Xj 4.0 Hararet Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tsotsi01 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,705

tsotsi01

Ana Kamp
Mesajlar
40
Tepkime Puanı
2
Merhaba arkadaşlar,

98 model xj aracımda bir kaç aydır hararet problemi yaşıyorum, birgün elektrikli fanım(Klima) arıza verdiği için klima açık ancak fan çalışmadığı için hararet baya yükselmiş su kaynamaya başlamıştı ve ben bunu sonra farkettim çok mesafe katetmeden aracı soğuttum ancak ondan sonra sorun devam etmeye başladı. Şuan elektirikli fanımı orjinali ile değiştirdim. Hararet yoğun kullamımda ve trafikte orta noktayı 1 çizgi geçiyor aşırı hararet yapmıyor ama yinede kafama taktım. Ayrıca aracımda su eksiltmede var. 2 gün önce suyu tam doldurmuştum ancak bugün baktığımda iki parmak kadar azalmış. Cuma günü radyatör temizleme ve şişletme yaptıracağım. Sizce başka nelere baktırmalıyım? Haftasonu yola gideceğim rezil olmak istemiyorum. Teşekkürler.
 

Etiketler

klima da açıksa, zorlu kullanmılarda ve trafikte hararetin ortanın üzerine çıkması normal. ancak normal kullanımda da hararet artıyorsa önce hortumlarda hava kalıp kalmadığından emin olmanız lazım. çünkü su eklemişssiniz. aracın ön tarafını mümkün olduğunca yüksekte park edip rölantide çalıştırın, içeride kalorifer en sıcak pozisyonda olsun ki devirdaim yapsın. hava var ise bunu tahliye eder. ancak buna rağmen hararet oluyor görünen su kaçağı yok ve sürekli su eksiltme varsa üst kapağınızın kendisi yada contası sorunludur. eğer egzosta sürekli beyaz duman varsa silindir gömleklerinde de sorun olabilir.
 

Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Dün sırf denemek için 1 saate yakın aracı zorladım trafik yokuş ve araziye girdim, yokuşta dip gaz ve klima açık şekilde hararet en fazla 100 den sonraki ilk çizgiye yaklaştı tam gelmedi, zorlamayı kesince tekrar orta seviyelere döndü, sizce contada sıkıntı olsa daha fazla hararet yapmazmıydı? yani bu normal geldi banada. Bugün biraz kaçak gördüm motora giden sol tarafta kalın bir boru var onun dibinde kelepçenin altında ıslaklık gördüm kaçak belkide ordan, en kısa zamanda müdahale edeceğim. Bu kaçaktan dolayı hararet yaparmı sizce ? Teşekkürler.

Kaçak olan yerhttp://[URL=http://s284.photobucket.com/user/tsotsi01/media/IMG_2665_zpsp2liobft.png.html][ATTACH]527370[/ATTACH]
[ATTACH]534235[/ATTACH]
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2665_zpsp2liobft.jpg
    IMG_2665_zpsp2liobft.jpg
    72.7 KB · Görüntüleme: 65
  • IMG_2665_zpsp2liobft.jpg
    IMG_2665_zpsp2liobft.jpg
    72.7 KB · Görüntüleme: 65

ısınıp basınç attığında su kaybediyordur. su eksiliyor diye hararet yapmaz. tabi belli seviyenin altına inip hava almaya başlarsa yapar. hortumları vs yi yenileyin. hortumcudan alabilirsiniz. orijinaline gerek yok genellikle.
 



ısınıp basınç attığında su kaybediyordur. su eksiliyor diye hararet yapmaz. tabi belli seviyenin altına inip hava almaya başlarsa yapar. hortumları vs yi yenileyin. hortumcudan alabilirsiniz. orijinaline gerek yok genellikle.

Çok teşekkür ederim, radyotör suyumda sarı tortular var temiz görünmüyor, peki sizce radyatör temizliğini nasıl yapmalıyım, kreç sökücü ve antifiriz tavsiye ediyor ama emin olamadım, aslında komple radyatörü değiştirmeyi düşünüyorum kafam rahat olsun diye ama emin olamadım sonuçta termostatta ve borularda tortular kalır. Tavsiyeniz nedir?
 


Bugün radyatör fiyatlarını sordum orjinal 600 TL yerli bakır 670 TL hangisini almak daha mantıklı sizce ?
 

bakır daha iyi bir iletkendir. eğer iç yapısı aynı ise bakır olan tabiki daha iyi iletim sağlar. bence yan sanayi de alınır. bir sorun derim.
 




Kısa süreli hararet bu motora zarar vermez,contası baya sağlamdır. Arkadaşın dediği gibi büyük ihtimal sizin radyatörün havasını almamışlar,havasını alın sorun biter. Bir de o kaçak olan hortumları değiştirin tabi. Radyatör kapağını açın,motoru çalıştırıp devir daim yaptırın klima sıcakta olsun,radyatörden su atar bu arada normaldir,hava kabarcıkları bitene kadar araç çalışmaya devam etsin ( yaklaşık 15-30 dk arası ) sonra biraz su ekler kapağı kapatırsınız.

Radyatörün içindeki o tortular da normaldir yenisini alın bir süre sonra o da yapar.Eğer çok tortu varsa çok büyük ihtimal sizin kalorifer radyatörünüz de eskimiş ( ön göğüste ),tortulara genelde o sebep olur.

Masraf yapmadan bana sorarsanız, ilk önce basınç testi yaptırın eğer sorun varsa kendini belli eder. Kaçak olan yerlerde sistem akma yapar.

Yok keyfe keder değiştirmek veya kafanız rahat etsin derseniz ana radyatörü çift sıra ( çöl radyatörü diye de geçer,ülkemiz için çok daha iyidir büyük radyatör) ,ön göğüsteki kalorifer radyatörünü ,devir daim,termostat ve boruların hepsini değiştirin derim.Parça parça değiştirmektense tek sefer de değiştirin en azından uzun süre kafanız rahat olur.
 

Kısa süreli hararet bu motora zarar vermez,contası baya sağlamdır. Arkadaşın dediği gibi büyük ihtimal sizin radyatörün havasını almamışlar,havasını alın sorun biter. Bir de o kaçak olan hortumları değiştirin tabi. Radyatör kapağını açın,motoru çalıştırıp devir daim yaptırın klima sıcakta olsun,radyatörden su atar bu arada normaldir,hava kabarcıkları bitene kadar araç çalışmaya devam etsin ( yaklaşık 15-30 dk arası ) sonra biraz su ekler kapağı kapatırsınız.

Radyatörün içindeki o tortular da normaldir yenisini alın bir süre sonra o da yapar.Eğer çok tortu varsa çok büyük ihtimal sizin kalorifer radyatörünüz de eskimiş ( ön göğüste ),tortulara genelde o sebep olur.

Masraf yapmadan bana sorarsanız, ilk önce basınç testi yaptırın eğer sorun varsa kendini belli eder. Kaçak olan yerlerde sistem akma yapar.

Yok keyfe keder değiştirmek veya kafanız rahat etsin derseniz ana radyatörü çift sıra ( çöl radyatörü diye de geçer,ülkemiz için çok daha iyidir büyük radyatör) ,ön göğüsteki kalorifer radyatörünü ,devir daim,termostat ve boruların hepsini değiştirin derim.Parça parça değiştirmektense tek sefer de değiştirin en azından uzun süre kafanız rahat olur.


Cevabınız için teşekkür ederim. Geçen hafta yeni bakır radyatör taktırdım çıkan eski radyatörün durumu çok kötüydü, üst borular değişti kaçak olan termostat contası değişti, ama sorunum devam ediyor, hafta sonu uzun yolda dahi hararet yaptı çok yükselmedi ama orta noktayı çok az geçti ( normalinde asla orta noktayı geçmezdi) sonra dağa tırmanmaya başlayınca hararette yükseldi ve kırmızıya kadar geldi hemen durdurup soğuttum arabayı, Havayı dediğiniz gibi aldım çok az su taştı ve köpük çıktı sonra herhangi bir taşma olmadı, Termostattan şüpheleniyorum, termostatı komple söksem denesem eğer hararet yapmaz ise sorun termostatta diyebilirmiyiz ?
 

termostat bozuk olursa araç ısınmaz. açık kalır ve sürekli devirdaim olur. amacı zaten motorun ısınmasını sağlamak olan bir parça. tersi mümkünmü emin değilim. yani sürekli kapalı kalan bir termostat olsa motorun anında ısınması gerekir ve asla soğuyamaz çalıştığı sürece. kışı düşünün termostatı bozuk arabalar ısınamaz içeri hep soğuk hava üfler. zaten normalde açık olan birşeydir o. bir kez ısındıktan sonra bimetal yapının soğuması laızmki kapalı konuma dönebilsin.

bence sizin contanızda veya silindir kapağında bir şekilde kaçak vardır.
 

Termostatın sağlam olup olmadığını kalorifer in sağlıklı çalışıp çalışmamasından anlayabilirsiniz..aracın sürekli hava yapmasının bi kaç sebebi olabilir sırasıyla söyleyeyim
1:basınca bağlanıp devir daim yapılmalı çatlak patlak varsa çıkar
2:termik açıyormu açmıyormu devirdaim kontrolu
3:silindir kapak contası
4:kapak çatlak


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 

Cevaplarınız için teşekkür ederim, bugün 70 lik termostat taktım devirdaim değişti ama sorun aynı, su eksiltme yok radyotör kapağı açıkken gaz verince herhangi bir su atma yok, motor yağında su yok beyaz duman yok,, belirti sadece hararet olmasına rağmen tek seçenek korktuğum conta yanığı sanırım :( başka seçenek olamaz heralde değilmi ? yarın jeep garaja baktıracağım(daha önce hiç gitmedim), eğer conta yanığı denirse tahmini masraf ne kadar tutar acaba ? zaten 1 hafta içinde radyatör, borular, termostat devirdaim değişti baya masrafım oldu birde conta denirse çok kötü olacak, arabamdan soğumak istemiyorum.
 



Arkadaşlar bugün termikte değişti tam çalışmıyormuş, araba biraz daha rahatladı, yani şehir içi orta noktayı çok az geçiyor klima açık gidersem hararet yapmıyor, aklıma bir şey geldi, benim kalorifer peteğim patlaktı içeri beyaz buhar giriyordu havalandırmalardan, bizde çatlak giderici sıktık ve buhar gelmeyi kesti, bu kalorifer peteğindeki çatlak yüzünden antifirizde koyamıyorum patlatır diye, araçta şuan hava yok ama kafama takıldı kalorifer peteği çatlağı hava yapıp hararete etki edermi acaba?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,030
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

SON KONULAR



Geri
Üst