Ynt: Unimog
Ben vaktiyle böyle hesaplamışım:
Ynt: Cheromog
« Yanıtla #5 : 05 Ağustos 2007, 22:02:59 » Alıntı
--------------------------------------------------------------------------------
Nadir Abi,
Esasında 406'da çıkan 5.308 (2.555x2.077) büyük lastiklerle asfalt kullanımı için çok makul bir orana benziyordu. Jeep şanzımanlarındaki gibi, şanzımanın son dişli oranı 1:1 olması hep pozitifdi... ama hesabı yapınca yine tutmadı...
14.00-20 Unimog lastği 160/157 F 20'ye o da yaklaşık 40" lastiğe denk geliyor.
Dişli oranından hareketle aracın sürati hesaplanırken aşağıdaki formülü kullanıyorlar;
( RPM x Lastik Ebadı (inch olarak)) / (Diff oranı x şanzıman son dişli x transferkutusu x 336(1mil için gereken aks turu)) = MPH
Yani
(3000devir x 40inch lastik ) / ( 5.308 x 1 x 1 x 336) = 67 MPH = 107KMH
Bu da beklentilerimin altında kalıyor.... Kaldı ki lastiklerin ağırlığı ve arabanın genel ağırlığındaki artış bu değeri 100kmh düşürür... Bu kadar hesaptan sonra sizin dediğinize geldim 100km/h
Esasında problem benim 4.2LT nin max 3000 devir civarı dönüyor olması... daha devirli bir makina ile max sürat artar...
Üzerinde çalışmadan proje proje olmaz zaten ben biraz daha çalışayımmm..