www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 257
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 49,076
Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

Oktay abi o bataktan sonra 1 günde terkos göletinde bırakmak lazım senin araçı çamurlar çözülsün ;D
Bobtail' Alıntı:
tabiki bütün kurtarma ekibine bir yemek vermek isterim garaj parti herkesin müsait olduğu bir gün kararlaştıralım
hay hay başım üstüne
 

Etiketler
Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

ya haklısın valla belki de öyle yapmak daha hayırlı olur ; en azından bir işe yarar,
bunu bi konuşalım istersen,
satışta yardımcı olursun artık :smiley:
 

Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

tamam bizim çocuklar işi buldular artık gezenbilir ve ayoff'a bedava karpuz var yaza demek olur bu :smiley:
 


Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

İş yoğunluğundan bu konuyu yeni okudum... Bütün arkadaşlara geçmiş olsun. Anlatım için eline sağlık ve teşekkür Nadir...
 





Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

ya diyiyorimki bütün üyeler 100 tl versek sanırım her ile bir CJB alırız fena fikir diil ama atraksiyon için bahane kalmaz
 

Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

sayın arkadaşlar ben aranıza katılalı daha 1 sene oldu.sizler benden çok yakından tanımazsınız.benden çok çok daha deneyimli ve
daha tecrübelisiniz.onun içinbu söyleyeceklerimi tecrübenizle birleştirip daha verimli sonuçlar çıkartatıp beni anlayışla karşılayacağınızı ümit ederim.benim ismin adnan ofluoğlu arabam 34 cey 01 plakalı bir mavi c j 5 .Herkesbirbiri şakalaşıp geçmiş olsun dileklerini sundu.bence bunlar yardımlaşma duygusu değil birbirlerini seven yada sevmek isteyenlerin duygularıdır.insan sevdiğiğnitoplam 60 saattemi kurtarır,yoksa 6 saattemi kurtarır. bende demirciköy ile ilgili yaşadıklarımı anlatmak istiyorum.yakın zaman olduğu için tarih yerine gün vererek konuşmak istiyorum.ben CTR CEYLAN ADNA OLARAK AYNI PARKURA 5 gere girdim .1. girişte heytem bey csengiz bey ve oktay olarak oktayın battığınyere kadar çıktık 3 araba,sonra aşağıda 6 araç bizi beklediği için beraberğin boozulmaması için geri döndük.2. olarak ben ,tayfun oktay bir önceki yerin yarısına kadar çıktık.3 .de oktay ile burayı geçmek için inat birliğine vardık.2. denememizde oktayın yağlama sorunun oldu,onu atatürk sanayisine kadar çektim.3.de kalmamızın sebebi ise çok basittir.yeri bliyorsanız oktayın kaldığı yerin yanından iki viç bir halat olmak üzere 10-15 cm mesafeden solundan geçtim.önünde idim.o baracın oardan sadece vinç ile çıkması isı için en az 10-12 ton güç gerekiyordu.yani 3 makara yapmak lazım yada sağ ön tekerin duvar gibi olmuş önünü kürek ile eğimli hale getirip yükü hafifletmek gerekirdi.oktayda 3. makara yoktu(NEYSE MERAK ETME ALDIM SENİN SENİN İÇİN OKTAY) YADAöntekerlek önü hafifletikten sonra arka vinç ile makara yapıp ön vinç ile desteklemem gerekiyordu.co-pilot larımızı çok sevmemiz onlerın yeterini ciddiyete ve bilinçli iş yaptığını yada yapmadıkları halde bizim duymak istediklerimizi söylemeler yaptığımız en büyük yanlışlardan biridirben cey 01 adnan ofluoğlun olarak o parkura 2 kaqra girdim sadece 2 kere vinçledim ve çıktım.hatta bir keresinde sevgili dünürüm fevziyide 2 km çektim çıkarttım.bunları anlatmamın sebebi eğer ciddi zorlubir parkura gireceksen girenlerde kontrolu önnceden yapılmış,mümkünse iki vinç.en az iki uzun strep.en az 3 u kilt.en az bir ilk yardım çantası.pusula halatlar bir battaniye.en az 2 el feneri .2 kelepçe.2 bant,pense yankeski.yedek motor kayış,ağaçlara bağlamak için sterp komprösör o gün ünimogun vincine güven mek aşırı hata idi.nadir abi biliyorki ünimogu arkada 3 yere bağladım .benim arabanın vinci ile onu çektim. ve kendimide arkadan gene üç yere bağladım. ve oktayın arabası zor yerden çıktı. ve halatların hiç birinde battaniye yoktu.bunların talimlerini sık sık yapmayı tavasiye ederim.o arabanın çalişmasınbilinçlimnyaplsa idi 40 saat değil 6 saatti.allahın birgün işi plur bizinkoruyamaz.ve birbirimiz için çok ağlarız. ben şahsen bu anı yaşamak istemem.AYRICA ACELE ETMEDENN BİLİNÇLİ ŞEKİLDE DAVRANILRSA 10 DENEMENİN 8 İNDE ÇIKARIZ. KUVVETLİ YAĞMUR HARİÇ.beni okuduysanız teşekkür ederim.bunlar benim hgörüşlerim.sizlerin tecrübelerine ihtiyacım var.CTR ADNAN CEY 01
 

Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

parkurda kalan aracların cogu teknik arıza ve tedbirsizlik yüzünden kalmış aksiliklerde üst üste gelince parkurda yogun bir kalan bilir trafigi yaşanmış burda en sevindirici konu kimseye bir şey olmaması orda kalan insanların hepside bu konuda oldukca yogun tecrübeye sahip kişiler doga toprak her zaman süpriz yapar vincine güvenirsin motoru yanar aracına güvenirsin aksı kırılır seni kurtarmaya gelen cok saglam aracın şaftı kırılır bu böyle devam eder kesinlikle o anda orda olmak ve anı yaşamak gerekir bir hafta önce ikikere vinclenerek gecilen zemin tekrar gecilmek istendiginde yogun yagış altında birkac misli daha yogun şekilde batak olabilir sonucta bunu en iyi kalan bilir seyreden yorum yapar
 




Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

Kalanbilir etabı Almanya'da da meşhur oldu.Unimogcu arkadaşlarım burada olsalar kesinlikle yardıma koşacaklarını söyküyorlar ve Türkiye'ye iyi seneler dilekleri ile selamlarını gönderiyorlar.
İşte evrensel 4x4 dayanışması
1695578


http://www.unimog-community.de/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=41768&sid=915d9230713c705be30604abc683727a
 

Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

benim kaset almancası ile bi kısmını ucundan anlar gibi oldum ama zayıf kalmışız :D
Bu arada Nadir abinin forumdaki 6.senesini gördüğünü anlıyoruz.
tschüs
 

Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

İş yogunluğu sebebiyle bugün okuyabildim...
Offroad keyfi için çıkılan gezi, 3 günlük uzuun bir kurtarma operasyonuna dönüşmüş.
Yardımlaşma, dayanışma mükemmel, O şartlarda fotoğraf çeken arkadaşları, bir arada olup emek veren birbirlerini yarı yolda bırakmayan offroadcı arkadaşları kutlarım.
 

Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

Hepinize merhaba, bende yeni uyelerden sayilirim, resimler ve anlatim super ancak diger gezilerle karsilastirinca gercek sorunlar bas gosterdiginde ne kadar caresiz kalabilecegimizi gordum, 2 arac ile cikilan hatta cocuklarin da katildigi gezileri hatirlayinca keyifli bir yolculugun nasil bir maceraya donusup ciddi sorunlara yol acabilecegi bu ornek ile ispatlandi bence.
Cok uzattim... bence bu bize ders olmali ve bu kosullarla nasil mucadele ederiz, hangi tekniklerle aracimizi kurtarabilirizin cevabini bizden tecrubeli ustadlarimizdan ogrenmeliyiz, hatta nasil bastan engel oluruz, hava kosullari, ekipman bilgisi ve etap bilgilerinin onceden toplanmasi gibi. Bircok insan siteyi ziyaret edip, gordugu resimlerden etkileniyor, aracinin uygunlugunu ve kendi bilgisine bakmadan ayni macerayi yasamak istiyor.

Kisaca sitemizin daha ogretici olmasini bekliyorum, beraber cikilan gezilerde veya ozel egitim faliyetleri ile tum dostlarimizi benzer sorunlardan uzak tutabiliriz....
 



Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)

swordfish35' Alıntı:
Kisaca sitemizin daha ogretici olmasini bekliyorum, beraber cikilan gezilerde veya ozel egitim faliyetleri ile tum dostlarimizi benzer sorunlardan uzak tutabiliriz....

Konu hakkında epeyi bir başlıkta özellikle vinç kullanımı ve sürüş teknikleri kısmında açıklama ve uygulamaların resimle anlatımı var
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,023
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst