Alfonse
Zirve
- Mesajlar
- 4,954
- Tepkime Puanı
- 50
Ynt: ZJ'lerde Orta Eksozun İptal Edilmesi....; Artısı ve Eksileri....!
Benim orta susturucum yok, çoğu aracımda da olmadı, bu konudaki gibi varoluş gerekçelerine de inanmıyorum....
Dediğim gibi, şu anda da hiç bi sorunum yok... Ne yakışım arttı veya düştü, ne lambda sensörüm kavrulup veya fazla ısıya maruz kalıp bozuldu, yanıldı ve arıza lambasını yaktı... hiç bişi yok.
Sadece geçen gün bu konuyu okudum ve....
"Lan senelerdir doğru bildiğin bi yanlış mı var, veya öğrencek başka bişey olabilir mi?" diye başladım araştırmaya
Sensörün maruz kaldığı fazla ısıdan dolayı yanılmasına bugün bi çözüm öğrendim de, burada anlatması çok güç....
Lambda sensörünün takıldığı yerde biraz değişiklik yapılıyor.
Ankara' da bi çok egsozcu usta, kafasına takılanlara, servislerin gazına gelenlere, boşa para harcamak isteyenlere uyguluyor bu sensör yuvası modifiyesini.... Öyle basit bi parça yaratmışlar ki, sensörü sıcak gazdan uzaklaştırıyor......
Veeeeee...
Konuştuğum 3 eksoz ustası da, "sıkıştırınca" aynı şeyi söyledi......
Kendi kelimeleridir: "Biz, bu "sensörü gazdan uzaklaştırma aparatını" gereksiz yere, para kazanmak için yapıyoruz, isteyene, yiyene..." Sözüm meclisten dışarı!
Biraz daha sordum, araştırdım.....
Zaten Lpg ile çalışan araçlarda, oradaki ısı, benzinle çalışmaya göre kat be kat artıyor(muş)..... Bunu biliyordum da, düşününce birdaha aklım yattı, çünki motor hararetiniz lpg' de giderken, benzinli çalışmasına göre en az 3 5 C fazla... Mesala yani
Dolayısı ile;
Katalizör veya orta susturucu sökülmeden Lpg bağlanmış araçlarda o sensör aşırı ısıya zaten mağruz kalıyor....
Böyle, ama tekrar ediyorum böyle (sensörün ısıdan dolayı yanılması) gibi bi sorun yaşansaydı piyasadaki, orta susturucusu sökülmemiş, lpg' li araçların hepsinde yaşanırdı...
Geleyim yakışa da, pek bilemem bunu
Ama sıkı eksozun, back pressure yüzünden düşük devirde güç artırımı yaptığı doğrudur...
Yani orta susturucuyu sökerek düşük devirlerde güç kaybına uğradığımız doğrudur....
Yüksek devirlerde de güç artışı sağladığımız doğrudur...
Bizim 5.2 V8 makinelerimiz, diğer 4 silindir 1.6 makinelere felan göre oldukça düşük devirde çalışıyor genelde... Fakat makine randımanın fazlalığı yüzünden bu kaybı hissetmiyoruz.
Zaten denir ki; "ancak %5 güç artışları veya kayıpları hissedilir, %5 içindeki güç değişiklerini ise ancak test veya ralli pilotları gibi çok çok profosyoneller algılayabilir"...
Burda zaten, bütün devirlerdeki kayıplardan/artışlardan bahsediyor.
Konumuzda olduğu gibi, bazı devirlerdeki değişikliklerden değil..... Anlatabildim mi?
Bu benim 13. mü 14. mü ne aracım.... Çoğunda orta susturucuyu söktüm önce.... Ne yakıtta ciddi bi fark gördüm, ne de bi arıza....
Ama katalizörden sonra ikinci bi sensör olan, son model Honda' lar gibi, araçlarda bu zor.... Arıza lambası direk yanıyor ve motor ECU vasıtasıyla Windows' un Help modu gibi çalışmaya başlıyor. Yanıltıcı mı ne dedikleri bişey var, elektronik, onu takıyorlar o zaman..... Tam bilmiyorum....
Bide, benim bildiğim kadarıyla, susturucular, katolizörler v.s. tamaman çevre normlarına uyabilmek adına takılıyor, üretiliyor.... Yani çevre gürültü normları, ekoloji koruma amaçlı normlar gibi.
Yani bu zımbırtıların, ilk fabrika/stock üretimlerinde, performans ve/veya ekonomi kaygıları için dizayn edildikleri yanlıştır bence...
En fazla Ar-Ge sırasında şununla uğraşılıyordur...... Biz, "bu normlara uyabilecek" en performanslı ve ekonomik yakışa faydalı susturucuyu nasıl yaparız... Ama birinci zorunluluğumuz ekolojik denge, gürültü konunları gibi normlar....
Yani, ekoljik normlar, gürültü felan umurunuzda değilse, sökün gitsin....
Bence, Naçizane...
Sağlıcakla....
Benim orta susturucum yok, çoğu aracımda da olmadı, bu konudaki gibi varoluş gerekçelerine de inanmıyorum....
Dediğim gibi, şu anda da hiç bi sorunum yok... Ne yakışım arttı veya düştü, ne lambda sensörüm kavrulup veya fazla ısıya maruz kalıp bozuldu, yanıldı ve arıza lambasını yaktı... hiç bişi yok.
Sadece geçen gün bu konuyu okudum ve....
"Lan senelerdir doğru bildiğin bi yanlış mı var, veya öğrencek başka bişey olabilir mi?" diye başladım araştırmaya
Sensörün maruz kaldığı fazla ısıdan dolayı yanılmasına bugün bi çözüm öğrendim de, burada anlatması çok güç....
Lambda sensörünün takıldığı yerde biraz değişiklik yapılıyor.
Ankara' da bi çok egsozcu usta, kafasına takılanlara, servislerin gazına gelenlere, boşa para harcamak isteyenlere uyguluyor bu sensör yuvası modifiyesini.... Öyle basit bi parça yaratmışlar ki, sensörü sıcak gazdan uzaklaştırıyor......
Veeeeee...
Konuştuğum 3 eksoz ustası da, "sıkıştırınca" aynı şeyi söyledi......
Kendi kelimeleridir: "Biz, bu "sensörü gazdan uzaklaştırma aparatını" gereksiz yere, para kazanmak için yapıyoruz, isteyene, yiyene..." Sözüm meclisten dışarı!
Biraz daha sordum, araştırdım.....
Zaten Lpg ile çalışan araçlarda, oradaki ısı, benzinle çalışmaya göre kat be kat artıyor(muş)..... Bunu biliyordum da, düşününce birdaha aklım yattı, çünki motor hararetiniz lpg' de giderken, benzinli çalışmasına göre en az 3 5 C fazla... Mesala yani
Dolayısı ile;
Katalizör veya orta susturucu sökülmeden Lpg bağlanmış araçlarda o sensör aşırı ısıya zaten mağruz kalıyor....
Böyle, ama tekrar ediyorum böyle (sensörün ısıdan dolayı yanılması) gibi bi sorun yaşansaydı piyasadaki, orta susturucusu sökülmemiş, lpg' li araçların hepsinde yaşanırdı...
Geleyim yakışa da, pek bilemem bunu
Ama sıkı eksozun, back pressure yüzünden düşük devirde güç artırımı yaptığı doğrudur...
Yani orta susturucuyu sökerek düşük devirlerde güç kaybına uğradığımız doğrudur....
Yüksek devirlerde de güç artışı sağladığımız doğrudur...
Bizim 5.2 V8 makinelerimiz, diğer 4 silindir 1.6 makinelere felan göre oldukça düşük devirde çalışıyor genelde... Fakat makine randımanın fazlalığı yüzünden bu kaybı hissetmiyoruz.
Zaten denir ki; "ancak %5 güç artışları veya kayıpları hissedilir, %5 içindeki güç değişiklerini ise ancak test veya ralli pilotları gibi çok çok profosyoneller algılayabilir"...
Burda zaten, bütün devirlerdeki kayıplardan/artışlardan bahsediyor.
Konumuzda olduğu gibi, bazı devirlerdeki değişikliklerden değil..... Anlatabildim mi?
Bu benim 13. mü 14. mü ne aracım.... Çoğunda orta susturucuyu söktüm önce.... Ne yakıtta ciddi bi fark gördüm, ne de bi arıza....
Ama katalizörden sonra ikinci bi sensör olan, son model Honda' lar gibi, araçlarda bu zor.... Arıza lambası direk yanıyor ve motor ECU vasıtasıyla Windows' un Help modu gibi çalışmaya başlıyor. Yanıltıcı mı ne dedikleri bişey var, elektronik, onu takıyorlar o zaman..... Tam bilmiyorum....
Bide, benim bildiğim kadarıyla, susturucular, katolizörler v.s. tamaman çevre normlarına uyabilmek adına takılıyor, üretiliyor.... Yani çevre gürültü normları, ekoloji koruma amaçlı normlar gibi.
Yani bu zımbırtıların, ilk fabrika/stock üretimlerinde, performans ve/veya ekonomi kaygıları için dizayn edildikleri yanlıştır bence...
En fazla Ar-Ge sırasında şununla uğraşılıyordur...... Biz, "bu normlara uyabilecek" en performanslı ve ekonomik yakışa faydalı susturucuyu nasıl yaparız... Ama birinci zorunluluğumuz ekolojik denge, gürültü konunları gibi normlar....
Yani, ekoljik normlar, gürültü felan umurunuzda değilse, sökün gitsin....
Bence, Naçizane...
Sağlıcakla....