Doğrucu Davut
Zirve
Konuyu takip edeceğim ancak ciddiye alabileceğim bir noktaya gelene kadar son mesajım budur.
Köylünün menzili soran şehirliye, “yürüyüşünü görmeden” vermediği cevap gibi olmuş.
Konuyu takip edeceğim ancak ciddiye alabileceğim bir noktaya gelene kadar son mesajım budur.
İveco ya da Ducato tarzı bir araç alıp kendim karavana çevirmek istiyorum. Ne kadar kısıtlı bütçe ile yaparsam o kadar iyi. Bu sebeple herşeyi tek tek araştırıyorum.
Bende İzmirdeyim ve hiç karavan deneyimim yok. Eşimle evimizi boşaltıp 7/24 karavan hayatına geçiş yapıyoruz. Aracı aldım VW 2005 Volt ve kendim yapıyorum. Bitince dünya turuna çıkacağız (5 yıl planladım). Bizde gündüz net ile çalışacağımız için aşağıda liste ona göre aldım
Şimdi gelelim neleri hesapladım ve yaptım/yapıyorum
2x150 litre temiz su tankı iştirak
2x110 litre su tankı (ayrı ayrı)
450W güneş paneli.
3000w inverter.
2x200 Amper akü.
20 Amper mmpt.
5 KE demmon Diesel ısıtıcı (Harici depolu)
Tüp uyumlu termodinamik şofben.
LG 2.5 KG çamaşır makinesi.
12V ile de çalışabilen TV.
Beko 220V buzdolabı.
Aracın kendi klimasını sökmedim. Safkar.
Süreci instagram : emileyt.vanlife dan takip edebilirsin
Araçın aküleri hem motordan hem panelden şarj hemde dışarıdan elektrik alınabilir olacak şekilde ayarladım. Uzun süre araç yattığında araç aküsü bitebilir diye. Yaşam akülerim,araç akülerinidi şarj edebilecek
Aklında varsa soruların elimden geldiğince instadan sorabilirsin yardımcı olurum
Aküler hem
sizin klavyeniz daha hızlıymış.Güneş panelleriniz kaç volt acaba? 20 amp MMPT yetersiz sanki.
Aklımdan geçeni seslendirmişsiniz.Güneş panelleriniz kaç volt acaba? 20 amp MMPT yetersiz sanki.
Güneş panelleriniz kaç volt acaba? 20 amp MMPT yetersiz sanki.
Tam bir bilgi deryası gibisiniz..
Paneliniz şu anda piyasada olan en kapasiteli cinslerinden, parçalı gölgelenmeye karşı diyot korumalı, 5 yerine 9 buslu ve son teknik yarım hücreli yapısıyla doğu Avrupa montajlı bir Alman ürünü.
%20 üzeri tesiri de göz önüne alınınca kalitesi üzerine söylenecek söz kalmıyor.
Fakat bu panel Residental denen cins olarak aslında ev çatıları için üretiliyor ve ikiye bir metre boyutuyla araç titreşimlerinde oluşacak gözle görülmeyecek boyuttaki mikro çatlaklara açık bir yapıda.
Karavanlar için aslında 12V sınıfı küçük boyuttaki paneller ilk tercih olmalıydı.
Bu durumda tek bir panel için beklenenden daha az kayıpla MPPT yerine PWM regülatör bile bağlanabilirdi.
Bence de arkadaşlar regülatörünüzün kapasitesinde kaygılanmalarında haklılar. Regülatörünüzün sıcak ve güneşli günlerde tam gaz çalışma durumu göz önüne alınırsa kapasitesini %20 daha fazla seçmek yerinde olurdu..
Tam bir bilgi deryası gibisiniz.
Pazartesi bakıp dönüş yapayım. Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim.
Paneliniz şu anda piyasada olan en kapasiteli yapısıyla, parçalı gölgelenmeye karşı diyot korumalı, 5 yerine 9 buslu ve son teknik yarım hücreli tarzıyla Doğu Avrupa montajlı bir Alman firmasının ürünü. Yazılanlara %20 üzeri olan tesirini de ekleyince, kalitesi üzerine başka söylenecek söz kalmıyor.
Fakat bu panel Residensiyal denen cins olarak aslında ev ve bina çatıları için üretiliyor ve ikiye bir metre üzeri boyutuyla, araç titreşimlerinde oluşacak gözle görülmeyen boyuttaki mikro çatlaklara açık bir yapıda.
Bu mikro çatlaklar zamanla kapasite kaybına sebep olmaktalar.
Karavanlar için aslında 12V sınıfı küçük boyuttaki paneller ilk tercih olmalıydı.
Bu durumda tek bir panel olduğu için MPPT yerine, beklenenden daha az kayıbıyla, bendeki gibi PWM regülatör bile bağlanabilirdi.
Bence de arkadaşlar regülatörünüzün kapasitesi için kaygılanmalarında haksız değiller. Regülatörünüzün sıcak ve güneşli günlerde tam gaz çalışma durumu göz önüne alınırsa kapasitesini %20 daha fazla seçmek yanlış olmazdı. Biliyorsunuz, ısı elektronik aletlerin ömrünü orantısız kısaltmakta.
Sizinki bence de ucu ucuna bir çözüm gibi gözüküyor.
Fakat sonuçta sadece regülatörü değiştirmek de yeterli olabilir. Paneller artık eskisi kadar pahalı değiller. Ben on sene evvel kalın çerçeveli ve tuza dayanıklı 90 Watt karavan panelim için sizinkinden fazla ödemiştim..
Tabi durum çoklu bağlantı noktalarıyla da belki çözüme kavuşturulabilir.
Hangi marka regülatör tercih ettiniz diye sorabilir miyim ? MPPT olduğu için çok fazlı dolum da yapabileceğini tahmin ediyorum.
Aküleriniz de sanırım VRLA sınıfından olmalı ?
Daha fazla meşgul etmeyeyim.
Keyifli çalışmalar.
Bende İzmirdeyim ve hiç karavan deneyimim yok. Eşimle evimizi boşaltıp 7/24 karavan hayatına geçiş yapıyoruz. Aracı aldım VW 2005 Volt ve kendim yapıyorum. Bitince dünya turuna çıkacağız (5 yıl planladım). Bizde gündüz net ile çalışacağımız için aşağıda liste ona göre aldım
Şimdi gelelim neleri hesapladım ve yaptım/yapıyorum
2x150 litre temiz su tankı iştirak
2x110 litre su tankı (ayrı ayrı)
450W güneş paneli.
3000w inverter.
2x200 Amper akü.
20 Amper mmpt.
5 KE demmon Diesel ısıtıcı (Harici depolu)
Tüp uyumlu termodinamik şofben.
LG 2.5 KG çamaşır makinesi.
12V ile de çalışabilen TV.
Beko 220V buzdolabı.
Aracın kendi klimasını sökmedim. Safkar.
Süreci instagram : emileyt.vanlife dan takip edebilirsin
Araçın aküleri hem motordan hem panelden şarj hemde dışarıdan elektrik alınabilir olacak şekilde ayarladım. Uzun süre araç yattığında araç aküsü bitebilir diye. Yaşam akülerim,araç akülerinidi şarj edebilecek
Aklında varsa soruların elimden geldiğince instadan sorabilirsin yardımcı olurum
Aküler hem
Aynen ruhsat ağırlığı 2255 KG buda bana geriye max 1200 KG oyun alanı bırakıyor.VW Volt’un boṣ ağırlığı 2 ton civarında olsa gerek. Taṣıyabileceği yüklü ağırlık ta 3,5 ton.
Sizin yerinizde olsam önce ağırlık durumunu gözden geҫiririm.