ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mjeliada Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,572
Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

mjeliada' Alıntı:
ayyy hiç anlamam ki... :(

aslında anlaşılmayacak birşey yokda uğraşmak gıcık ediyor insanı :D
siz gidin bayiye bu araba gaz yemiyor, çok yakıyor, gazı kısık mı kalmış, sanki gazı yetiştiremiyor mu acaba deyin yeni bir ayar yapsınlar ;D ;D ;D
 

Etiketler

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

;D ;D ;D
sanırım birçoğumuzun hissiyatı aynı :p :p
bi yerde biter heralde diyorum ama bu seferde aracın yaşı itibarı ile emekliye ayrılan ;D parçalar oluyor, bi daha sanayii bi daha sanayii. bi yerde bitecek ;D
çok extreme bir durum olmadıkça ben artık kendim söküp takıyorum sanayiye gitmemek için ;)
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

versus' Alıntı:
;D ;D ;D
sanırım birçoğumuzun hissiyatı aynı :p :p
bi yerde biter heralde diyorum ama bu seferde aracın yaşı itibarı ile emekliye ayrılan ;D parçalar oluyor, bi daha sanayii bi daha sanayii. bi yerde bitecek ;D
çok extreme bir durum olmadıkça ben artık kendim söküp takıyorum sanayiye gitmemek için ;)

:D emekliye ayrılanlar şmdilik bitti gibi :D tanrım şu lpg ayarıda olsun yaa :(
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Grin Grin Grin
sanırım birçoğumuzun hissiyatı aynı Tongue Tongue
bi yerde biter heralde diyorum ama bu seferde aracın yaşı itibarı ile emekliye ayrılan Grin parçalar oluyor, bi daha sanayii bi daha sanayii. bi yerde bitecek Grin
çok extreme bir durum olmadıkça ben artık kendim söküp takıyorum sanayiye gitmemek için Wink

Sizin araçlar biraz da motorları fazla güçlü olduğu için sanayi yollarını fazla aşındırıyor. Keskin sirke kübüne zarar. Bakıyorsun XJ 'deki şanzıman ile toyotadaki aynı, ama XJ'deki daha erken bozluyor.
 



Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

sanmam, senin yaptığın listeyi gördüm ;D ;D ben onların hepsini değiştirdim, üstüne değiştirdiğim extra parçalar bile var, hatta içini bile yeniledim :D :D
ama yine de geri de kalan değiştirmediğimiz parça daha çok ;) yaptığım masrafla ama sadece masrafla yapılı bir def. alırdım sanırım. ama zj başka ;)
lpg ayarı içinde benim yazdıklarımı ustaya söylersen anlayacaktır ne yapması gerektiğini
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

olasiliksiz' Alıntı:
Sizin araçlar biraz da motorları fazla güçlü olduğu için sanayi yollarını fazla aşındırıyor. Keskin sirke kübüne zarar. Bakıyorsun XJ 'deki şanzıman ile toyotadaki aynı, ama XJ'deki daha erken bozluyor.

aslında arızalanıp değiştirdiğim parça sayısı çok az,ya da arızalanan yeni parça sayısı diyelim. çoğunlukla üzerindeki ilk parçalar, söküp bakıyorum orjinal parça. artık ömrünü dolduruyor ve üst üste dolduruyor meretler :(
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

versus' Alıntı:
sanmam, senin yaptığın listeyi gördüm ;D ;D ben onların hepsini değiştirdim, üstüne değiştirdiğim extra parçalar bile var, hatta içini bile yeniledim :D :D
ama yine de geri de kalan değiştirmediğimiz parça daha çok ;) yaptığım masrafla ama sadece masrafla yapılı bir def. alırdım sanırım. ama zj başka ;)
lpg ayarı içinde benim yazdıklarımı ustaya söylersen anlayacaktır ne yapması gerektiğini

İçi yeni bnm şükürler olsun yareppimee :p çalışmayan aksam yok. geride kalan şeyler de var bir bu kadar daha masraf yani
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

benimkinin de yeni,koltuklarım gıcır, yırtığım pırtığım yok ama akıtan sunroof'tan dolayı tavan döşemesi yenilendi, direksiyon derisi yenilendi.taban döşemeleri yıkandı koslalandı paklandı. tabii ben uzun süredir uğraşıyorum, yeni değil aracım. o da ben biraz hastayım illa yeni görünecek, herşey çalışacak. yoksa maşallah koltuğum bile ısınıyor hala ;) no problem ;)
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

ne zaman görecez aracın son halini ne zaman bitiyor???
 



Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Son olarak aracımda gaz teli ayarı yapıldı , rölanti motoru temizliği yapıldı , katalitik konvertör görünümlü susturucu takıldı ve sağ ayna tamir edildi. Yeni nur topu gibi masrafımız çıktı. Motor takozlarından sandığımız titreşimin kaynagı tork konvertörü yani türbün arızası olduğu ortaya çıktı. Amortisörlerin sağlıklı olduğuna karar verildi ve sadece 4 helezona ihtiyaç olduğu ortaya çıktı. Önümüzdeki ay ilk iş türbün tamir edilecek.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar


Motor takozlarından sandığımız titreşimin kaynagı tork konvertörü yani türbün arızası olduğu ortaya çıktı

Türbin gerçekten arızalı da olmayabilir yağ ömrünü tüketip inceldiyse de olabiliyormuş.


Solving the Problem
# Unless there is physical damage to the converter or transmission, shudder is a fairly easy problem to solve. Once the transmission fluid has been overheated enough times, it becomes permanently de-polymerized and need to be replaced. You can do this yourself by draining the transmission and flushing it, or taking it to any competent mechanic for maintenance.

(alıntıdır http://www.ehow.com/about_5611225_torque-converter-shudder-problems.html)

Bilginize..
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

ilginize teşekkür ederim ama benim titreşim sorunum devir 3000 de başlıyor ve devir arttıkça artıyor. burada belli limitler içinde verilmiş sanki
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

ilginize teşekkür ederim ama benim titreşim sorunum devir 3000 de başlıyor ve devir arttıkça artıyor. burada belli limitler içinde verilmiş sanki

Evet 3000 de başlayan sorun pek buradaki tarife uymuyor.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

http://www.ehow.com/facts_5073640_signs-bad-torque-converter.html

buradaki belirtilerin hemen hepsi var ama. Alt devirlerdeki ölülük , geri vitesi geç doldurma , bazen geç vites düşürme yada yükseltme vs.. özellikle alt devirlerdeki ölülük ve 3000 devirden sonraki aşırı titreşim çok rahatsız edici
 



Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Görünüşe göre şanzımanda başka problemler de var, çünkü benim o yazıdan anladığım yüksek devirlerdeki problemler genelde türbin ile değil de şanzımandaki balatalar ile ilgili.Vitesi geç atma ise düşük yağ basıncına sebep olabilecek herhangi bir problemden olabilir.

Bu aletler böyledir bir kere işini iyi bilmeyen biri el attığında aynı arızalar tekrar çıkar. Aslında eski bir araba kullanmaktaki en büyük risk otomatik şanzıman. Motoru tamire verdiniz mi genelde doğru dürüst yapıyorlar, ama otomatik şanzıman çok karışık bir alet.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,245
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst