ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mjeliada Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,572
Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

darkcity2000' Alıntı:
Selam son depodur saat 10.30 16.30 saatleri arasi sehir ici dikmen balgat bilkent aydinlikevler umitkoy emek guzergahi

çukurambar - panora - turan güneş istikametindeyim... 28 litre lpg ortalama
 

Etiketler
Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

aydınlıkevler hariç genelde düz uzun geniş ve sevdiğim yollar, gerçi emek'te sıkıntılı. şöyle sık kırmızı ışık olan sürekli dur kalka bir girip denersen ki mutlaka olmuştur, o zaman şehir içi derim ;D ;D ;D
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

mjeliada' Alıntı:
çukurambar - panora - turan güneş istikametindeyim... 28 litre lpg ortalama

benzinle gitmiş olsan 23 litre yakacağın bır yolmuydu? turan güneş'e çıkarken genelde trafik olur, çukurambarda kalabalık bir yer ;D ;D çok kötü değil bence ama yine de gaz ayarın bence doğru değil. performansından memnun değilsen kesinlike gaz yetiştiremiyor
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Gaz ayarı doğruysa benzinle yaktığından litre hesabıyla yaklaşık %15 fazlası normaldir. Daha fazla yakıyorsa bir ayarsızlık durumu var.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

versus' Alıntı:
benzinle gitmiş olsan 23 litre yakacağın bır yolmuydu? turan güneş'e çıkarken genelde trafik olur, çukurambarda kalabalık bir yer ;D ;D çok kötü değil bence ama yine de gaz ayarın bence doğru değil. performansından memnun değilsen kesinlike gaz yetiştiremiyor

Konya yolundan gidiyorum ama evet genelde 12 13 km yokuş. Ama dönüşüde 12 13 km yokuş aşağı. Benzinde evden işe işten eve kapının önünde 18 lt oluyordu. Şimdi lpgde 26.5 oldu 27 oldu 25.5 oldu 29 oldu hep karışık...
 



Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

bence gaz ayarın doğru değil, tekrar yazıyorum ;D ;D ;D
dediğim gibi egzoz gaz analizörüne bağlatıp aynı anda ayar yaptırman doğru olacak. bazı LPG cilerde oluyor bu sistem. eğer bu mümkün değilse benzine en yakın performansı aldığın ayar en doğru ayar 8) 8). yoksa gaz kısık araba gitmiyor diye gaza basar durursun araba da çok yakar.
bu arada yol bilgisayarı gaz da iken doğru göstermez, en az %20 ekle üzerine ;D ;D ;D gerçek değer tekrar fullediğinde aldiğın litre ve yaptığın yoldan çıkacak. benim denemelerimde en az gösterdiğinin %20 fazlası oluyor.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

versus' Alıntı:
bence gaz ayarın doğru değil, tekrar yazıyorum ;D ;D ;D
dediğim gibi egzoz gaz analizörüne bağlatıp aynı anda ayar yaptırman doğru olacak. bazı LPG cilerde oluyor bu sistem. eğer bu mümkün değilse benzine en yakın performansı aldığın ayar en doğru ayar 8) 8). yoksa gaz kısık araba gitmiyor diye gaza basar durursun araba da çok yakar.
bu arada yol bilgisayarı gaz da iken doğru göstermez, en az %20 ekle üzerine ;D ;D ;D gerçek değer tekrar fullediğinde aldiğın litre ve yaptığın yoldan çıkacak. benim denemelerimde en az gösterdiğinin %20 fazlası oluyor.
gösterdiğinin %20 fazlası ile ben benzinde daha az yakıyorum demektir..
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

bana da olmuştu ordan biliyorum ;D ;D ;D
sonradan doğru ayarı bulana kadar 20 defa gaz ayarına gittim, olmadı ayarın nasıl yapıldığını kendim öğrendim, adamların işine karıştım, gittim egzoz gaz analizör cihazı olan bir yer buldum orada adamla beraber ayarladık.şimdi normal yakıyor, normal gidiyor ;)
şehir içi 20-24 arası
uzun yol çok daha düşük.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

gittim egzoz gaz analizör cihazı olan bir yer buldum orada adamla beraber ayarladık.

Bu iyi olmuş. Çünkü az yaksın diye lpg/oksijen oranı düşük ayar yapılsaydı motorun ömründen yerdi. Motora gelen oksijenin tamamının yakıt ile yanması gerekiyor, motorun kendi parçaları ile tepkimeye girip motoru yakması değil.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

olasiliksiz' Alıntı:
Bu iyi olmuş. Çünkü az yaksın diye lpg/oksijen oranı düşük ayar yapılsaydı motorun ömründen yerdi. Motora gelen oksijenin tamamının yakıt ile yanması gerekiyor, motorun kendi parçaları ile tepkimeye girip motoru yakması değil.

şu an zaten Ada hanımın da sıkıntısı bu olsa gerek, büyük ihtimalle fakir karışımda çalışıyor ve analizöre bağlanırsa oksijen yüksek çıkacak. o yüzden performans düşük yakıt yüksek ;)
 



Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Sanırım bu... Çünkü yakıt yetmediği belli.. Kolay devilenmiyor... Alt devirlerden çıkamıyor
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

peki dip gaz yapın (boş alanda deneme amaçlı) hangi devirde tıkanıyor,tırmalıyor, 5000'li devirlere ulaşabiliyor mu yoksa ulaşamıyor muyu bir deneyin. göreceksiniz araç tırmalıyacak ama hızlanamayacak ;)
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

versus' Alıntı:
peki dip gaz yapın (boş alanda deneme amaçlı) hangi devirde tıkanıyor,tırmalıyor, 5000'li devirlere ulaşabiliyor mu yoksa ulaşamıyor muyu bir deneyin. göreceksiniz araç tırmalıyacak ama hızlanamayacak ;)

3000 civarında yırtınıyor kalıyor.. eskiden benzinde anında 4500 e çıkardı
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

aynı sorunu yaşadım,biliyorum bende de atiker var ;D ;D ;D
ayarınız yanlış yapılmış.
az gaz = çok yakıt+ düşük performans
çok gaz = yine düşük performans + çok yakıt + gaz kokusu da oluyordu sanırım ;D ;D
araca ayar yaptırın, alın yanınıza ustayı deneme sürüşü yapın, eğer performans hala düşükse tekrar yaptırın, yol bilgisayarından da anlık olarak olabildiğince aynı hızda aynı yolda tüketimleri karşılaştırın her ayarda. belki tükettiği miktarı doğru göstermez ama anlık olarak fark doğrudur.en iyi performansı alana kadar tekrar edin. ama gazı çok da açtırmayın onunda faydası yok ;)
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

versus' Alıntı:
aynı sorunu yaşadım,biliyorum bende de atiker var ;D ;D ;D
ayarınız yanlış yapılmış.
az gaz = çok yakıt+ düşük performans
çok gaz = yine düşük performans + çok yakıt + gaz kokusu da oluyordu sanırım ;D ;D
araca ayar yaptırın, alın yanınıza ustayı deneme sürüşü yapın, eğer performans hala düşükse tekrar yaptırın, yol bilgisayarından da anlık olarak olabildiğince aynı hızda aynı yolda tüketimleri karşılaştırın her ayarda. belki tükettiği miktarı doğru göstermez ama anlık olarak fark doğrudur.en iyi performansı alana kadar tekrar edin. ama gazı çok da açtırmayın onunda faydası yok ;)

ayyy hiç anlamam ki... :(
 



Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

ayyy hiç anlamam ki... Sad

Anlamanız gerekmiyor ki. Araç benzinle nasıl çalışıyorsa lpg ile de öyle çalışmalı. Herhangi bir performans düşüklüğü ya da artışı olmamalı. Öyle değilse bir problem var ne yaptığını bilen birinin ayarlaması gerekiyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,245
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst