ertunk
Kamp II
- Mesajlar
- 278
- Tepkime Puanı
- 407
Çok doğru ve önemli bir tespit. Ben de benzer bir durumu ucuz atlattım. 2.7 tonluk çift dingil kapalı kasa römorkumun frenlerinin çalışmadığını fark ettim. Açınca balataların bittiğini vs olumsuzlukları tespit ettik bakımı yaptık fakat tekerleklerin kampanaya değil bijon saplamalarına oturduğunu fark ettik. Jantla uyumlu değildi ve tüm yükü bijon saplamalarının taşıdığını gördük. Allahtan yüklüyken kasise çukura düşmedik de başımıza iş açılmadı.Selamlar, arkadaşlar gerçekten tüm karavan sahibi arkadaşlardan rica ediyorum, aramızda çok tecrübeli karavancı arkadaşlarımızda var yeni başlayanlarımızda, insan başına gelmeyince bir şey olmaz sanıyor ama oluyor. Gideceğimiz yol kısada olsa uzunda olsa eğer seyahat ediyorsak en azından yılda bir lastiklerin fiziksel durumunu, fren balatalarının ve kampanaların durumunu, dingil bilyalarının durumunu, sibopların sağlamlığını, bijonların torkunu mutlaka kontrol edelim, daha 15 gün önce seyir halinde 5,25 karavanımın lastiği seyir halinde dingilden ayrıldı, 20 metre kampana üzerinde asfaltta sürüklendikten sonra durdu.
Bilya dağılmış kampanayı parçalamış Allahtan sesten şüphelendim 90 km. hızla seyrederken sinyal verdim 30 km.hıza düşmüşken daha durmadan çıktı lastik, birde tek dingil çift dingil olsa bir derece tek dingilde bırakın 90-100 km.sürati 70 km. sürat olsa facia olurdu gerçekten.
Bu olaydan sonra geçen hafta 2 karavanımıda muayaneye götürdüm ikisininde frenleri hemen hemen hiç tutmuyordu, bahsettiğim iki karavanda belki toplamda 1000 km.yol yapmamıştır ama frenler tutmuyordu, balatalar kampanalar, bilyalar elden geçti oradan muayeneye girdim ölçümler güzel çıktı, geçtim muayaneden. Bu kontrolleri yapmadan yada yaptırmadan özellikle 5 metre ve üzerindeki karavanlarda nasıl olsa frenim var deyip seyahat etmemek lazım, durmaz dursada arabaya zarar verir, ihmal etmemek lazım.
Orjinal donanımdan şaşmamayı böylesi tecrübelerle öğreniyor insan.
Konu can ve mal güvenliği olunca durup düşünmek lazım.
Denizin kuralları kanla yazılmıştır. Her kural mutlak ölümlü bir kaza sonrası konmuştur.
Trafikte de durum aynı aslında.
Hobi bütçesinden tasarruf edilebilir ama güvenlik bütçesinden kesinti yapılmaz