Xj 4.0 Hararet Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tsotsi01 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,250
bazı konulara dikkat cekmek istiyorum..

porcöz kesinlik le kullanmayın derim .tüm pisliği kaloriper peteginin alt kısmına toplayıp adeta taş yapıyor..

misal aracı 3-5 ay antifiriz olmadan kullandınız ..antifiriz koymadan önçe bi ince temizlik istiyorsunuz içi cok pis degil emin olduğunuz bi arac ise 1 litre üzüm sirkesi..koyun jeep ler fazla su aldıgına 2 şişe atın..


yada motor içi pastan küften gecilmiyor ciddi bi temizlik işi ise durum..

kalorifer radyatörünü giden iki hortumu bir boru ile bay pas edin ilaclı su ona gelmesin..
kolorifer radyatörüne baglanıp onu temizleyen makina var radyatörcülerde ya öyle bi makina...
yada yıkamacıda o hortumlara tazzikli su radyatörü acma ihtimali var..
içerdeki pislik ve tortunun toplanacagı tek adres kalorifer radyatörüdür..

motor radyatörü & motor içi için :

ölçü olarak 1 su bardagı dolusu çamaşır sodası
( günümüz bakkalı-marketinde yok..! eski köy - kasaba bakkalı gibim yerlerde arayın )
1 saat sodali kullanın sonra bi çeşma başına yanaşın..en az 5- 10 kere üşenmeden suyu doldurup bi dolaşıp boşaltın..
tekrar doldur boşalta devam edin..
içinde soda kalırsa fare gibi motorun demir aksamı kemirir..
ilk cıkan su bitter cikolata rengi olur temiz suyu bulunçaya kadar..
radyatörde igne ucu kadan bi delik varda onuda göremiyorsanız o deliğine net olarak görürsünüz..
bu işi dag başında degil sanayiye yakın yerde yapın derim..derim tehlikeli olabilir bu işler durduk yere sorun cıkarabilirler..

plastik kapaklı ortası aliminyum radyatörler basınç altında balon gibi şişerler üstünde basınç tutarlar..

radyatör kapagındada basınç ile ilğili bi rakam olur genelde..

her yeri bakır radyatörler basınç tutmaz ilk buldugu yerdeki hortumu patlatıp çatlatır..dedim..

sanırım 1980 öncesi araclara ait dedim..bakır radyatör..

bakır radyatörle üretilen arac şu aralar yok bildiğim dikkatinize..:smiley:
 

Etiketler
Arkadaşlar sorun hala devam ediyor, göğüs sökülüp kalorifer radyatörü de değiştirildi, çamaşır sodası ile devir daim yapıldı 2-3 defa temiz su konuldu en son antifriz ve içme suyu karışımı eklendi sonuç aynı, çok yordu bu ara aracım beni, artık tek çare üst kapak contasına baktıracağım, hararet müşiri diyende var ama onu değiştirip hüsran yaşayacağım yine herhalde. Merak ettiğim konu şu, klimayı açınca hararet çok yapmıyor, normalinde yükselmesi gerekirken, benim elektrikli fanım orta nokta olan 100 ü geçip bir sonraki çizgiye gelmeden yani 100 ile sonraki çizginin arasında devreye giriyor, bu normal midir ? çünkü araçta klima açıp kullanırsam kolay kolay hararet yapmıyor fan devrede olduğu için, elektrikli fan geç açıyor olabilir mi ? kapağa baktırmadan son seçenek bunu sizlere sorayım dedim, emek verip yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.
 

Arkadaşlar sorun hala devam ediyor, göğüs sökülüp kalorifer radyatörü de değiştirildi, çamaşır sodası ile devir daim yapıldı 2-3 defa temiz su konuldu en son antifriz ve içme suyu karışımı eklendi sonuç aynı, çok yordu bu ara aracım beni, artık tek çare üst kapak contasına baktıracağım, hararet müşiri diyende var ama onu değiştirip hüsran yaşayacağım yine herhalde. Merak ettiğim konu şu, klimayı açınca hararet çok yapmıyor, normalinde yükselmesi gerekirken, benim elektrikli fanım orta nokta olan 100 ü geçip bir sonraki çizgiye gelmeden yani 100 ile sonraki çizginin arasında devreye giriyor, bu normal midir ? çünkü araçta klima açıp kullanırsam kolay kolay hararet yapmıyor fan devrede olduğu için, elektrikli fan geç açıyor olabilir mi ? kapağa baktırmadan son seçenek bunu sizlere sorayım dedim, emek verip yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.

Vallahi hocam zor bi durum dünya para harcadın çözüm hala yok ve yavaş yavaş sona en acı olana geliyosun..ki ben en başında söyledim sana conta diye!!bak conta yanınca illaki yağa su karışacak aşırı su eksiltecek diye bi durum söz konusu değil bu conta üzerinde blogdaki gibi odalar var bi köşesinde ufacık bi yanma olsa bu sorunlar ortaya çıkıyor ve ben bunu bire bir başka bi araçta yaşadım seninkinden farkı ben contayı yaptırdıktan sonra yaşadım bunları senin gibi inanmak istemedim olur olmaz kapı çaldım aşk aradım meşk aradım halbuki adam söyledi kapak çatlak dedi sonunda tekrar söküldü kapak çatlak çıktı..inşallah sen contayla kurtarırsın..
Bu bahsettiğin olay normal trafikte seyir halinde falan oluyorsa hiç yorma kendini müşürle falan çünkü bu arabalar şehir içinde böyle fan açmaz kolay kolay termiğin rolantisi soğutmaya yeter ve eğer şehir içinde böyle yapıyorsa arazide 5 dkka low olsan motor kucak olur..şimdi sen belki şöyle dersin bir kere hararetle böyle olurmu ?olmaz ama bunun 1. Olduğunu nerden biliyoruz değilmi belkide çekirgenin son sıçramasıydı bu,çok geçmiş olsun daha fazla zorlama bence


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 

Vallahi hocam zor bi durum dünya para harcadın çözüm hala yok ve yavaş yavaş sona en acı olana geliyosun..ki ben en başında söyledim sana conta diye!!bak conta yanınca illaki yağa su karışacak aşırı su eksiltecek diye bi durum söz konusu değil bu conta üzerinde blogdaki gibi odalar var bi köşesinde ufacık bi yanma olsa bu sorunlar ortaya çıkıyor ve ben bunu bire bir başka bi araçta yaşadım seninkinden farkı ben contayı yaptırdıktan sonra yaşadım bunları senin gibi inanmak istemedim olur olmaz kapı çaldım aşk aradım meşk aradım halbuki adam söyledi kapak çatlak dedi sonunda tekrar söküldü kapak çatlak çıktı..inşallah sen contayla kurtarırsın..
Bu bahsettiğin olay normal trafikte seyir halinde falan oluyorsa hiç yorma kendini müşürle falan çünkü bu arabalar şehir içinde böyle fan açmaz kolay kolay termiğin rolantisi soğutmaya yeter ve eğer şehir içinde böyle yapıyorsa arazide 5 dkka low olsan motor kucak olur..şimdi sen belki şöyle dersin bir kere hararetle böyle olurmu ?olmaz ama bunun 1. Olduğunu nerden biliyoruz değilmi belkide çekirgenin son sıçramasıydı bu,çok geçmiş olsun daha fazla zorlama bence


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..

Valla hala kendimi inandıramıyorum conta yanığına arabama hiç yakıştıramadım ondan heralde :smiley: , açtırcaz kapağı başka çara kalmadı sanırım, tüm soğutma sistemini yeniledim contadansada yenileyince taş gibi olcak araç diye avutuyorum kendimi, conta değişimini kendi ustama yaptırcam sürekli motor yapıyor ama jeep yapmamış tabi hiç, dikkat etmesi gereken bir püf nokta varmı acaba ?
 

Valla hala kendimi inandıramıyorum conta yanığına arabama hiç yakıştıramadım ondan heralde :smiley: , açtırcaz kapağı başka çara kalmadı sanırım, tüm soğutma sistemini yeniledim contadansada yenileyince taş gibi olcak araç diye avutuyorum kendimi, conta değişimini kendi ustama yaptırcam sürekli motor yapıyor ama jeep yapmamış tabi hiç, dikkat etmesi gereken bir püf nokta varmı acaba ?

Genel olarak aynı temel üzerinde ilerliyor yanlız emin değilim ama kapağı sıkarken dikkatli olunmalı usta elbette sürekli topluyordur ama hepsi uygulanan güç aslında farklı ayarlı anahtarla yapılması gerek


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 



Genel olarak aynı temel üzerinde ilerliyor yanlız emin değilim ama kapağı sıkarken dikkatli olunmalı usta elbette sürekli topluyordur ama hepsi uygulanan güç aslında farklı ayarlı anahtarla yapılması gerek


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
Genel olarak aynı temel üzerinde ilerliyor yanlız emin değilim ama kapağı sıkarken dikkatli olunmalı usta elbette sürekli topluyordur ama hepsi uygulanan güç aslında farklı ayarlı anahtarla yapılması gerek


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
Evet arkadaşlar aracı bugün teslim aldım, conta değişti kapak taşlandı kapakta %7 eğrilik contada az yanık varmış, test ettim, içimi rahatlatmak için bide sizden fikir alim dedim, 2 saat kullandım yokuşta zorladım araziye girdim trafiğe girdim hararet aşağıdaki gibi oluyor, daha önceden bu kadar kullanımda bir sonraki çizgiye geliyordu dahada zorlarsam ışık yakıyordu, şimdi dediğim gibi aşağıdaki fotoğraftaki gibi oluyor gaz kesince düşüyor. Yarın yola gitmeyi düşünüyorum geçen sefer rezil oldum sizce düzelmişmidir araç ? yola gitmelimiyim anlatıklarıma istinaden.

IMG 3475 zpsa7toowqz
 

Evet arkadaşlar aracı bugün teslim aldım, conta değişti kapak taşlandı kapakta %7 eğrilik contada az yanık varmış, test ettim, içimi rahatlatmak için bide sizden fikir alim dedim, 2 saat kullandım yokuşta zorladım araziye girdim trafiğe girdim hararet aşağıdaki gibi oluyor, daha önceden bu kadar kullanımda bir sonraki çizgiye geliyordu dahada zorlarsam ışık yakıyordu, şimdi dediğim gibi aşağıdaki fotoğraftaki gibi oluyor gaz kesince düşüyor. Yarın yola gitmeyi düşünüyorum geçen sefer rezil oldum sizce düzelmişmidir araç ? yola gitmelimiyim anlatıklarıma istinaden.

IMG 3475 zpsa7toowqz

Bunun üstüne çıkmıyorsa bu havalarda normal hatta arazide biraz daha artar ama şehir içinde artmaması gerek


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 

Bir şey daha soracağım araç elektirikli fanı hararet tam yukarıdaki gibi olunca açıyor bu normal mi sizce ?
 

işte 3. mesajda ben de demiştim conta kapak vs diye. geçmiş olsun. bu fotodaki ayar normal bence. KJ de de böyle şu anda. klima açılınca hararetin bir miktar daha üstte olması doğal. ayrıca sistemde hava kaldıysa kendisi atacaktır. elektrikli fan normalde yok bu araçlarda. sizinkinde olduğundan eminmisiniz? tek elektrikli fan klimanındır.
 

işte 3. mesajda ben de demiştim conta kapak vs diye. geçmiş olsun. bu fotodaki ayar normal bence. KJ de de böyle şu anda. klima açılınca hararetin bir miktar daha üstte olması doğal. ayrıca sistemde hava kaldıysa kendisi atacaktır. elektrikli fan normalde yok bu araçlarda. sizinkinde olduğundan eminmisiniz? tek elektrikli fan klimanındır.
 



işte 3. mesajda ben de demiştim conta kapak vs diye. geçmiş olsun. bu fotodaki ayar normal bence. KJ de de böyle şu anda. klima açılınca hararetin bir miktar daha üstte olması doğal. ayrıca sistemde hava kaldıysa kendisi atacaktır. elektrikli fan normalde yok bu araçlarda. sizinkinde olduğundan eminmisiniz? tek elektrikli fan klimanındır.
Elektrikli fan evet klimanın ayrıca hararet yukarıdaki gibi olunca klima kapalı bile olsa devreye giriyor ama bana sanki geç giriyor gibi geldi, klima acıkkan gidince tam tersi hararet yapmıyor o yüzden şüphelendim geçmi açıyor diye.
 


Elektrikli fan evet klimanın ayrıca hararet yukarıdaki gibi olunca klima kapalı bile olsa devreye giriyor ama bana sanki geç giriyor gibi geldi, klima acıkkan gidince tam tersi hararet yapmıyor o yüzden şüphelendim geçmi açıyor diye.

Hocam diğer araçlar gibi düşünmeyin yüksek motorlu araçlarda termik vardır fan değil ve çalışma sistemide bu zaten her zaman açmaz gerektiğinde açar..yaz aylarında ısı çoğalıyor o yüzden klimaya bağlı hem kendini hem motoru soğutuyorsun böyle tasarlanmış
Daha evvelde söylediğim gibi çok aşırı trafik dur kalk vs dışında da yapıyorsa tamam ama yok ise bu gayet normal


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
 

Sizce elektrikli fan devreye biraz geç giriyorsa fanı çalıştıran MÜŞİRİ değiştirin derim.Hatta bulabilirseniz biraz daha düşük derecede çalıştıranını alın derim
Elektrikli fanın yani klima fanının müşiri nerde biliyormusunuz? Yani fanı daha erken açtırmam lazım.
 

Hocam diğer araçlar gibi düşünmeyin yüksek motorlu araçlarda termik vardır fan değil ve çalışma sistemide bu zaten her zaman açmaz gerektiğinde açar..yaz aylarında ısı çoğalıyor o yüzden klimaya bağlı hem kendini hem motoru soğutuyorsun böyle tasarlanmış
Daha evvelde söylediğim gibi çok aşırı trafik dur kalk vs dışında da yapıyorsa tamam ama yok ise bu gayet normal


Aradığım huzur sendin sende gittin geriye dağ taş kalan..
Çok yardımcı oldunuz bu konuda bana çok teşekkür ederim, tabi cevap veren herkese ayrı ayrı teşekkür ederim, termik var biliyorum hatta oda yeni değişti sıkıntı yok, benim bahsettiğin elektikli klima fanı hararet yapınca oda devreye giriyor klima kaplı bile olsa ama geç devreye giriyor hararet yukarıdaki gibi olunca devreye giriyor, bunu erken açtırmak istiyorum müşirini bulamadım.
 
Son düzenleme:




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,249
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst