ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan beatrix Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 95
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,517
Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

Benim orta susturucum yok, çoğu aracımda da olmadı, bu konudaki gibi varoluş gerekçelerine de inanmıyorum....
Dediğim gibi, şu anda da hiç bi sorunum yok... Ne yakışım arttı veya düştü, ne lambda sensörüm kavrulup veya fazla ısıya maruz kalıp bozuldu, yanıldı ve arıza lambasını yaktı... hiç bişi yok.

Sadece geçen gün bu konuyu okudum ve....

"Lan :smiley: senelerdir doğru bildiğin bi yanlış mı var, veya öğrencek başka bişey olabilir mi?" diye başladım araştırmaya :smiley:

Sensörün maruz kaldığı fazla ısıdan dolayı yanılmasına bugün bi çözüm öğrendim de, burada anlatması çok güç....
Lambda sensörünün takıldığı yerde biraz değişiklik yapılıyor.

Ankara' da bi çok egsozcu usta, kafasına takılanlara, servislerin gazına :smiley: gelenlere, boşa para harcamak isteyenlere uyguluyor bu sensör yuvası modifiyesini.... Öyle basit bi parça yaratmışlar ki, sensörü sıcak gazdan uzaklaştırıyor......
Veeeeee...
Konuştuğum 3 eksoz ustası da, "sıkıştırınca" aynı şeyi söyledi......
Kendi kelimeleridir: "Biz, bu "sensörü gazdan uzaklaştırma aparatını" gereksiz yere, para kazanmak için yapıyoruz, isteyene, yiyene..." :smiley: Sözüm meclisten dışarı!

Biraz daha sordum, araştırdım.....
Zaten Lpg ile çalışan araçlarda, oradaki ısı, benzinle çalışmaya göre kat be kat artıyor(muş)..... Bunu biliyordum da, düşününce birdaha aklım yattı, çünki motor hararetiniz lpg' de giderken, benzinli çalışmasına göre en az 3 5 C fazla... Mesala yani :smiley:
Dolayısı ile;
Katalizör veya orta susturucu sökülmeden Lpg bağlanmış araçlarda o sensör aşırı ısıya zaten mağruz kalıyor....
Böyle, ama tekrar ediyorum böyle (sensörün ısıdan dolayı yanılması) gibi bi sorun yaşansaydı piyasadaki, orta susturucusu sökülmemiş, lpg' li araçların hepsinde yaşanırdı...



Geleyim yakışa da, pek bilemem bunu :smiley:



Ama sıkı eksozun, back pressure yüzünden düşük devirde güç artırımı yaptığı doğrudur...

Yani orta susturucuyu sökerek düşük devirlerde güç kaybına uğradığımız doğrudur....
Yüksek devirlerde de güç artışı sağladığımız doğrudur...

Bizim 5.2 V8 makinelerimiz, diğer 4 silindir 1.6 makinelere felan göre oldukça düşük devirde çalışıyor genelde... Fakat makine randımanın fazlalığı yüzünden bu kaybı hissetmiyoruz.

Zaten denir ki; "ancak %5 güç artışları veya kayıpları hissedilir, %5 içindeki güç değişiklerini ise ancak test veya ralli pilotları gibi çok çok profosyoneller algılayabilir"...
Burda zaten, bütün devirlerdeki kayıplardan/artışlardan bahsediyor.
Konumuzda olduğu gibi, bazı devirlerdeki değişikliklerden değil..... Anlatabildim mi?

Bu benim 13. mü 14. mü ne aracım.... Çoğunda orta susturucuyu söktüm önce.... Ne yakıtta ciddi bi fark gördüm, ne de bi arıza....

Ama katalizörden sonra ikinci bi sensör olan, son model Honda' lar gibi, araçlarda bu zor.... Arıza lambası direk yanıyor ve motor ECU vasıtasıyla Windows' un Help modu :smiley: gibi çalışmaya başlıyor. Yanıltıcı mı ne dedikleri bişey var, elektronik, onu takıyorlar o zaman..... Tam bilmiyorum....

Bide, benim bildiğim kadarıyla, susturucular, katolizörler v.s. tamaman çevre normlarına uyabilmek adına takılıyor, üretiliyor.... Yani çevre gürültü normları, ekoloji koruma amaçlı normlar gibi.
Yani bu zımbırtıların, ilk fabrika/stock üretimlerinde, performans ve/veya ekonomi kaygıları için dizayn edildikleri yanlıştır bence...
En fazla Ar-Ge sırasında şununla uğraşılıyordur...... Biz, "bu normlara uyabilecek" en performanslı ve ekonomik yakışa faydalı susturucuyu nasıl yaparız... Ama birinci zorunluluğumuz ekolojik denge, gürültü konunları gibi normlar....

Yani, ekoljik normlar, gürültü felan umurunuzda değilse, sökün gitsin.... :smiley:

Bence, Naçizane... ;)


Sağlıcakla....
 

Etiketler
Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

ssbman' Alıntı:
Dolmuş kat , yakıtı yükseltir diye düşünüyorum . İşe yarayan yensine fena para isterler . Sanırım LPG sayesinde emisyonlarımızda iyidir ...

Ben bir yatp bakayım olmazsa ... :smiley:
Opel yetkili servislerine gidin, dolmuş cat.'ı söküp, içini boşaltıp geri takıyorlar müşteri onay verirse......
Sonra' da 80 TL kilitleyiveriyolar işçilik diye ...... :smiley:
Çalıştım ordada, ordan biliyorum :smiley:
 

Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

alpaslanepli' Alıntı:
..........................................
Portbagaja bakarken kaçırmayın biraz daha aşağılara bakın diyeceğim amma kaçırmanız mümkün değil!!! Zaten direk onu yada onları diyelim göreceksiniz........;D.......
Ergun Ağabeyin Alt Sokaklarında Neler Oluyor...? Altta ne değişiklik var? Anlamadım....
Fotolu açıklama lütfen... :smiley:
 

Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

Alfonse' Alıntı:
Ergun Ağabeyin Alt Sokaklarında Neler Oluyor...? Altta ne değişiklik var? Anlamadım....
Fotolu açıklama lütfen... :smiley:

SL270495.jpg
SL270494.jpg
SL270493.jpg

bunları diyor..:smiley:
 

Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

CHRYSLER 318-360 V8
UP TO 450 HP POTENTIAL IN SMALL-BLOCK CHRYSLERS
This system includes everything you need to convert a carbureted 1964-91 small-block Chrysler 340/360 or 318 with 340/360 heads to electronic fuel injection. The result is excellent throttle response throughout the rpm range, great fuel economy with incredible horsepower, smooth engine operation and improved cold starting. This system includes a Mallory distributor for a complete install.

bu ne kadar uygulanabilir bir yapı yürürde sorun olurmu

35260.jpg
 



Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

Sekan şu alt sokak resimlerini festival resimleri konusunada atsana....:smiley:
 

Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

Dif koruma çok gözükmüyor...

Bide o ön korumadan bende de var.... Benim araba simsiyah, kırmızıya boyasam mı bende... Ne dersiniz ?
 

Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

Alfonse' Alıntı:
Dif koruma çok gözükmüyor...

Bide o ön korumadan bende de var.... Benim araba simsiyah, kırmızıya boyasam mı bende... Ne dersiniz ?


Olabilir, daha sonrada başka kırmızı aksesuarlarla tamamlarsın....
 

Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

beatrix' Alıntı:
Olabilir, daha sonrada başka kırmızı aksesuarlarla tamamlarsın....

Kırmızı dif koruma kastediyorsunuz di miiiiiii....? ;)

Sizi gidi siziiii....... ;) gaz vermece ha... :smiley:
 

Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

servisciolarak xj zj lerde arka susturucunun iptal edilmesi hiç bir sakıncasıyok tur
 



Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

tam tersine araç çekişi artacak ve eksoz sesi hada iyi çıkarır.
 

Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

unutmayalım motor eksoz gazını en rahat attıgında eksozdan aracın çekiş artacaktır
 

Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

katalitik konvektörün iptalinde benzinde çalışırken sorun yaşanır ve arızalambasını yakar . araç yakıtı düzgün yakamaz . yakıy sarfiyatı aratar
 


Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!

beatrix' Alıntı:
Yani orta susturucudan (küçük olan) bahsediyorsun....:smiley:
Yok hayır abi.....
Benim anladığım kadarıyla gerçekten son susturucudan bahsediyor....

Bilgi amaçlı, kullanılan terimler genelde şöyledir...

Orta susturucu = Ön susturucu = Konvertör (artık hepsi konv. olduğu için böyle kullanılıyor)

Son susturucu = Arka susturucu

Orta susturucuyu sökmeden, sadece son susturucuyu sökmekte bi yöntem ama güzel ses alınamıyor o zaman bildiğim kadarıyla.....
Bide pek rahatlama tabir edilen şey olmaz sadece son susturucu söküldüğünde....

Denemedim hiç, bilmiyorum.....

Ama kafam takıldı, denicem bi ara, bide güvendiğim eksozcularıma felan soaryım, ses felen ne olur diye....


Sen denesene abi, sonucu bildir lütfen.. Güzelse, seste felan işe yararsa, sanki daha sağlıklı bi yöntem gibi....
 



@Alfonse merhaba,

konu biraz eski ama benimde kafam karıştı ,bu geçen zamanda sanırım kat , arka ,orta sökülüp tecrübe edilmiş ve artılar eksiler ortaya çıkmıştır.Bu hafta benim xj nin header ı çıkarıp üzerindeki delik ve çatlakların tamiri yapılacak.Hazır egzos olayına girmişken kat ı iptal ettirmek istiyordum.Bu arada orta susturucu da iptal etsemmi diye düşünmeye başladım ?
tavsiyelerinizi rica ederim.

selamlar saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,081
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst