Ynt: Unimog
Herkese günaydın.
Bu kolun diğer araçlardaki high ve low konumu ile ilgisi yoktur.Unimogun zaten öyle bir sisteme ihtiyacı yoktur.Can'ın bu başlık altında 187 no.lu mesajına bakarsanız ve unimog ile diğer 4x4'lerin sürünme oranlarını ( crawl ratio ) karşılaştırırsanız , ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.
Sistem aslında son derece basit düşünülmüş.O kolu 1 kere çekince hareketi ön defransiyele aktarıyorsunuz ( 4 çeker ) , bir daha çektiğiniz zaman aynı anda ön ve arka def.i kilitliyorsunuz.
2.ci sorunuza gelince ; 4 no.lu kol tüm unimog tiplerinde mevcuttur.Bu kolu geri durumuna getirmeden , ana vitesi geriye de alsanız araç harekete geçmez.İleriye gitmek için bu kolu ileri , geriye gitmek için geri konumuna gerirmelisiniz.Boş konumu da da tahrik milleri , PTO ve karınca şanzıman gibi yardımcı unsurların çalışması için gereklidir.
Mantık aynı olmakla beraber , bu levye ve kolların pozisyon ve şekillerinin unimog tiplerine göre de değiştiklerini daha evvel belirtmiştim.
Bu gösterdimlerim tüm U 404 S (benzinli ) modelleri için geçerlidir.
Üylerimizden İlker Bey'in ( moger ) aracında ise sistem (U 406 ) biraz daha değişkitir.Bahsettiğim sistemler 404'lerde mekanik iken 406'larda ise pnömatiktir.
U 406 , 416 , 403 ve 421 tiplerinde sistem
• a lever to select the 6 main gears
• a lever for forward-reverse
• a lever to select between the standard gearbox and the cascade gearbox
• the cascade selector - intermediate, crawler or super-crawler gears
• a lever to control the front and rear PTO's
• a lever for the mid PTO
• a rotary switch (air) to select 2WD, 4WD or 4WD with differentials locked