Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yns Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,887
Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

Arkadaşlar, yaklaşık 10 gün önce, derin araştırmalarım, otomotiv sektörünün içinde olmam, biraz merak, bagajın yarısını kaplayan LPG tankı, Korkutucu hale gelen LPG ve benzin fiyatları ve daha bir çok nedeni bir araya getirdim. Ne Türkiyedeki suzuki ile ilgili yazılıp çizilen forumlarda nede yabancı forumlarda, sebep-sonuç ilişkisine bağlı , subjektiflikten uzak, tamamen objektif verilere dayanan mekanik ve elektrik, elektronik bilimlerince ve piyasa gerçekleri ile bağdaşan, akla mantığa yatan hiç bir sonuca ulaşamadım. Sağ olsun, Oğuz abi ve bir kaç arkadaş objektif somut veriler işığında fikir beyan etmişler.
Bu süreçte neler yaptım, nelerle karşılaştım; Servisleri aradım sordum, objektijlikten uzak, net bir şey söylemediler, çoğunlukla da şu çıktı "abi ötekini, 3 liraya motor yaptırırsın, bunu 5 liraya " böyle yoruma, benim cevabım " o benim bileceğim şey, ona bakarsan Q7 alırsın, 20 bine çıkar motor revizyonu; şimdi 20 bin diye Q7 ye kötü diyebilirmisin ! hayır" ... "e peki usta başka nesi var ?".. " başka bişe yok abi" ... Anadolu yakasında ve Maslakta ün yapmış beyincilere sordum, veri teşkil edecek kadar "bir şeylerini yaptık beyin tamiri yaptık, elektronik bilmem nesi vardı da yaptık" demediler, bir megane kadar, bir astra kadar, jetta kadar beyin yapmamışlar...münferit gelip çözülmüş yüklenmiş vs gitmiş .
Sonunda çok sevgili Mehmet abiyi (Mehmet Becce) aradım.2000 yıllarında biir dönem, mazda E2200 minibüslerin diesel motorları, 1,6 benzinli motorlara sanayide atılmış, bunların sorun yaratıp, ilk kötü diesel deneyimleri yaşanmasına ve bilip bilimeden suzuki diesel kötü diye ufaktan ufaktan dumanlar tütümeye başlamasına sebep olduğunu öğrendim. 2002 yılında ise bu orjinal dieseller gelmiş. Nihayetinde, Mehmet Becce'nin özetle ; senelerdir, peugeotda bu memleketin yükünü taşımış, söylentilere itibar etmiyorum, ciddi şeyler olsa haberdar olurduk şekilnde fikir yürütmesinin ardından, çok sevdiğim JLX kasanın diesel versiyonunu almaya karar verdim. Bilenler bilir, bu benim 2,0 V6 ve 1,6 benzinli JLX in ardından 3. JLX im oldu.

10 günlük sürüş deneyimlerimi de yazacağım, ekonomi, geniş bagaj, turbo desteği, yüksek model vs sebeplerden dolayı çok memnunum ve bir kaç güne kadar, off road modifiye ve chip tuning uygulamasına da müsait olması sebebi ile % 20 güç ve % 40 tork artışı sağlayacak bu uygulamadan da söz edeceğim.
 

Etiketler
Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

Araç hala standart, chip tuning uygulamasına bağlı olarak 30 yada 31" lastik ile birlikte yükseltme işlemine başlayacağım, buna karar vermek içinde yazılım mı, performance box mı kullanacağımı araştırıyorum halen sonra standart hali ile beygir ve tork ölçümünün ardından, chip uygulamasına girip ek olarak ne kadar beygir gücü ve tork elde etmişiz on bakacağım ve elimdeki verilere göre en az yükü bindirecek lastik ebadına karar verip o çerçevede modifiye işlemlerine gireceğim.

Şu anda, 120 bin km de olan aracım hiç kurcalanmamış, tabiri caizse, kimse parmak atmamış. Aracı alıp İstanbula getirmek için, depoyu fulledim, boş depo 46 litre mazot alıp 140 TL ye doldu . bir depo PO eurodiesel yakıt ile 735 km şehirlerarası yol ve İstanbul içindede yoğun trafik olmak olmak üzere, 840 Km yol geldim. 100 km de tüketim uzunyol da 5,5 litre greçekleşti.Yani km de165 Kr yaktı . 10 gündür şehir içinde akşamları yoğun trafik şartlarında yol alarak 32 litre (100 Lİra) motorin ile, 400 km yi devirdim , ama bugün yarın mazot alırım, şu hali ile şehir içinde 8 litre tüketiyor, o da Km de 24 kuruş mazot yakıyor demek.

Performansı tatmin edici, 2300-2500 civarında turbo devreye giriyor, yeni nesil (CDTİ , TDİ, TDCİ... vs) diesel sisitemlerindeki gibi çok başarılı koltuğa yapıştırıcasına olmasa da yeterli bir ivmelenme sağlıyor. Diesel olması sebebi ile çok düşük devirlerde dahi (1500 civarı) gaza bastığınızda ayağınızın altında birileri var ve size " peki efendim gidiyoruz" diyor. Bu anlamda rampa da yada düzde toparlanması iyi bir makine diyebilirim. Bilenler için örnek vereyim Beşiktaş barbaros yokuşunu, yada çamlıca rampasını 3 viteste gaza basmadan 1500 devir civarında çok rahat çıkabilmek mümkün.

Bir diğer benzinli ile farkı da uzun rampaları çıkarken kompresyon kaybı yaşanmıyor , 5. vites ve 100 km ile girdiğiniz uzuuuunn bir rampayı 5. vites ve gaza basmadan yine 95 - 100 km ile bitirebiliyorsunuz. Rampa inişlerde ise kompresyon gücü daha belirgin hale geliyor ve deyim yerinde ise dizginleri bir an olsun bırakmıyor.

Otoyol kullanımında ( Gerede - İstanbul denedim) 140-150 km hızlara çok rahat ulaşıp seyir mümkün, 80-120 ; 100-140 gibi ara hızlanmalarda da eski nesil diesel olmasını da göz önüne alırsanız, tatmin edici olduğunu söyleyebilirim. Pekala 2003-2004 yıllarında üretilen, aerodinamik yapıdan kaynaklı handikapları göz ardı ederseniz bir corsa, 307, focus benzeri bir performans sunuyor.

Araçta genel olarak farklı bir tasarım yada makyaj yok, orta konsılda saat tasarımı ve yine burada küçük bir göz dışında değişiklik yok. Devir saati beş binde redline olmak üzere altı binde sonlandırılmış, hız göstergesi 180 de son bulmuş yine. Benzinli modellerde hararet göstergesinin yalancı şahitliğini önlemek için, birde radyatör su seviyesi müşiri ilave edilmiş radyatöde su seviyesi azalırsa göstergede en alttaki işıkların olduğu yerde bu lamba yanıyor. Güzel bir çözüm üretilmiş.

Uzun yolda ve şehir içinde yalıtımın çok başarılı olmadığı ve alışana kadar bir süre uyumsuzluk yaşanabildiğini de eklemek gerekir, Daha başarılı bir izolasyon sağlanabilirdi. Aracın altının komple piyasda zift diye adlandırılan malzemelerle kaplanması, titreşim ve ses konusunda fayda sağlar diye düşünüyorum.

Özetle, ekonomik, yeterli performansı sunan, LPG tankı olmadan tamamı kullanılabilen bagaj alanı, yüksek modeli ve peugeot motor yapısı sebebi ile parça problemi olmayacağına inandığım bir seri.

Herkese kazasız güvenli yolculuklar diliyorum
 

Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

Selam ellerinize saglık bu aracla ilgili soru işaretlerini giderdiginiz icin hayırlı olsun kazasız belasız surusler dilerim saygılar..
 

Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

Çağlar hocam merhaba,
Özletmiştin kendini.
Yeni aracın hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmanı dilerim.


4 L' Alıntı:
Bilenler bilir, bu benim 2,0 V6 ve 1,6 benzinli JLX in ardından 3. JLX im oldu.
 

Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

Şenol, teşekkür ederim, iyi dileklerin için, hep beraber kullanalım güzel günlerde. Uzak kalmak, malum sebepler biliyorsundur
 



Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

Merhaba, 2002-2003 diesel vitaralar için ikinci elde çok yüksek fiyatlar isteniyor. Sizce bu fiyatlara değer mi? 21 bin ile 25 bin arası satanlar var. 3. kapı 2004-2005 grand bile alınır bu fiyatlara.
Sakıncası yoksa siz kaça aldınız ?
 

Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

Çağlar Bey yeni aracınız hayırlı olsun. Bu arada mesajınızı aldım, karar aşamasındayım.
 

Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

Merhaba, 2002-2003 diesel vitaralar için ikinci elde çok yüksek fiyatlar isteniyor. Sizce bu fiyatlara değer mi? 21 bin ile 25 bin arası satanlar var. 3. kapı 2004-2005 grand bile alınır bu fiyatlara.
Dizel araçlara hemen her markada biraz fazla para isteniyor. Değip değmeyeceği lpg ile aranızın nasıl olduğuna, benzin fiyatlarını uygun bulup bulmadığınıza, dizel motorda arıza çıkma ihtimaline ve ne kadara çözülebildiğine vs gibi şeylere bağlı olduğu için cevaplanması oldukça zor bir soru. Buna bir de bir dönem türkiyede satılan mazotun kalitesiz oluşu ve son zamanlarda ancak düzelebildiği eklenirse işin içinden çıkmak biraz zor, tabi bu daha çok yeni teknoloji turbo dizel araçları ilgilendiren bir durum.
 






Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

hdi
crdi
crdti

vs..hepsi aynı şey..her üretici başka bir isim takıyor.

işin aslı enjektörlerinde bobin var ecudan aldıgı sinyal ile enjektör acılıp kapanmasını kumanda ediyor.

benzinli arac gibi enjektörleri elektiriklidir de denilebilir.

turbo destekli oluyor genelde olmuşken iyi olsun diye..yalnız aracın sınıfına ,aldıgı paraya göre intercooler bazılarında ya kullanmıyor yada ufak bir şey koyuyor varmı var hesabı..büyük hacimli intercooler soguk havayı motor içine yolladıgında tadından yenmez derim.. :smiley:

birde kırsal motorinle calışan mekanik pompa ve enjektörlü dizeller vardır ..bunlar 10 numara yag ,biodizel ,kacak mazot vs ne koysan calışır kibar degildirler ama ..common rail gibi güçlü degildirler.avrupa birliginde bunlar bitti bizde devam ..
d .. dt ..diye kodlandırılırlar.

VW başka bir teknoloji kullanyor tdi diye kodlandırıyor ikisinin arası garip bir şey ?

seat ta kullanılanları daha farklı daha verimli diyebiliriz.
 

Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

bandrolleri fazla olması hdı lerin ekonomikliğine bir engel bence lpg li bir jlx le arasındaki yakıt farkını kapatır sanırım
 

Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

bkaynar' Alıntı:
Merhaba, 2002-2003 diesel vitaralar için ikinci elde çok yüksek fiyatlar isteniyor. Sizce bu fiyatlara değer mi? 21 bin ile 25 bin arası satanlar var. 3. kapı 2004-2005 grand bile alınır bu fiyatlara.
Sakıncası yoksa siz kaça aldınız ?
Aslında benzinli içinde aynı şey geçerli 2000 - 01 içinde 20 bin üzerinde rakamlar isteniyor, ama gerçek piyasa tutturabildiğine, ben ucuz aldığımı düşünüyorum. 19500 verdim 2003 ün sekizinci ayı çıkışlı. Aldığım kişi arabayı alacağına karşılık almış ve bizim anlaştığımız rakam alacak bedeli kadarmış. Yani adam alacağını kurtarma peşindeymiş.
veteriner' Alıntı:
HDİ de turbo dizel olmuyor mu?
HDi turbo diesel kesinlikle 2200 devir civarında tubo açıyor. Bugün 30" federal MT leri taktım ve torkun yüksek oluşunun burada faydasını gördüm. Büyük lastiğe geçtiğinde benzinlide olduğu kadar etkilenmediğini söyleyebilirim, çok daha az etkilendi.
 

Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

sahin05' Alıntı:
bandrolleri fazla olması hdı lerin ekonomikliğine bir engel bence lpg li bir jlx le arasındaki yakıt farkını kapatır sanırım
Genellikle LPG tüketimi hesaplanırken benzine verilen parayı nedense çoğu kmse hesaplamaz. Bu da kışa girdiğimiz şu zamanlarda ciddi bir tüketim faktörü. Karmada hesapladığınızda ve model yaş ve olasılıksız arkadaşımızın dediği faktörleri ve kendi önceliklerinizi bütün bunlarla birarada gözönünde bulundurunca kendinize göre bir yere varmış oluyorsunuz.
Ancak sizin bandrol-dizel denklemi kurup buradan ekonomikliğe ulaşmanız bana göre çok doğru değil Suat bey. 60.000 euro verip 3.20 diesel BMW alıp vergisi yüksek öyleyse ekonomik değil demek gibi bir şey.
Benim yakıt ekonomisinin yanı sıra , diesel tercihimdeki en önemli nedenlerden biri de turbo diesel motorların chip tuning veya beyin yazılımına sonderece müsait olması sebebi ile, beygir gücü ve tork artışı sağlamaya çok müsait olması bunu benzinli modellerde çok pahalı ve mekanik parça modifiyeleri ile daha pahalı yapılabilecekken, çok daha ucuz maliyet ile güç ve tork alınabilmesi sebebi ile tercih etmiştim. 3" süspansiyon ve 2" body lift ve 30" lastik uygulamalarını bu gün itibarı ile tamamladım. Şimdi Diferansiyel kildi ve beyin yazılımı var önümüzdeki haftanın programında.
 



Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi

gercekten faydalandım cok teşekürlerr.Özellikle Çaglar ve Oğuz bey ve diğer arkadaşlar gercekten kafası karışık olana iyi geldiniz.ne diyeyeim Allah razı olsun.zamanı gelince bilgi ve tecrübelerinize muracat ederim haberiniz ola selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,921
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst