1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 408
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 116,891
Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Bilgi için teşekkürler.


Orjinal 4.2 motorun performansından memnunmusunuz yoksa V8 motora geçmeyi düşünürmüsün?
 

Etiketler
Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

v8 cj kullanmadığım için bilemiyorum. Ama 4.2 offroad için yeterli geliyor bana.. genel inanış ise v8 in I6 ya göre daha sorunlu olduğudur..
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

ofiste evrak temizliği yaparken cj nin proje aşamasındaki çalışma notlarını buldum.. ;D kafamdaki projeyi %99 oranında gerçekleştrmişim...

2012 04 11120228

2012 04 11120221

2012 04 11120210
 






Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

yasarergun' Alıntı:
hocam ne kadar tuttuğunu bilemesem de kesin "çok" tutmuştur :D
Tempus' Alıntı:
maliyet hesabı % kaç tuttu :smiley:
%75 tuttu %25 fazla gitti ;D
başlangıç için çok gibi görünse de kırmadığı bozmadığı için şu sıralar çok ekonomik.. Hatta bedava biniyorum denebilir. Benzini saymazsak ;D
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

Göktuğ merhaba,

Aynı yükseltme kitini kullanıyoruz ve 35 lastik,direksiyon çevrildiğinde ve badallara girdiğimde makaslardan sürekli ses geliyor sendede varmı böyle bir problem,varsa çözümü nasıl sağladınız?
 


Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

orjinal cj-8 in diferansiyelleri ve diğer parçaları cj ler arasında en kıymetli olanlar. En basit dana44 ler ile değiştirdim. Dana44 ler için kullanılan yeni parçaları ödedim. Bunun gibi bir çok parça iade edilip para sayıldı. fren merkezi, makaslar, marş dinamosu, şarj dinamosu, şanzıman, diferansiyeller vs.. 7-8bin TL en az parça fiyatından bunlar düşmüştür. Mesela T176 şanzımanı 1500 e aldılar T19 u 400 e aldım. Proje aracının temeli sağlam olunca üzerine kurduğunun en kalitelisi olmasını istiyorsun. Eksiksiz olsun, iyisi olsun sendromu esas parayı harcatıyor. 15-20 bin arası da bu iş biterdi...
 



Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

jeep28' Alıntı:
Göktuğ merhaba,

Aynı yükseltme kitini kullanıyoruz ve 35 lastik,direksiyon çevrildiğinde ve badallara girdiğimde makaslardan sürekli ses geliyor sendede varmı böyle bir problem,varsa çözümü nasıl sağladınız?

bende kilitten dolayı arka makaslarda çat çut diye ses geliyordu o kadar başka ses yok. Onu da makas yapraklarının arasına lastik koyarak çözdük..
 

Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)

jeep' Alıntı:
Araç yarın itibariyle bitti diyebilirim. Şu anda yapacaklarımın sonuna geldik. Aracın yapımında emeği geçenler,
**** Öncelikle aracın eski sahibi rahmetli Ekrem bey'e araca bu kadar temiz baktığı için, dualarımı yolluyorum. Allah toprağını bol etsin.
*** Ankara da ön arka diferansiyeler ile şanzımanı hazırlayan ayrıca diğer bütün parçaların tedariğinde değerli emeklerinden dolayı Rauf Usta ve Oğlu Vahit Yalçın'a teşekkür ederim. Zaman zaman parçalar geciktiğinde haddimi aşmış isem özürlerimi buradan belirtirim.
*** Gaziantep sanayisinden mekanik tüm işlerimizi, yılların bilgi birikimi ile özenle ve hiç bıkmadan, onca işin arasında tamamlayan sevgili Ahmet Özçubukçu ustama minnettarım. Ayrıca Celal ve Eyüp ustama da teşekkür ederim. Tahir Selim ve Eyüp ustalarımıda unutmadım. Geleceğin Ahmet ustaları ..
*** Nakış işlermiş gibi kablolara sanatını katan sevgili Hayri Vuralkan ve oğulları Okan ve Hakan a, Temiz İş Elektrik ekibine teşekkür ederim. Yaptığı bütün işler Güven veriyor.
*** Kaporta işlerinde İhsan Usta ve Hasan Ustaya akıllıca ve pratik çözümleri için teşekkür ederim.
*** Boya işlerinde defalarca macun zımpara yapan, son kat boyada gün boyu elinden tabanca düşmeyen Mehmet Ustama ve ekibine eline sağlık diyorum.
*** Olmaz denilen bütün parçaları olduran Torna makinalarını dans ettiren sevgili Zeynel Ustam ve Ömer ustaya tekrar teşekkürlerimi sunarım.
*** Şanzıman bağlantı traversleri, yükseltme kiti montajı, diferansiyellerin montajı, vinç montajı ve tablası, ön tampon imalatı, port bagaj imalatı, dodiklerin montajı, snorkel montajı, ön kaput amortisörü ve aklıma gelmeyen kendi işi olmayan bir dolu işi muhteşem yeteneği ve ahlakı ile severek yapan KUTSAL ŞASECİ Halil Ustama ve Cengiz e ayrıca ilaveli olarak teşekkür ederim. Aracın hızlı yapılmasında emeği çok..
*** Ayrıca döşeme işlerinde Zekeriya Ustaya ve adını hatırlayamadığım camcı ustam, egzozcu ustama, şaftlar için omar tornaya, özellikle bilyalar için Burak oto Mehmet abiye ayrı ayrı teşekkür ederim..
*** İçtiğim yüzlerce çayda emeği geçen bütün çay ocaklarına teşekkür ederim.
*** Sevgili eşime ve oğullarıma bana verdikleri destek için minnettarım.
*** Beraber offroad yaptığımız ve devamlı fikirleri ile beni yönlendiren tüm arkadaşlarıma, ayrıca internet vasıtası ile abi kardeş olduğumuz arkadaşlara çok çok teşekkür ederim..

İyiki varsınız....
***
Kasım 2010 tarihinde bunları yazmışız.. 20 ay önce...İşin en güzel noktalarından birine geldik.
Bu zamana kadar neler yapıldı bu cj ile.. gazoff a baktım kasım 2010 dan sonra 22 defa offroad gezisi yapmışız. 3 defa yerel yarışlara girmiş. 2 tane kupa almış. 1. ve 3. olmuş ;D
Bu kadar aktiviteye karşı neler olmuş mekanik anlamda tabi..
En önemli arızalar
Kupa takozlarının iyi sıkılmamasından kaynaklı sorunlar çıktı. Reyhanlı yarışından sonra Gaziantep e kadar kupa şasi üzerinde geldi. Çok hoplamalı bir yarıştı. sonrasında takozları taktık devam ettik. 1 sene böyle gitti ama konunun üzerine ciddi eğilmediğimiz için cj nin içindeki ses gittikçe arttı ve sonunda kupa takozu bağlantı yerlerini bozduk..Kapı ayarlarını bozduk..
Direksiyon alt kutunun bağlantı demirlerinin civataları gevşemiş ve farketmeyince en olmadık bir yerde kırılıp elimde kaldı. Söküp kaynak ettirip devam ettik ve gelince değiştirdik.
Benzin göstergesi bozuldu. değiştirdik.
İlave hararet saati taktık.
Koltuk bağlantı civataları gevşedi. 110 kg ağırlığı taşıyamadı kırıldı. Aracın içinde arkaya düştüm ;D
Kısacası üfürük işler.. En önemli nokta şasiden sökülüp takılan bir aracın en az 6 ayda bir gevşeyen yerlerinin sıkılması gerekliliği ve önemini tecrübe ederek anladım..
Kombinasyon olarak tek bir sıkıntı çıkmadı. Diferansiyeller şanzıman motor uyumu mükemmel. Ne bir aks kırdım ne mafsal ne de makas küpesi, ne de şaft vs. Debriyaj plağım 2 sene önceki plak. Hiç koku gelmedi.
Bende bu kadar hizmet eden araca yeniden bakım yapıp eskiyen zorlanan kırılmaya müsait yerleri tekrar kontrol etme kararı aldım. İşe kaportadan başladım. Devamında kupa takozlarını söktürüp alt bağlantı ayaklarının hepsini elden geçirdim.
Şimdi stepne taşıyıcı için yeni aparat yaptıracağım. Cj-8 kapısı 55 kg yedek 35 lastiği ancak 2 sene taşıyabildi. Arka kapı esneme yapıp, lastik oynamaya başladı..
Port bagaj bağlantıları gevşedi, bazıları kopup boyayı bozdu.
Egzoz sesi çok fazlaydı 2 tane ilave susturucu bağlandı.
Yapılan işlemler ve fotoğrafları..

2012 05 21113358

2012 05 21113343

2012 05 17172036

2012 05 17172025

2012 05 17172016

2012 06 19183542

2012 06 19165049

2012 06 19164959

2012 06 19164939

2012 06 19164917

2012 06 19164207

2012 06 19164051
 







Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,514
Mesajlar
1,519,130
Kayıtlı Üye Sayımız
172,172
Kaydolan Son Üyemiz
avukatomersefacanata

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst