Vitara'yı Aldım Sonra.??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dr_musty Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 120
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,920
Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

:smiley: Tabi aynen öyle, öğrenmenin yaşı yoktur, sizde öğrenmeye bakın biraz. İşi bilenle bilmeyeni ayırt etmek ise düşündüğünüzden daha kolay.
 

Etiketler
Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Ben dahil çevremdeki bütün arkadaşların vitaralarını gerek kit gerek ise get ile arazide kullanmak için yükseltiyor. Ve bu arkadaşlarım vitaralarında daha hiçbir sorun yaşamadı ne aks kopardı nede diferansiyel dağıttı. Yapılan iş ölçülüp biçilip düzgün bir şekilde yapıldıysa kendini kanıtlar. Yükseltmesiz araç bizim girdiğimiz arazide kesinlikle iş yapamaz. Yükseltme bir aracı araziye hazırlamanın ilk adımıdır. Bence bir aracı görüp inceleyip kullanmadan sistemini bilmeden yorum yapmak doğru değildir. Görüldüğü üzere site içerisinde her markanın sürücüleri ayrı ve herkes kullandığı, tecrübe ettiği araç hakkında yorum yapıyor. Araştırmak isteyenler ise sayfaları inceliyor ve bilgi sahibi oluyor.
Vitaranın ön süspansiyon sistemi dediğiniz gibi çift salıncaklı değil tek salıncaklı oldukça sağlam ve basit bir sistemdir. Bence insanları yanlış yönlendirmemek için siteyi biraz daha araştırıp insanların vitaralarına hangi modifiyeleri yapıp hangi şartlarda kullandığını görürseniz daha iyi olur.
 

Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Ben dahil çevremdeki bütün arkadaşların vitaralarını gerek kit gerek ise get ile arazide kullanmak için yükseltiyor. Ve bu arkadaşlarım vitaralarında daha hiçbir sorun yaşamadı ne aks kopardı nede diferansiyel dağıttı. Yapılan iş ölçülüp biçilip düzgün bir şekilde yapıldıysa kendini kanıtlar. Yükseltmesiz araç bizim girdiğimiz arazide kesinlikle iş yapamaz. Yükseltme bir aracı araziye hazırlamanın ilk adımıdır. Bence bir aracı görüp inceleyip kullanmadan sistemini bilmeden yorum yapmak doğru değildir. Görüldüğü üzere site içerisinde her markanın sürücüleri ayrı ve herkes kullandığı, tecrübe ettiği araç hakkında yorum yapıyor. Araştırmak isteyenler ise sayfaları inceliyor ve bilgi sahibi oluyor.
Vitaranın ön süspansiyon sistemi dediğiniz gibi çift salıncaklı değil tek salıncaklı oldukça sağlam ve basit bir sistemdir. Bence insanları yanlış yönlendirmemek için siteyi biraz daha araştırıp insanların vitaralarına hangi modifiyeleri yapıp hangi şartlarda kullandığını görürseniz daha iyi olur.
Eski araçlar hakkında güvenilir bilgilere ulaşmak zor. Yeni vitaranın çift salıncak olduğu ise teknik bilgilerinden gayet açık bir şekilde anlaşılıyor.

http://otomobil.suzuki.com.tr/Modeller/Grand-Vitara/23/Grand-Vitara-5K-20-JLX-EL-AT/Teknik-Bilgileri

Eski Vitara sahiplerinden biri aracın akslarının fotoğrafını çekip gönderirse biz de öğreniriz.
 

Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Kendi açtığım bir konuda tartışma olması biraz üzdü beni aıkçası.
Herkesin düşüncesi kendine göre en doğrusudur ama bazen başkalarına kulak vermek en büyük erdemdir.
Bu güne kadar bir çok arazi şanzumanlı araç kullandım. ford ranger ,nissan rally raid, land rover defender , land rover disco ,toyota hilux , toyota land curusier , suzuki vitara 93 model , suzuki jimny ve suzuki vitara 2000cc v6.Toyota l c çok ayrı bir araç ancak ağır oluşu bazen sıkıntı yaratıyor.onun haricinde sürüş keyfi konforu sağlamlığı yapabildikleri açısından vitarayı hep ayrı bir kefeye koyarım.land rover lar evet çok güzel araçlar ama suzukilerden farkı 1. si kilo olarak çok yüksek araçlar ve yakıt durumları çok yüksek ayrıca benim yaşadığım bölge için özellikle dar orman yollarında çok kullanışlı değiller.Jimny 1300 motor gücüne rağmen gerçekten şaşırtacak derecede başarılı bir arazi aracı.esasında motor hacmi/araç kilosundan bir oran yaparsanız en yüksek güce sahip olan araç suzuki vitara 2000cc v6 gibi gözüküyor.Ve çok ağır şartlarda dahi kullanmama rağmen aracımı (örneğin aracın tablalar arası şase bağlantısını yapan freyes demirini kırdım ayrıca girdiğim arazilerde sürtünme ve çarpmalardan sebep benzin depom yaklaşık 3 lt küçüldü :smiley::smiley: ) ama aracıma keyfe keder masraflar haricinde ha bide normalde 10 tl yıkarlarken benim aracımı hep 15 e yıkadılar, hiç masraf etmedim.Kürsat bey araca yapılacak masrafın 5 6 bin tl yi bulacağını yazmış ancak land rover alırken o farkın çok daha fazlasını veriyorsunuz zaten ve motor ömrünün çok da fazla olacağını sanmıyorum suzukiden.
Hepsini alt alta koyduğumuzda Fiyat performans sürüş keyfi ve konfor açısından en doğru tercih vitara gibi gözüküyor.Tabi araç yükseldiğinde ve güzel bir mt lastik takıldığında asfalttan uzaklaşıyor ancak araziye de bir o kadar yaklaşıyor. Bunların hepsi kendi gözlemlerim sonucu deneyimlerime dayanarak çıkardığım kendi fikirlerim.

Saygılar sunuyorum Dr. Mustaya Yalçın
 

Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Hepsini alt alta koyduğumuzda Fiyat performans sürüş keyfi ve konfor açısından en doğru tercih vitara gibi gözüküyor.

Ben de zaten öyle demiştim ama insanlar araçları konusunda biraz duygusal gereksiz tartışmalar çıkabiliyor.
 



Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Kürşat bey bazen dedikleriniz aynı dahi olsa uslüp sebebiyle anlaşılmayabilirsiniz.Burada insanlar hiçbir çıkar gözetmeksizin yorum yapıp fikir alış-verişinde bulunuyor.Daha sevecen ve iyi niyetli olmak bize herzaman daha fazla kazandırır.Bu dediklerimden asla üslubunuzu eleştirdiğin ya da sevimsiz olduğunuzu düşündüğümü çıkarmayın lütfen.Benimkisi arayı bulma çabası sadece.Çok teşekkür ederim.İyi günler dilerim.
 


Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

olasiliksiz' Alıntı:
Eski araçlar hakkında güvenilir bilgilere ulaşmak zor. Yeni vitaranın çift salıncak olduğu ise teknik bilgilerinden gayet açık bir şekilde anlaşılıyor.

http://otomobil.suzuki.com.tr/Modeller/Grand-Vitara/23/Grand-Vitara-5K-20-JLX-EL-AT/Teknik-Bilgileri

Eski Vitara sahiplerinden biri aracın akslarının fotoğrafını çekip gönderirse biz de öğreniriz.

Yolladığınız katalog bilgileri vitara değil yeni grand vitaradır ve bizim kullandığımız vitaralar ile süspansiyon sistemlerinin hiçbir benzerliği yoktur.

Vitaranın ön süspansiyon çizimini resimde görebilirsiniz...

Amacım sizinle tartışmak değil insanları doğru bilgi ile yönelendirmektir.

0210-1.jpg
 

Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Yolladığınız katalog bilgileri vitara değil yeni grand vitaradır ve bizim kullandığımız vitaralar ile süspansiyon sistemlerinin hiçbir benzerliği yoktur.

Vitaranın ön süspansiyon çizimini resimde görebilirsiniz...

Eyvallah böyle tartışacağız ki neyin ne olduğu ortaya çıkacak. Yoksa olay o araçla offroad yapan çok var öyleyse sağlamdır muhabbetinden öteye geçmiyor.
Bu arada çizim görünmüyor.
 




Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Hala görünmüyor. Belki gezenbilirin firefox ile bir sorunu vardır bir de internet explorer ile deneyelim.
 



Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Ben hala göremedim ama burada suzuki vitara aksı olarak satılan akslar normal mcpherson akslarına benziyor

http://www.autopartswarehouse.com/mmp/suzuki~vitara~axle_assembly~parts.html

Diğer adıyla çift salıncak.
 

Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Konu dışı oldu ama şöyle bir düzeltme yapalım isterseniz mcpherson süspansiyon sistemi bildiğimiz salıncaklı sistemdir. bunlar üretici firmaya kullanılacak koşullara göre tek teker için çift yada tek salıncak olarak değişiklik gösterir. mcpherson sistemli bütün araçlarda akslar açıkta çalışmaktadır. Sanırım siz çift salıncak ibaresini sağ sol olmak üzere kullanıyorsunuz.
 



Ynt: Vitara'yı Aldım Sonra.??

Evet o konuda bir yanlışım olabilir konunun uzmanı değilim araştırıyorum. Terminolojide hatalar olabilir.
McPherson binek araçlarda ve suv tipi araçlarda kullanılıyor. Daha ciddi arazi araçlarında ise sabit aks olur genelde. Suzuki vitara gövdeden ayrı şasesi ile mcpherson aksları ile toyota rav4 honda crv türü suv araçlara kıyasla daha ciddi bir arazi aracı olmakla beraber bir defender yada land cruiser değil, olmaması da çoğu kullanıcının ihtiyaçları açısından aslında daha iyi. Yol tutuşu sorunu yaşayan ve bu nedenle takla atan aracın içinde boynunuzu kırıp ölmek istemezsiniz. Sonuçta arazi aracından binek araç olmaz ama vitara emniyetli sınırlar içinde kalan arazide de başarılı olan bir suv.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst