ertunk
Kamp II
- Mesajlar
- 280
- Tepkime Puanı
- 412
Ehliyet yeterliliği ile ilgili yönetmelik maddesine kişisel görüşümü ve yorumumu paylaşmak istiyorum.
Önce B ve BE sınıfı ehliyetin yönetmelikteki açıklamasını okuyun sonra da altta görüşümü değerlendirin.
YÖNETMELİKTE;
B sınıfı belgeye sahip sürücüler hangi araçları kullanabilir?
Otomobil ve kamyonet kullanacaklara verilir. 2016 Yılı itibariyle B sınıfına başvuru yapanlar artık minibüs kullanamayacak. D1 sınıfı için başvuru da bulunmaları gerekecek.
Azami yüklü ağırlığı 4.250 kg olan birleşik araçları kullanabilirler.
BE sınıfı belgeye sahip sürücüler hangi araçları kullanabilir?
B sınıfı sürücü belge ile kullanılan araçlarda römorklu yük taşımacılığı yapanlara verilir. Römork veya yarı römorkun yüklü ağırlığının 3.500 kg’ı geçmemesi esastır.
B grubu ehliyeti B aldıktan hemen sonra BE alınabilir, yönetmelikte belli bir zaman “deneyim gerekiyor” şartı koşulmamıştır.
B sınıfı; "azami yüklü ağırlığı 4250 Kg olan "BİRLEŞİK" araçları kullanır" dip notu mevcut.
B sınıfı ehliyet 3500 Kg'a kadar minibüs kamyonet kullanır. Arkasına da 750Kg römork takabilir ve 4250 Kg "Birleşik" katar kullanır şeklinde yorumlanmakta.
BE sınıfında ise "ticari" taşımacılığa atıfta bulunulmakta ve "yük taşımacılığı" vurgusu yapılmakta. Kısaca kapasite 3500 Araç istiabı + 3500 kg römork istiabı = 7000Kg "Birleşik" araç kullanımı söz konusu olmaktadır.
Karavan çekenler "Yük taşımacılığı" yapmamaktadır. Genelde çekme aracı olarak 1200 ila 2250 Kg binek araç kullanmaktadır.
Aracın istiabını 2500 Kg kabul edersek karavanında yüklü ağırlığını 1750 kg kabul edersek 4250 Kg "Birleşik" araç çekmiş oluruz ve yönetmelik bize bu konuda cevaz veriyor.
Şayet bu kombinasyonu yük taşıma römorku şeklinde kullanmak istersek belki yönetmelik aleyhimizde yorumlanabilir ama karavanda bu yorum hukuki çekişmede lehimize sonuçlanır.
Kısaca katar istiabınız 4250 kg geçmiyorsa ehliyeti kafaya takmayınız zaten polis ticari katarla seyahat ederken dahi çevirdiğinde ehliyet sınıfıyla ilgili bugüne dek bir tartışma yaşamadım. İnatlaşılsaydı denetim istasyonuna sokup tartıp belgeleyip idari mahkemede itiraz eder cezayı iptal ettirirdim.
Yönetmeliği dikkatli okursanız 2016 sonrası ehliyet alanlara kamyonet ve minibüs için D sınıfı şartı getirildi. Dolayısıyla birleşik araç yorumu tamamen lehimize bir durum yaratmakta. Forumdaki hukukçular bu görüşüme nasıl bir yorumla katkı koyar bilemem.
Aracınız 4250 kg birleşik araç çekişine uygunsa KATAR limitİ dahilinde 750kg üstü KARAVAN çekersiniz.
Karavan çekmeyi gözünüzde büyütmeyin. Yoğun şehir trafiğinde orta şeride yapışın ve orta şeridi kullanın. Yanlış yola girerseniz manevrayla u dönüş yapmayın dönüş göbeklerini kullanın. Yolu uzatın "trafik adasını" dolaşın.
Geri manevrada zorlanıyorsan pratiğin gelişinceye dek manuel manevradan çekinme.
Sorunlu trafik yoğunluğu olan bilmediğin lokasyonda karavanını park et araçla keşif yap sonra karavanını çek getir.
Mümkün olduğunca tatil sezonunda varış lokasyonuna hafta sonu giriş yapmayın. Mecbur kalırsan defansta römorku bırak gece geç saatte yada çok erken saatte hedef noktana çekerek getir.
Tekrar olacak 750kg sınırına çok takılmayın. Donatılmış konforlu bir römorkun 900-1100 kg arası bir ağırlığı olur aksi takdirde konfordan çok fedakarlık gerekir. Yaşam biçiminiz doğal olarak tercihinizi de biçimlendirdiğinden bu konuda herkesin kendine göre haklı gerekçeleri var ve saygı duymakran başka bir sözümüz olamaz.
Önce B ve BE sınıfı ehliyetin yönetmelikteki açıklamasını okuyun sonra da altta görüşümü değerlendirin.
YÖNETMELİKTE;
B sınıfı belgeye sahip sürücüler hangi araçları kullanabilir?
Otomobil ve kamyonet kullanacaklara verilir. 2016 Yılı itibariyle B sınıfına başvuru yapanlar artık minibüs kullanamayacak. D1 sınıfı için başvuru da bulunmaları gerekecek.
Azami yüklü ağırlığı 4.250 kg olan birleşik araçları kullanabilirler.
BE sınıfı belgeye sahip sürücüler hangi araçları kullanabilir?
B sınıfı sürücü belge ile kullanılan araçlarda römorklu yük taşımacılığı yapanlara verilir. Römork veya yarı römorkun yüklü ağırlığının 3.500 kg’ı geçmemesi esastır.
B grubu ehliyeti B aldıktan hemen sonra BE alınabilir, yönetmelikte belli bir zaman “deneyim gerekiyor” şartı koşulmamıştır.
B sınıfı; "azami yüklü ağırlığı 4250 Kg olan "BİRLEŞİK" araçları kullanır" dip notu mevcut.
B sınıfı ehliyet 3500 Kg'a kadar minibüs kamyonet kullanır. Arkasına da 750Kg römork takabilir ve 4250 Kg "Birleşik" katar kullanır şeklinde yorumlanmakta.
BE sınıfında ise "ticari" taşımacılığa atıfta bulunulmakta ve "yük taşımacılığı" vurgusu yapılmakta. Kısaca kapasite 3500 Araç istiabı + 3500 kg römork istiabı = 7000Kg "Birleşik" araç kullanımı söz konusu olmaktadır.
Karavan çekenler "Yük taşımacılığı" yapmamaktadır. Genelde çekme aracı olarak 1200 ila 2250 Kg binek araç kullanmaktadır.
Aracın istiabını 2500 Kg kabul edersek karavanında yüklü ağırlığını 1750 kg kabul edersek 4250 Kg "Birleşik" araç çekmiş oluruz ve yönetmelik bize bu konuda cevaz veriyor.
Şayet bu kombinasyonu yük taşıma römorku şeklinde kullanmak istersek belki yönetmelik aleyhimizde yorumlanabilir ama karavanda bu yorum hukuki çekişmede lehimize sonuçlanır.
Kısaca katar istiabınız 4250 kg geçmiyorsa ehliyeti kafaya takmayınız zaten polis ticari katarla seyahat ederken dahi çevirdiğinde ehliyet sınıfıyla ilgili bugüne dek bir tartışma yaşamadım. İnatlaşılsaydı denetim istasyonuna sokup tartıp belgeleyip idari mahkemede itiraz eder cezayı iptal ettirirdim.
Yönetmeliği dikkatli okursanız 2016 sonrası ehliyet alanlara kamyonet ve minibüs için D sınıfı şartı getirildi. Dolayısıyla birleşik araç yorumu tamamen lehimize bir durum yaratmakta. Forumdaki hukukçular bu görüşüme nasıl bir yorumla katkı koyar bilemem.
Aracınız 4250 kg birleşik araç çekişine uygunsa KATAR limitİ dahilinde 750kg üstü KARAVAN çekersiniz.
Karavan çekmeyi gözünüzde büyütmeyin. Yoğun şehir trafiğinde orta şeride yapışın ve orta şeridi kullanın. Yanlış yola girerseniz manevrayla u dönüş yapmayın dönüş göbeklerini kullanın. Yolu uzatın "trafik adasını" dolaşın.
Geri manevrada zorlanıyorsan pratiğin gelişinceye dek manuel manevradan çekinme.
Sorunlu trafik yoğunluğu olan bilmediğin lokasyonda karavanını park et araçla keşif yap sonra karavanını çek getir.
Mümkün olduğunca tatil sezonunda varış lokasyonuna hafta sonu giriş yapmayın. Mecbur kalırsan defansta römorku bırak gece geç saatte yada çok erken saatte hedef noktana çekerek getir.
Tekrar olacak 750kg sınırına çok takılmayın. Donatılmış konforlu bir römorkun 900-1100 kg arası bir ağırlığı olur aksi takdirde konfordan çok fedakarlık gerekir. Yaşam biçiminiz doğal olarak tercihinizi de biçimlendirdiğinden bu konuda herkesin kendine göre haklı gerekçeleri var ve saygı duymakran başka bir sözümüz olamaz.