Unimog

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 165,039

unımog arıyorum

  • 416 406

    Kullanılan: 14 70.0%
  • 403 421

    Kullanılan: 6 30.0%

  • Kullanılan toplam oy
    20
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Unimog

Elimde oldukça zengin bir resim ve belge arşivi var.Özellikle istediğiniz bir şey varsa lütfen belirtin , burada paylaşalım.Görüntü kirliliği ve bıktırıcı olmaması açısından konuyu fazla detaylandırmıyorum.
Dizele çevirme konusuna gelince ; tork ve motor devri açısından bu konuyu normal binek araçlardaki durum ile benzetmemek lazım.Şöyleki ; unimoglarda her şey dişli oranlarına cer dişlileri ve avara ile aktarma organlarına göre ayarlanmış.Basitçe şunu söylemek istiyorum.Asfaltta veya normal bir yolda gidiş unimogu planlıyan mühendislerin en son düşündükleri konu.( Tabii son modelleri bunların dışında tutuyorum )
Zaten orjinal benzin motoru ile bir U404S'in max. 85-90 km/saat yaptığını düşünürseniz , ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.
O nedenle benzinliden dizele geçerken başka bir aracın şanzımanını düşünmeniz mümkün değil.Ancak herhangi bir dizeli orj. şanzımana akuple ederken '' flanş'' dediğimiz bir ara parça gerekiyor ; ki bunu da torna veya döküm yolu ile temin etmeniz mümkün.
 

Etiketler

Ynt: Unimog

'''1979 mercedes unimorg 6 ileri 6 geri çok temiz lastikler yeni orjinal jantlar deri koltuk çok iyi toplandı görülmeye deger bir araç''' Abi Bu Ne Demek Oluyor Kafa Yapmış Anlaşılan :D:D:D:D:D Mehteranları Bile Gecmiş Hiç Olmazsa Onlardan 2 ileri bir Geri :D:D:D
 


Ynt: Unimog

Merhaba arkadaşlar,ben nissan patrol 4x4 sahibiyim.Kısmetse şimdide bir unimog sahibi olmak istiyorum.Yazılarınızı okudum.Fakat hala bir sürü bilmediğim şey var.Hem bilgi yardımınıza hemde tavsiyelerinize ihtiyacım var.
Mesela modeller…..Tam olarak ülkemizde bulunan modeller nelerdir.404,416,u1300L vb…..?
Sonra bu modellerde bulunan motor seçenekleri.Bunlarda hiç orijinal dizel olan var mı?
Karınca ve yavru şanzıman ile ilgili yazıları okudum.Biri vince hareket vermek için diğeri inişlerde devri düşürmek içinmiş.Bunu normal 4x4 lerin ağır devri gibi düşünerek çıkışlardada kullanabilirmiyiz?Karınca ve yavru şanzıman bütün modellere takılıp kullanılabilirmi?
Önde ve arkada diferansiyel kilidi var.Fabrika çıkışı veya sonradan genelde arkaya takılabilen diferansiyel kilitli araçlar mevcut.
Unimoglarda öndede bulunuyormuş.Bu bütün modelleri için geçerlimidir?Model veya motor olarak en çok tutulanları hangileridir.
Özellikle tutulmayan sorun yaşanan bir model varmıdır?Unimogların vazgeçilmezidir ama sadece…….modellerinde vardır diyebileceğiniz bir aksam veya aksesuvar söz konusumudur.Orman,jandarma,deniz birlikleri,telekom vb….resmi kurumlardan çıkan araçlardan hangileri daha çok tercih sebebi olabilir.Ayrıca bu araçlara tüp takıp kullanan varmı?Tavsiye eder misiniz?Çünkü artık başka bir dizel motoru takma işlemine müsade edilmiyormuş.(bu doğrumu?)Sonra bir başka önemli konu lastik seçimi.Normal off road araçlarından daha farklı lastikleri var.Geçen gün orman şubenin parkına gidip unimogların üzerindeki lastikleri inceledim.Michelin pzl 365/80/R20 ve 11 R 20 traktör tipinde farklı lastikler kullanıyorlardı.Ayrıca birde telekomcuların kullandığı 12.50 R20 olan başka bir marka daha varmış.Pzl 1200 ytl,12.50 R20 olan 650 ytl civarı imiş….Pzl olan hoşuma gitti ama çok pahalı.Daha hesaplı lastik seçenekleri mevcutmudur.Ayrıca hurdacılarda alırsam,yanında yedek parça olarak neleri almalıyım……..
Sonuç olarak yoğun sorularımla kafanızı şişirdiğim için özür dilerim.Alacaksam bir kere,imkanlarım ölçüsünde en iyisini almak isterim.Alacağım aracı iyi tanımak ve off road a olan merağım yüzünden bu kadar ayrıntıya giriyorum.Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla
Varlık Efe Över
 



Ynt: Unimog

Ülkemizde bir kaçı hariç, Unimog modellerinin büyük kısmı bulunmaktadır.Sorduğunuz soruları tam açıklayabilmem için sayfalar dolusu yazmam lazım.
Kısaca özetlersek U404S tek benzinli modeldir.Devlet kuruluşlarında pek kalmamıştır.Piyasada bulunanların büyük kısmı dizele çevrilmiştir.
Geriye kalan tüm modeller orijinal dizeldir.
Karınca şanzıman inişde devri düşürmek için tasarlanmamıştır.Bu başvurulan yöntemlerden biridir.Amacı özellikle tarım ve orman çalışmalarında aracın çok ağır devirle ilerlemesini sağlamaktır.
Yavru ve karınca şanzıman opsiyoneldir.
Ön ve arka def kilidi tüm unimoglarda mevcuttur
Tutulmayan bir unimog modeli bu araç için ancak bir hakaret olabilir. ;D
Lastik konusu çok teferruatlıdır. eğer Istanbul'da iseniz bir ara bir araya gelip Sizi daha fazla bilgilendirmek isterim.
Eğer illa bir unimog alıcam diyorsanız , önerilerim ;
5 silindir MB motoru ile dizele çevrilmiş bir U404S
Veya U406-416 ( 6 sil , 5,7 l dizel ) U 403 ( 4 sil ,3,8 dizel ) U 421 ( 4 sil. 2,2-2,5 dizel )

Saygılarımla
 

Ynt: Unimog

Benim unimogda kupa şaseye civata ve kaynakla sabitlenmiş durumda.Tabii bu olası bir şanzıman ve motor değişikliğine imkan tanımamakta.Gerçi çok şükür bugüne kadar da ihtiyaç duymadık ama , ama bu ileride de olmayacak değil tabii ki.
Geçen gün sevgili Cezmi Ustam'la sohbet ederken ( ikimiz de kurtluyuz zaten ;D ) oturduk ve neler yapacağımızı tesbit etik.Sistem aynı kamyon kupalarındaki gibi.Fakat onlarda biliyorsunuz sadece şöför kabini kalkıyor.Bizim gövde komple kalkacağı için işlem biraz daha zor ve sıkıntılı.Bugün uğradığımda kupa ile şasenin irtibat yerleri kesilmişti.Ve komple tesisat sökülmüştü.Bayağı zor bir işe giriştik , ama sonuç iyi olur inşallah.

Bu resim de aynı şekilde yapılmış bir unimogdan alınma.( Fakat sadece yarım kupa )

574601.jpg
 

Ynt: Unimog

Nadir Abi,

Önden arkaya doğru mu, arkadan öne doğrumu kalkacak? Pedallar ıvır zıvır kupa ile şaseyi birbirine bağlayan diğer fren hortumları....modifiye olacak mı? Bi de sizin kasa çok büyük değil mi?amortisörle mi? hidrolikle mi? kaldıracaksınız... kasa kupaya nasıl kilitlenecek? unimogların şasesi çok esner diye biliyorum, arazide bir açılırsa Allah korusun... adım adım bizi aydınlatın lütfen.. şaseye ve yürüyen aksama müdahele açısından süper bir proje! CJ'de 13 tane paslı civata sökmek gerekiyor belki böyle bir sistem uygulanabilir.... ammmaann her araziden sonra kupanın altın şase yürüyen aksam ne yıkanır ama.....
 

Ynt: Unimog

Selam Orkun.Çok zor bir işe giriştiğimi biliyorum.Diğer başlıkta Uğur'a boyumuzu aşan bir işe başladık derken de bu işi kastetmiştim.
Kupa önden arkaya doğru kalkacak.Fakat arkada bir esneme payı kalması için gövde önce şase üzerinde bir 20 cm. kadar yükseltilecek.Ve hidrolik çift vinç sistemi ile kupa kalkacak.Şu anda niyet böyle.fakat gövde irtibatları kesildiği ve tesisat ile hortumlar toplandığı için işe de başlamış durumdayız.Ayrıca 20 cm yükselen gövde amörtisörler üzerine oturacak.Böylece sarsıntıları da biraz daha fazla absorbe imkanı bulacağız.
Kupa yere inince resimleri de koyarım.Sıkıntı da burada başladı zaten.Lifte de alsan, halat da bağlasan bağlama yerlerinde hasar oluyor.Bunun için çok geniş strap kullanarak gövdeyi aşağı almayı düşünüyoruz.
 

Ynt: Unimog

Nadir Abi,

Kolay gelsin, heycanla gelişmeleri bekliyorum.. yardımcı olabileceğimiz birşey olursa haber et yeter..
 




Ynt: Unimog

Nadir abi proje büyükmüş :smiley: en kısa sürede istediğin gibi olur inşallah, kolay gelsin...
 



Ynt: Unimog

herkese merhaba;

unimog 411 nerden buluruz ve ne fiyatlarda buluruz.
 



Ynt: Unimog

http://www.gezenbilir.com/index.php/topic,1478.20.html

Bu başlıkta 1 adet var.Ankara İvedik hurdacılar sitesinde.En son İbrahim ve İlker arkadaşlarımız gitmişlerdi.Sahibi benim de 404'ü aldığım Erdem Usta.15.000 YTL istiyormuş.
Bir ara 1 adet Kayseri'de , 1 adet de G.antep'de satılık vardı.Sonrasını takip edemedim.
Çok sempatik ve basit bir araçtır.Ancak ülkemizde çok az rastlandığından almak isterseniz iyi düşünün.Ne de olsa diğer modellerde ki yedek parça bulma rahatlığı bu model için biraz zor.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst