Esneme konusunda biraz takıldım. Esnemeye izin vermek yerine esnemeyi azaltmak daha iyi olurmuydu acaba. Bunu Unimog şasesinin ne kadar esnediği konusunda bilgim olmadan soruyorum. Şasi esniyorsa doğal olarak kasaya yansıyacaktır ya da montaj yerleri ona göre ayarlanacaktır. Kasanın daha az esnemesi için X şeklinde bir kafes sistemi de kurulabilirmiydi? Yani diyagonal olarak (çaprazlama) şeklinde taşıyıcı eklemek.
Ferhat bey selamun aleykum.Özür dilerim esnemek yazmışım.,aslinda vibrasyon yazmak isitedimde..
Unimogun şassesi aslinda dünyada en çok esneme kabiliyyetine malik arabalardan bir tanesi.İsterseniz UNİMOG haqqında şu videoya bakın.
http://www.youtube.com/watch?v=w199fYDUYr8
esneme ve vibrasiyonun karavan kasasına etkisini maksimum azaltmak için kasa ve şassenin 2x3 noktalı birleşme modelini şu arabada kullanmışım.
ilginize göre teşekkür ederim.
Şu videoda ğösterilen arabanın kasa bölümünün konstruksion bakımından bir yanlışlığı var .Videoya dikkatle baksanız .arabanın ön tekerleri tepeye kalkandan sonra arka teker kalkmamış kasanin kendisi egilmiş(yani deformasiy olmuş.....LÜTFEN DİKKAT). şu yanlış bir nokta.böyle off road karavnlarda MUTLAKA ARABANIN ŞASESİNE PARALEL İKİ TANE ESAS ORTA ÇELİK PROFİL KULLANILMALIDİR. Örenek olarag fotolara bakın.
http://www.flickr.com/photos/iandraz/3869632760/in/set-72157594383936183/
İsrafil bey benim gibi eminim birçok karavancının ulaşmak istediği bir Karavan modelinin imalatını bizlerle paylaşmanız çok güzel.
Umarım bir an önce yollarda(yoldışında) olursunuz.Kolay gelsin ilgiyle takip ediyorum.
İsrafil bey kolay gelsin heyecanla takip ediyorum.bende allah izin verirse BMC(4X4) kamyon karavan yapacağım.
Ön arka vinçlerinizi çok merak ediyorum.Antalyadan Cengiz...
Sayın arkadaşlar Sizleri selamlyorum.
Bir düşünseniz nasıl gediyor işler.İnanın ne kadar heyecan verici.
Bakın kardeşce söylüyorum.Şu büyuük müvaffekiyyetin arkasında bir sır daha var.İnanın her zaman yaptığım küçük bir hisse olsa bile onu mutlaka fotosunu evde HANIMLA detaylı konuşuyoruz.Kendisi mühendis deyildir.Amma halı ressamı olduğu için hemen yalnışlıkları sezer.
Bana şu zor işimde ürekden MANEVİ DESTEYİNE GÖRE KENDİSİNi SELAMLIYORUM .Ve kendisine buradan demek istiyorum ki,"Sensiz olmaz bu işler CANIM EŞİM".
Zaten karavan yapan arkadaşlar hep EVDE HANIMIN RAZILIĞINI almak zorunda.Bu işler maddi ve manevi bakımdan destek ister.Yoksa tadı kaçar ;
Şu çiçiekler Sana ve EŞLERİNİN dahili ruhunu anlayan bütün Hanımlara hemçinin ANNELERE, bütün karavan seven ve yapan arkadaşların adından hediyye olsun .
İsrafil Bey bizim evdede aynı durum söz konusu. bende eşime bu vesileyle sevilerimi gönderiyorum. Onun desteği olmadan bu hayallerimi gerçekleştiremezdim.
Devam edelim.2X3 noktalı birleşmenin hareketli ön ve arka dayaklarının her birisi 2 hisseden ibaretdir.1 ci hisse kasanın alt kısmına bağlanmalıdır.2 ci hisse ise şassenin üzerinden olmak şartı ile civata ile şasseye bağlanmalıdır.Burada dikkatinizi bir konuya yöneltmek isterim.
2 Cİ HESSENİN şaseye bağlandığı noktada civata üzerinde nibeten yumşak metalden bir silindr kullanmak lazimdır.Bu hem esas civatanın katlandığı zaman kırılmasını elastikliyi ile önler.hamde yoldan gelen darbeni civatanın tepe kısmına sert tesirinin karşısını alar.Mercedes katalogunda da bu öneri vardır.