Unimog

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 165,011

unımog arıyorum

  • 416 406

    Kullanılan: 14 70.0%
  • 403 421

    Kullanılan: 6 30.0%

  • Kullanılan toplam oy
    20
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Unimog

Unimog 404

* introduced: 1955
* discontinued: 1980
* width: 2130 mm (84 in)
* length: 4900 mm
* height: 2190 mm (86 in), cab height: 1600 mm (63 in)
* cargo bed: 3000 by 2000 mm (118 by 78 in), 2130 by 2080 mm (84 by 82 in) with double-cab
* wheelbase: 2900 mm (114 in)
* turning radius: 13 m (42.6 ft)
* empty weight: 2900 kg (6390 lb)
* gross weight: 4400 kg (9700 lb)
* tires: 10.5 x 20 (DOT)
* fuel: 2 x 60-litre (15.9 US gal)
* ground clearance: 400 mm (15.7 in)
* fording (w/o equipment): 800 mm (31.5 in)
* traverse angle
o on a side slope: 42 degrees
o approach: 45 degrees
o departure: 46 degrees
* climb: 70% grade
* descent: 90% grade
* average fuel consumption (gasoline): 10–14 mpg (US) (24–17 L/100 km)
* engine: 2.2-litre straight 6 SOHC (Mercedes Benz M180) 80 HP (60 kW)
o Shielded Distributor Ignition, 24 Volt Electrical System
o 2 Barrel Zenith NDIX-32 Carburetor
* transmission gearing
o forward: 14.93/8.23/4.47/2.46/1.52/1.0
o reverse: 20.12/11.09
bence tüketim makul ama gazla ortalama 20 gibi olur herhalde
 

Etiketler
Ynt: Unimog

Ercüment Bey günaydın.Öncelikle hemen cevap veremediğim için kusura bakma.Gördüğün gibi dün zorlu bir gezi yaptık ve ancak kendimize geliyoruz.
Unimog'a gelince eğer yürüyor ise fiyat normal.Önündeki Werner vinci Ankaradan 15oo YTL'den aşağı zor bulursunuz.Orjinal ve sorunsuz bir vinçtir.Benimkinin öndekinin eşidir.Motor konusuna gelince , artık çevrimlerde Almanyada dizelden kaçış var.Unimog forumundaki araç sahiplerinin ortak görüşü, ordaki dizel fiyatlarının da yükselmesi sonucu ya orjinal benzinli ile devam etmek , ya daLPG taktırmak.Gültekin'e katılmıyorum.2.2 l ve 80-90 BG'deki motoru ile akuple şanzımanı sayesinde 1: 47 gibi bir dişli oranı sağlamaktadır ki, bunu hiçbir 4x4'de göremezsiniz.
Almanyada dizel çevrimi kısıtlanmış değil.Zaten onlarda bizdeki muayene kurumu karşılığı TÜV denen bir kurum varki ,allah allah.
Onların dedikleri ve öngördüklerinin dışında hiç bir şey yapamazsınız.Ama kurallar çerçevesinde herşey serbesttir.Yakında bizde de benzeri uygulamalar başlayacak.
Şu anda bizde benzinliden dizele çevrim yasak.Olmasa da bence de orjinal benzinli ile devam edin.Bakmayın bize , şartlar başka idi , öyle gerekti.LPG taktırarak yakıt sarfiyatını düşürebilirsiniz.bence de düzyolda o yükle en fazla yakacağı 25ll/100 km.dir.
Bügünkü LPG fiyatı ile 40-45 krş gibi bir şey olur.LPG ile çalışan diğer 4x4'lerin 3o-50 krş.luk sarfiyatlarına bakılırsa ve günlük bir araç olarakta kullanılmayacağına göre , unimogun vereceği keyif yanınıza kar kalır derim.
Unuttuğum bir şey varsa ve alıkınıza takılan başka bir şey, lütfen söyleyin.
 

Ynt: Unimog

çok teşekkür ederim cavabınız için . gezide başınıza gelende bu işin tuzu biberi . aranızda çok olmak isterdim ama benim 220 turbo coupela asfaltı sonunda size el sallardım daha hüzünlü olurdu:smiley: inşallah belkide mogla yanınıza katılabilirim bilmiyorum konvoy düzenine uygun olurmuda?Daha sonra uygun görürseniz birkaç teknik yardıma daha ihtiyacım olacak .Bayağıda bilgi donanımı yaptım gezenbilirde ki eklemeler ve linklerle .Daha öncede biraz vardı bu benim 17 senelik hayalim.Ama hemen 2 kısa sorum var . 1.Motor benzinliden benzinliyede değiştirilemiyor değil mi? 2. Eğer öyleyse bu motorun bloğu sabit kalmak kaydıyla ya M130''a yada belkide küçük bir turbo yada süper şarj ile daha ekonomik ve verimli hale getirebilirim.Kompresör oranı müsait gibi. Araç Muğlaya yürüyerek gitmiş. Anlaşabilirsek gidip balacağim alıp geleceğim.O zaman nerelerine mutlak bakmam gerektiği ile ilgili yardımlarınızı rica edeceğim. Tanışmak görüşmek üzere. Sevgiyle kalın.Bayramınız tekrar kutlu olsun.
 

Ynt: Unimog

Ercüment Bey , benzinliden benzinliye , dizelden dizele faturalı olmak kaydı ile çevrim mümkün.Ancak unimoga başka bir motor koyduğunuz zaman şanzıman akuple olduğu için araya flanş denen bir parça gerekiyor.O konu biraz uğraştırabilir. O nedenle dediğiniz gibi motor ve şanzımanı hiç kıpırdatmadan üzerinde yapılacak değişiklikler bence en doğrusu.
 

Ynt: Unimog

Merhabalar,
Tesadüfte olsa böyle bir forum görünce sevindim hemen üye oldum,Artık bu işlerle bir tek benim ilgilenmediğimi görmek güzel bir duygu...
Yaklaşık 3 senedir U 421-52 OM 621 kısa açık kasa kullanıyorum.Yani Almanların hem traktör,hem yol,hem de çok amaçlı işler için ürettikleri modelden...Aracı şimdilik kısa mesafeli geziler için kullandım,ancak üzerinde her türlü aparatı takmaya müsait bağlantıları görünce eksik olan hidrolik sistemini monte etmeye karar verdim.Böylece hem arka kasanın damperini hemde çeşitli aparatları çalıştırmayı düşünüyorum.
Şu anda kompresör şaftı üzerine direksiyon kutusuna hidrolik sağlayacak direksiyon kutusu hidrolik pompasını monte ettim,Fakat henüz pitman kollu küçük tip (orjinal) zf-gemmer marka steering'i bulamadım,arıyorum.Bununla birlikte araca takılacak aparatların çalışmasını sağlayacak hidrolik kumanda merkezi,hidrolik pompa,yağ deposu ve harici çıkışları buldum ve monte etmeye devam ediyorum.Ancak hidrolik bağlantı borularından bazıları eksik,nasıl temin edebilirim? yerli kullanırsam hidrolik basınç değerlerine göre (pump output +- 100 bar)hangi tip kullanmalıyım ve boru bağlantı uçlarını nasıl temin ederim?Bu kunuyla ilgili görüş ve eleştirilerinizi paylaşırsanız sevinirim.Saygılar
 



Ynt: Unimog

http://i173.photobucket.com/albums/w42/lcemanR/hurdalik/DSC_0158_resize.jpg
http://i173.photobucket.com/albums/w42/lcemanR/hurdalik/DSC_0159_resize.jpg

nadir abi iceman fotosundaki küçük mog nasıl adlandırılır nasıl tarif edilir...adı sanı kodu nedir...teşekkürler...
 

Ynt: Unimog


Cuma günü Kocamustafapaşa civarda ara sokaklardan birinde çamur içinde, beyaz, kısa şaseli bir tane gördüm. Sivil plakaydı. Fotoğraf çekmeye davranana kadar taksi gazladı. Benden çıkan "Aha mog!" ünlemesini de sallamadı zaten şoför. Öyle duruyodu bi ton otomobilin arasında park etmiş vaziyette..
 

Ynt: Unimog

Yıllardır hiç kıpırdamadan duruyor orada...
Bende geçerken göz atıyorum.
 

Ynt: Unimog

Bu araçtır bahsettiğiniz.U406.Sahibinin arasıra çamura gittiğini biliyorum.2-3 sene evvel tanışmak için camından içeriye kartvizitimi atmıştım.Ama ilgilenmedi herhalde.Ben de üzerine düşmedim.

721139.jpg
 

Ynt: Unimog

merhabalar nadir bey yönlendirdiğiniz gibi erdem usta ile görüştüm elinde kısa bir 406 orjinal dizel var temiz miş 75 model 22500 ytl istiyor. benzinli düşünürsen diyor 2 tane var biri temiz lpg li 6500-7500 diyor . bir tanede benim bulduğum araçtaki gibi arka kasa varmış 1000 ytl ye onu veririm diyor.
 




Ynt: Unimog

mogzilla' Alıntı:
Bu araçtır bahsettiğiniz.U406.Sahibinin arasıra çamura gittiğini biliyorum.2-3 sene evvel tanışmak için camından içeriye kartvizitimi atmıştım.Ama ilgilenmedi herhalde.Ben de üzerine düşmedim.

Evet buydu. Gerçi öbür cepheden gördüm ama kupa bu, kasa da aynı..
 

Ynt: Unimog

endüstri' Alıntı:
http://i173.photobucket.com/albums/w42/lcemanR/hurdalik/DSC_0158_resize.jpg
http://i173.photobucket.com/albums/w42/lcemanR/hurdalik/DSC_0159_resize.jpg

nadir abi iceman fotosundaki küçük mog nasıl adlandırılır nasıl tarif edilir...adı sanı kodu nedir...teşekkürler...

O bir U 411 .70200 , 2010 ve 401 ile unimog yelpazesinin en eski ve bana göre en şirin üyeleridir.Resimdeki kar küreme amacı olarak üretilmiş.Bunu kupa dizynından anlıyoruz.Bizim İlker'in U+06'sının kupası ile hemen hemen aynı.
Teknik özellikler.
4 silindir dizel. 1.8 l 30-36 BG Max. sürat 53 km. ;D
Gülüyorum da , sanki benim 404 uçuyor. 80 yaptığım zaman peşimden itfaiye geliyor , bir yerde yangın mı var diye. :D
Uzunluk 3520 mm
Genişlik 1630
Yükseklik 2065
Dingil açıklığı 2570
Ağırlık 1900 kg.

Bu da eşi

721183.jpg
 

Ynt: Unimog

Ercüment bey 406 düşünürsen , bizim ilanlar bölümünde bir adet var.Hem de arkadaşımızın.İstediğin zaman görebilirsin.Hatta yarın sabah yanına gideceğim.Maslak sanayide.Bir bak 22000 diyor , ama sana onu düz 20ye alırız.Öbür türlü erdem ustanın LPG'li önersi de cazip.Muğladakine tercih edilir.En azından bildiğimiz yer.
 





Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,784
Mesajlar
1,523,728
Kayıtlı Üye Sayımız
166,598
Kaydolan Son Üyemiz
emerer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst