Xj 4.0 Hararet Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tsotsi01 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,772

Etiketler
hararet



Elektrikli fanın üstünden çıkan kabloyu takip edin şayet bir kutuya girip bir sürü kablo çıkıyorsa takibi bırakın.Radyatörün motora bakan iç kısmının hazne dediğimiz alt veya yan taraflarındaki plastik yada madeni kısımları gözle takip edin bir yerlerde bu hazneye vidalanmış tahminen Bir lira capında bir parça ve o parçadan da çıkan kablo bulmanız gerekir.Bu türden bir şey bulursanız tahminen fan müşirini buldunuz demektir.Bu müşirden iki kabloda çıkabilir,pek mümkün olmasade tek kabloda çıkabilir.Biz radyatör haznesinin plastik olduğunu kabul ederek müşirden iki kablo çıktığını var sayalım.
Kontak kapalı yani motor çalışmıyorken bu radyatöre gömülü müşirin iki kablosunun uclarını bir birine geçici olarak birleştirin ve motoru çalıştırın motor çalışır çalışmaz fanda çalışırsa müşiri buldun demektir.
Yeni müşir almak için radyatör üstündekini sökmek gerekir aman dikkat müşir sökülürken radyatörde sıcak sıvı varsa yanarsın haşlanırsın öyle olmasa bile antifiriz varsa akar gider.
Söktüğün müşirin üstünde kaç derecede açtığı yazar; sen daha düşük derecelisini bulmalısın.
Yeni müşirin capı ve dişi uyduktan sonra markası görünüşü dert değildir.Çünkü eninde sonunda sıcaklıkla çalışan basit bir elektrik açma kapama anahtarıdır.
Reno 9 dizelim varken bu sorun benimde başımda vardı müşir radyatörün en altında içindeki suyun hiç bir zaman ısınmadığı bir yerde duruyordu önce içeriye bir anahtar yaptım,arabayı çalıştırınca anahtarıda acıyordum açılınca yanan parlak kırmızı ışığı hep gözüme giriyordu.Sonraları başka sebebten radyatör sökülüp dışarı çıkarılınca kazanının daha çok ısınan yerine delik açıp diş çektim müşiri oraya monte ettim bundan sonra motor fazladan birazıcık ısınınca fan hemen devreye girmeye başlamıştı.
Bu bir çözümdür ama radyatörü sökmeden yapmak imkansızdır.
Haydi kolay gelsin.
 



hem otomatik girmesi (müşürü tamir yani) hem de içeriden manuel devreye alınmasını şeklinde olmasını tavsiye ederim.Örneğin uzun bir rampa çıkmadan önce manuel siz devreye alırsanız daha etkin oluyor, yoksa müşür geç devreye giriyor normal olarak ve geç devreye girdiği için elektrikli fan etkisi az oluyor.
 

hem otomatik girmesi (müşürü tamir yani) hem de içeriden manuel devreye alınmasını şeklinde olmasını tavsiye ederim.Örneğin uzun bir rampa çıkmadan önce manuel siz devreye alırsanız daha etkin oluyor, yoksa müşür geç devreye giriyor normal olarak ve geç devreye girdiği için elektrikli fan etkisi az oluyor.
Önerdiğiniz şekilde yapmak çok kolay yeter ki müşiri bulun.Müşire gelen iki kablodan kabloları müşirden sökmeden ayrı ayrı iki kablo cekip ucunada bir açma kapama anahtarı bağlarsak söylediğin durum olmuş olur.
Yani fanı çalıştıracak olan sıcaklıkla çalışan anahtara elle çalışan bir anahtar parelel devre olarak bağlanacak hepsi bu.
 

Elektrikli fanın üstünden çıkan kabloyu takip edin şayet bir kutuya girip bir sürü kablo çıkıyorsa takibi bırakın.Radyatörün motora bakan iç kısmının hazne dediğimiz alt veya yan taraflarındaki plastik yada madeni kısımları gözle takip edin bir yerlerde bu hazneye vidalanmış tahminen Bir lira capında bir parça ve o parçadan da çıkan kablo bulmanız gerekir.Bu türden bir şey bulursanız tahminen fan müşirini buldunuz demektir.Bu müşirden iki kabloda çıkabilir,pek mümkün olmasade tek kabloda çıkabilir.Biz radyatör haznesinin plastik olduğunu kabul ederek müşirden iki kablo çıktığını var sayalım.
Kontak kapalı yani motor çalışmıyorken bu radyatöre gömülü müşirin iki kablosunun uclarını bir birine geçici olarak birleştirin ve motoru çalıştırın motor çalışır çalışmaz fanda çalışırsa müşiri buldun demektir.
Yeni müşir almak için radyatör üstündekini sökmek gerekir aman dikkat müşir sökülürken radyatörde sıcak sıvı varsa yanarsın haşlanırsın öyle olmasa bile antifiriz varsa akar gider.
Söktüğün müşirin üstünde kaç derecede açtığı yazar; sen daha düşük derecelisini bulmalısın.
Yeni müşirin capı ve dişi uyduktan sonra markası görünüşü dert değildir.Çünkü eninde sonunda sıcaklıkla çalışan basit bir elektrik açma kapama anahtarıdır.
Reno 9 dizelim varken bu sorun benimde başımda vardı müşir radyatörün en altında içindeki suyun hiç bir zaman ısınmadığı bir yerde duruyordu önce içeriye bir anahtar yaptım,arabayı çalıştırınca anahtarıda acıyordum açılınca yanan parlak kırmızı ışığı hep gözüme giriyordu.Sonraları başka sebebten radyatör sökülüp dışarı çıkarılınca kazanının daha çok ısınan yerine delik açıp diş çektim müşiri oraya monte ettim bundan sonra motor fazladan birazıcık ısınınca fan hemen devreye girmeye başlamıştı.
Bu bir çözümdür ama radyatörü sökmeden yapmak imkansızdır.
Haydi kolay gelsin.
Elektrikli klima fanın da müşür yokmuş beyinden alıyor sanırım hararet müşürü vasıta ile, zaten radyatör yeni değişti öyle bir parça eskisinde yoktu yenisinde de yok, yani hiç bir usta tam cevap vermiyor yada ben doğru kişiyi bulamıyorum, araba normal kullanımda çalıştırdıktan yarım saat sonra 100'ün az üstüne çıkıyor herkes, 100 ile 105 normal diyor ama ben bu arabayla saatlerce dağ bayır gezdim hararet böyle olmuyordu yada ben bu kadar dikkat etmiyordum bilmiyorum.. Klimayı açınca hareretin daha yavaş yükseldiğini gördüğüm için ve klima kapalıyken hareret 103-105 arası olunca elektirkli fanı açtığı için elektirkli fandan şüphelendim. Şuan direk dediğiniz gibi hat çektiriyorum ama içim hiç rahat değil sorunu bulamadığım için.

Öğrenmek istediğim şunlar sadece,

1- Elektirikli fan(klima fanı) hararet 103-105 arası olunca açması normal mi ?
2-Aracın normal şehiriçi kullanımda yarım saat sonra 100 ile 103 arası olması normal mi? (Bence değil herkes normal dediği için sordum)
3-Hararetin klima açıkken daha yavaş yükselmesi normal mi ?
4- Son olarak ta termiğin müşürü termiğin direk içinde yoksa ayrı biyerdemi( termiğim yeni değişti ama eğer müşür başka yerdeyse onuda kontrol etmek istiyorum.)

Başınızı çok ağrıttım kusuruma bakmayın. Araçlarıma çok iyi bakarım en ufak sorunda kafama takarım uyuyamam, o yüzden bu kadar detaylara dikkat ediyorum.

Saygılarımla.
 

Elektrikli fanın üstünden çıkan kabloyu takip edin şayet bir kutuya girip bir sürü kablo çıkıyorsa takibi bırakın.Radyatörün motora bakan iç kısmının hazne dediğimiz alt veya yan taraflarındaki plastik yada madeni kısımları gözle takip edin bir yerlerde bu hazneye vidalanmış tahminen Bir lira capında bir parça ve o parçadan da çıkan kablo bulmanız gerekir.Bu türden bir şey bulursanız tahminen fan müşirini buldunuz demektir.Bu müşirden iki kabloda çıkabilir,pek mümkün olmasade tek kabloda çıkabilir.Biz radyatör haznesinin plastik olduğunu kabul ederek müşirden iki kablo çıktığını var sayalım.
Kontak kapalı yani motor çalışmıyorken bu radyatöre gömülü müşirin iki kablosunun uclarını bir birine geçici olarak birleştirin ve motoru çalıştırın motor çalışır çalışmaz fanda çalışırsa müşiri buldun demektir.
Yeni müşir almak için radyatör üstündekini sökmek gerekir aman dikkat müşir sökülürken radyatörde sıcak sıvı varsa yanarsın haşlanırsın öyle olmasa bile antifiriz varsa akar gider.
Söktüğün müşirin üstünde kaç derecede açtığı yazar; sen daha düşük derecelisini bulmalısın.
Yeni müşirin capı ve dişi uyduktan sonra markası görünüşü dert değildir.Çünkü eninde sonunda sıcaklıkla çalışan basit bir elektrik açma kapama anahtarıdır.
Reno 9 dizelim varken bu sorun benimde başımda vardı müşir radyatörün en altında içindeki suyun hiç bir zaman ısınmadığı bir yerde duruyordu önce içeriye bir anahtar yaptım,arabayı çalıştırınca anahtarıda acıyordum açılınca yanan parlak kırmızı ışığı hep gözüme giriyordu.Sonraları başka sebebten radyatör sökülüp dışarı çıkarılınca kazanının daha çok ısınan yerine delik açıp diş çektim müşiri oraya monte ettim bundan sonra motor fazladan birazıcık ısınınca fan hemen devreye girmeye başlamıştı.
Bu bir çözümdür ama radyatörü sökmeden yapmak imkansızdır.
Haydi kolay gelsin.
Elektrikli klima fanın da müşür yokmuş beyinden alıyor sanırım hararet müşürü vasıta ile, zaten radyatör yeni değişti öyle bir parça eskisinde yoktu yenisinde de yok, yani hiç bir usta tam cevap vermiyor yada ben doğru kişiyi bulamıyorum, araba normal kullanımda çalıştırdıktan yarım saat sonra 100'ün az üstüne çıkıyor herkes, 100 ile 105 normal diyor ama ben bu arabayla saatlerce dağ bayır gezdim hararet böyle olmuyordu yada ben bu kadar dikkat etmiyordum bilmiyorum.. Klimayı açınca hareretin daha yavaş yükseldiğini gördüğüm için ve klima kapalıyken hareret 103-105 arası olunca elektirkli fanı açtığı için elektirkli fandan şüphelendim. Şuan direk dediğiniz gibi hat çektiriyorum ama içim hiç rahat değil sorunu bulamadığım için.

Öğrenmek istediğim şunlar sadece,

1- Elektirikli fan(klima fanı) hararet 103-105 arası olunca açması normal mi ?
2-Aracın normal şehiriçi kullanımda yarım saat sonra 100 ile 103 arası olması normal mi? (Bence değil herkes normal dediği için sordum)
3-Hararetin klima açıkken daha yavaş yükselmesi normal mi ?
4- Son olarak ta termiğin müşürü termiğin direk içinde yoksa ayrı biyerdemi( termiğim yeni değişti ama eğer müşür başka yerdeyse onuda kontrol etmek istiyorum.)

Başınızı çok ağrıttım kusuruma bakmayın. Araçlarıma çok iyi bakarım en ufak sorunda kafama takarım uyuyamam, o yüzden bu kadar detaylara dikkat ediyorum.

Saygılarımla.
 

hem otomatik girmesi (müşürü tamir yani) hem de içeriden manuel devreye alınmasını şeklinde olmasını tavsiye ederim.Örneğin uzun bir rampa çıkmadan önce manuel siz devreye alırsanız daha etkin oluyor, yoksa müşür geç devreye giriyor normal olarak ve geç devreye girdiği için elektrikli fan etkisi az oluyor.
Elektrikli klima fanın da müşür yokmuş beyinden alıyor sanırım hararet müşürü vasıta ile, zaten radyatör yeni değişti öyle bir parça eskisinde yoktu yenisinde de yok, yani hiç bir usta tam cevap vermiyor yada ben doğru kişiyi bulamıyorum, araba normal kullanımda çalıştırdıktan yarım saat sonra 100'ün az üstüne çıkıyor herkes, 100 ile 105 normal diyor ama ben bu arabayla saatlerce dağ bayır gezdim hararet böyle olmuyordu yada ben bu kadar dikkat etmiyordum bilmiyorum.. Klimayı açınca hareretin daha yavaş yükseldiğini gördüğüm için ve klima kapalıyken hareret 103-105 arası olunca elektirkli fanı açtığı için elektirkli fandan şüphelendim. Şuan direk dediğiniz gibi hat çektiriyorum ama içim hiç rahat değil sorunu bulamadığım için.

Öğrenmek istediğim şunlar sadece,
1- Elektirikli fan(klima fanı) hararet 103-105 arası olunca açması normal mi ?
2-Aracın normal şehiriçi kullanımda yarım saat sonra 100 ile 103 arası olması normal mi? (Bence değil herkes normal dediği için sordum)
3-Hararetin klima açıkken daha yavaş yükselmesi normal mi ?
4- Son olarak ta termiğin müşürü termiğin direk içinde yoksa ayrı biyerdemi( termiğim yeni değişti ama eğer müşür başka yerdeyse onuda kontrol etmek istiyorum.)
Başınızı çok ağrıttım kusuruma bakmayın. Araçlarıma çok iyi bakarım en ufak sorunda kafama takarım uyuyamam, o yüzden bu kadar detaylara dikkat ediyorum.

Saygılarımla.
 



Beyinden alıyor doğru müşür derken ben onu kastettim,beyne bağlıyorlar otomatik açıyor. Genel anlamda benim araçta 100'den aşağı düştüğünü pek görmedim,o civarda geziniyor hep. Klima pek kullanmadığım için bilmiyorum ama mantıken klima açıkken daha fazla yükselir hararet.Elektrik bağlantısı nasıl bilgim yok ama zor birşey olmaması lazım ben kısa bir ustalık ile elektrikli fanı yenisi ile değiştirdiğim de hallettirmiştim beyne bağlama olayını.
 

Elektirkli fanı içerden direk bağladım ve hararet istediğim gibi normalinde olduğu gibi 98-99 arasında kalıyor, şimdilik bu idare eder ama sorunun kaynağını bulmam lazım.
 

Kusura bakmayın ama bu kadar yazıyı normali 98-99 derece olması gerekir dediğiniz motor soğutma suyunun 100-103 derecelerde olmasından dolayımı yazdık.Yahu aradaki fark en fazla 5 derece bu farkı nasıl ölçebildiniz ? Labaratuvarda deney yapmıyoruz ki Temmuz sıcağında araç kullanıyoruz sonuçta
 

Kusura bakmayın ama bu kadar yazıyı normali 98-99 derece olması gerekir dediğiniz motor soğutma suyunun 100-103 derecelerde olmasından dolayımı yazdık.Yahu aradaki fark en fazla 5 derece bu farkı nasıl ölçebildiniz ? Labaratuvarda deney yapmıyoruz ki Temmuz sıcağında araç kullanıyoruz sonuçta
Araç normal kullanımda 100-103 oluyor, yani yeni çalışmış bir motor yarım saat sonra bu sıcaklığa çıkıyor daha önce böyle olmadığı için normal karşılamadım, yarım saatlik kullanımda bu kadar yükselince araziye çıktığım zaman kırmızı yanıyordu başıma geldiği için bu kadar üzerinde durdum, rakamlar tabiki tahmini göstergeye bakarak söylüyorum, bu kadar yazıyı boşuna yazmadınız çok yardımcı oldu herkes, teşekkür ederim. Saygılarımla.
 

Merhaba arkadaşlar aynı sorun bendede başladı.Bir kaç hafta önce 40 derecenin üstü sıcaklikta klima açik olarak bol rampalı arazi gezisi sonrası mola yerinde aracın altında su bırikintisi gördüm yola devam ederken kontrol ederim diye düşündüm ve sonrası bu konuyu unutup yola devam ettim yaklaşık on km düz yolda klima kapalı gittikten sonra hararet göstergesinin kırmızıda ve en son çizgide olduğunu gordüm.Hemen saga cekip araci durdurdun.Su deposuna baktiğimda depoda su kalmamısti ve durdugum yere bir miktar su tahliye etmişti.Hemen suyu tamamladim araci sogutup devam ettim.Gosterge normal duz yol kullanisinda orta cizgiyi gecmedi.Daha sonraki rampa yuksek devirde kullanimda orta cizgiyi gectigini klimayi actigimdada 2. Cizgiye kadar yukseldigini gordum.Bu arada bir kac kez park ettigim yerde suyu tahliye edip suyun azaldigini gordum.Iki gun once radyatordeki çamurlu suyu devridaim yaparak temiz su ile degistirip havasini aldik.Ustteki hortumlar eskimisti catlaklar vardi degistirdik.Fakat degisiklik yok.aracı sıkıstirdigimda veya klimayi actigimda Su eksiltip ortadan sonra ikinci cizgiye kadar cikiyor.
Bu durumda ne onerirsiniz, ilk yaptirdigim hararette kapak contasi yanmis olabilirmi ?

Selamlar saygilar
 



Merhaba arkadaşlar aynı sorun bendede başladı.Bir kaç hafta önce 40 derecenin üstü sıcaklikta klima açik olarak bol rampalı arazi gezisi sonrası mola yerinde aracın altında su bırikintisi gördüm yola devam ederken kontrol ederim diye düşündüm ve sonrası bu konuyu unutup yola devam ettim yaklaşık on km düz yolda klima kapalı gittikten sonra hararet göstergesinin kırmızıda ve en son çizgide olduğunu gordüm.Hemen saga cekip araci durdurdun.Su deposuna baktiğimda depoda su kalmamısti ve durdugum yere bir miktar su tahliye etmişti.Hemen suyu tamamladim araci sogutup devam ettim.Gosterge normal duz yol kullanisinda orta cizgiyi gecmedi.Daha sonraki rampa yuksek devirde kullanimda orta cizgiyi gectigini klimayi actigimdada 2. Cizgiye kadar yukseldigini gordum.Bu arada bir kac kez park ettigim yerde suyu tahliye edip suyun azaldigini gordum.Iki gun once radyatordeki çamurlu suyu devridaim yaparak temiz su ile degistirip havasini aldik.Ustteki hortumlar eskimisti catlaklar vardi degistirdik.Fakat degisiklik yok.aracı sıkıstirdigimda veya klimayi actigimda Su eksiltip ortadan sonra ikinci cizgiye kadar cikiyor.
Bu durumda ne onerirsiniz, ilk yaptirdigim hararette kapak contasi yanmis olabilirmi ?

Selamlar saygilar

Öncelikle geçmiş olsun umarım en kısa yoldan halledersiniz sorununuzu, su kaçağını yerde görüyorsanız sanmıyorumki contadan olsun yani conta yanık olsa bile yere su damlatmaz bence, kaçağın nerden olduğunu tespit edin , radyatör hortumları, radyatör, termostat, radyatör kapağı gibi kolay parçalardan başlayın aramaya, yada en basiti basınç testiyle kaçağın nerede olduğunu tespit edin, benim araçta klima açıkken daha az hararet yapıyordu çünkü elektirikli fan devreye giriyordu, yani sizde su kaçağı gözle görülür olduğu için aslında işiniz daha kolay, hemen conta diye düşünmeyin bence, kolay gelsin.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,915
Mesajlar
1,525,556
Kayıtlı Üye Sayımız
166,688
Kaydolan Son Üyemiz
turansezer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst