1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 408
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 118,683
Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

hsn' Alıntı:
aktarma organlarına yapılan modifiyelerle (şanzuman, ayna-mahruti, lastik.v.s) aracın asvalt performansı , seriliği (kalkış, ara hızlanma) son sürat verileri nasıl oluyor..Benim bu tarz modifiyeler sonrasında arazi tamam ama diğerlerinde ne gibi değişmeler oluyor bunu merak ediyorum..
mesela tamam arazide parça kırmadık araçta kasma yook modifiye çok..yani bunlar avantaj sağlarken ne gibide dez avantajlarda doğuruyor..bu konuda beni aydınlatırsanız çok memnun olurum teşekkürler..

bu modifiyelerin en büyük dezavantajı para harcamış olman ;D

benim araç asfaltta gezmiyor. orjinal kit kullandık. balanslı lastik. boşluksuz direksiyon. boşluksuz makas burçları. çok rahat 120 km ye çıkabiliyorum.

virajlara yüksek olmasından kaynaklı hızlı giremiyorum. asfaltta yüksek süratte izlere kapılırsan stres yaşıyorsun.. lastiklerin melodisini egzozla kapattım. cep telefonu ile konuşmak için 60 km nin altında olmak gerekiyor ;D

ayna mahruti filan aslında aracı ağırlaştırmıyor. Büyük lastik takıldığı için küçük lastikteki oranlara getiriyor. yani standart araçta 1. viteste 5000 devirde 40 km hız yapıyorsan 35-40 lastikli araçta da aynı rakamları yakalaman gerekiyor. Ayna mahruti bu..

şanzıman ise onlarca beygirin geçtiği bir köprü düşünün ona benzer. beygirler tek sıra ve yürüyerek geçince sıkıntı yok. ama 5 şerli gruplar halinde kavga ederek geçmeye çalışırlarsa işler karışıyor.. o zaman köprünün sağlam olması gerek. 10 tane beygirin üzerinde sumo güreşi yapabildiği köprülerden alıyorsunuz sorun bitiyor ;D
 

Etiketler
Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Açık ve net çok teşekkürler göktuğ bey. sayısal terimlerin anlatımı daha başarılı olamazdı.. :smiley:
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

jeep' Alıntı:
bu modifiyelerin en büyük dezavantajı para harcamış olman ;D

benim araç asfaltta gezmiyor. orjinal kit kullandık. balanslı lastik. boşluksuz direksiyon. boşluksuz makas burçları. çok rahat 120 km ye çıkabiliyorum.

virajlara yüksek olmasından kaynaklı hızlı giremiyorum. asfaltta yüksek süratte izlere kapılırsan stres yaşıyorsun.. lastiklerin melodisini egzozla kapattım. cep telefonu ile konuşmak için 60 km nin altında olmak gerekiyor ;D

ayna mahruti filan aslında aracı ağırlaştırmıyor. Büyük lastik takıldığı için küçük lastikteki oranlara getiriyor. yani standart araçta 1. viteste 5000 devirde 40 km hız yapıyorsan 35-40 lastikli araçta da aynı rakamları yakalaman gerekiyor. Ayna mahruti bu..

şanzıman ise onlarca beygirin geçtiği bir köprü düşünün ona benzer. beygirler tek sıra ve yürüyerek geçince sıkıntı yok. ama 5 şerli gruplar halinde kavga ederek geçmeye çalışırlarsa işler karışıyor.. o zaman köprünün sağlam olması gerek. 10 tane beygirin üzerinde sumo güreşi yapabildiği köprülerden alıyorsunuz sorun bitiyor ;D

tebrik ediyorum. darısı başıma :smiley:
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

İYİ GÜNLER

1991-1995 YILLARINDA ADIYAMANDA ÇALIŞTIM İŞİM GEREĞİ ANTEP PİYASASINDA ÇOK İŞ YAPTIRDIM.
SİZİNDE SÖYLEDİĞİNİZ GİBİ YAPILAMAZ DENİLEN PARÇALARI YAPTIRDIĞIMI HATIRLIYORUM (MACK KAMYON VE ÖZEL İŞ MAKİNALARI)
ANTEP USTALARININ USTALIKLARINI ÇOK İYİ BİLİRİM ANCAK SANAT ESERİ KONUSUNDA BUKADAR YETENEKLERİ OLDUĞUNU
FARKEDEMEMİŞİM (ANTEPTE YAPTIRDIĞIM İŞLER SADECE İYİ USTALIK İSTEYEN İŞLER OLDUĞU İÇİN SANATKARLARLA
TANIŞMAK NASİP OLMADI) SANATKARLARI BİR ORKESRTA ŞEFİ GİBİ İDARE EDEREK MUTEŞEM BİR ESER YARATMIŞINIZ TEBRİK EDİYORUM.
KASKO YAPTIRMAK İSTEDİĞİNİZİ YAZMIŞSINIZ BU SANAT ESERİNİ HİÇ BİR HIRSIZ ÇALMAYA CESARET EDEMEZ ÇOK GÖZE BATAR VE HEMEN YAKALANIZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM

SAYGILAR

BATUHAN TÜTEN

ANKARA
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

ozanyur' Alıntı:
tebrik ediyorum. darısı başıma :smiley:

Teşekkürler.. silverstone lastik gezmeye meyilli bir lastik.. çamuru mükemel ama.. bogger fabrika çıkışı balanslı olduğu için biraz daha dengeli.. ikinci en önemki konu direksiyon alt pompanın çok iyi sabitlenmesi gezmede çok önemli bir faktör. bende ilave heavy duty kol var, sallantıyı önlemek açısından.. makas küpeleri bazı araçlarda çok uzun, buda gezmeyi artırıcı bir faktör..


saruhan' Alıntı:
İYİ GÜNLER

1991-1995 YILLARINDA ADIYAMANDA ÇALIŞTIM İŞİM GEREĞİ ANTEP PİYASASINDA ÇOK İŞ YAPTIRDIM.
SİZİNDE SÖYLEDİĞİNİZ GİBİ YAPILAMAZ DENİLEN PARÇALARI YAPTIRDIĞIMI HATIRLIYORUM (MACK KAMYON VE ÖZEL İŞ MAKİNALARI)
ANTEP USTALARININ USTALIKLARINI ÇOK İYİ BİLİRİM ANCAK SANAT ESERİ KONUSUNDA BUKADAR YETENEKLERİ OLDUĞUNU
FARKEDEMEMİŞİM (ANTEPTE YAPTIRDIĞIM İŞLER SADECE İYİ USTALIK İSTEYEN İŞLER OLDUĞU İÇİN SANATKARLARLA
TANIŞMAK NASİP OLMADI) SANATKARLARI BİR ORKESRTA ŞEFİ GİBİ İDARE EDEREK MUTEŞEM BİR ESER YARATMIŞINIZ TEBRİK EDİYORUM.
KASKO YAPTIRMAK İSTEDİĞİNİZİ YAZMIŞSINIZ BU SANAT ESERİNİ HİÇ BİR HIRSIZ ÇALMAYA CESARET EDEMEZ ÇOK GÖZE BATAR VE HEMEN YAKALANIZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM

SAYGILAR

BATUHAN TÜTEN

ANKARA

canları isterse harikalar yaratabiliyorlar.. canlarını istetmek biraz zor oluyor ;D
 



Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

jeep' Alıntı:
Teşekkürler.. silverstone lastik gezmeye meyilli bir lastik.. çamuru mükemel ama.. bogger fabrika çıkışı balanslı olduğu için biraz daha dengeli.. ikinci en önemki konu direksiyon alt pompanın çok iyi sabitlenmesi gezmede çok önemli bir faktör. bende ilave heavy duty kol var, sallantıyı önlemek açısından.. makas küpeleri bazı araçlarda çok uzun, buda gezmeyi artırıcı bir faktör..

silverstone gerçekten çok gezdiriyor aracı ama yakında değiştircem 38 bogger yada craply olucak. direksiyon kutusuna ilave bir kol daha yapıcaz. birde makas küpelerini sağlam birşeyler getirtmeyi düşünüyorum. orjinalleri fazla esneme yaptırıyor.
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

ozanyur' Alıntı:
silverstone gerçekten çok gezdiriyor aracı ama yakında değiştircem 38 bogger yada craply olucak. direksiyon kutusuna ilave bir kol daha yapıcaz. birde makas küpelerini sağlam birşeyler getirtmeyi düşünüyorum. orjinalleri fazla esneme yaptırıyor.

38 için diferansiyellerde değişecek o zaman
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

jeep' Alıntı:
38 için diferansiyellerde değişecek o zaman

ön dana 44 arka dana 60 4,88 oran olucak. eğer t176 seri kalırsa onuda T18a yapıcam.tabi jantlarıda az ofsetli 8 bijon bir jantla değiştircem. hala rahatca binemedim cj ye her gün bişey değiştiriyoruz :smiley:
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

ozanyur' Alıntı:
ön dana 44 arka dana 60 4,88 oran olucak. eğer t176 seri kalırsa onuda T18a yapıcam.tabi jantlarıda az ofsetli 8 bijon bir jantla değiştircem. hala rahatca binemedim cj ye her gün bişey değiştiriyoruz :smiley:

Gel o zaman danaları kaçırmadan sen REO araştır ivedikten.. elinin altı. karpuzu yere bakanlardan.. 54 e kadar sorunsuz takarsın ;D

[attachment=1][attachment=2][attachment=3]

0406 05z1973 Jeep FSJ TruckDriveshaft


0406 08z1973 Jeep FSJ TruckRear Axle


0406 09z1973 Jeep FSJ TruckFront Axle Driveshaft
 





Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
abi biz bunu kime yaptırcaz burda, dif çokturda yapıcak usta lazım ciddi uğraş ister :D :D :D

ama sanki senin aklında böyle bişey yapmak var gibi geldi bana :D :D :D :D :D
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

ozanyur' Alıntı:
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
abi biz bunu kime yaptırcaz burda, dif çokturda yapıcak usta lazım ciddi uğraş ister :D :D :D

ama sanki senin aklında böyle bişey yapmak var gibi geldi bana :D :D :D :D :D

hayali bile güzel, boşver, elbet atacağıız 60-70 lastik :smiley:
 


Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Ankaraya gitmekten ve cj-7
yapmaktan vazgeçtim. Gaziantep
te cj-8 in arkasını kesmekle
yetinip burada tolayacağım aracı.
Gaziantep sanayisi olarak Ankara
dan bir eksiğimiz olduğunu
düşünmüyorum. Birde 3-4 ay
ayrı kalıp telefonla takip etmek
işime gelmedi açıkçası..

Göktuğ Bey eğer CJ-8'i CJ-7 yapsaydınız kupayı mı kescektiniz yoksa orjinal sıfır kupamı alcaktınız.
 



Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

ByBeRKuTKu' Alıntı:
Göktuğ Bey eğer CJ-8'i CJ-7 yapsaydınız kupayı mı kescektiniz yoksa orjinal sıfır kupamı alcaktınız.

şasiyi de kesmek gerekiyordu. sıfır kupa almaya gerek yok. yan iki sacı aldığınızda otomatik olarak cj7 ölçüsünü elde edersiniz. başlangıç noktası yan iki sac..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,622
Mesajlar
1,521,199
Kayıtlı Üye Sayımız
172,267
Kaydolan Son Üyemiz
Aylin aksoy

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst