ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mjeliada Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,572
Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

ZJ aşkı,en temizini bulmak için kılı kırk yarmak,en sonunda satın alıp zevkten sarhoş olmak,akabinde otomatik şanzıman sorunum,sadece otomatik şanzıman yapan meşhur bir ustaya şanzımanımı sıfırlatmam,yine bir zaman sonra uzun yolda şanzımanımın kilitlenmesi,yolda kalmam çekiciler :smiley: ve en sonunda toplamda ZJ mi mal ettiğimin yarı parasına elden çıkarmam.Bunların hepsi daha dün gibi.Yine alırmıyım ?Eğer düz vitesli bir ZJ bulursam düşünmem hemen alırım.Ama Türkiye de otomatik 4*4 kullanmak ip üzerinde yürümeye benzer,mutlaka düşersiniz.Alacak dostlara tavsiyem,beğendikleri ZJ nin fiyatından en az 3000 tl düşsünler otomatik şanzıman masrafı için.Çünki ZJ nin motor bloğu sorunsuzdur fakat ne hikmetse şanzımanlar miyadını doldurup ilk arıza sebebi ile indikten sonra Türkiye de hakkı ile geri toplama işini yapacak çok az servis ve usta var.Almadan önce istediğiniz servise gösterin(keza ben çok bilinen meşhur servislere test sürüşüne verdim ve şanzıman için OKEY verildi) ,sonuç değişmez ,araç ağır ,çok güçlü,arazi aracı ve daha bir çok sebep dolayısı ile otomatik şanzıman ömürleri çok çok kısa.Saygılar.
 

Etiketler
Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Selamlar

Otomatik şanzımanlar hakkında yanlış bildiğimiz yada bilmediğimiz çok şey var.
Kısaca söylemek gerekirse Tank larda Dozer lerde ağır iş makinalarında kullanılırlar yani 2-3 tonluk araç önemli bir ağırlık değildir.
Genellikle çok uzun ömürlüdürler FAKAT bazı hatalar yada kullanma bilgisizliği kısa zamanda otomatik şanzımanların tükenmesine neden olur.
1 Aracı zorladığımızda sanzımanın içinde oluşacak yüksek basıncı boşaltmak için tahliyesi olduğunu bir miktar yagı dışarı atabileceğini su geçişlerinde bu tahliye borusunun kontrol ve emniyete alınması gerektiği.
2 Genelde arazi kullanımı kaynaklı olarak şanzımanın terleme yapabileceği ve bunu düzeltmek için karter contasının yenilenmesi gerektiği.
3 her ne sebepten olursa olsun şanzıman sökülmesi karter açılması gerektiğinde şanzımaın soğuk olması gerektiği , tam soğumadan açılan şanzımanda dışardaki soğuk hava teması nedeni ile beyindeki pim ve pistonların eğrilebileceği.
4 Motor hararet yaptığında mesela bir termik arızasında saadece motor değil şanzıman yağ radyatörünün de motor radyatör kazanının içinde olduğunu unutmamak gerektiğini
5 Arada bir motor çalışırken geri viteste yağ kontrolü ve orjinal ve uygun yağ kullanmak gerektiği
6 yağsız ve hararet yapmış bir şanzımanın drive taslarındaki metalik ve balataların pul, pul döküleceği
7 zamanında dolduran ve vites geçişleri süresi ve hızı içinde olan otomatik şanzımanın normal sağlıklı kabul edileceği
8 otomatik şanzımanın saadece yağ ile değil motor hava sistemi yani karbüratör - enjeksiyon sisteminden hava aldığının bilinmesi dolayısı ile bu motora bağlı sistemlerin ayarlı ve sorunsuz çalışması gerektiği
9 aklıma gelenler bunlar şimdilik dikkate alınırsa sonuç şöyle oluyor ben en uzun kullandığım 1975 model pontiac trans-am arabama 1992 de şanzıman yaptırdım arabayı özellikle yarışlarda çok fena sıkıştırdım hiç bir şey olmadı 1 defa yarışta yatak sardırdım şanzımanda bitti motor tam kilitlemeden bir kaç km arabayı sürdüm motoru yaptırdıktan bir müddet sonra sanzımanda bitti.
bu arada motor 400 kübik inc idi yani 6.6 litre modifiyesiz 325 beygir varın anlayın durumu.
Otomatik şanzımanlar manuel şanzımanlardan daha fazla yüke gelir ve daha uzun ömürlüdür ( Ford C4 şanzıman hariç). ama bakım ister tecrübe ister bilgi ister .


saygılar.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Polem,k yapmak istemem fakat 1995 lerden sonra geliştirilen otomatik şanzımanlar tam bir baş belasıdır.Ve hiçbiri düz ,manuel şanzıman kadar dayanıklı değildir.Otomatik şanzıman kullanmak,bakımı arızalarıyla nerdeyse araba kullanmayı öğrenmekten daha zor.Zaten araç forumlarında 10 tane otomatik şanzıman başlığına karşı belki bir tane manuel şanzıman sorunu görür veya görmessiniz.Ayrıca arızasında masrafı kat kat fazladır,ve siz 2 lira fazla verseniz ustasına açılan bir otomatik şanzımanın eski sorunsuzluğuna kavuşması piyangodan ikramiye tutturmak gibidir.Amerikalı otomatik şanzımanı sorunsuzca kullanır ,çünkü en ufak arızasında sandıktan sıfır şanzımanı alır takar yoluna gider,bizim gibi sanayi köşielerinde şanzımanı açtırıp osu busu şusu değişip yarım yamalak bir işçilikle geri taktırmaz.Zaten ben ZJ min şanzımanına harcadığım para ile cillop gibi ZJ ler görüyorum ebayde.
 

Ynt: ZJ'me yaptığım ve yapacagım restorasyonlar

Selamlar

Yurt dışı imkanlarla ve fiyat farkıyla burayı mukayese etmeyin amacım kesinlikle polemik değil saadece farklı bir bakış açısı sunmak o kadar.
Düz şanzıman bazı durumlarda iyi dir. Kalkış ve sürüş hakimiyeti avantajı vardır.
Bir de şöyle düşünelim eğer sizin aracınız manuel olsa kaç kere ve ne sıklıkta baskı balata bazı durumlarda volan bilye ve keçe değiştirecektiniz. bunların işçilik ve parça maliyeti ne olacaktı.
sert offroad da bazı durumlarda - 0 - balatayı bile anında sıyırmak mümkün yaşanmış olaylardır. ay lar dişli gurup arızalarını saymıyorum bile.
bir otomatik şanzıman yarım yamalak toplanmaz çünki gitmez mesela saadece geri vitese geçer. manuelde öyle gitmez. ama bilgisizlikten kaynaklanan hatalı toplama maalesef olabilir o da şanzımanın ömrünü kısaltır insanı araçtan soğutur.
1995 sonrası otomatik şanzımanları iyi kötü olarak tarif edecek bilgim yok.
gelelim en iyisi hangisine gönlünüz hangisini seçerse en iyisi o
çünki bu dünyada kusursuz hata yapmıyacak arıza çıkarmayacak ölümsüz hiç bir şey yok her şey bir gün miadını dolduracak.
ama bir gün imkan olurda 1972 model dodge hemi chager manuel hurst şanzımanlı kullanırsanız ( chrysler imalatı dana 60 diff.li sizin jeep in imalatcısının ürünü ) o zaman şanzıman neymiş anlarsınız ve 2012 model araba diye satılan şeylerden nefret edersiniz.


saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,245
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst