4 L
Kamp III
Ynt: Vitara 2002-2003 Dizel Hakkında Bilgi
Arkadaşlar, yaklaşık 10 gün önce, derin araştırmalarım, otomotiv sektörünün içinde olmam, biraz merak, bagajın yarısını kaplayan LPG tankı, Korkutucu hale gelen LPG ve benzin fiyatları ve daha bir çok nedeni bir araya getirdim. Ne Türkiyedeki suzuki ile ilgili yazılıp çizilen forumlarda nede yabancı forumlarda, sebep-sonuç ilişkisine bağlı , subjektiflikten uzak, tamamen objektif verilere dayanan mekanik ve elektrik, elektronik bilimlerince ve piyasa gerçekleri ile bağdaşan, akla mantığa yatan hiç bir sonuca ulaşamadım. Sağ olsun, Oğuz abi ve bir kaç arkadaş objektif somut veriler işığında fikir beyan etmişler.
Bu süreçte neler yaptım, nelerle karşılaştım; Servisleri aradım sordum, objektijlikten uzak, net bir şey söylemediler, çoğunlukla da şu çıktı "abi ötekini, 3 liraya motor yaptırırsın, bunu 5 liraya " böyle yoruma, benim cevabım " o benim bileceğim şey, ona bakarsan Q7 alırsın, 20 bine çıkar motor revizyonu; şimdi 20 bin diye Q7 ye kötü diyebilirmisin ! hayır" ... "e peki usta başka nesi var ?".. " başka bişe yok abi" ... Anadolu yakasında ve Maslakta ün yapmış beyincilere sordum, veri teşkil edecek kadar "bir şeylerini yaptık beyin tamiri yaptık, elektronik bilmem nesi vardı da yaptık" demediler, bir megane kadar, bir astra kadar, jetta kadar beyin yapmamışlar...münferit gelip çözülmüş yüklenmiş vs gitmiş .
Sonunda çok sevgili Mehmet abiyi (Mehmet Becce) aradım.2000 yıllarında biir dönem, mazda E2200 minibüslerin diesel motorları, 1,6 benzinli motorlara sanayide atılmış, bunların sorun yaratıp, ilk kötü diesel deneyimleri yaşanmasına ve bilip bilimeden suzuki diesel kötü diye ufaktan ufaktan dumanlar tütümeye başlamasına sebep olduğunu öğrendim. 2002 yılında ise bu orjinal dieseller gelmiş. Nihayetinde, Mehmet Becce'nin özetle ; senelerdir, peugeotda bu memleketin yükünü taşımış, söylentilere itibar etmiyorum, ciddi şeyler olsa haberdar olurduk şekilnde fikir yürütmesinin ardından, çok sevdiğim JLX kasanın diesel versiyonunu almaya karar verdim. Bilenler bilir, bu benim 2,0 V6 ve 1,6 benzinli JLX in ardından 3. JLX im oldu.
10 günlük sürüş deneyimlerimi de yazacağım, ekonomi, geniş bagaj, turbo desteği, yüksek model vs sebeplerden dolayı çok memnunum ve bir kaç güne kadar, off road modifiye ve chip tuning uygulamasına da müsait olması sebebi ile % 20 güç ve % 40 tork artışı sağlayacak bu uygulamadan da söz edeceğim.
Arkadaşlar, yaklaşık 10 gün önce, derin araştırmalarım, otomotiv sektörünün içinde olmam, biraz merak, bagajın yarısını kaplayan LPG tankı, Korkutucu hale gelen LPG ve benzin fiyatları ve daha bir çok nedeni bir araya getirdim. Ne Türkiyedeki suzuki ile ilgili yazılıp çizilen forumlarda nede yabancı forumlarda, sebep-sonuç ilişkisine bağlı , subjektiflikten uzak, tamamen objektif verilere dayanan mekanik ve elektrik, elektronik bilimlerince ve piyasa gerçekleri ile bağdaşan, akla mantığa yatan hiç bir sonuca ulaşamadım. Sağ olsun, Oğuz abi ve bir kaç arkadaş objektif somut veriler işığında fikir beyan etmişler.
Bu süreçte neler yaptım, nelerle karşılaştım; Servisleri aradım sordum, objektijlikten uzak, net bir şey söylemediler, çoğunlukla da şu çıktı "abi ötekini, 3 liraya motor yaptırırsın, bunu 5 liraya " böyle yoruma, benim cevabım " o benim bileceğim şey, ona bakarsan Q7 alırsın, 20 bine çıkar motor revizyonu; şimdi 20 bin diye Q7 ye kötü diyebilirmisin ! hayır" ... "e peki usta başka nesi var ?".. " başka bişe yok abi" ... Anadolu yakasında ve Maslakta ün yapmış beyincilere sordum, veri teşkil edecek kadar "bir şeylerini yaptık beyin tamiri yaptık, elektronik bilmem nesi vardı da yaptık" demediler, bir megane kadar, bir astra kadar, jetta kadar beyin yapmamışlar...münferit gelip çözülmüş yüklenmiş vs gitmiş .
Sonunda çok sevgili Mehmet abiyi (Mehmet Becce) aradım.2000 yıllarında biir dönem, mazda E2200 minibüslerin diesel motorları, 1,6 benzinli motorlara sanayide atılmış, bunların sorun yaratıp, ilk kötü diesel deneyimleri yaşanmasına ve bilip bilimeden suzuki diesel kötü diye ufaktan ufaktan dumanlar tütümeye başlamasına sebep olduğunu öğrendim. 2002 yılında ise bu orjinal dieseller gelmiş. Nihayetinde, Mehmet Becce'nin özetle ; senelerdir, peugeotda bu memleketin yükünü taşımış, söylentilere itibar etmiyorum, ciddi şeyler olsa haberdar olurduk şekilnde fikir yürütmesinin ardından, çok sevdiğim JLX kasanın diesel versiyonunu almaya karar verdim. Bilenler bilir, bu benim 2,0 V6 ve 1,6 benzinli JLX in ardından 3. JLX im oldu.
10 günlük sürüş deneyimlerimi de yazacağım, ekonomi, geniş bagaj, turbo desteği, yüksek model vs sebeplerden dolayı çok memnunum ve bir kaç güne kadar, off road modifiye ve chip tuning uygulamasına da müsait olması sebebi ile % 20 güç ve % 40 tork artışı sağlayacak bu uygulamadan da söz edeceğim.