir güç var.. o itiçi güçün 1/4 de motora takviye güç saglıyor..

onsuz calışmaz..iptal edilemez degil..aslanlar gibi ucuna minil bir vida tıpayın iptal edin tarif ediyim ona bri para ödemeyin..derim..
suzuki_2-1.jpg
..
yuvarlk içine alınmış zımbırtıya giren minik hortumu sökün uçuna minik bir vida ile tıpayın..olduda bitti maşallah.. ;D

>>> benim araç dik rampalarda 1. 2. viteslerde arac alıp başını gitmiyor.. bu iyi bişey mi onu anlamadım.. cahillik başa bela <<

doktorum bu motorun saglıklı ve + uzun ömürlü olacak demek.. ;) ..

gene mektebe cevirdik ;D ;D ;D neden hep ögretmen rolünü ben oynuyorum..??

konumuz buydu hatırlatayım..>>> 2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi nasıl yapılmalıdır...?

bayagı fikir verdiniz elimizde müthiş bir arşiv oluştu ..ileride lazım olan bu konuyu okuyanlar sayfa sayfa okyup sonuna geliçekler..onlarda bir fikir alıp bir şeyler ögrenirmiyiz derken..benim gibi hava alıçaklar.. ;D ;D ;D ;D

neyseki temiz hava zararlı degil.derim.. :smiley:
 

Etiketler
mete74' Alıntı:
dizel araçlarda rampa aşağı düşük vitesde motor hızı kesebiliyorsa sağlıklıdır diye biliyorum.benzinlide ise tam tersiydi yanlış hatırlamıyorsam,akıp gitmesi lazım..yanlışım varsa kusura bakmayın..

aynısıdır sistem piston sıkıştırma oranları dizelde 2 misli fazladır..benzinli pistonu 3 segmana sahiptir..(2basınç +1 yag) ..
dizel pistonu 5 segmana( 3 basınç + 2 yag) ...sahiptir..

benzinde buji ateşler patlatır..dizel şıkıştırıp patlatır..dizel yapı itibarı ile sıkı olmak zorunda..fazla derin konular.. :smiley:

sizin benzinli 1. vitestede akıp gidiyor ise motor el sallmaya başlamış demektir.. ;)
 

hocam aman motor yeni daha el sallamasın hemen :smiley:

birinci vites bir yeri inmedim akıp gidiyormu bilmiyorum.herkesin üçüncü dördüncü vites fren kullanarak indiği yerlerde ufak vitesi tercih ederim.2 vitesde baya faydası oluyor.su gibi akıp gitmiyor çok şükür ama dizel gibide tutmuyor.hızlı insem hemen aklıma babam gelir.eski tır şöförüdür.çok kulağımı çekmişdir,oğlum ufak vitese al frenler ısınmasın biryerlere girmeyelim der herzaman..
 






Acaba bana enjektör test veya temizleme veya Carbon clean işinde ustalaşmış İstanbul tarafında biri önerirmisiniz, bu arada bende enjektörleri kontrol ettiğimde 2-3 tane pas olmuş, birde İmes sanayi sitesinde bu işten anlayan bir tane servis varmış ama ismini bulamadım, Peugeot ve Suzuki'lere bakıyormuş. Bilgisi olan varmı acaba ?
 

oğuz abicim anlatımınız bile bu araca insanı aşık ettirir..
Kitap okur gibi baştan sona okudum bende merak ettim 2006 Grand Vitara XL7 TD Modifiyesi nasıl yapılır diye sizi büyük bir ilgiyle takip edicem...
 

ben her yere bişiler yazıp çiziyorum nereye ne yazdım bende bilmiyorum.. ;D

http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtopic.php?f=88&t=3266&sid=15ce5ce1a5a92e67e3c734dbe6397cc4

http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtopic.php?f=80&t=3153&sid=15ce5ce1a5a92e67e3c734dbe6397cc4

http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtopic.php?f=88&t=3310&p=153866&sid=15ce5ce1a5a92e67e3c734dbe6397cc4#p153866
 

kagıt üstünde yada klavye ile yapmak kolay.. ;) ..fiili oarak yapmak da başka bişi.. ;) murat ustayla ayak üstü görüştüm..içimi karartı.. ???

xl 7 de kocaman bir ayna dişlisi var dif içinde ..ona arb kilit olmaz diyor dha evvelden ugraşmışlar olmamış..e. milletvekili bildiğim bir abi var onun aracın da..tırmalamışlar olmamış.. ;)

buda bize kapak olsun. ::smiley: ;D ;D ;D

arb nin tüm dünyada ise olduğuna dair bilğilere ulaştım mümessili tar otoya gidip onları..avustralya ile görüştürüp bize cuk oturan modelini buluncaya kadar peşindeyim..pes etmedim.. ;) :smiley:

yalan yanlış bir bilğim daha var %100 kilit de olmuyor..muş..olsa vaktinde becce zor yollar arclarına takardı dendi..?..gerci son ihtimaldi o da yok..sanırım onun içinde bir mehmet abimizin kapısını calmak lazım..dogru ve düzgün bilgi almak için..

şasemiz var..arazi şanzımanımız..var..bir piknik aracı bile yapması zor içine daldıkca cıkılmıyor.. ??? olmazsa suv diye asvaltta takılacaz.. ;D ;D
 



Dün aracımın egr valfini söküp temizledim tatmin olmadım burada enjektör temizliği yapan bir ustanın oraya götürdüm ultrasonic cleaner denen bir kazanın içinde kaldı bir süre bir de orda temizlendi..hızımı alamayıp havaakışmetreyi söktürdüm temizleyebilir misin diye sordum güldü bana işim bu benim dedi onuda temizledi..sonuç:
arabanın çekisi farkedilecek derecede arttı ancak yakıtta arttı gibi geldi bana gerçi arazide kullandım genel itibariyle ama çıkamadım işin içinden..
diğer bir sıkıntı ise lastik basınçları ile ilgili hangi ustaya gitsem farklı birşey söylüyor anlamış değilim..
 

bizim egr 'ler vakumla calışıyor.. ;) içinde kaucuk bir körük var..! bunu hortum girişinden bir hortumla emmek gerekli egerki agzınıza hava geliyorsa temizlemenin bir anlamı yok cöp.. ;) > vakumla calışan bir nevi sibob yada musluk da diyebiliriz.. ;)
406 hıdır pejo diye parcacıdan isterseniz..? max 200.tl.lik bir olay.. ;)

temizlik sisteminin en doğrusunu yapmışın bu arada doktorum.. ;)

1000<>1300 kg lik araca normalde 30 hava lastık basıncı kullanılır.. ;).izim kocamanlar1850 kg diyede gidip 60 hava basmayın.. ;D ;D

benim aracta az hava basılmasından kaynaklı taban bozması yapmış yepyeni lastıkler. ??? balans makinasında dönerken hoplama yapıyor ufaktan.. ;D ;D

fazla hava içeriye alınan lastık sesi demek olup konforsuzukdurda aynı zamanda.. ;) ama arac ani frende ön tekerlerin üstüne göçtügünde..yere düzgün basmaz ise kaza bela da anlamına gelir tikkat derim. ;)

lastıgin marka model sertlik durumuna göre 36-34-32 kullanın aşırı ses yaparsa ufaktan azaltın derim..

30 havaya inmeyin.. ;) üstünde bir yerlerde olun derim. :smiley: >>asvalt lastikleri için..<< ..bize digerleri haram zatii.. ;D ;D ;D
 

zaten temizlerken o vakum hortumu girişine bi hortum bağladım hava tabancasıyla hava basıp alttan vakumu açıp öyle temizledim de yakıt neden arttı anlamadım..bu arada gece bi yola girdik iki araç isim vermeyeyim birisi american biriside has piknik arabası o geçemedi ben en son ona el sallıyordum sanırım arabasını satılığa koydu bugün :smiley: de yakıt neden arttı acaba?
 

Ben sürücü kapısında yazan lastik hava değerlerine baktığımda, normal 26, yük durumunda 32 diyor, bende 29 hava basıyorum ;D

Bu arada bende bi enjektör temizliği için götürdüm usta arabanın çalışmasını dinledi ve enjektörlere baktı ve sökülmesine hiç gerek yok dedi, bu araçlarda sorun olmadığı sürece enjektörlere ellememek lazım dedi, bende tmm dedim ve ayrıldım. ;D
 

emircifci' Alıntı:
Ben sürücü kapısında yazan lastik hava değerlerine baktığımda, normal 26, yük durumunda 32 diyor, bende 29 hava basıyorum ;D

Bu arada bende bi enjektör temizliği için götürdüm usta arabanın çalışmasını dinledi ve enjektörlere baktı ve sökülmesine hiç gerek yok dedi, bu araçlarda sorun olmadığı sürece enjektörlere ellememek lazım dedi, bende tmm dedim ve ayrıldım. ;D

o usta sökemeyeceğini anladığı için bulaşmak istememiş bence.. öyle dinlemekle enjektörler tıkalı mı anlayamaz sadece enjektörlerde şıngırdama sesi var mı ona bakıp enjektör çalışıyor demiştir..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,769
Mesajlar
1,523,598
Kayıtlı Üye Sayımız
166,591
Kaydolan Son Üyemiz
dırzo

SON KONULAR



Geri
Üst