Unimog - Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan israfil_baku Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 499
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 266,376
Ynt: Unimog - Karavan

israfil_baku' Alıntı:
forumun Avtokaravan bölümüne taşındık.Zahmeti olan her kese teşekkür ederim.Meslahetlerinizi esirgemeyin.Rica ederim.
HER KESE SELAMLAR.
http://gezenbilir.com/index.php?topic=94219.0
Hadi kolay gelsin.Bende sizin yaşlarında olsa idim,aynı araçlara koşardım.Sevgiler bizden.
 

Etiketler
Ynt: Unimog - Karavan

Adil abi maşallah ne yaşlanması.Allahın selamı olsun size.Ögretmenlere HER ZAMAN aşk olsun.Bizlerde MUALLİM derler.Elinizden öpüyorum MUALLİM.Karavançilar hep genç kalır.İnşaALLAH sizde uzun yıllar bizlerle bir yerde olursunuz.
 


Ynt: Unimog - Karavan

İsrafil kardeş,
hayallerimi süsleyen UnimoKar çalışmasında başarılar diler, gönlüne göre olmasını temenni ederim. hayırlı olsun. sevgi ve saygılarımla.
 

Ynt: Unimog - Karavan

BİBS' Alıntı:
İsrafil kardeş,
hayallerimi süsleyen UnimoKar çalışmasında başarılar diler, gönlüne göre olmasını temenni ederim. hayırlı olsun. sevgi ve saygılarımla.
Sevgili BİBS döndün arkanı gidiyosun yine bi yerlere.Sağlık olsun birgün bizde düşeriz peşine.Yolların düz,sağlığın güzel olsun.
 




Ynt: Unimog - Karavan

Arkadaşlar herkese merhabalar.Eger insanların hangi ise işine yardımçı ola bildim ise bu benim için büyük bir şerefdir.İlave etmek isterdim ki fotolar daha fazladır amma burada imkan kısıtlı olduğundan dolayı ilave ede bilmiyorum.İnşaALLAH proje biterken bir türlü mevzunu redakte edeceyim ve temam görselleri yerleştireceyim.
Sayın ALİ abi.Özgür ve Murat İlginizden dolayi teşekkür ederim.
Devam edelim.KASANIN alt kısmı temamen bitende sonra yan duvarlarının ve tavanın yapım aşamasına keçdim.Amma burda sen deme bir çok problemler var imiş.
Mesela üzlük kat ne olacak?,üzlük katın astarı ne olacak?
şu katların ağırlığı NE KADAR OLACAK.
En önemlisi dayanıklık ve esneye bilmek kabiliyyeti.
Bir çok mobilyacı ve teknolog arkadaşla meslehetleşmeler apardım.
Projeye başlamadan önce şu konularda çok uzun zaman düşünmüşdüm.Hetta kullanacağım materiallerin nümunelerini denemişdim.
Üzlük seçimi şu aşamada en önemli mevzu.İlk evvel ALKOPAN panel düşündüm.Alkopan panelin üz katı alüminium olduğu için ilgimi çekmişdi.Şu panelin ara katı preslenmiş.pişmemiş lastikdir.Binaların dış cephesinde kullanıldığı için karavanda da kullanmak olur düşündüm.Rusiyadan olan arkadaşlar şu paneli bu amacla kullanmanı doğru bilmediler.Sebep odur ki.panelleri sethe vidalasam,vidalarin yuzeye girmesi için yuvalar açmak zorunda kalacağim.Şu yuvalar açılsa panelin esas üst aluminium tabakasının vida altindakı hissesi yok olacakdır.Bu da kabul edilen bir iş deyil.
Ne ise bu panellerden vaz çekdim....
İkinci düşündügüm üzlük kat alüminium tabaka .İtalyada boyle bir karavan yapmışlar.Hava koşunlarında etkilene bilmek şartı ve sonda üst tabakanın boyana bilmesi çok pahalı olduğundan dolayi bundan da vaz keçdim.
Son fiber panel düşundüm.Ve doğrusuda şu imiş.Şupaneller de burada satılmiyormuş.Tesadüfen nakliye aracınin üzerinde bir tel.numarası gördüm .Aradım.Baküde fiberin rulo türünü satıyorlarmış.Çok sevindim.Bakdığımda tam ben aradığım malzeme olduğunu gördüm.
Rulonun eni 2.2 metr.kalınlık ose 3mm .Boyu ise isteye göre.IKINCI fotoda gördüyünüz kimi ,sethin test boyamasını yaptım.Sethin daima esnemeyini nezere alarak fiber üzlük yüzeyi zimparalayip tam arabanin boyanması kimi dolğu vurup boyamak GEREKİR.

IMAG0435.jpg


IMAG0446.jpg
 

Ynt: Unimog - Karavan

Arkadaşlar tekrar merhaba.
Ender bey ,Eses bey,Hakan bey selamlyorum sizleri...
Devam edelim.
Yan duvar panellerinin arabanin şassesi uzerinde kaynaklanmasını denemeyi kime ise ÖNERMİYORUM.Yan paneller kenarda alt kısmın üzerinde tam yıgılıb ayarlanmalı ve tekraren sökülüb son boyadan sonra araba şassesinin üzerine yığılmalıdır.kesinlikle kaynaklamayi arabaya yakın burakmayın .en azI UNİMOGDA.
FREN HORTUMLARININ BAZILARI PLASTİKDEN OLDUĞU İÇİN GİZLİN ZEDELER OLA BİLİR KAYNAK DAMLALARINDAN.BEN 70 EURO VERDİM YENİ HORTUM ALDIM ,SİZLER ŞU HATAYI YAPMAYIN....
Evvel kassanin alt kısmını su terazısı ile 4 köşesini tarazladım .....BU ÇOK ÖNEMLİ .YAN DUVARLAR EGRİ DURMASIN.
ve yan panellerin kaynaklanmasına başladım.

kaynak için evvel elektrod kaynağı kullandim.profillerin duvar kalınlığının 1 mm civarında olduğu için CO2 soğutmalı MİG kontakt kaynak üsuluna çekdim .kullandığım makinelerin fotosunu ilave etdim..

sonra (2).jpg
 





Ynt: Unimog - Karavan

selamun aleykum arkadaşlar.
devam edelim..
yan duvarlarin kafesinin künclerini 40x80x1.2 mm lik profilden yaptım.amma yeniden sökülecek deye çok sert kayanak etmedim.

IMAG0405.jpg


IMAG0408.jpg


IMAG0409.jpg


IMAG0410.jpg
 

Ynt: Unimog - Karavan

Kolay gelsin israfil bey,

Baştan sona okudum, resimlere baktım. Aklıma gelen iki hususu söylemem lazım. Birincisi, şaseyi uzattınız; peki aracın ağırlık merkezinin sorun olabileceğini hesaba kattınız mı? İkincisi de, kasa çok büyük değil mi? Çok hantal olmayacak mı? Kullandığınız malzeme çok ağılık oluşturmayacak mı? (Bunları, yaılan her şeyi okuyan, yapılan her karavanı takip eden, ama elini hiç işe atmamış birinin, yani bir seyircinin merakı diye düşünün. )

Başarılar dilerim. İzlemedeyim.
 

Ynt: Unimog - Karavan

İsrafil Bey kolay gelsin.
Harika bir araç ile uğraşıyorsunuz.

Merak ettiğim birkaç konu var. Alican Bey' in 1. sayfada size verdiği bir resim vardı. Bu kasa modeli, herkesin beğendiği bir kasa idi. Nadir Bey' de bu kasayı örnek göstererek sizi yönlendirmeye çalıştı. Fakat siz, bu kasa modeli ile ilgili olumlu ya da olumsuz hiç yorum yapmadınız. Bu kasayı mı beğenmediniz, yoksa aldığınız araç ile ilgili önceden hazırladığınız bir proje vardı da, bu projeyi mi uygulamak zorunda kaldınız??
Bir diğer sorum, şaseyi uzatma amacınız nedir??

İyi çalışmalar.
 

Ynt: Unimog - Karavan

Sayın Numan bey ve Olgun bey selamlar.Konunu başlayanda lap evvelden bu mevzuda yazmak istedim .
amma ilgi görmedi deyene devam etmedim.Elime keçen Mercedesin son kataloguna gore (foto1)ön ve arka dayak arası mesafe 2110mm .orta ve arka dayak arası mesafe ise 905 mm dir.orta ven ön dayak arası mesafe ise 1205mm dir.
Şassenin uzatması ilave edildiyinde (foto2) esas uzunluk 2550 mm olmuş ,ön ve orta dayak arası mesafe 1205mm kalmış amma orta ve arka dayak arası mesafe ise 1350 mm olmuşdur.yeni şasse uzatması kassanın balansını bozmayacakdır.ben de aynen böyle yapdım.şasse uzatmamda aynen şu uzunlukda olmuş.Taşıyacağim esas yüklerin an ağır olanını 4 adet akü (4x72kg) ve su çenini (tahmin 500-600 lt)karavanin ön hissesinde yerleştirdiyim yatağın altında koyacağım.şu agırlık ön ve orta dayakların düz ortasına düşecekdir..(ilerde kasanin dizayn çizimlerini koyacağım şuraya)
Kasanın çekisine geldikde ise hesaplamalarıma göre kasanın gövdesi ve 2x3 noktalı birleşmenin hisseleri 1300 kg ı aşmayacakdır.İçindeki malzemeler ise 1500 kg ı aşmayacakdır.İNŞAALLAH.

1.JPG


2.JPG
 

Ynt: Unimog - Karavan

Sayın NUMAN bey.kasanın arka hissesinin arazide takılmamasını nezere aldım.Alican beyin ,Nadir beyin dediyi konular lap önceden nazarımda var idi .Eklediyim fotoda (foto1)hali-hazırki durumda kasanın arkasının yer kadarkı mesafesi yazılmış.BENCE ÇOK DEĞERLİ KARAVANIN İÇ BÖLÜMÜNDEN KESMEĞE LÜZUM YOK .138 sm bana dakik hesaplamalarıma göre ön lastikin 45-47 derece yokuş kalkmasına mane olmayackdır (fazlası ile).
Arkanın egri KESİLMESİNİN zorunluğuna karşıyım.Şu arabada en azı.

IMAG0522.jpg


GMAN8224.3-560.jpg


GTC45flight.4-560.jpg


MD54-MANLE14.280Kva.3-560.jpg
 



Ynt: Unimog - Karavan

Numan bey merhabalar.Arabam doka olduğu için kasa bölümüne az şasse hissesi kalıyor .kasam küçük alınacakdır..Ondan dolayı şasseni uzatmak zorunda kaldım.Şimdiki durumda kasamın ölçüleri 4000x2500x2000mm olacakdır.İNŞAALLAH
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,755
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst