Unimog

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 164,962

unımog arıyorum

  • 416 406

    Kullanılan: 14 70.0%
  • 403 421

    Kullanılan: 6 30.0%

  • Kullanılan toplam oy
    20
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Unimog

Eski tip hiç bir unimog modeli ile ( benzinli veya dizel ) 110-120 km/h süratler mümkün değildir.Mümkün olabilmesi için aks ve dişl oranlarının değişmesi gerekir ki ; o zaman da unimog unimog olmaktan çıkar.
 

Etiketler
Ynt: Unimog

406anzman.jpg

o zaman size fikrimi paylaşayım M180 motor mercedes 230.6 daki 280 sel deki motor ile aynı blok ve aynı priz direk'e sahip. muhtemelen 350 lik motor da kolayca entegre edilebilir.bosch enjeksiyonlu 2800 cc ortalama 134 hp m110 motor veya 183 bg (5300 rpm) 260 nm tork (4400 rpm) motorlar zaten aynı blok ve priz direke sahip.bunları uygulandiğinda sanırım standart lastik ebadında bile çok rahat bir 90 -110 arası seyir sürati elde edilebilir.enjeksiyonlu sistem olmasından kaynaklıda daha sağlıklı bir lp uygulaması ve verimlilikten kaynaklı yakıt sarfiyatında düşme gücün kullanım rahatlığı sağlayacğını düşünüyorum
 


Ynt: Unimog

öyle olacak galiba nadir bey dizellerin fiyatları çok uçuk yakıt farkıda lpg ye göre pek yok gibi burdaki oranlara göra teorik olarak 4000 rpm de 95cm yüksekliğindeki lastiklerle 94 km/h hız yapması lazım.M 103 motor taksam 177 bg bunu sağlar diye düşünüyorum . lastikleride 385 R 22.5 yapsak motorda güç artışı çekiş kaybınıda önlerse en azından 80 km çok rahat bir seyir sürati sağlanırki ona fitim zaten. ötesi aerodinamik olarakta zorlayabilir. o aradaki farkı üstüne harcasam çok daha iyi olur diye düşündüm.
 

Ynt: Unimog

şu benim arabaları bir bozdurayım mogumu alıp kapının önüne bir çekeyimde ondan sonrası yap-boz ile gelir. zaten en zevkli taraflarından biride bu resterasyon. bütçem kısıtlı onun için dikkatli davranmam lazım.
 



Ynt: Unimog

Doğru söylüyorsunuz.Siz şimdi hele bir benzinli ile başlayın.İlerde şu anda kamuda çalışan daha yüksek modelli moglar nasıl olsa emekli olacak.Belki onlardan birer tane ediniriz.Yaşımız genç nasıl olsa. ;D
 

Ynt: Unimog

en azından o moglar daha genç ortalamadan kurtarırız geçenlerde bir ilan vardı u300 adamın biri 30 küsür bin euro istiyordu ama sahibinden com ilanı yasaklayıp kaldırdı anlamadım ama o paralar eder belki ama mal adamın para bizim çok lüx kaçar
 

Ynt: Unimog

bu arada ben huyumu biliyorum onun için kendimi frenlemem lazın o da olsun buda olsun yaparım nede olsa 7500 ytl ye kelepir aldığım arabaya 13000 lira harcamak gibi geçmişte örnek fantezilerim var ;D
 


Ynt: Unimog

Merhaba arkadaşlar,
Motor uydurma konusunda prizdirekler aynı olsa da motor blok bağlantı noktaları sorun olabilir.
2300 askeri motorun sıkıştırması 7.1 ve gücü düşük aynı motorun binek araçlarındaki kompresyon oranı ve gücü daha yüksek. Yüksek kompresyonlu silindir kapağı ile değiştirmek de bir çözüm olabilir. Hem LPG yüksek kompresyonu sever!
 



Ynt: Unimog

haklı olabilirsiniz mümin bey hemde kapak değiştirmek hem daha az zahmetli hemde daha ekonomik olabilir.
 

Ynt: Unimog

mekanik sürat :smiley:
ya dişlilerle oynanması lazım yada motor devrini yukseltirseniz yukselir, oda araçlardaki reduksiyon fazla olduğu için motor devrini çok yukseltmek lazım 5silindir 300 mercedes dizel (yeni makine sayılır) ile 100-110 çıkabildi arkadaşım ... ama seyir suratı 90-100 yine :smiley: tahminimce o makinede 4000 -4500 dönüyordur...

Ben CJ için çok unimog dingil şanzıman hesabı yaptım (sağolsun Nadir Abi, sıkılmadan destek oldu) hesaplar tutmadı 4.2 CJ motoru (3500 devir döner) ile 100ü geçemedim...bide 100'e kaç sn'de çıktığınızın hesabı var ;D
 

Ynt: Unimog

pm40.jpg

www.petlas.com.tr
haklısınız Orkun bey önemli olan zaten 250 vurmk değilde seyir sürsti olarak rahat bir 90 orta devir üstünde onun dışındada hız gerektiğinde 130 max süper olur. Bunun içinde yüksek tork yüksek beygir.25 kgm civarı bir tork 180 bg lik bir motor hesapladığımda petlas pm 40 ile tatmin edici bir hızlanma ve seyir verecektir . zaten lastiğin hız indeksi 80 michelininki 100.benim hesabım yanlışsa düzeltin tabi teoriden. pm40 ın dış çapı 1.26 m buna göre çevre 1.26x(3.14)=3.95 m. redüksiyon 404 de 7.56 olduğuna göre 4000 rpm çevirecek güç - torku yakalayan motor 4000d/d=4000/60=66.66 d/s 6.vites oranıda 1.00 olduğuna göre hesap;
(66.66 d/s * 3.95 m/d) / (1.00 * 7.56) =34.8 m/s oda eşittir 3.6 ile çarparsak 125 km/saat standart lastiklede yaklaşık 100 km/saat olur.
 

Ynt: Unimog

Ben vaktiyle böyle hesaplamışım:

Ynt: Cheromog
« Yanıtla #5 : 05 Ağustos 2007, 22:02:59 » Alıntı

--------------------------------------------------------------------------------
Nadir Abi,

Esasında 406'da çıkan 5.308 (2.555x2.077) büyük lastiklerle asfalt kullanımı için çok makul bir orana benziyordu. Jeep şanzımanlarındaki gibi, şanzımanın son dişli oranı 1:1 olması hep pozitifdi... ama hesabı yapınca yine tutmadı...

14.00-20 Unimog lastği 160/157 F 20'ye o da yaklaşık 40" lastiğe denk geliyor.

Dişli oranından hareketle aracın sürati hesaplanırken aşağıdaki formülü kullanıyorlar;

( RPM x Lastik Ebadı (inch olarak)) / (Diff oranı x şanzıman son dişli x transferkutusu x 336(1mil için gereken aks turu)) = MPH

Yani

(3000devir x 40inch lastik ) / ( 5.308 x 1 x 1 x 336) = 67 MPH = 107KMH

Bu da beklentilerimin altında kalıyor.... Kaldı ki lastiklerin ağırlığı ve arabanın genel ağırlığındaki artış bu değeri 100kmh düşürür... Bu kadar hesaptan sonra sizin dediğinize geldim 100km/h

Esasında problem benim 4.2LT nin max 3000 devir civarı dönüyor olması... daha devirli bir makina ile max sürat artar...
Üzerinde çalışmadan proje proje olmaz zaten ben biraz daha çalışayımmm..
 

Ynt: Unimog

aslında şanzımanı uysa benim 200 turbonun motoru tam bu iş için 2 litre 200 beygir 5800 rpm red line 6500 max tork 24.2 kg 3800 rpm :smiley:
 



Ynt: Unimog

yada dediğiniz gibi bu işi proje aşamasında kafa patlatmak da zevkli 7.56 redüksiyon oranlı benzinli yerine 406 dizel modelin 5.308 oranlısına herkesin yaptığının tersine benzinli motor koyacaksın yukarıdaki aynı hesaplara bu oranı ekle değerler %42 artacaktır . çıkışı bulduk galibada tabi bunu taşıyamayıp motor 4000 yerine 3000 çevirirse fazla fark yapmaz
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,697
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst