Xj 4.0 Hararet Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tsotsi01 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,715
Arkadaşlar bugün termikte değişti tam çalışmıyormuş, araba biraz daha rahatladı, yani şehir içi orta noktayı çok az geçiyor klima açık gidersem hararet yapmıyor, aklıma bir şey geldi, benim kalorifer peteğim patlaktı içeri beyaz buhar giriyordu havalandırmalardan, bizde çatlak giderici sıktık ve buhar gelmeyi kesti, bu kalorifer peteğindeki çatlak yüzünden antifirizde koyamıyorum patlatır diye, araçta şuan hava yok ama kafama takıldı kalorifer peteği çatlağı hava yapıp hararete etki edermi acaba?

Tabiki yapar


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 

Etiketler
Tabiki yapar


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..

Peki sizce kalorifer peteği komplemi değişmeli yoksa çatlak bir şekilde giderilebilinirmi? Araçta hava yok çatlak nasıl hararete etki eder acaba ? Sayenizde çok şey öğreniyorum ustalara kalsa işimiz var. Teşekkürler.
 

benim xj var iken hararet azcık sınırın dışına çıkıyor idi. klima motorunun üstünde ki hortumun sert oluşu dikkatimi çekti. abrtmıyorum 5 -6 usta baktı hepsi de conta değişmesi gerekir dedi. en son bir ustaya daha gösterdim. radyatör kapağını değiştirdi araba kendine geldi. az kalsın 3-4 bin tl masraf yapacaktım. sizde klima motorunun üstünde ki hortumu kontrol edin normalde sıcak lakin elle sıkılabilir olmalı çok sert se benim dediğim işleim uygulayın bir de öyle kontrol edin bence
 

benim xj var iken hararet azcık sınırın dışına çıkıyor idi. klima motorunun üstünde ki hortumun sert oluşu dikkatimi çekti. abrtmıyorum 5 -6 usta baktı hepsi de conta değişmesi gerekir dedi. en son bir ustaya daha gösterdim. radyatör kapağını değiştirdi araba kendine geldi. az kalsın 3-4 bin tl masraf yapacaktım. sizde klima motorunun üstünde ki hortumu kontrol edin normalde sıcak lakin elle sıkılabilir olmalı çok sert se benim dediğim işleim uygulayın bir de öyle kontrol edin bence

Radyatörüm yeni, ancak üzerindeki kapak orjinal olmadığı için eski kapağı taktım, dediğiniz boruyu değiştirdinizmi yoksa kapağımı değiştirdiniz sadece?
 





Teşekkür ederim kapakta sıkıntı yok çünkü yeni radyatörün kapağıylada denedim durum değişmedi bende orjinali taktım tekrar, Şuan tek şey kalorifer radyatörü kaldı, kalorifer radyotöründe kaçak olduğunu biliyorum kaçak giderici ile tıkamıştık uzun zamandır var ama şuan çok masraf ettiğim için değiştirmem zor olacak tabi bu kaçak hararete nasıl etki ediyor öğrenmem lazım ona göre değiştireceğim.
 

kapak çatlak yada contada kaça varsa buhar vs çıkmıyor egzostan. deneyimle sabit. bu dediğinizin olması için silindirlerin içine suyun kaçıyor olması lazım silindir gömleklerinden. kapak kırık olunca sürekli su eksiltiyor araç ve 100 km de 5 6 litre su harcıyor. arada sırada da hararet yapıyor su bittikçe.

iç radyatörde hala su kaçağı varsa sürekli hava yapar bu da hararete neden olur. bence iç ısıtıcının radyatörünü söküp giriş çıkış hortumlarını birbirine bağlayıp öyle deneyin. nasılsa sıcak su lazım değil içeride yazın.
 

kapak çatlak yada contada kaça varsa buhar vs çıkmıyor egzostan. deneyimle sabit. bu dediğinizin olması için silindirlerin içine suyun kaçıyor olması lazım silindir gömleklerinden. kapak kırık olunca sürekli su eksiltiyor araç ve 100 km de 5 6 litre su harcıyor. arada sırada da hararet yapıyor su bittikçe.

iç radyatörde hala su kaçağı varsa sürekli hava yapar bu da hararete neden olur. bence iç ısıtıcının radyatörünü söküp giriş çıkış hortumlarını birbirine bağlayıp öyle deneyin. nasılsa sıcak su lazım değil içeride yazın.

Sn. KLL, aracım şuan su eksiltmiyor onları giderdik, ancak radyatör yeni olmasına rağmen ve suyu komple değiştirmemize rağmen birgün sonra su cok pis ve tortulu oluyor, daha önce buhar kaloriferden çatlak olduğu için içeride oluyordu onu çatlak giderici ile giderdik buhar kesti ama cok sağlıklı olmadı sanırım, suyu pisleten kalorifer peteği onu demek istiyorum, buda sanırım devir daimi engelleyerek hararet yapmaya sebep oluyor, yani bu benim tahminin, birde kaloriferde çatlak olduğu için antifiriz kullanamıyorum. İkilemde kalmamım sebebi kaloriferde çatlak olmasına rağmen araçta hava yok yani rölantide yarım saat beklettim klima sıcakta hiç kabarcık yapmadı, yani hava yapmıyorsa kaloriför boşuna radyatörünü değiştirmeyim diyorun çünkü hem uğraştırıcı hem maliyetli, bi yandanda çatlak olduğu için antifiriz koyamıyorum, çok ikilemde kaldım :(
 

Kalorifer radyatörünü değiştireceksiniz bunun içinde ön göğüs sökülecek başka çaresi yok,yoksa sorun devam eder.
 



Peki sizce kalorifer peteği komplemi değişmeli yoksa çatlak bir şekilde giderilebilinirmi? Araçta hava yok çatlak nasıl hararete etki eder acaba ? Sayenizde çok şey öğreniyorum ustalara kalsa işimiz var. Teşekkürler.

Üstad su sağlıklı birşey değil zaten bu arabaya bineceksen eğer o petek değişecek araç bu tarz kıl çatlaklarda çok sıkıştırılınca hava yapar ve yaptırdığın her hararet motorunu biraz daha tehdit eder en başta da söylediğim gibi o peteği bütçen müsait ise değiştirt değilse uğraşmaktan vazgeç müsait olunca bakarsın koyarsın antifiriz ve saf suyu kaynama derecesini düşürürsün böylelikle kafanda rahat olur
 

ya arkadasım bunlara gerek yok abartmayın lutfen her kafadan farklı ses cıkıyor arkadasım senın sorunun cevabı sunlar
1 radyator hararet musurun arızalı olabılır degıstır ve ıran tıpı de onlar anlarlar ıranda bu araclar askerıde kullanılıkları ıcın cok ısınmasın dıye dusuk ısılarda asan musur takılır fıyatı 90tl
2 radyator hortumlarının baglandıgı yerlere bak kucuk yırtıklar vs var ıse oraları yarım cm kadar kes tekrar bagla
3 on ızgara onunde kapatacak bırsey olmasın vınc sıs farı halat vs olacak ısede ıcerıden elektrıkle acılan extra bır fan taktır
4 bızım aracların motorlarındakı pervane dırek kranka baglıdır ve bellı bır ısıdan sonra acması planlanan krankın orada bır dıslı var bunu ıptal edeceksın her gaza yuklendıgınde fan daha hızlı donecek ve makınenı sogutacak bırde fan pervanesıne 2 tane daha yelpaze eklet
5 radyator temızlıgı cok cok kolay kendın yap aracın altına yat radyator sunu bosalt hortumu cıkart sonra tekrar tak bakkaldan porcoz al ıcıne dok sonrada sadece su koy tasırıncaya kadar radyator su kapagı her ıkısı bırden acık olsun aracı calıstır 1-2 dakıka kadar su ısınacaktır sonra kapa motoru yat aracın altına yıne o vanayı ac butun suyu bosalt sonra tekrar su koy sadece su bır daha calıstır bır daha bosalt bunu ıkı kere tekrarlarsan aracın radyatoru fabrıkadan cıktıgı gıbı olacaktır
6 bızım araclar hararetı sevmezler ozellıklede arazıde hararet yapar bu makıneler bunun ıcın kaputunu deldır yada kaputun baglantı cıvatalarına bır takoz koydur tum ahdıse budur
 

ya arkadasım bunlara gerek yok abartmayın lutfen her kafadan farklı ses cıkıyor arkadasım senın sorunun cevabı sunlar
1 radyator hararet musurun arızalı olabılır degıstır ve ıran tıpı de onlar anlarlar ıranda bu araclar askerıde kullanılıkları ıcın cok ısınmasın dıye dusuk ısılarda asan musur takılır fıyatı 90tl
2 radyator hortumlarının baglandıgı yerlere bak kucuk yırtıklar vs var ıse oraları yarım cm kadar kes tekrar bagla
3 on ızgara onunde kapatacak bırsey olmasın vınc sıs farı halat vs olacak ısede ıcerıden elektrıkle acılan extra bır fan taktır
4 bızım aracların motorlarındakı pervane dırek kranka baglıdır ve bellı bır ısıdan sonra acması planlanan krankın orada bır dıslı var bunu ıptal edeceksın her gaza yuklendıgınde fan daha hızlı donecek ve makınenı sogutacak bırde fan pervanesıne 2 tane daha yelpaze eklet
5 radyator temızlıgı cok cok kolay kendın yap aracın altına yat radyator sunu bosalt hortumu cıkart sonra tekrar tak bakkaldan porcoz al ıcıne dok sonrada sadece su koy tasırıncaya kadar radyator su kapagı her ıkısı bırden acık olsun aracı calıstır 1-2 dakıka kadar su ısınacaktır sonra kapa motoru yat aracın altına yıne o vanayı ac butun suyu bosalt sonra tekrar su koy sadece su bır daha calıstır bır daha bosalt bunu ıkı kere tekrarlarsan aracın radyatoru fabrıkadan cıktıgı gıbı olacaktır
6 bızım araclar hararetı sevmezler ozellıklede arazıde hararet yapar bu makıneler bunun ıcın kaputunu deldır yada kaputun baglantı cıvatalarına bır takoz koydur tum ahdıse budur

Üstad kusura bakma senin engin bilgilerinden bizde faydalandık böylece yanlız merkımı mazur gör porçözü koyunca çatlak olan kalırifer peteği ne olacak?


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 

kalerıfer petegındekı catlak ıcınde ıstanbulda bır sıvı var adını unuttum mıkro catlakları onarıyor ama yırtık var ıse cıkartıp yırık olan yerı bakır legımle kaynaklatacaksın ıstanblda ıse ataturk oto sanayıye gıt bırıncı kısımda rampadan ınınce teknısyen otodan alı abıyı bul o bunu cozer orda senı bır radyatorcuye gotrecek bır gunde sorununu coerler en fazlada 300tl ıscılık odersın
 

kalerıfer petegındekı catlak ıcınde ıstanbulda bır sıvı var adını unuttum mıkro catlakları onarıyor ama yırtık var ıse cıkartıp yırık olan yerı bakır legımle kaynaklatacaksın ıstanblda ıse ataturk oto sanayıye gıt bırıncı kısımda rampadan ınınce teknısyen otodan alı abıyı bul o bunu cozer orda senı bır radyatorcuye gotrecek bır gunde sorununu coerler en fazlada 300tl ıscılık odersın

O göğüs sökülecek petek değişecek antifirz ve saf su karışımı konulacak sağlıklı bi soğutma sistemi olacak konuyu takip ederseniz hortumlar termostat devirdaim hepsi elden geçti yanlız bu kaldı buda halledilince sorun kalmaz dedik bizde


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 



Sn. af team; Sn matchplus ın bahsettiği gibi sistem komple yenilendi ama yinede kalorifer peteğinden dolayı tortu oluştu petek değiştikten sonra dedikleriniz uygulayabilirim teşekkür ederim. Aracı verdim ustaya yarın göğüs sökülecek battı balık yan gider bunuda değiştiricem zaten içeri girdik iyice. Bakalım inşallah emeklerimize değecek.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,520
Mesajlar
1,519,199
Kayıtlı Üye Sayımız
172,178
Kaydolan Son Üyemiz
sakaryalee5454

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst