Ynt: 1987 GMC Suburban 6.2 Diesel..Yenileniyor
yüksek modelli araçlarda kaporta olayının genelde yenisini al şekliyle çözülmesi ustaların işini kolaylaştırıyor.. eskisi gibi el çekiçleyelim, düzeltelim olayı pek kalmamış durumda.. sonuçta sigorta ya da kasko parayı verdiğinden insanlar da aracın tamircide uzun süre kalması yerine parça değiştirmekten yana.. işi kaportacı açısından düşündüğünüzde aynı gün içinde halledip 150-200 lira kazanacağın işin ucunu bırakmak istemezsin.. böyle uzun sürmesinin sebebi, usta bu işten para kazanıyor ve sadece benim aracımla iki ay ilgilenip yapmayı da bilir.. bu sefer hem ben fazla para vermek durumunda kalırım, hem de usta, o kolay olup para kazandığı işleri askıya almak belki de dükkanından müşterilerin ayağını çekmesi durumuna düşmek istemez.. küçük şehirlerde iş yoğunluğu az olduğundan bu bahsettiğim olay geçerli olmayabilir ama bursa gibi bir yerde, aynı zamanda sigorta işi yapan bir usta için gayet normal.. bursa da bu işi yapacak (zaman ayıracak ve hakkıyla yapabilecek) iki elin parmakları kadar usta varken ve ustalar bu işi hobi olarak değilde, ekmek parası için yaparken bütün işlerini bırak benim arabamı 1-2 aya bitir demek için günübirlik işlerden kazanacağı paradan çok daha fazlasını vermek gerekir.. bilmiyorum yanılıyor muyum?