Unimog - Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan israfil_baku Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 499
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 280,204
Ynt: Unimog - Karavan

Ferhat bey selamun aleykum.Özür dilerim esnemek yazmışım.,aslinda vibrasyon yazmak isitedimde..
Unimogun şassesi aslinda dünyada en çok esneme kabiliyyetine malik arabalardan bir tanesi.İsterseniz UNİMOG haqqında şu videoya bakın.
http://www.youtube.com/watch?v=w199fYDUYr8
esneme ve vibrasiyonun karavan kasasına etkisini maksimum azaltmak için kasa ve şassenin 2x3 noktalı birleşme modelini şu arabada kullanmışım.
ilginize göre teşekkür ederim.
 

Etiketler
Ynt: Unimog - Karavan

Arkdaşlar dikkatenizi şu videoyu sunmak isterim.2X3 noktalı birleşmenin arazide nasıl çalıştığına bakın.Teşekkür ederim.
http://www.flickr.com/photos/iandraz/3517167547/in/set-72157594383936183/
http://www.flickr.com/photos/iandraz/3869632760/in/set-72157594383936183/
 

Ynt: Unimog - Karavan

Harika bir araç,

İsrafil bey, siz kasa imalatından sonra teste soktunuzmu aracınızı? Kolay gelsin.
 

Ynt: Unimog - Karavan

Şu videoda ğösterilen arabanın kasa bölümünün konstruksion bakımından bir yanlışlığı var .Videoya dikkatle baksanız .arabanın ön tekerleri tepeye kalkandan sonra arka teker kalkmamış kasanin kendisi egilmiş(yani deformasiy olmuş.....LÜTFEN DİKKAT). şu yanlış bir nokta.böyle off road karavnlarda MUTLAKA ARABANIN ŞASESİNE PARALEL İKİ TANE ESAS ORTA ÇELİK PROFİL KULLANILMALIDİR. Örenek olarag fotolara bakın.
http://www.flickr.com/photos/iandraz/3869632760/in/set-72157594383936183/









 

Ynt: Unimog - Karavan

güngör' Alıntı:
Harika bir araç,

İsrafil bey, siz kasa imalatından sonra teste soktunuzmu aracınızı? Kolay gelsin.
Ğünğör abi merhabalar.Yukarıdaki fotolardakı kimi test etdim..Araziye hala çıkmadım..inşALLAH kısmet olursa.
 



Ynt: Unimog - Karavan

Teşekkürler İsrafil Bey. Son gönderdiğiniz fotoğraflar çok açıklayıcı oldu. Bu sayede kasada bir bükülme oluşmuyor.
 

Ynt: Unimog - Karavan

Teşekkür ederim Ferhat ABI.Şu 2x3 noktalı birleşmelerinin bir de 1x3 noktalı birleşmesi var.kısa şasseli arabalarda bu türlü birleşme oluyor.
Demek isterdim ki,böyle hareketli birleşmeler(hem 2x3,hemde 1x3) yalnız kutu şekilli ,çarpaz kutu diagonalı pozulmama talepi olan kasalara zorunludur.

 


Ynt: Unimog - Karavan

Kasaların nasıl esnemeyine bir bakın.
http://www.youtube.com/watch?v=45Km1ArLbdA
 

Ynt: Unimog - Karavan

Birçok karavancının hayallerini süsleyen bu türden bir gezenevin yapım öyküsünü ilgiyle izliyor olacağız; kolay gelsin.

Cavid Sezen
 



Ynt: Unimog - Karavan

İsrafil bey benim gibi eminim birçok karavancının ulaşmak istediği bir Karavan modelinin imalatını bizlerle paylaşmanız çok güzel.
Umarım bir an önce yollarda(yoldışında) olursunuz.Kolay gelsin ilgiyle takip ediyorum.
 


Ynt: Unimog - Karavan

İsrafil bey kolay gelsin heyecanla takip ediyorum.bende allah izin verirse BMC(4X4) kamyon karavan yapacağım.
Ön arka vinçlerinizi çok merak ediyorum.Antalyadan Cengiz...
 

Ynt: Unimog - Karavan

Sayın arkadaşlar Sizleri selamlyorum.
Bir düşünseniz nasıl gediyor işler.İnanın ne kadar heyecan verici.
Bakın kardeşce söylüyorum.Şu büyuük müvaffekiyyetin arkasında bir sır daha var.İnanın her zaman yaptığım küçük bir hisse olsa bile onu mutlaka fotosunu evde HANIMLA detaylı konuşuyoruz.Kendisi mühendis deyildir.Amma halı ressamı olduğu için hemen yalnışlıkları sezer.
Bana şu zor işimde ürekden MANEVİ DESTEYİNE GÖRE KENDİSİNi SELAMLIYORUM .Ve kendisine buradan demek istiyorum ki,"Sensiz olmaz bu işler CANIM EŞİM".
Zaten karavan yapan arkadaşlar hep EVDE HANIMIN RAZILIĞINI almak zorunda.Bu işler maddi ve manevi bakımdan destek ister.Yoksa tadı kaçar ;
Şu çiçiekler Sana ve EŞLERİNİN dahili ruhunu anlayan bütün Hanımlara hemçinin ANNELERE, bütün karavan seven ve yapan arkadaşların adından hediyye olsun .

 

Ynt: Unimog - Karavan

İsrafil Bey bizim evdede aynı durum söz konusu. bende eşime bu vesileyle sevilerimi gönderiyorum. Onun desteği olmadan bu hayallerimi gerçekleştiremezdim.
 



Ynt: Unimog - Karavan

Devam edelim.2X3 noktalı birleşmenin hareketli ön ve arka dayaklarının her birisi 2 hisseden ibaretdir.1 ci hisse kasanın alt kısmına bağlanmalıdır.2 ci hisse ise şassenin üzerinden olmak şartı ile civata ile şasseye bağlanmalıdır.Burada dikkatinizi bir konuya yöneltmek isterim.
2 Cİ HESSENİN şaseye bağlandığı noktada civata üzerinde nibeten yumşak metalden bir silindr kullanmak lazimdır.Bu hem esas civatanın katlandığı zaman kırılmasını elastikliyi ile önler.hamde yoldan gelen darbeni civatanın tepe kısmına sert tesirinin karşısını alar.Mercedes katalogunda da bu öneri vardır.