Yaşam Aküsü 2

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 213
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,108
Ynt: Yaşam Aküsü 2

theta' Alıntı:
Levent Bey,
vardığınız sonuçlar kullanım tarzına göre kabul edilebilir olsa da çok geniş bir genelleme olmuş bence...
Akülerin ömrü kalitesine bağlı. 04.2011 de yaşam aküsü olarak kullanmak amacıyla aldığım Sonnenschein akü, güneş panelim olmaması nedeniyle kış aylarında pek çok kez boş kalmasına rağmen çok iyi durumda halen.

Bu arada sulu aküler yaşam bölümünde olacaksa, ortamdan izole kapalı bir bölme içine yerleştirilmeli ve bölmenin üst bölümünde dışarıya açılan havalandırma delikleri bulunmalı (aküden salınabilecek hidrojen havadan hafif olduğu için yükseliyor, birikirse patlama tehlikesi yaratıyor).

Serdar

murat06VIY68' Alıntı:
levent sulu aküleri yaşam yerinde kullanmayın diyorlar.

arkadaşlar uyarılarınız için teşekkürler,
eski akülerim jel olmasına karşı havalandırmalarım mevcut
selamlar
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 2

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-karavan-sifir-ikinci-el-jel-ve-sulu-akuler-hemen-arayin-bitti-bitiyor-156428572/detay/
Ben ikinci el almistim. Ama garantiliydi. Çok memnunum. Bu kisiden almadim. Tanımam etmem. Siteye dusmus. Belki ilgilenen olur.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-karavan-sifir-ikinci-el-jel-ve-sulu-akuler-hemen-arayin-bitti-bitiyor-156428572/detay/
 


Merhabalar,
Aracımda yaşam aküsü olarak Sonnnenschein A412/65 F10 bulunmakta. Aracın önceki sahibi, yaşam mahallinde kullandığı için bu markayı tercih etmiş. Ben aküye araç dışında bir yer ayarladım ve artık şarj tutmadığı için yerine yeni bir akü almak istiyorum.
Burada okuduklarımdan sonra çıkardığım, jel akü almayacağım, akü dışarıda olduğundan sulu tip deep cycle tipinde olabileceği.
Akü markalarının sitelerine baktığımda, benim 65Ah akü ebatlarında 90Ah marin tip aküler var. Yerim müsait, biraz daha büyük aküyü yerleştirebilirim. Sitelerde, derin şarja uygunluk yönünde bir ifade bulamadım.
Burada bir başlıkta, AGM akülerin şarj dinamosundan şarj edilmesinin uygun olmadığına yönelik bir akü üretici yetkilisinin mesajını okuyunca iyice kafam karıştı.
Araçta devamlı çalışacak 6A tüketimine sahip bir buzdolabı olacak, seyrek şekilde kullanılacak hidrofor, led aydınlatma ve gerektiğinde telefon şarjı vs. kullanılacak. Araç devamlı kullanılmıyor, bu tüketimlerin gerçekleşeceği koşullar senede 8-10 seferi geçmez.
Ne büyüklükte, ne tip ve hangi marka akü önerirsiniz?
 




Merhabalar,
Burada bir başlıkta, AGM akülerin şarj dinamosundan şarj edilmesinin uygun olmadığına yönelik bir akü üretici yetkilisinin mesajını okuyunca iyice kafam karıştı.
Araçta devamlı çalışacak 6A tüketimine sahip bir buzdolabı olacak, seyrek şekilde kullanılacak hidrofor, led aydınlatma ve gerektiğinde telefon şarjı vs. kullanılacak. Araç devamlı kullanılmıyor, bu tüketimlerin gerçekleşeceği koşullar senede 8-10 seferi geçmez.
Ne büyüklükte, ne tip ve hangi marka akü önerirsiniz?
Akü üreticisi arkadaş belki de şarj akımının fazla gelebileceğinden endişe etmiştir. Bizim ise daha çok karşılaştığımız yeterince şarj edememek. Zira kabloların daha uzun olması nedeniyle gerilim düşümleri fazla oluyor. 6A tüketen bir dolap günlük 144Ah akü kullanır. Dolap devreye girip çıkıyorsa tüketimi azalacaktır.
Yuasa bilinen ve kaliteli bir marka.
 

Akü üreticisi arkadaş belki de şarj akımının fazla gelebileceğinden endişe etmiştir. Bizim ise daha çok karşılaştığımız yeterince şarj edememek. Zira kabloların daha uzun olması nedeniyle gerilim düşümleri fazla oluyor. 6A tüketen bir dolap günlük 144Ah akü kullanır. Dolap devreye girip çıkıyorsa tüketimi azalacaktır.
Yuasa bilinen ve kaliteli bir marka.
Yanıt için teşekkürler hocam,
Dolap devamlı çalışacak derken aslında dediğiniz gibi, devreye girip çıkacak.
Forumdan başkalarının da kendisinden ikinci el alıp memnun olduklarını okuyunca, Olcay beye, bir yıl garantili Ritar marka 110Ah AGM akü sipariş ettim.
 

Merhabalar,

Ben yaklaşık 3 senelik akü deneme-yanılma sürecim sonunda yeni akü alırsam Lityum-Demir-Fosfat denemeye karar verdim. Zira gözlemlediğim 3 vakada da (-tamam-belki istatistiksel olarak yeterli değil ama) Jel ve AGM akülerin derin deşarj özelliklerinin öyle çok da aman aman olmadığı sonucuna vardır.

Bir süre Mutlu'nun karavanlar ve golf arabaları için ürettiği; derin deşarj özellikli Full Energy serisini kullandım. Mutlu'nun fabrika AR-GE'sinden aldığım bilgiye göre "derin deşarj" denmesine rağmen "bunlar da sıvama plakalı olduğu için %40'ın altında deşarj tavsiye edilmez" dendi.

Şu amda karavanım tamamen 3 sistem buzdolabı vs. olduğu için içinde 20Ah kapasite kalmış hurda bir 100Ah kurşun-asit akü kullanıyorum. 140W'lık tek bir panelim var; yetiyor da artıyor bile. Akü iyice öldüğünde 60Ah'lık bir Lityum-Demir-Fosfat akü ile ağırlıktan kurtulmayı planlıyorum.

Bence karavanlar için sorunun çözümü Akü bankı vs. değil; buna yapılacak yatırım hakikaten anlamsız geliyor..Bir de ne kadar enerji geldi-gitti diye akıllı sayaç rolünü oynamak başlarda keyifli olsa da insanda stres yaratıyor :smiley:

sevgiler,
 

Bodrum Aküleri

Almanya’yı gezenler bilirler, çok sayıda binanın üzeri güneş panelleriyle dolu. Alman Meclisi 2011 yılında 17 atom reaktörünü kadameli olarak 2022 yılına kadar kapatma kararı aldıktan sonra, ülkede solarpanel, rüzgar jeneratörleri ve biyogazdan elektrik üretimi hızla artmaya başladı.

Evlerinin üzerine solarpanel koyarak elektrik üretenlere devlet önce büyük yardımlar sağladı. Ihtiyaç fazlası elektriği devlet yüksek ücret öedeyerek satın alıyordu. Çoğalan solarpaneller güneşli bir günde Almanya’daki atom reaktörlerinin hepsinden daha fazla elektrik üretmeyeye başlayınca devlet yardımı büyük ölçüde azalttı. Bu durum çatılarına son zamalarda solarpanel koyanları, gündüzleri ihtyaçlarından fazla ürettikleri elektriği depolayarak geceleri kullanma olanakları aramaya yöneltti. Çünkü ihtiyaç fazlası elektriğin satış fiyatı kilovat başı 13 Cent, geceleri satın alınan elektriğin kilovatı ise 26 Cent civarında. Böylece çatılarında solarpanel olan ev sahipleri için „Bodrum Aküleri“ piyasaya çıkmaya başladı. Alman devleti de tekrar araya girerek, bu akuleri alanlara kolaylıklar sağlamaya başladı. Karavancilarin gündüzleri akülerini doldurduğu gibi ev sahipleri de gece kullanmak için bodrumdaki akülerini doldurmaya başladılar. Bodrum aküsü üretenler 2018 yılında 100.000 akü satmayı planlıyorlar.

Elektrikli araçlarının akü ihtiyacı yanına solarpaneli olan evler de eklendi. Böylece fiyatı uygun, ağırlığı ve hacmi az aküleri yapma çabaları daha da hızlanacak demektir. Biz karavancıların ümitle biraz daha beklememiz lazım.
 




Binaların bodrumunda biriken Hidrojen gazı için nasıl önlemler alıyorlar.Malum bina bodrumları projelendirilirken içlerine çok miktarda kursunlu akü konacagı,hidrojen gazı çıkacagı ön görülmemişti.

Hüseyin Bey akülerde güvence konusu hakikaten çok önemli. Konuyu dile getirmeniz iyi oldu. Bu konuda edindiğim bilgileri özet olarak paylaşayım.

Güvence konusu Almanya’da da önemli bir konu. Evlerde elektrik depolamak için kullanılan akülerin 2014 yılında % 60’ının gel aküleri olduğu verilen bilgiler arasında. Gelişme Lityum-Iyon aküleri yönünde. Bunların eski modellerinde yanma tehlikesi olduğu ve bu nedenle de alırken Lityum-Iyon akülerinin yeni modellerinin tercih edilmesi tavsiye ediliyor. Bu akülerin kulanımında dikkart edilmesi gereken noktalar (Checklist) için bir liste yapılmış.

http://www.kit.edu/downloads/KIT_Li-Ionen_Checkliste.pdf

Ayrıca endüstri standartları (DIN-Norm EN 62619) geliştiriliyor.

Bir çok konu bizim karavanlarımızda tanıdığımız şeyler. Aküler şarj-deşarj edilirken dikkat edilmesi gereken konular gibi.

Bu konuda okuduklarımdan dikkatimi çeken bir diğer tavsiye itfaiyeden geliyor. Itfaiye akülerin bodrumda veya benzer serin yerlere konulmasını tavsiye ediyor. Çatı katlarının daha sıcak olacağından buralara konulması tavsiye edilmiyor.

Bir de kendi deneyimimi anlatayım. Ben bodrumda devamlı akü şarj ederim. Oturduğumuz evin her bodrumunun penceresi vardır. Almanya’daki yüksek binalar hariç, ev olarak kullanılan bir kaç katlı binaların bodrumlarında genellikle hep pencere vardır. Örneğin ben bodrumlardan birisini kendime hobi odası yaptım, pencereli olduğu için çok aydınlık . Bu nedenle bodrumlarda hobi odası Almanya’da çok yaygındır.

Bilmem ikazınıza yeterli cevap verebildim mi?
 
Son düzenleme:

Sarj esnasında salınan Hidrojenin tahliyesi için tavana yakın küçük bir pencere açılması yeterlidir diye düşünüyorum. Aynı doğalgaz havalandırmaları gibi.:rolleyes:
 

Hidrojenin atom numarası 1 dir.Yani bilinen tüm evrendeki en küçük atom yapısına sahiptir.Bu da atmosfere çıktıgı an milisaliselerle ölçülen bir zamanda havaya karışacağı demektir.Yani yanıcı gaz olarak tehlike arzetmez.
 

Elbetteki hidrojenin periyotlar cetvelindeki yerini ve bundan dolayı havadan hafif olduğu için gaz halinde iken yukarılara çıktığını biliyorum (Çocuklara satılan uçan balonlar)ve yine sizlerin de bildiği gibi hava ile karışım haline gelince yanıcı degil patlama özelliği kazandığını da biliyorum.Duvarlarda pencere ne kadar yukarıda olursa olsun pencerenin üst kısmı ile tavan arasında mesafe olup bu ara kısımdaki hacime yakalanan hidrojen hiç bir yere gidemez ve hava ile patlayıcı karışım kendiliğinden hazırlanmış olur.
Kurşun esaslı aküler yerine lityum esaslı akülerde bu hidrojen üretme sorunu var mı bilmiyorum.
Ben sadece endişelerimi belirttim ve çözümlerini bilmek istedim.
 

Bildiğim kadarıyla Lityum daha da tehlikeli. Bildiğim kadarıyla gaz çıkışı filan yok ama kendisi bizzat patlıyor ve yangın çıkartabiliyor. Bunu önlemek için mutlaka her pil için bir kontrol devresi kullanılıyor. Örnek olarak zaman zaman gazetelerde gördüğümüz patlayan telefondan yaralananlar ve çıkan yangınlar. :eek:
 



Lityum elementi ile birkaç farklı akü türü imalatı var.Lityum iyon türü aküler en çok fayda, kullanım kolaylığı sağlayan türü ama seri bağlanmış türlerinde her akü gözünü ayrı ayrı ve birbiri ile dengeli olarak doldurmak gerekir yani aküye uygun dengeli doldurucusu da olması gerekir.Cep telefonlarında artık bu tür lityum iyon aküler kullanılmakta ve biz görmesek te aküye özel denge cihazı akü paketinin içinde bulunmaktadır.Bu elektronik denge aletleri küçük akımlar için hem makul fiyatlarda olmakta hemde fiziksel hacim kaplamamaktadır. Amma iş büyük kapasitelere gelince bu dengeli dolum aletlerinin kendisi bile ateş pahasına satılmaktadır.Şahsımın 12 volt giriş 4 göz aküye kadar 5 amper dolum yapabilen hobi amaçlı aletimin fiyatı bile 100 $ .
Lityumun demir ile beraber başka bir türden aküde imal edilmektedir.Bu tür aküler seri bağlı iken bile aşırı voltaj uygulamasından dolayı iyon türleri gibi patlamaz.Lityum akülerde en az voltaj sınırının altına inilmedikçe akülerin dolum döngüsü teorik olarak sonsuzdur,pratikte de henüz sonsuz sınırındadır.
Lityum demir aküleri yaşam aküsü olarak kullanabiliriz ama aynı kapasitedeki kurşunlu aküye göre çok pahalıdırlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,709
Mesajlar
1,522,524
Kayıtlı Üye Sayımız
166,548
Kaydolan Son Üyemiz
scinier

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst