Unimog

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 165,039

unımog arıyorum

  • 416 406

    Kullanılan: 14 70.0%
  • 403 421

    Kullanılan: 6 30.0%

  • Kullanılan toplam oy
    20
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Unimog

çok doğru vitesleri 2-4-6 yaparsak tahmine 60 saniye şaka bir yana 8 ileri u5000 ler beni otobanda 1oo civarında geçti karayollarını aracı yanında hızı eşitlediğmde 115 civarı idi çokda hantal hızlanıyormuş gibi gelmedi bana o hacme göre
 

Etiketler

Ynt: Unimog

ama o naylonu üstünde u5000 geçende benide paket yaptı otobanda 100km ile sol çekti...zaten bende 5000 olduğu için saygıyla eğildim önünde...
 

Ynt: Unimog

Ercüment bey, o hacimdeki araçta 21 yy. ın teknolojisi yatıyor... :smiley: Bence de normal.
404 mog, 300 Turbo dizel motorla bile 90 km yapıyorsa ki bu hıza dişli oranları değişmiş mogdur bence, bu da demekki 404/406/416 mogun yürüyen aksamıyla, saatte 130 km hız imkansız. :( :smiley:
Bizde 406 mogu çift kabin haline getirererek, kendi zevkimize göre restore etme çabasına gireceğiz şu 4-5 yıl içerisinde. Ama hızdan yana fazla bir isteğimiz yok, unimog arazi canavarı. Avantajı yüzdesel olarak arazi üzerinde ki bunu asfalt üzerine geçirmeye kalkışırsak arazi performansından ödün verecektir demektir.
Ağır koşul altındaki, katı çamurlu ve çok engebeli arazide yol alacaksanız tercihiniz Unimog'a olsun. Çünkü bu koşullar da en özgür olabileceğiniz araç Unimog.
 

Ynt: Unimog

HAKLISINIZ KAÇKARDA ACELYADA KAZ DAĞLARINDA VEYA ALADAĞLARDA 2800 RAKIMDA YANIMDA SIRTINDA EVİMİ TAŞIDIĞIM ARAZİ ÖZELLİKLERİNDEN KABİLİYETİNDEN %20 KAYBETMİŞ BİR MOG BİLE HER ARAÇTAN EN AZ BİR MİSLİ DAHA İYİ PERFORMANS GÖSTERİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. ANCAK YOL KONFORU VE PERFORMANSINI DÜZELTMEDİĞİMİZ SÜRECE TRANSFERLER VE SIRADAN PARKURLARDA AYAKKABI GİBİ DIŞARI ÇIKARKEN GİYERİM MANTIĞI İLE KULLANILAN BİR MOG KARAVAN EZİYET VE ÜZÜNTÜDEN BAŞKA BİR ŞEY VERMEZ. ARAZİ HARİÇ.
 



Ynt: Unimog

ARAKADAŞLAR SAHİBİNDENDEKİ 4516091 NOLU İLANDAKİ MOG HAKKINDA FİKRİ OLAN VARMI?
 


Ynt: Unimog

Küçük harf ile ilgili uyarınız için teşekkürler forum kuralları linkine basmıştım ama açılmmamıştı. Dediğiniz araç ile ilgili görüştüm. Oteller için safari turlarında kullanılan bakımlı bir araç olduğunu söylüyorlar ancak araç bodrumda önümüzdeki günlerde istanbula getirmeyi düşünüyorlar.
 


Ynt: Unimog

Yeni üyemiz nasah'a hoşgeldin diyor ve isteği üzerine unimog içindeki levyelerle ilgili bilgi veriyorum.Tabii bu bende ki 404 modeli ile ilgili.Model ve tip değiştikçe levye ve kolların da şekil ve konumları değişebiliyor.

556168.jpg


1- 6 ileri 2 geri vites kolu
2- El freni
3- Arazi 4x4 kolu.1.nci konumda 4 çekere geçer , 2.ci konumda önve arka def. kilitler.
4- İleri-Boş-Geri kolu
5- Yavru şanzıman PTO hareket kolu
6- Resimde numara koymayı unuttum ama , üst sol köşede görülen mandal.404'ler de çift yakıt deposu olduğundan birbirlerine geçişi sağlar.

Bir de bu resimde gözükmeyen ve her unimogda bulunmayan (opsiyonel ) karınca şanzıman kolu vardır.

Bu resimler de benim araçtan.Ben mekanik el frenini iptal edip yerine Ford D 1210 kamyon imdatı koydum.

556221.jpg


Bir de sonradan aldığım karınca şanzımanı da akuple ettikten sonra tüm 4x4 ve PTO sistemlerini mekanikten havalıya çevirdim.

556231.jpg
 



Ynt: Unimog

Nadir Bey ;
cevabınız için öncelikle teşekkürlerimi sunarım.
Anlamadıklarım;
1-3 no'lu 4x4 kolu unimog normalde arkadan cekişli mi? Bu iki seviyeyi normal araclardaki arazivitesinde ki hi ve low konumuna benzetebiliriz sanırım.
2- 4 no'lu kol neyi bosa alıyor?
 

Ynt: Unimog

Herkese günaydın.
Bu kolun diğer araçlardaki high ve low konumu ile ilgisi yoktur.Unimogun zaten öyle bir sisteme ihtiyacı yoktur.Can'ın bu başlık altında 187 no.lu mesajına bakarsanız ve unimog ile diğer 4x4'lerin sürünme oranlarını ( crawl ratio ) karşılaştırırsanız , ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.
Sistem aslında son derece basit düşünülmüş.O kolu 1 kere çekince hareketi ön defransiyele aktarıyorsunuz ( 4 çeker ) , bir daha çektiğiniz zaman aynı anda ön ve arka def.i kilitliyorsunuz.
2.ci sorunuza gelince ; 4 no.lu kol tüm unimog tiplerinde mevcuttur.Bu kolu geri durumuna getirmeden , ana vitesi geriye de alsanız araç harekete geçmez.İleriye gitmek için bu kolu ileri , geriye gitmek için geri konumuna gerirmelisiniz.Boş konumu da da tahrik milleri , PTO ve karınca şanzıman gibi yardımcı unsurların çalışması için gereklidir.

Mantık aynı olmakla beraber , bu levye ve kolların pozisyon ve şekillerinin unimog tiplerine göre de değiştiklerini daha evvel belirtmiştim.
Bu gösterdimlerim tüm U 404 S (benzinli ) modelleri için geçerlidir.
Üylerimizden İlker Bey'in ( moger ) aracında ise sistem (U 406 ) biraz daha değişkitir.Bahsettiğim sistemler 404'lerde mekanik iken 406'larda ise pnömatiktir.

U 406 , 416 , 403 ve 421 tiplerinde sistem

558596.jpg

• a lever to select the 6 main gears
• a lever for forward-reverse
• a lever to select between the standard gearbox and the cascade gearbox
• the cascade selector - intermediate, crawler or super-crawler gears
• a lever to control the front and rear PTO's
• a lever for the mid PTO
• a rotary switch (air) to select 2WD, 4WD or 4WD with differentials locked
 

Ynt: Unimog

http://www.youtube.com/watch?v=UU1Q3AEFJRw

Kayıp Mog ve Ural'ı bu sabah zapping yaparken buldum! Muhaaaaaaaaaaa :D
 


Ynt: Unimog

Jeepcj7' Alıntı:
http://www.youtube.com/watch?v=UU1Q3AEFJRw

Kayıp Mog ve Ural'ı bu sabah zapping yaparken buldum! Muhaaaaaaaaaaa :D

O uralı bir kaç sene evvel görmüştüm.Zavallıcık ne hale gelmiş.
Bir de şarkı ile ilgili yorumlara baktım.Hepsi şarkıcı ile ilgili.
Biz de arka plandaki hurdalarla ilgileniyoruz. ;D
 



Ynt: Unimog

Nadir Bey cevaplarınız icin tesekkürler. Diğer bilgilerinizi de aktarmanızı sabırsızlıkla bekliyoruz. Aklınıza ne gelirse sanzımanı indirisiniz; difransiyeli acarsınız; yaglama vs işlemleri yaparsanız fotograflarla ince noktaları aydınlatırsanız seviniriz.
Kafama takılan baska soru ise; dizelden benzinliye gecen olmadıgı icin bir sorun cıkmıyor; dizele gecince normal benzinli motora göre ayarlanmıs sanzımanıda değiştirmek gerekmiyor mu? Dizelin mantıgı düsük devirde daha yüksek tork ve bu tork sanzıman elemanlarına cok düsük devirlerde cok daha büyük kuvvetler uygulayıp zorlamıyor mu? Benzinli motoru gibi 4500- 5000 devire cıkması imkansız olacagı icin son süratte düsüs yasanmıyormu?
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst