Ynt: 1983 Jeep CJ-8 (Gaziantep)
jeep' Alıntı:
Araç yarın itibariyle bitti diyebilirim. Şu anda yapacaklarımın sonuna geldik. Aracın yapımında emeği geçenler,
**** Öncelikle aracın eski sahibi rahmetli Ekrem bey'e araca bu kadar temiz baktığı için, dualarımı yolluyorum. Allah toprağını bol etsin.
*** Ankara da ön arka diferansiyeler ile şanzımanı hazırlayan ayrıca diğer bütün parçaların tedariğinde değerli emeklerinden dolayı Rauf Usta ve Oğlu Vahit Yalçın'a teşekkür ederim. Zaman zaman parçalar geciktiğinde haddimi aşmış isem özürlerimi buradan belirtirim.
*** Gaziantep sanayisinden mekanik tüm işlerimizi, yılların bilgi birikimi ile özenle ve hiç bıkmadan, onca işin arasında tamamlayan sevgili Ahmet Özçubukçu ustama minnettarım. Ayrıca Celal ve Eyüp ustama da teşekkür ederim. Tahir Selim ve Eyüp ustalarımıda unutmadım. Geleceğin Ahmet ustaları ..
*** Nakış işlermiş gibi kablolara sanatını katan sevgili Hayri Vuralkan ve oğulları Okan ve Hakan a, Temiz İş Elektrik ekibine teşekkür ederim. Yaptığı bütün işler Güven veriyor.
*** Kaporta işlerinde İhsan Usta ve Hasan Ustaya akıllıca ve pratik çözümleri için teşekkür ederim.
*** Boya işlerinde defalarca macun zımpara yapan, son kat boyada gün boyu elinden tabanca düşmeyen Mehmet Ustama ve ekibine eline sağlık diyorum.
*** Olmaz denilen bütün parçaları olduran Torna makinalarını dans ettiren sevgili Zeynel Ustam ve Ömer ustaya tekrar teşekkürlerimi sunarım.
*** Şanzıman bağlantı traversleri, yükseltme kiti montajı, diferansiyellerin montajı, vinç montajı ve tablası, ön tampon imalatı, port bagaj imalatı, dodiklerin montajı, snorkel montajı, ön kaput amortisörü ve aklıma gelmeyen kendi işi olmayan bir dolu işi muhteşem yeteneği ve ahlakı ile severek yapan KUTSAL ŞASECİ Halil Ustama ve Cengiz e ayrıca ilaveli olarak teşekkür ederim. Aracın hızlı yapılmasında emeği çok..
*** Ayrıca döşeme işlerinde Zekeriya Ustaya ve adını hatırlayamadığım camcı ustam, egzozcu ustama, şaftlar için omar tornaya, özellikle bilyalar için Burak oto Mehmet abiye ayrı ayrı teşekkür ederim..
*** İçtiğim yüzlerce çayda emeği geçen bütün çay ocaklarına teşekkür ederim.
*** Sevgili eşime ve oğullarıma bana verdikleri destek için minnettarım.
*** Beraber offroad yaptığımız ve devamlı fikirleri ile beni yönlendiren tüm arkadaşlarıma, ayrıca internet vasıtası ile abi kardeş olduğumuz arkadaşlara çok çok teşekkür ederim..
İyiki varsınız....
***
Kasım 2010 tarihinde bunları yazmışız.. 20 ay önce...İşin en güzel noktalarından birine geldik.
Bu zamana kadar neler yapıldı bu cj ile.. gazoff a baktım kasım 2010 dan sonra 22 defa offroad gezisi yapmışız. 3 defa yerel yarışlara girmiş. 2 tane kupa almış. 1. ve 3. olmuş ;D
Bu kadar aktiviteye karşı neler olmuş mekanik anlamda tabi..
En önemli arızalar
Kupa takozlarının iyi sıkılmamasından kaynaklı sorunlar çıktı. Reyhanlı yarışından sonra Gaziantep e kadar kupa şasi üzerinde geldi. Çok hoplamalı bir yarıştı. sonrasında takozları taktık devam ettik. 1 sene böyle gitti ama konunun üzerine ciddi eğilmediğimiz için cj nin içindeki ses gittikçe arttı ve sonunda kupa takozu bağlantı yerlerini bozduk..Kapı ayarlarını bozduk..
Direksiyon alt kutunun bağlantı demirlerinin civataları gevşemiş ve farketmeyince en olmadık bir yerde kırılıp elimde kaldı. Söküp kaynak ettirip devam ettik ve gelince değiştirdik.
Benzin göstergesi bozuldu. değiştirdik.
İlave hararet saati taktık.
Koltuk bağlantı civataları gevşedi. 110 kg ağırlığı taşıyamadı kırıldı. Aracın içinde arkaya düştüm ;D
Kısacası üfürük işler..
En önemli nokta şasiden sökülüp takılan bir aracın en az 6 ayda bir gevşeyen yerlerinin sıkılması gerekliliği ve önemini tecrübe ederek anladım..
Kombinasyon olarak tek bir sıkıntı çıkmadı. Diferansiyeller şanzıman motor uyumu mükemmel. Ne bir aks kırdım ne mafsal ne de makas küpesi, ne de şaft vs. Debriyaj plağım 2 sene önceki plak. Hiç koku gelmedi.
Bende bu kadar hizmet eden araca yeniden bakım yapıp eskiyen zorlanan kırılmaya müsait yerleri tekrar kontrol etme kararı aldım. İşe kaportadan başladım. Devamında kupa takozlarını söktürüp alt bağlantı ayaklarının hepsini elden geçirdim.
Şimdi stepne taşıyıcı için yeni aparat yaptıracağım. Cj-8 kapısı 55 kg yedek 35 lastiği ancak 2 sene taşıyabildi. Arka kapı esneme yapıp, lastik oynamaya başladı..
Port bagaj bağlantıları gevşedi, bazıları kopup boyayı bozdu.
Egzoz sesi çok fazlaydı 2 tane ilave susturucu bağlandı.
Yapılan işlemler ve fotoğrafları..