İşin Doğrusu, Aklın Yolu!
hfb44' Alıntı:
Haklısınız ayrıntılar üzerinde duruyoruz bu işin en zevkli kısmıda buymuş. Kıyamama durumu bir süre olacak gibi. Aslında vinç, çamur lastiği ve kilit takmadan ormana pek girmek istemem.
İyi temennileriniz için çok teşekkürler inşallah siz daha iyisini yaparsınız.
Yanlış karardasınız! Kızdım şimdi, açık konuşuyorum, haddime değil biliyorum....
Biraz sert gelebilir size, kusura bakmayın.....
Kilit konusunda yanılıyorsunuz, şimdi tam zamanıdır kilit takmanın. 1. sırada kilit olmalı. Kilit olmayan 4*4 MT' de takmasın, AT' de (görsel kaygıları yok sayıyorum). Hazır herşey ortada, dif felan açıkken bitirin işi.... Aracı bitireceksiniz kesin lastik araştırmaya başlayacaksınız, garantiiii.... Herkes size diyecekki şu karda iyi, bu çamurda iyi, şunun yanal tutunması kuvvetli bla bla bla..... Ama sizde kilit yok ki, lastik iyi olmuş neye yarar. Zaten kilitsiz o lastiğin tutunacağı yere korkacak, girmeyeceksiniz, anca güneşli havada pikniğe gidersiniz çoluk çocuk, komşularda gelir, voleybol, yakantop oynarsınız... Kilide ihtiyaç olacak yerde tek teker MT' de boşa döner, AT' de, düz yağmur lastiğide. Ve siz lastikle beraber kilit alıp taktırmakla uğraşacaksınız bide. Araç yapılırken kilit taktırmadığınıza pişman olacaksınız. Demedi demeyin...
Bide işin maddi boyutu var. Kilit temin edeceğiniz parçacı tipiyle şu anda çok haşır neşirsiniz, şu kriz ortamında sizin sayenizde el ovuşturuyo şimdi o, dua alıyorsunuz. Şimdi hallederseniz bu kilit işini, 1 sene sonrasına göre en az 1/4 ucuza alırsınız kilidi, maliyetine bile patlatırsınız, o kadar mal almışsınız. Kozlar sizdeyken oynayın. El bitince kalan kozlar boşa gider. Boşa harcayacak paranız, kozunuz varsa getirin ben yerim
Ve kesinlikle maddi değer katacaktır aracınıza... Kilitsiz Land toplayacağınıza, hemde böyle renkli felan, gösterişli bişey, WW felan toplayın daha iyi.....
Gülerler sonra......
Madem görselliğe bu kadar önem veriyorsunuz, en azından, MT tartışılır, tekniğin el verdiği en büyük At lastik ŞART.
Özel bi Jant' a felen gerek yok. Land; aristokrat, kibirli bi İngiliz. Süslü jant Land' de; İngiliz İstihbaratı MI-16 ajanı Bond, James Bond' un, İbrahim Tatlıses' in iğrenç mendilini yaka cebine koymasına benzer...
Boşa para harcamayın janta, Landlerin orjinal jantları jan janlı olmasada büyük AT/MT lastikle çok maço durur, birazda kalın olursa janta göre, süperrrr.... ( teknik doğruluğu tartışılır ). Aracın kendi rengine veya mat siyaha boyarsınız, yeter....
Lastik Şart! Ne takacaksınız? Düz yağmur lastiği mi?
Gülerler sonra.....
Vinç sonra düşünülebilir ama, harcadığınız paraya kıyasala nedirki! Çok gerekli değil ilk başta, temkinli gidersiniz, olur biter..... Zaten ilk başta kıyıp sıkıştırmayacakasınız makineyi. Vince ihtiyacınız olacak yerlere girecekseniz, o kadar emek, para, zaman ve akıl harcanmamalıydı boyaya stickera ( koruma amaçlı boyadan bahsetmiyorum, yeri gelir insan aracın dışını ince sıvada bırakır
ama, para harcar sonradan açılamayacak yerlere.
Bide, kaç paraki, süperrr bide görsellik katacak vinç. Şimdi sizin renk felan değişti, yeni ruhsat yapılacak. Vinçi ruhsata işletme hiç ucuz ve kolay bi iş değil, proje mroje bisürü iş. Şimdiden yaptırın vinç işini, ilerideki ikinci ruhsat masrafından kurtulursunuz. Ama, dediğim gibi, çokda şart değil vinç, ağır araziye nekadar sıklıkla gireceksinizki, bi calaskar alın, kol takın ona, hafiflesin. Bide sağlam alet çantası felan, atın onun içine zinciri minciri, eldiveni, bezi, camsili eliniz için, bitti gitti işte....